Spring naar bijdragen

zondag 10 mei.

Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Goedendag op deze zonnige zondag.

Moederdag, jee wat een bespiegelingen daarover!
Bij het lezen van pagina 1 kreeg ik prompt schuldgevoelens omdat ik vandaag niet naar mijn moeder ga, al heb ik haar vorige week nog gezien en is het maar de vraag of ze beseft dat het vandaag moederdag is. O, straks wel hoor, als mijn dichtbij wonende zus met haar gezin komt feliciteren. Want dan valt het natuurlijk toch een beetje tegen dat ik er geen 4 uur reizen voor over heb gehad om ook te komen. Maar ja, ik ben vorige week nog op de verjaardag van mijn zwager geweest, en het is me gewoon te ver om dat eind dan nu weer te rijden.
Maar goed, gelukkig las ik ook meerdere bespiegelingen van mensen die ook niet zo'n innige band hebben, en voor wie moederdag ook geen immense gevoelens van dankbaarheid oproept. Dat geldt voor mij ook, al moet ik zeggen dat ik inmiddels een hoop milder denk over het oude zeer, nu ze zelf ook veel vergeten is.

Deze moeder is op haar moederdag nog niet thuis, maar dat is niet erg, want de kids zijn hoogstwaarschijnlijk nog maar net ontwakende. Ik zie ze straks, als ze rustig de kans hebben gehad hun humeur op peil te brengen, want één heeft waarschijnlijk een heftige avond gehad gisteravond.
Ik heb al laten weten dat ik geen cadeau wil, en vrees dat ze niet naar me geluisterd hebben. Ik vind het zonde van het geld, maar gek genoeg hechten zij er kennelijk waarde aan. En dat vind ik dan toch wel weer lief.

Vanmorgen had ik het er nog met Soothe over, hoe ontzettend blij ik ben dat we allebei niet meer drinken. Dat we ´s morgens met een helder hoofd opstaan en weer van de dag kunnen genieten, na een genoeglijke, eveneens heldere avond en nacht.

Het is niet altijd feest, maar soms is het leven goed.
Geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat een verhalen over moeders hier, bijzonder toch om te lezen hoe verschillend mensen met elkaar kunnen omgaan. Ik heb een lieve moeder, en daar ben ik heel blij mee.

Waar ik minder blij mee ben is dat ik me gister erg heb laten gaan, 2 flessen rosé en een restje rode wijn is er op gegaan...dit is exact wat ik niet meer wil, ik heb er zó genoeg van! Maar goed, de wijn van de vakantie is nu op en er komt geen nieuwe meer, ook al heb ik straks een BBQ en komen er mensen eten, ik haal gewoon niet! Vandaag drink ik niet, in de woorden van Henk. Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne moederdag voor iedereen die het viert! Mijn moeder doet er niet zoveel aan, maar praat ons daarna een schuldgevoel aan... Het doet me niets meer.
Vrijdag hebben zij en mijn stiefvader besloten uit elkaar te gaan. Een 2e scheiding in mijn leven, nu ben ik volwassen en begrijp ik het allemaal wel, maar het blijft toch moeilijk. Mij kennende zal de klap na een paar weken komen..
Maar, dan wel zonder drank! Als ik het een paar weken eerder had gehoord, had ik weer een excuus gehad om te drinken, maar nu kan ik er tegen en ga ik er nuchter op in!
Vanochtend lekker getennist, het is heerlijk weer, dus even in de tuin wroeten en dan tukkie voordat ik moet werken.
Ik wens iedereen sterkte, een nuchtere dag en plezier!!
Tot later, greetz, Flocko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed zo fiet, als t niet gaat gaat t niet en dan maar niet halen, dat doe je goed, vallen is niet erg als je maar op wilt staan en door wilt lopen op t goeie pad. Mijn zoon was hier gister met vriendjes en heeft t bier wat ie over had mee (moeten) nemen. Hij kan maar beter gelijk weten dat ik er erg serieus in ben en misschien raar, Ik heb nu voor als ik later minder gemotiveerd ben of dan wel in staat mezelf voor de gek te houden een stukje geschreven over waarom ik nooit meer drinken moet, dat wil ik wel met jullie delen

Waarom Ik later ook niet drinken kan

IK ben nu 48 jaar en heb al heel lang strijd gevoerd tegen de drank, altijd met een slag om de arm, altijd met t idee minder te drinken, sociaal te drinken, gecontroleerd te drinken, en uiteindelijk is t allemaal gedoemd om te mislukken. De slag om de arm was er om de verslaving in stand te houden, dat snap Ik nu wel, dat was er om de angst voor t echt te stoppen de nek om te draaien. Het minderen of even stoppen wilde altijd, nou voor altijd, dat wilde als Ik gemotiveerd was gerust wel voor een tijdje lukken. Of als de nood hoog was, dan wilde dat ook wel lukken maar uiteindelijk strandde het altijd weer in, t is nu ok, je kunt nu gerust s avonds een biertje drinken of in t weekend maar met mate. Als je met mate een krat noemt is dat wel gelukt. Het is mij in mijn hele drinkende leven niet gelukt er een bepaalde gezonde regelmaat aan te geven, vanaf me 12e tot mijn 48e niet. In ontelbare pogingen, ze zijn allemaal mislukt. Als je nu na een jaar denkt, Ik kan gerust wel es een biertje drinken, dan kan je nu al wel inschatten wat je voorland is, dat je weer teveel drinkt met alle problemen van dien, oh die weet je ff niet meer? Ruzie hebben en de volgende dag niet eens weten waarom ook alweer maar gewoon met je dwarse kop doen alsof je dat wel wist. Iedere dag uit je werk komen en na een hele dag van denken, Ik drink vandaag niet toch thuis 1 biertje nemen omdat 1 wel even kan en dan gewoon doordrinken tot je der 7 tot 12 op hebt of zo en je lichaam en geest zo in de war zijn dat je niet eens een kater voelt als je door de weeks een half krat leeg drinkt. Iedere nacht wakker worden als de alcohol wat uit je bloed raakt en dan uren wakker liggen, maar weer een slaappil erin enz. enz. En alles blijft weer liggen, je bent aan t drinken dus er is geen energie over om dingen te doen. En jij weet hoe t gaat, iedere keer wordt t erger, als je de drankduivel van je laat winnen zal je meer drinken dan je al deed, zal je de slag weer een keer meer verloren hebben en zal je misschien nooit meer de moed vinden er mee te stoppen en eindig je echt daar waar je t niet wilt, zoals je broer, doodgezopen, eenzaam en verlaten alleen omdat je niet kon besluiten te leven zonder drank, daarom Henk dacht jij in mei 2009 dat t wijzer is nooit meer te drinken, je bent een niet drinker, blijf dat! Wees lief voor jezelf, zorg goed voor jezelf, drink niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moederdag, mijn moeder is al 10 jaar overleden.
Zelf vond zij het onzin maar toch stiekeum wel
leuk als wij kwamen.
Mijn moeder was een lieverd
Wij waren ook niet altijd beste maatjes maar
wel gek met elkaar.
Ja, ik heb regelmatig strijd met mijn moeder gehad.
Qua karakter leken wij erg op elkaar en dat botste wel eens.
En ik was ook niet altijd liefste hoor!
Mijn moeder had ook een hoog knuffelgehalte, ik niet.
Nu na zoveel jaar mis ik haar nog wel, maar de scherpe kantjes zijn eraf,
van het gemis.
Haar laatste levensfase is erg zwaar geweest en wij waren blij dat zij
kon inslapen.
Zelf ben ik geen moeder, dus kan mij het moeder gevoel ook niet
voorstellen.
Helaas.

Zo, ik heb weer internet alleen doet mijn telefoon het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil alleen maar even kwijt dat jullie stuk voor stuk prachtig mooie mensen zijn!
Jullie verhalen over moeders heeft me diep ontroerd.

Zelf heb ik een schat van een moeder en ben ik gezegend met twee ontzettend lieve zonen, die ondanks dat het voor mij iedere dag moederdag is (waardoor deze dag minder waarde voor me heeft), toch vanmorgen met een klein cadeautje kwamen waar over nagedacht is. Zo lief!

Henk... GO!!! Mooi stuk!

Ben niet meer trots op mezelf..... Ik voeg hieraan niets meer toe :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Hier een klein bericht van moeder marjo
Die niets aan moederdag doet
Ja, de soep opeten, minder heet dan hij
wordt opgediend. lekker!

Har, Corinne, no worries
Ben even naar beneden gezwommen
om de bodem aan te tikken
Dacht dat ik wat vergeten was
Het is weer okee, mij te donker daar voorlopig

Nu ga ik weer verder met lijsterbesbloesems verzamelen

Fijne zondag allemaal
Moederlijk of moederloos

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik het bijna niet durf schrijf ik toch
dat het hier gister niet droog is gebleven.
Vanmorgen was ik zo boos op mezelf,
dat ik heb lopen huilen.
Geen zelfmedelijden wat ik heb immers
zelf de keuze gemaakt.
Nou dat wilde ik even kwijt.
Als ik er niet over schrijf voel ik mijzelf
niet oprecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Fiet, zeker de moeite waard om je aan te melden voor internetbahandeling.
Heb het ook gedaan, heel veel van geleerd.

Henkie,

Goed stuk heb je aan jezelf geschreven.

Albertina,

Kop op meid, nieuwe dag, schone lei:present:

En verder voor alle moeders,
Een fijne dag toe gewenst.

Ik ga er weer uit, kom vanavond wel weer terug, het is nu zulk mooi weer buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook gedaan Fiet, en ik weet zeker dat ik zonder dat nu nog had gedronken!
Albertina, vandaag gaan we er weer voor toch?
en nu moet ik weg, naar moeders......

ga lekker op mijn spartametje en wie weet na het eten nog even richting duinen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedzo flock :present: hou dat zo :) en voor diegene die t even niet droog hielden, t is ook goed dat te delen, sta weer op en ga verder, sta jezelf niet toe je er zo naar over te voelen dat je weer gaat drinken, dat is ook een valkuil, take care

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanmiddag werd ik zelf wat onrustig en ik dacht, tijd over, we kunnen wel even bij mijn broer een biertje halen, das een ouwe gedachte, in plaats daarvan ben ik wezen wandelen bij een meertje in de buurt op zoek naar mooie vogeltjes maar die waren er niet, te druk met hondenbezitters maar wel wat mooie vlindertjes gezien :) en gefotografeerd vlindertjes
nieuwe gewoontes, t is allemaal wennen maar wel nuchter :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flocko wat fijnnnnn! Verliefd zijn is super, op wolkjes loop je dan, wat heb je dan alcohol nodig?

Ik heb me in geschreven voor de internetbehandeling. Ik baal zo van mezelf...bah, slappeling ben ik dat ik niet gewoon kan stoppen. Heb van 1 januari tot 23 februari niet gedronken en was het ook met de carnaval niet van plan maar heb me laten overhalen door mijn medefeesters en ging weer volledig voor de bijl. Nu is het mei en kan ik weer niet stoppen. Looser ben ik. Bah.

Maar hey! Vandaag heb ik niet gedronken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...