HenkT Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Ik loop op t strqnd altijd op de heenweg tegenwind, dan valt de terugweg mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Ik zie je laatste vraag. Ik las het toen ik een jaar droog stond,dus ik kan moeilijk zeggen of het geholpen had, als ik het eerder had gelezen.Misschien had het ook een steentje bijgedragen. niet onmogelijk.Groet.P.S Ik kan het moeilijk omschrijven, ik gooide de laatste door de gootsteen, en zei:That's it! Genoeg is genoeg! Wel na jaren strijd!! Hoe zegt men dat " de bodem gezien" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Het gote boek Fisher! Het big boek.De onstaansgeschiedenis, en de levensverhalen van de alcoholisten, die dachten ééntje kan geen kwaad.Na die éne, lagen ze in de ambulance, of werden in een politiecel wakker.Soms na jaren droogstaan.Of letterlijk, met de dood in de schoenen lopen.Zeer heilzaam die verhalen, dan zie je de illusie, die de "eerste" heet.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 quote: Originally posted by: ZizaSommige zinnen klinken zo mooi maar het zijn maar zinnetjes en als ze niet in praktijk worden gebracht (aktie) dan zijn het net wolkjes die weer verdwijnen. (...) Dus geen woorden maar daden. Dank voor je reactie Ziza en je hebt helemaal gelijk. Het is die ene 'meneer' waar ik nu zo'n gebroken hart van heb die bijna exact hetzelfde tegen me zei. Een zin die meerdere malen per dag door mijn hoofd spookt omdat hij o zo waar is.'Stop met staren naar een situatie die je niet kan veranderen als je er geen energie in stopt.'En verder: 'Misschien komt het bovenstaande een beetje moederlijk over... maar een leven zonder verslaving is pas écht vrij, ook als dat betekent dat je nooit meer één druppel alcohol zal drinken. De waarde van alcohol staat volkomen niet in verhouding met de waarde van het vrije leven.Waarschijnlijk weet je dit allemaal al.En ik zeg het zo simpel.Het is ook simpel.Maar voor jou niet.En dat begrijp ik ook.'Het was een waarheid als een koe.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 quote: Originally posted by: SootheMen kan lezen wat men wil, dat deed ik ook, maar de knop moet om. (...) Punt is, dat je er klaar mee moet zijn. Het was genoeg. Het hoeft niet meer. Ik mag wel, maar ik wil niet meer! En wat ik net zei, zeg ik nu ook zo tegen jou:)... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Die moet ik dan toch maar eens aanschaffen, Soothe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 quote: Originally posted by: SootheHet gote boek Fisher! Het big boek. (...) Zeer heilzaam die verhalen, dan zie je de illusie, die de "eerste" heet. Die wil ik ook lezen. Kan je die gewoon bij Bol.com bestellen?Kanttekening: ik ben nu erg positief gestemd over alles, heb goede hoop, maar zoals ik ook al in mijn voorstelberichtje zei: morgen als ik thuiskom uit mijn werk, pas dan zal het beginnen. Het gevecht tegen de gremlins. Ik hoop nu natuurlijk dat het geen gevecht maar een opluchting zal zijn, maar ik ken mijzelf en weet dat het morgen toch nog even een gevecht zal zijn. Nu zit er nog alcohol in mijn bloed of zo...Gelukkig heb ik inmiddels wat wapenuitrusting in de vorm van dit forum. En nu maar hopen dat ik morgen zo slim ben om dan ook daadwerkelijk hier naartoe te komen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Schorpioen, velen hier zijn door hetzelfde moeras gegaan,dus alles klinkt bekend.Velen hebben zich er met hulp het forum- de AA- etc uitgetrokken!Dus het kan.Sterkte!Nu koken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Ik heb het meteen besteld via de site van de AA: www.aa-nederland.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Schorpioentje, gewoon als je morgen thuiskomt, meteen inloggen! Kan er niks meer misgaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Marieke, het is toch juist de bedoeling om hier te schrijven als je het moeilijk hebt?!!Ook al drink je....Zo kunnen anderen je helpen en ondersteunen en de puinhoop beperken.Kom dus schrijven!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Nu ben ik weer studeren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Dat klinkt minder prettig Marieke. Als jij verder niets wil vertellen zeg ik ook maar niets, behalve sterkte.Over zelfhulpboeken: inderdaad, soms blijft er iets van hangen. Het AA-boek heb ik hier ook in de kast staan. De verhalen over verschrikkingen (ongelukken, in een cel wakker worden) helpen mij niet, maar sommige positieve gedachten wel. ik vlinder dus naar de stukken die mij aanspreken.Darjeeling, ik zeg nooit nooit, maar roken vind ik nu na anderhalf jaar stoppen ronduit vies. Van anderen dan hè, want uit eigen ervaring kan ik niet meer spreken. Nooit meer drinken, ik zou het niet weten. Heb met mezelf afgesproken dat ik op 31 maart 2050 (dan zou ik 90 jaar worden) een glas champagne ga drinken. Dus als ik nu niet drink en rook heb ik des te meer kans om die leeftijd ook te halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 sterkte marieke, kom maar wel hier delen, dan kunnen we meer doen dan dat je er niet bent Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Fijn dat je er toch weer bent Marieke:present:. Je wilt je verhaal echt niet doen? Je hoeft niets te doen wat je zelf niet wilt, dus luister goed naar je gevoel zou ik zeggen... Misschien ben je wel ergens bang voor, dat er wat met je gevoel gebeurt als je erover schrijft? Ik doe maar een suggestie hoor, als newbie.....En: je hoeft je echt niet te schamen! Het is de verslaving die zich zou moeten schamen, jij als persoon bent niet verkeerd bezig (geweest)... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 quote: Originally posted by: FishermansFriendSchorpioentje, gewoon als je morgen thuiskomt, meteen inloggen! Kan er niks meer misgaan! Dat ga ik doen (zeg ik nu, dus moet ik het morgen doen;)). Ik heb het boek trouwens ook besteld, ben toch benieuwd..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 17 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Marieke sorry ik schiet hier toch even van in de lach. Het spijt me heel erg, maar met een aangeschoten hoofd op Youtube staan.... story of your life?Meid er is toch geen hond die dat op gaat zoeken, je hebt je hooguit in je eigen ogen voor gek gezet.Ten eerste zijn de meeste mensen veel te druk bezig met hun eigen gedoe om op een ander te letten. En ten tweede, voor wie dat filmpje ziet, die kan er hooguit om lachen en is het morgen alweer vergeten.Veel jammerder is dat jij je nu naar voelt.Darjeeling, ik ben ook altijd veel meer geholpen met positieve dingen. Van die verhalen wat alcohol allemaal voor slechts met je doet krijg ik ook de neiging om het eens flink op een drinken te zetten.Voor wie er van ijskoffie houdt: Alpro soja macchiato. Het pak even een uurtje in de vriezer, voor de liefhebber wat slagroom er op. Lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Hannah, Dan zou ik nu ook maar een nieuw icoontje nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Marieke,Wat mij opvalt is dat het altijd met een kooroptreden is dat je de mist ingaat.Tot nu toe speel je altijd bij kroegkoren. Door je liefde voor de muziek raak je dus steeds in de kroeg.Heb je al eens overwogen om gewone koren te gaan begeleiden.Ik heb persoonlijke ervaring met 3 koren. Geen enkel van die koren landt of speelt in de kroeg.Ik ken ook veel koren en ga ook wel naar optredens. Geen van die koren is kroegloper.Wat ik ook weet, is dat heel veel koren staan te springen om begeleiding en dirigenten.Is het niet het overwegen waard om en verder te kunnen met je liefde voor muziek en niet meer in de kroeg te belanden.De enige koren waarvan ik weet dat ze steeds in de kroeg eindigen zijn de koren waar jij in speelt. Verder ken ik geeneen drinkend of kroeglopend koor.Dubbel jammer dat doorzakken de reden was dat je gisteren niet naar de bijeenkomst bent gekomen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 quote: Originally posted by: VieDarjeeling, ik ben ook altijd veel meer geholpen met positieve dingen. Van die verhalen wat alcohol allemaal voor slechts met je doet krijg ik ook de neiging om het eens flink op een drinken te zetten. Heb ik er eentje voor je:)."Wat verder opvalt in veel reacties van ex-verslaafden is dat ze op een andere manier zijn gaan leven, met meer ruimte voor rust, opgewektheid, zelfvertrouwen, vrede met zichzelf en anderen, en zorg voor zichzelf en anderen. Je zou bijna zeggen: hoe dieper en langduriger de ellende van de verslaafde, hoe intenser daarna de harmonie met zichzelf, en hoe groter ook het vermogen om anderen te helpen."En nog eentje, het nummer van Nick & Simon dat nu een hit is:De dag dat alles beter is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Hannah, een mooie naam! Het heeft wel wat.Je vorige naam werd wat oubollig.Zo kan je er weer tegen, in een nieuw jasje.Mooie gelegenheid een frisse herstart te maken. Nu wordt alles anders!!Groet Hannah. Wissel je icoon!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 quote: Originally posted by: Hannah1Hoi ik ga door onder een andere naam. Zal even wennen zijn voor allemaal maar ik ben er blij mee. Lieve groet. Alles went. Een leuk nieuw kapsel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 quote: Originally posted by: Hannah1Hoi ik ga door onder een andere naam. Zal even wennen zijn voor allemaal maar ik ben er blij mee. Lieve groet. Ik ben nieuw dus stel even de onvermijdelijke vraag: wie was je hiervoor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Ja Hanna, neem dan ook een ander icoon, ik bedoel als je toch een make over hebt.Zou ik ook wel eens zin in hebben trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 17 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2009 Schorpioen,Ben jij soms een schorpioen uit 1981? De eerste stap naar nuchterheid heb je gezet. Het avontuur is begonnen. Succes!En Hannah heeft haar naam veranderd, omdat ze de oude niet meer wil i.v.m. herkenbaarheid.An,Wil jij ook al een nieuwe identiteit?Ik hoop toch werkelijk dat niet iedereen in een identiteitscrisis verkeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden