druppeltje Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Mogge allemaal,Kom ook ff een bakkie koffie drinken.Heb een kaarsje aangestoken voor wie het moeilijk heeft of op uitslagen wacht. Hoop dat het helpt en kracht zend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Zat al halverwege op de fietsen bedacht me ietsgelukkig maarKinderen moeten erbij!Dus: Moet man toestemming gevenGezellig met z'n allen vanavond naarhet gemeentehuis.... Gister Hannah, heb ik tussen de middag een half uur gedut. Had veel gedaan 's ochtends.Wekker op een half uur. Ging prima.Al is het daarna weer even wennen om inactie te komen. Oja. Structuur, ritmeAcceptatie ook nog maar dan.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Dus heb ik de gemeente gebeldEn Klaas geïnstrueerd. Acte de présènce!Vanmiddag alledrie verplichtmee naar de fotograaf. Niet lachen!En nu opzouten allemaal!Want: Dansen Lekker steigeren Wing! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Over niet slapen: ik slaap al mijn hele volwassen leven over het algemeen niet meer dan een uur of vier per nacht. Soms ga ik er uit om te lezen. Op die manier heb ik de gelegenheid om boeken te verslinden waar ik overdag niet aan toe kom. Soms ga ik aan iets heel moois liggen denken, een situatie die ik graag zou willen, en visualiseer ik, hoe het echt zou zijn, en hoe het verder zou gaan. Daar word ik rustig van. Piekeren kun je heel bewust uitschakelen. Piekeren is voor overdag, als je er iets aan kan doen. En als je er op dat moment niets aan kan doen, ben je tenminste toch al wakker dus geeft het minder.Ik heb nog nooit gemerkt dat piekeren iets oplevert behalve een moe hoofd en een slecht humeur.Ik heb dus zelf gaan problemen met weinig slapen, maar als ik lees van mensen die het beste gedijen op veel slaap, vind ik het wel heel naar als dat niet gaat.En nu ga ik een stap nemen waar ik al weken over zit te piekeren (haha): me inschrijven voor de plaatselijke atletiekvereniging. Ja-aaa, en dat voor een ras-kluizenaarster!Maar die sintelbaan blijft trekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
roos2303 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 hoi hoi,tja hoe het gaat? was een heel zwaar weekend voor me. de 17e was het 1 jaar geleden dat mn moeder is vermoord. en de 18e, de dag dat wij haar vonden moest ik naar haar huisje toe omdat het eindelijk vrij is gegeven en leeg moet. dat gaat volgende week gebeuren door de kringloop en dan is het écht afscheid nemen.verder ben ik nog niet gestopt met drinken maar probeer maat te houden alhoewel ik gister flink de mist in ben gegaan.vanavond komt mijn vriend en dan zal ik ook drinken. maar hij weet mijn probleem en dan laat hij mij ook niet over mijn limiet gaan.vandaag heb ik weer training en hopelijk kom ik dan weer een stukje verder.ben er gewoon nog niet uit wat ik er mee moet met alles.dikke X en sterkte aan iedereen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 OkeeHet gaat niet helemaal naar wensNog enigzins onder controleMaar het automatisme en koppeling is sterkIk zal het tij weer kerenNu het nog kanVoel me niet hulpeloos ofhopeloosZie wel wat er gebeurd, weerOpletten! Bij de les blijvenTsja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Roos: Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Feiten:Er liggen 7 flessen onder de caravanin een maand tijd Het voelt ontspannenIk moet het g*dverd*mme weer LOSkoppelenGaat lukken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Heb eindelijk een goed nieuws. Huishoudelijke hulp gekregen sinds vorige week en er is me nu ook een scootmobiel toegewezen. Als ik ga verhuizen naar een gelijkvloerse woning krijg ik ook een tegemoetkoming in de verhuiskosten en aldaar woningaanpassing welke nodig is. Ben hier errug blij mee en wil er niet over nadenken hoe ziek je moet zijn dit te mogen krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Geen maandZo moet het niet doorgaanDan denk ik dat ik het na eenwerkdag weer nodig hebBen ik een buffer aan het opbouwen?Ik loop tegen mijn grens aan....Kappen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geert111 Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Dag allemaal,Ik ga er weer een mooie dag van maken, zonder drank.Ik hoop voor iedereen hetzelfde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Ik zou er naartoe om op te ruimenen schoon te makenIk gingOm te kunnen drinkenHet is een zooiHet stinkt erIk hou er mee op.Drup, ik ben blij voor je!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Ik vertel ditopdat jullie wetendat ik het zieGelukkig was er hulp gisteravondIk kon mijn lieve vriend bellenIk ben nu een beetje boosmaar niet boos genoeg omme een nul te voelen ofzoVertrouwen wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Marjo ik hoop dat jij geen spijt hoeft te hebben van je hoofd op de pasfoto waar je het de komende jaren mee moet doen.Drup dat is geweldig nieuws! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Vie, mijn hoofdDaar is niets mis mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Het staat erKlaarLees wat je wilt lezenZie wat je wilt zien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Roos, sterkte. Het lijkt mij afschuwelijk om zo je moeder te verliezen.Marjo, ik weet even niet wat ik moet zeggen. Maar ik hem niet het idee dat dit goed voor je is.Meid, je bent zo ver, een baan een huisje in de toekomst. Verknal het aub niet, ik gun je zoveel voorspoed.Hannah, ik heb hetzelfde en nu ik mijn rendez vous met de bus heb gehad heb ik amper geslapen.Ben dus nu echt kei kapot. Maar ik moet om 13.30 bij de kliniek zijn dus ren nu nog maar even door.Ik kan heel moeilijk inslapen en kan sinds een paar jaar ook niet meer uitslapen. Ik gebruik meestal inslapers maar ik heb gemerkt dat dat dorstig maakt er dus wel degelijk een link. Plus dat ze soms gewoon niet werken. En ik weet ook dat als ik te vermoeid raak, ik labiel wordt. Komt door mijn drukke koppie, ik denk dat dat bij jou ook wel eens het geval zou kunnen zijn. Heb je het altijd gehad?Ik hoop dat de anderen advies voor je hebben. Ik probeer mij er niet te druk over te maken, anders wordt het nog moeilijker.Adam, ik geniet altijd zo van jouw berichtjes.Ik wens iedereen een goede dag. Hoop dat we van Rudy goed nieuws krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Dit is geen bomIk schrijf uit een drangom me te willen verantwoordenSoi, het zij zoNu ga ik wandelenDat vind ik fijnWees niet bezorgdIk ben er bij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Hallo allemaal,Niet helemaal nieuw. Vorig jaar aangemeld. Goed gegaan. Nu weer misgegaan. Vandaag de 1e dag zonder zien door te komen."Wees op je hoede voor de automatische drankpiloot die het stuur weer wil als je je weer beter voelt!" Dat las ik net op het forum. Dat is op mij enorm van toepassing. Ging goed en toen weer niet. Nee, niet 1 uitglijder, maar er meteen ook in blijven hangen. En idd je moet het niet voor een ander doen maar voor jezelf.Ik vind het erg moeilijk. Ik zit nu met een kater!! Zo erg was het gisteren. Daar en ik erg van geschrokken. Hopelijk genoeg om het niet meer te doen. Hopelijk zeg ik, omdat ik de vorige keer ook een hele poos (maanden) niet heb gedronken en uiteindelijk toch weer ben gegonnen. Ik ga er weer voor.Lieve groet Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Voor iedereen die het vandaag niet gered heeft:Elke morgen komt de zon weer op, nieuwe kans, verlies niet de moed en de hoop!Ik zou eens willen vragen, herkennen jullie dit? Ik heb mijn drinken als heel dwangmatig, obsessief ervaren en sinds ik niet meer drink moet ik zeggen dat er andere dwangmatigheden zijn gekomen. Zo moet ik erg opletten dat ik niet doorschiet in bv kopen. Als er bv een aanbieding is van iets wat ik kan gebruiken heb ik de neiging om zoveel in te slaan dat ik er 3 wereldoorlogen mee door kan. Koken, ook zoiets ik kook altijd voor een weeshuis tot grote ergernis van mijn kinderen en vriend. Heel vervelend! Herkennen jullie dit, deze onmatigheid in dingen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Dank Marjo en Vie, ben erg blij met zo'n oppeppertje en jullie medeleven hierbij.Roos heftig hoor. Kan wel zeggen dat niets of niemand het waard is om te drinken maar weet hoe moeilijk dat is en hoe weinig je aan die woorden dan hebt. Heb al vele dierbaren verloren maar toen mijn moeder stierf en binnen ene jaar mijn man greep ik naar de fles om er achter te komen dat de problemen alleen maar erger werden, ik er aan onderdoor zou gaan en nieuwe contacten me afsloten omdat ik niet eerlijk en liederig was. Zo moest ik mezelf wel in mijn nekvel grijpen en hoop dat jij dit ook kan.Prima houding PEM, je bent sterk en als je ff zwak wordt dan weet je ons te vinden. Sterkte in de strijd en je staat niet alleen hoor, dat zie je al aan mijn naam hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cato Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Ik ben ook boos verdorie!Boos op alles en iedereen......net als Pem die zich vandaag opnieuw voorstelde ervaar ik het als een straf dat ik niet meer mag drinken, ik vind het gewoon niet eerlijk dat anderen wel sociaal kunnen drinken en ik niet!Kheb 3 rotdagen achter de rug, ben een pain in the ass voor mijn vriendin en word alsmaar bozer op mezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Caro het is pas een straf als je moet drinken en als je boos wordt op jezelf is het nog moeilijker. Wees lief voor jezelf want je hoeft niet te drinken. Dat klinkt veel vriendelijker want hoe lelijker je tegen je ik doet hoe sneller je weer wil drinken. Je bent in de rouw want je vriend is weg maar dat was geen vriend maar je vijand. Een vriend heeft het beste met je voor maar deze maakt je kapot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Goedemiddag,Hannah,ik slaap al slecht zolang ik mij kan herinneren.Zelfs als klein kind werden mijn ouders wanhopigomdat ik bijna niet sliep.Ik heb inmiddels geleerd het naast mij neer te leggen.Als ik niet kan slapen ga ik iets doen,lezen, muziekje luisteren, spelletje op de compu.Soms kan ik rustig blijven liggen, zonder piekers,dan ga ik er ook niet uit.Slaaptabletten neem ik niet,ik krijg ze ook niet voorgeschreven.Verslavings gevoelig.Soms gebeurd het dat ik zo weining slaap heb gehadik wel een nacht 12 uur achter elkaar slaap.Het is een kwestie van acceptatie.Adam,ik zet hoog op je in,dus je gaat mij zeker niet teleurstellen.Henk,sux6 bij de dermatoloog.Drupje,Ja, hoe ziek moet je zijn?Toch fijn dat je een beetje hulp krijgt.Marjo,Mmmmm, 7 flessen het zou wel schelen als ze nog volzijn, kun je ze wegkiepen.Als ze leeg zijn is het niet zo best.Zorg goed voor jezelf en val alsjeblieft niet weer in je oude patroon.Daar heb je te hard voor geknokt.Rudy,Ik duim voor een goede uitslag.Fijn dat je herstel voorspoedig verloopt.Anjo,ben je al opgenomen?Het is mij niet helemaal duidelijk of je nunog thuis bent of niet.We mailen.Wing,ja het is beter eerst hier te komen,of wellicht iemand te bellen.Vaak lezen we dat iemand al gedronken heeften zich niet eerst hier meldt.Dan is het kwaad alweer geschied.PEM,welkom.Zo, als ik iemand ben vergeten, sorry, is niet de bedoeling.Vandaag lekker gewerkt, er was leuk werk voor mij dus ik voeldemij niet nutteloos.Vanavond ga ik weer naar de AA, ik heb het even nodig om er weerin te komen.Het voelt goed en daar gaat het om.Mensen een fijne dag nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 20 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2009 Caro, inmiddels ervaar ik het als: "niet meer hoeven drinken". Wat is er uiteindelijk zo leuk aan?Je komt hier niet voor niets op het forum. Omdat je het anders wil, toch?Persoonlijk vind ik sociaal drinken eigenlijk ook maar een tamelijk domme bezigheid. Maar dat is mijn gevoel.Marjo, het is best hoor. Ik zou alleen willen dat mensen die gedronken hebben zich in zoverre om hun forumgenoten bekommeren dat ze niet beneveld gaan schrijven. Dat er met jouw hoofd niets mis is, geloof ik meteen. Dat er onder je caravan zeven flessen liggen en dat het er stinkt schetst wel een bepaald beeld.En dat je hier op het forum komt omdat je verantwoording wil afleggen snap ik van geen kanten. Verantwoording waarvoor? Dat je gedronken hebt? Dat moet jij toch weten? Wat wil je horen dan? Oooh, Marjo wat goed van je dat je weer een grens hebt opgezocht!Van mij kan je alleen maar horen: als jouw leven en je caravan zo'n bende zijn, doe dan iets nuchters en gedraag je niet als een kind. Een keer kinderlijk zijn is hartstikke leuk, speels zijn ook, maar onverantwoordelijk doen is niet grappig meer.Het klinkt allemaal schattig hoor, vlinderen en dansen. Daaaaag, je belazert niemand, alleen jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden