Spring naar bijdragen

Zondag 17 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Schorpioen,
ik heb het boek de verslaving voorbij ook gelezen en vond het zeker nuttig.
Ik heb veel boeken gelezen en lees nog steeds van alles. Soms dringt de betekenis pas later tot me door, wat het voor mij betekent in mijn leven. En vaak heb ik er meteen veel aan, omdat het allemaal zo herkenbaar is. Ik neem het allemaal mee in mijn koffertje.
Nu lees ik de innerlijke criticus ontmaskerd van Hal en Sidra Stone en ik vind het helemaal geweldig. Het komt wel een beetje overeen met de verslaving voorbij eigenlijk.

Wanneer het kwartje valt om niet meer te drinken? Dat is denk ik voor iedereen anders.
Ik denk dat het bij mij onlangs gevallen is.
In de meivakantie toen ik 3 glazen gedronken had en hartkloppingen kreeg. Ik zat de volgende dag even alleen in het vakantiehuisje en dacht hier heb ik dus echt niks meer aan. Helemaal niks. Stop er maar mee. Helemaal.
De tijd zal het uitwijzen.

Van icoontje verander ik niet meer nu ik dat mooie koffertje van Adam heb gekregen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne succes dinsdag met je gesprek, fijn dat je daar nu aan toe bent en het aandurft!

Marieke, ik hoop dat je de weg eruit weer kunt vinden. Laat de zooi staan en kies voor jezelf.
Hoe ga je verder met je leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hee, wat kunnen jullie schrijven. Ik heb begrepen dat de meeting wel ok was; mooi.

Anjo en Rudy: beterschap :present:

P en Al: rottig als je gevoel voor veiligheid hier is aangetast; probeer er wat aan te
doen om het weer veilig te maken; sterkte :heart:

Nieuwe forummers: welkom

Hier alles ok en nuchter, gisteren een dip en trek maar ook die dagen gaan nuchter voorbij.
Een verhaaltje om mezelf alert te houden:

Het huis waarin ik woon heeft 2 deuren aan de buitenkant. De ene is de voordeur
de andere de achterdeur. Maar de reclamebezorgers gebruiken beide deuren
omdat je aan de buitenkant gemakkelijk zou kunnen denken dat die 2 deuren
niet bij 1 huis horen. De postbode weet het wel; mijn achterdeur is zijn voordeur,
de post wordt dus onder de achterdeur doorgeschoven. Een brievenbus heb ik niet,
maar dat hoeft ook niet, dat is hier vrij normaal. Mijn huisadres is hoek huppel
en puppelstraat met het huisnr aan de puppelstraat. Nu lees ik hier wel eens
hou die deur dicht vwb alcohol. Ok beiden deuren zitten dicht. Wat ik werkelijk wil
is deuren open maar zonder alcohol, dat monstertje. Soms kijk ik even om het hoekje
van een deur en gelukkig hij is er niet maar soms hoef ik geeneens te kijken want
dan voel ik m gewoon staan. Dan moet ik opletten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen, welkom en meteen een reactie naar jou en Houtje en Soothe - anders dan bij de laatste twee geldt voor mij zeker niet dat nu ik niet (bijna niet) drink de boel ondoorzichtiger wordt! Het is ook erg van belang hoe je situatie is tijdens je drinken. Als je zoals ik in een comfortabel leventje zit maakt stoppen met drinken alles alleen maar fijner. Ik wens jou datzelfde toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een gedachtegangetje, als je stopt met drinken en dat lukt wel maar je doet er niet meer mee dan dat dan ben je een gestopte drinker, als t je lukt te doorgronden wat dingen maakte zoals t was en daar wat mee kan kan je een niet drinker worden, ik denk dat ik dit maar 1 keer ga doen maar dan ook helemaal, gelukkig hoeft dat allemaal niet vandaag, voor vandaag is de eerste overslaan wel weer genoeg :)
en dat gun ik jullie ook allemaal wel toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje,

Volgens mij is dat harstikke Duits. ik weet nog dat ik een weekeinde gehad heb ongeveer 3 weken nadat
ik begonnen was met Refusal, dat ik gewoon een zware kater had. Was mijn dosering voor mij te hoog.

Marieke,

Ja, hallo. Doen wij het om en om? Ik de ene week, jij de andere? Vind het l%llig voor je want ik weet hoe erg je het vind. En dan op You Tube? Gatver. Misschien toch maar weer aan de Refusal?

Shorpioen,

Dat heb ik vast fout geschreven. Fijn dat je ons gevonden hebt. Linde en Jane natuurlijk ook.
Het valt mij op dat je vaak zegt, het ergste moet nog komen. Dat weet je toch niet? Het klinkt afgezaagd maar dag per dag werkt echt het beste.
Liefdesverdriet is afschuwelijk, ik ben 20 jaar ouder en ik weet nog steeds niet hoe ik daar mee om moet gaan. Weer een cliche maar het heeft gewoon tijd nodig. Je hebt een behoorlijk bordje vol.
Ik ben soms verlamd door angst, het kan alleen maar erger worden,denk ik dan. Waarom ga ik niet gewoon naar Shotland en in een distillery liggen? Want angst is niet een goede raadgever. Plus het is een self fulfilling prophecy.
Je hebt een intake gesprek, schrijf je. Misschien is een opname een optie voor je? Ik zou gewoon heel open met ze zijn, misschien is er een goede stok voor je om achter de deur te houden en om op te steunen.
Ik wens je veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn gedachtegangetjes verplichten je tot niets fiet, ontspan :)
natuurlijk is niet iemand een drinker of een niet drinker of een soms drinker of weet ik veel wat voor drinker, das maar een klein deeltje, ik ben bijvoorbeeld ook vader en ehm buurman :) en niet roker en nog veel meer , vervelend ook wel es :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Schorpioen81,
Ik ben zelf een schorpioen. Al wel wat ouder, maar uit een goed jaar: 1959.
Wat boeken betreft. Ik heb er heel veel gelezen, maar de klik moet toch van diep van binnen komen.
Het Big Book en De Verslaving Voorbij heb ik niet gelezen. Geen enkel boek bracht me bij de klik. Ik was ook niet op zoek naar een klik, want wist niet van het bestaan ervan.
Ik zat er op een bepaald moment zo diep doorheen, dat ik voor mijzelf maar twee wegen zag: dood door en met drank of leven zonder drank. Ik heb voor het laatste gekozen. 6 maanden later vond ik deze site, de internetbehandeling en dit forum. De internetbehandeling gaf me inzicht en handvatten en het forum bestaat gewoon uit een hele grote groep oprechte supporters. En toen kon ik waarachtig stoppen en de cirkel doorbreken.
Alles bij elkaar heeft het 2 jaar geduurd: van beseffen dat mijn alcoholgebruik niet OK was en dat ik daar wat aan moest doen (maart 2005) en het effectief doorhakken van de negatieve spiraal: het stoppen (april 2007).
Nu ik gestopt ben met drinken ben ik hard aan het werk met mezelf. Dat is bepaald niet altijd leuk, het is zelfs zwaar werk. Toch doe ik het, want ik kan niet eeuwig op de vlucht blijven. Waar ik ook heen ga, neem ik mezelf mee of ik nu zou emigreren of me weer volgieten naar een roes toe, ik heb altijd mezelf bij. Dus ik leer beetje bij beetje mezelf te aanvaarden zoals ik ben.

En nu tijd voor actie: de was wacht en daarna willen de katten vast eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Kate

Wanneer het kwartje valt om niet meer te drinken? Dat is denk ik voor iedereen anders.



quote:


Originally posted by:
CPAS

Nee, Schorpioen81,


Ik ben zelf een schorpioen. Al wel wat ouder, maar uit een goed jaar: 1959.


Wat boeken betreft. Ik heb er heel veel gelezen, maar de klik moet toch van diep van binnen komen.


Het Big Book en De Verslaving Voorbij heb ik niet gelezen. Geen enkel boek bracht me bij de klik. Ik was ook niet op zoek naar een klik, want wist niet van het bestaan ervan.


Nu ik gestopt ben met drinken ben ik hard aan het werk met mezelf. Dat is bepaald niet altijd leuk, het is zelfs zwaar werk. Toch doe ik het, want ik kan niet eeuwig op de vlucht blijven. Waar ik ook heen ga, neem ik mezelf mee of ik nu zou emigreren of me weer volgieten naar een roes toe, ik heb altijd mezelf bij. Dus ik leer beetje bij beetje mezelf te aanvaarden zoals ik ben.

En nu tijd voor actie: de was wacht en daarna willen de katten vast eten.



@ Kate en CPAS: groot gelijk hoor, de klik moet vanuit jezelf komen, het kwartje moet in jezelf vallen. Maar dat gebeurt wel door onder andere veel te lezen: daardoor krijg je inzichten waar je in je hoofd mee aan de slag gaat. Ik tenminste wel. Dit in combinatie met mijn aanmelding bij CM én het forum geeft mij wel hoop op dat ik niet meer wil drinken. Want nu ben ik nog aan het bungeejumpen tussen gedachten gevoel. Maar bedankt voor de reacties en 'CPAS succes met de was':)!

Aanvulling: echt werken aan jezelf en daarbij niet meer willen drinken, lijkt mij ook moeilijk ja. Maar ik geloof er wel in dat als je drank laat staan (en wilt laten staan) je kracht krijgt waardoor je het aankan. En dat je elke dag een beetje sterker wordt doordat je dingen nuchter verwerkt.

quote:


Originally posted by:
Fiet

Schorpioen, welkom en meteen een reactie naar jou en Houtje en Soothe - anders dan bij de laatste twee geldt voor mij zeker niet dat nu ik niet (bijna niet) drink de boel ondoorzichtiger wordt! Het is ook erg van belang hoe je situatie is tijdens je drinken. Als je zoals ik in een comfortabel leventje zit maakt stoppen met drinken alles alleen maar fijner. Ik wens jou datzelfde toe!



quote:


Originally posted by:
anjo

Shorpioen,


Dat heb ik vast fout geschreven. Fijn dat je ons gevonden hebt. Linde en Jane natuurlijk ook.


Het valt mij op dat je vaak zegt, het ergste moet nog komen. Dat weet je toch niet? Het klinkt afgezaagd maar dag per dag werkt echt het beste.


Liefdesverdriet is afschuwelijk, ik ben 20 jaar ouder en ik weet nog steeds niet hoe ik daar mee om moet gaan. Weer een cliche maar het heeft gewoon tijd nodig. Je hebt een behoorlijk bordje vol.


Ik ben soms verlamd door angst, het kan alleen maar erger worden,denk ik dan. Waarom ga ik niet gewoon naar Shotland en in een distillery liggen? Want angst is niet een goede raadgever. Plus het is een self fulfilling prophecy.


Je hebt een intake gesprek, schrijf je. Misschien is een opname een optie voor je? Ik zou gewoon heel open met ze zijn, misschien is er een goede stok voor je om achter de deur te houden en om op te steunen.


Ik wens je veel sterkte.



@ Fiet en Anjo: dankje. Begon al te denken dat ik niet moest zeuren (tegen mijzelf), maar misschien moet ik maar accepteren dat het oké is dat ik gewoon ZO keihard baal (samengevat) van al de pijn die X heeft veroorzaakt. Ware liefde vinden en het dan moeten verliezen door de omstandigheden - of het nu voor even is of voor altijd - is toch niet echt iets wat het stoppen met drinken makkelijker maakt helaas. Maar ja, ik zie ook maar één uitweg om uit deze hel van gevoelens te komen: vandaag drink ik niet:). Ik ga er in ieder geval hard aan trekken om mijn sociale leven weer wat op de rails te zetten, want ik merk dat dat ook een beetje helpt: vrienden.

Over mijn intakegesprek: ik heb zeker opname in mijn hoofd gehad, evenals dan stoppen met mijn baan en het opzeggen van mijn huisje. Allerlei opties heb ik overwogen. Nu weet ik dat dat ook een soort van vluchtgedrag is (voor mij!) en dat de beste manier om blijvend adb-er te zijn, het vooral veranderen van gedachtes is. De zwaarste strijd maakt je het sterkst, zeg ik altijd maar (dapper:s)

quote:


Originally posted by:
HenkieT

Een gedachtegangetje, als je stopt met drinken en dat lukt wel maar je doet er niet meer mee dan dat dan ben je een gestopte drinker, als t je lukt te doorgronden wat dingen maakte zoals t was en daar wat mee kan kan je een niet drinker worden, ik denk dat ik dit maar 1 keer ga doen maar dan ook helemaal, gelukkig hoeft dat allemaal niet vandaag, voor vandaag is de eerste overslaan wel weer genoeg
:)

en dat gun ik jullie ook allemaal wel toe



Inderdaad, zo denk ik er nu ook even over want momenteel heb ik eigenlijk helemaal geen zin om de alcohol voor altijd te laten staan. Moet mijn gedachten nog even trainen en daar heb ik kracht voor nodig.... die naar binnen zal sijpelen als ik vandaag niet hoef te drinken:).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen,

Ik ga er zo vandoor. Vroeg naar bed met een boek en wat heb ik een zin in morgenochtend: energieker wakker worden.

Of ik vannacht nu slecht slaap of niet, ik zal me in ieder geval beter voelen dan als ik nu gedronken had. Fijne avond nog en iedereen bedankt voor de support!

:roos;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

ik lees nog steeds alles en ik doe er nog steeds mijn voordeel mee....:moon:

en aan alle nieuwkomers van harte welkom!!!!

ik ga er zo ook weer vandoor, heb hoofdpijn.

de elektrieke deken staat al aan en het bed lacht mij toe! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een dikke vette zeer pijnlijke koortslip, wat doe ik daarmee??





Ha ha Dar, behalve een ander hoofd:


Een koortslip geneest in principe vanzelf.
Raak de koortslip in het actieve stadium niet aan. Ook via vingers kunt u anderen en ook uzelf (aan de geslachtsdelen) besmetten.
Voorkomen is zoals altijd beter dan genezen: zorg daarom voor een optimale weerstand en vermijd verbranding in de zon (zonnebrandcreme!).
In een zeer vroeg stadium kunt u soms de koortslip in de kiem smoren door een anti-virus creme op de plek te smeren. Voorbeelden zijn cremes die aciclovir of penciclovir bevatten. Deze cremes moeten meerdere keren per dag gedurende 4 tot 5 dagen worden aangebracht.

Sterkte An, is heel naar en pijnlijk!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Pfoei wat veel geschreven,
ga ik echt niet redden om alles nog te lezen.

Wel een hartelijk welkom aan de nieuwkomers.
:present:

Hier een zeer productief middagje gehad,
een beetje hulp met allerlei zaken die hier
waren blijven liggen.
Daarna gezellig gegeten en nu ben ik erg moe.
Het bezoek heeft de zelfmeegebrachte wijn inmiddels
weer mee naar huis genomen.
Opvallend blijft het dat er als er bezoek is,
amper gedronken wordt hier.
Zelf had ik er niet zo'n last van al ben ik blij
dat de resten zijn meegenomen.
Nu ga ik lekker vroeg slapen.
Welterusten voor straks,
:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Nou ja, net als in het echte leven he, ben ik mijn eigen hoofd ook wel eens zat
:D



Ik heb een dikke vette zeer pijnlijke koortslip, wat doe ik daarmee??




An dit is ook heel goed, van Vogel:

Echinaforce lippenbalsem voldoet aan de belangrijkste wensen die uit consumentenonderzoek naar voren kwamen. Zo blijft hij lang zitten, maakt hij aangenaam vettig en is hij geschikt voor kinderen. De stick bevat - naast het plaatselijk weerstandsverhogende echinaceaconcentraat - drie andere plantenextracten: citroenmelisse, goudsbloem en kamilleolie. Citroenmelisse staat met name bekend om haar rustgevende en kalmerende effect en goudsbloem en kamille om hun verzachtende invloed. Deze unieke combinatie beschermt tegen uitdroging, felle zon, wind en andere weersinvloeden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Darjeeling

ik ga ook even onderduiken, even in retraite


en ik kom vanzelf weer boven water


dat is tenminste wel de bedoeling


een beetje afstand en een beetje rust


dat heb ik nodig op het moment


Tot later!



Succes Dar, lief blijven voor jezelf, kalm aan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...