Spring naar bijdragen

Gem 2 jaar!!!!

Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
dhendro

Schorpioen: kan je het stoppen niet nog eens op eigen kracht proberen?

Nou ja daar zat ik eigenlijk ook aan te denken, want ik weet dat ik het wel kan (en wil). Het is alleen door mijn onderliggende problematiek (al tien jaar fors geblokkeerde emoties) dat ik wel echt hulp nodig heb om los te komen.

Maar die detox zie ik niet echt zitten. Ook (heb net mijn verzekeraar gebeld) omdat je het helemaal zelf moet betalen en dat kan ik gewoonweg niet.

Ik denk dat ik ga voor de:

- gewoon stoppen (vandaag drink ik dus weer niet)
- één avond in de week naar CM voor het voorkomen van de terugval als je je eenmaal beter voelt
- via huisarts een psychotherapeut o.i.d. inschakelen om mijn emoties los te krijgen.
- dit forum:)
- hulp van vrienden/kennissen (heb gisteren voor het eerst in mijn leven trouwens spirituele hulp gehad zonder dat ik erom had gevraagd. En WOW: ik heb me even een paar uur intens gelukkig gevoeld! Echt intens gelukkig. Verder ben ik eigenlijk helemaal niet into het spirituele, maar wat ik gisteren ervoer....)

Ik denk dat het mij zo ook gaat lukken? Jullie;)?

P.s. Heb vanochtend mijn twee lieve schatjes (poezen) weggebracht om te laten castreren. Ga ze aan het eind van de middag weer ophalen en houd mijn hart vast: half kaalgeschoren, versufd, in de war...... zielig *snif*...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

GEMMETJE HIEPHIEPHOERA 2 JAAR :sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present:

En TAPAS :sun::present::sun::present::sun::present::sun::present::sun::present: de rest krijg je over een maand ;)

Wouw het 3de jaar in... het 1ste jaar je lijf, het 2de je mind, wat komt er nu? Volgens mij komt er een soort berusting, de balans slaat niet zo hard meer door. De natuur durft zich weer te settelen zoals het bedoeld was. Ik voel dat al heeeeeeeeel in de verte aan (gelukkig mag ik er nog 1,5 jaar over doen;-). Het 3de jaar gaat de welverdiende kroon op de 1ste 2 zijn. Natuurlijk blijf je een mens met ups en downs, maar ze zullen niet meer drankverslavingsgerelateerd zijn.

Gem en Tapas dappere strijdsters, dank jullie wel, goed voorbeeld doet volgen en mede dankzij jullie volharding hou ik ook vol. Ik kijk uit naar jullie 3dejaars bevindingen :)

Jane trots, fitter, gelukkiger.... good 4 you en gefeliciteerd met je 11de dag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henkie, als een kind net uit de luiers is, zal niemand het raar vinden als het nog eens per ongeluk een paar keer in de broek plast. Maar op zeker moment ga je meer verwachten. En dan hebben we het hier nog over volwassen mensen ook!
Ik ben nu eenmaal onverwoestbaar in de positieve verwachtingen die ik van mensen heb. Misschien eis ik teveel, ook van mezelf, dat kan.
Ik vind gewoon, als je al jaren bezig bent met dat stoppen, dat weet je gewoon dat drinken stom en schadelijk voor je is. Dan is er gewoon geen "ja maar..." meer.
Maar nogmaals, dat is mijn gevoel.

Linde ik kan geen antwoord op je vraag geven want ik heb geen kinderen. Zodra mijn aangetrouwde kleinkinderen oud genoeg zijn, laat ik het je weten. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, ik kijk er nu al naar uit (naar volgende maand) ;)
Scorpio dat zijn goeie acties die je gaat ondernemen

Wat je werk betreft, ben je nu een stiekeme drinker, want reken maar dat mensen het echt wel weten, ruiken, merken.
Als je niet meer drinkt dan ben je niet ineens een alcoholist geworden want die was je al maar dan ben je volgens mij iemand geworden die aan zichzelf werkt en daarvoor krijg je over het algemeen respect is mijn ervaring.
Of ik me nog steeds een alcoholist voel? nee, want dat was ik nooit in mijn beleving maar ik voel me nog steeds wel iemand met een alcoholprobleem en als mensen vragen of ik iets wil drinken dan zeg ik na 2 jaar nog steeds, doe maar iets fris want ik drink niet meer. Dus ja, ik ben er nog steeds mee bezig.

Hardgelopen, en zometeen douchen en niks doen! heb er nu al zin in!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

ik kom met schaamwangetjes, want ik loop op het scheve spoor, of hoe heet dat. Foute boel. Op zich allemaal niet zo erg, maar om het goede pad weer te vinden is behoorlijk moeilijk. Het was toch wel met voorbedachte rade :$ Gisteren hadden we een bijeenkomst, tja, een lange zit. Komende week nog twee van dit soort dingen. Kan ik niet tegen eer lijk gezegd.

Weet echt niet hoe met bepaalde bijeenkomsten om te gaan. Ben niet mezelf, weet me geen houding aan te nemen.

Allemaal SMOESJES.

In ieder geval rook ik nog steeds niet en dat gaat nu goed. Dus dat excuus kan ik ook aan de kant zetten.

Vandaag drink ik in ieder geval niet.

Hoi An,

Allereerst dit: ik vind het zo knap dat je nog steeds niet rookt!!! Die steek je in je zak, die hou je vast. okay?!

Ik vind het heel dapper wat je hier schrijft. De monsters hebben je weer gevangen, maar een stuk van jou overstijgt het, neemt het waar en erkent het. Dat is heel belangrijk en ik ben blij dat je het hier komt delen!

Tuurlijk is het moeilijk om je er weer van los te rukken, eenmaal terug in de greep. De optie is weer geopenend en je kunt er de donder op zeggen dat ie bij elke gelegenheid wordt aangegrepen als je niet weer drastisch een streep eronder zet, een besluit erover maakt. En alle weerstand die je hierbij voelt, wordt gevoed door gremlins.

Vandaag drink je niet en dat is een heel mooi begin!

Denken dat je met drank beter jezelf bent en een fijnere houding aan kan nemen, is een illusie en de keerzijde niet waard!! Het mag op zulke momenten dan wel confronterend zijn, maar An waarom jezelf niet gewoon accepteren als een onzekere vrouw op dit moment van je leven in zulke situaties?
Die An mag er ook gewoon zijn, daar mag ook gewoon van gehouden worden! Je hoeft niet perfekt te zijn, er is niks mis mee om op zo'n bijeenkomst te gaan voor een zesje, dan is dat maar even zo nu. Want van binnen ga je dan voor een vette 10, omdat je niet verslaafd wil zijn.

Kap ermee An, gooi dicht die achterdeur. Daar is maar 1 moment, 1 besluit voor nodig. En ja het zal weer even zwaar zijn. Erken dat voor jezelf, wees erop voorbereid. Daag je smoesjes uit door er NU al mee aan de slag te gaan. Je bent nog niet te ver afgedwaald, neem gewoon dat pad weer waar je je al weer zo'n tijd zo goed bij voelde. Het gaat jou weer keihard lukken, een Kaia knows ;-)

liefs :heart: Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie, ik snap jou ook wel maar ik snap hun ook wel. iedere roker zou willen stoppen maar de meesten kunnen t niet winnen, das wel vergelijkbaar denk ik. Ik ben bijna 9 maanden terug gestopt met roken en daar hoef ik niet stoer over te doen, ik had blijkbaar t geluk dat ik er erg aan toe was, dat was erg makkelijk, op mijn werk zijn er wel vijf gestopt na oud jaar en ze roken allemaal weer, sommigen hebben t wel tien keer geprobeerd, t is niet altijd zo makkelijk het van een verslaving te winnen, wat overigens geen excuus is hoor, ieder zijn eigen verantwoording daarin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even inloggen om Gem en Tapas te feliciteren met de periode dat jullie nuchter zijn.
De moeite waard om even bij stil te staan.
Laat dit feest niet onopgemerkt voorbij gaan.
Haal voor het komende jaar kracht uit de ervaringen van afgelopen jaren.
Van harte gefeliciteerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukig, het begint hier te regenen. Kan ik zonder schuldgevoel naar binnen gaan. was aan het onkruid wieden, een tuin is fijn maar dat misselijke onkruid! Het kost me toch al heel veel moeite om gestructureerd, geconcentreerd iets te doen. Ik ben zo maar afgeleid. Mijn vriendin raadde me aan ritalin te proberen maar daar begin ik niet aan. Zijzelf doet dat af en toe wel omdat ze vindt dat het een heerlijk gevoel en hopen energie geeft maar ik ken mijn onmatigheid dus nee! Ik voel altijd erg mee met de mensen die worstelen die niet bezopen wìllen worden maar het worden omdat ze tegen het 1e glas geen nee kunnen zeggen. En toch the day after een lichamelijke en misschien nog wel meer psychische kater hebben(Had ik zelf tenminste wel). Ik ken de strijd maar godzijdank na 3jaar wordt het minder. Toch gaat er geen dag voorbij dat ik niet op de een of andere manier met alcohol bezig ben! De echte "craving"steekt gelukkig steeds minder vaak de kop op dus mensen maak jezelf gelukkig en strijdt! Het is zo de moeite waard (Hoop niet dat ik overkom als een betweter of als iemand die de wijsheid in pacht heeft! Ik gun het alleen iedereen zo graag, zonder dwang en drang van alcohol te leven!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigen verantwoordelijkheid klinkt goed maar diep in mijn hart geloof ik er niet in.
Alles gaat maar op 1 manier en als ik die ander was (letterlijk) had ik op dat moment precies maar dan ook precies hetzelfde gedaan. Dus als ik An was dan had ik gedronken en als ik Vie was dan had ik dat onvolwassen gevonden.

En toch is iedereen in ontwikkeling. Iets in ons weet dat we de goede kant op willen. En wat is goed?
Ik kom er steeds meer achter dat voor mij goed is wat ik leuk en fijn vind, dat telt. Daar gaat het om in het leven. De rest is een verhaal.
En laat ik alcohol nou niet meer leuk vinden. Heel simpel.
En het leven lijkt niet altijd vanzelf te gaan maar dat gaat het toch.
Dat alcohol iets leuks is blijkt voor mij een fabel te zijn. Mijn lichaam vertelt me altijd iets anders.

An: ook jij baalt steeds van die troep. Elke keer opnieuw. het is niet leuk en het zal nooit leuk worden.
Mooi he hoe dat werkt. Het komt vanzelf wel.
Tot je er helemaal genoeg van hebt of er iets gebeurt of er gebeurt niks en dan "pak je jezelf bijeen"...
Niemand weet precies wanneer dat moment komt.

Har, je volgt toch wel je hart, of je jezelf nou volwassen vindt of niet... Ik moet een klein beetje lachen om je analyses van hoe volwassen je er mee omgaat. Ik bedoel het goed hoor, geniet ervan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn optimisme heeft een behoorlijke deuk gehad na de boodschap dat ik aan de chemo moet.
Moeilijk te verteren berichten als ik over de gevolgen van chemo lees.
Het zet zich vast in mijn hoofd.
Het maakt me bang.
Ik heb gezelschap nodig om bij te kletsen.
Morgen komt mijn broer, overmorgen mijn zoon.
Als ik in deze fase van mijn leven terug zou gaan drinken lig ik na een uur laveloos in de goot.
Zo voelt dat aan in mijn lijf.
Mijn trots op wat ik binnen 8jaar niet drinken heb bereikt is te groot om toe te geven.
Soms is het verlangen er wel.
Vooral als ik alleen ben.
Dus snel weer onder de mensen, praten, praten praten.
Mijn manier om problemen op een andere manier het hoofd te bieden dan te gaan drinken.
Ga goed mensen, laat de eerste staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een ongelooflijk heftig iets kom je nu voor te staan lieve {{{{{Rudy}}}}}

Natuurlijk ben je bang en wil je die chemische rotzooi niet in je lijf, maar het maakt wel korte metten met de foute cellen. Als ik jou was zou ik me nu gaan concentreren op hoe je de goede cellen zo optimaal mogelijk kan ondersteunen. Zo weet ik dat er natuurgeneeswijzen zijn die helende, reinigende, versterkende, aanvullende en ondersteunende werkingen hebben. Zulke dingen hoor je niet in het ziekenhuis, anders dan veel drinken om de afvalstoffen af te voeren.

Rudy het enige wat telt is dat die foute cellen opzouten en met de goede komt het wel weer goed :heart: Ik zou willen dat je dit niet mee hoeft te maken en spoel het liefst de tijd een stuk vooruit zodat je er alweer op terug kan kijken. En aangezien delen helen is, wil ik er ook graag voor je zijn en blijf hier schrijven zodat we mee kunnen leven en er zijn vast ook nog fora voor mensen die hetzelfde meemaken als jij?

Ik hoop dat je snel de behandeling krijgt zodat je er niet zo tegenop hoeft te zien en weer vooruit kan kijken. En wil je nog even zeggen dat de ene chemo de andere niet is, en dat het tegenwoordig allemaal zo licht mogelijk is met zo min mogelijk bijwerkingen en dat de bijwerkingen ook goed bestreden kunnen worden, wat dat betreft leven we in een tijd waar veel kan!

Heel veel liefs en sterkte,
:sun:Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,
Jongen ik leef met je mee. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Het lijkt me behoorlijk heftig. Ik ben al bang als ze een abces in mij snijden laat staan zo iets heftigs. Maar we denken allemaal aan je. Ik hoop dat je daaraan steun kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, blijven praten! je komt er wel doorheen! en ik weet zeker dat je het gaat redden zonder drank.
Linde, ritalin nemen kan helpen maar niet zomaar. Na anderhalf jaar niet drinken is bij mij een lichtje opgegaan dat er wel eens zoiets als AD(H)D achter mijn drinkgedrag kon zitten. Ik heb dit laten onderzoeken en inderdaad bleek dat zo te zijn. Ben nu met ritalin begonnen, wel met begeleiding, en kan me wat beter concentreren en heb meer rust in mijn hoofd. Ik weet nog niet of dit is wat ik wil maar voor het moment ben ik er blij mee.
Ga nooit zomaar rommelen met Ritalin zoals je vriendin voorstelt, dat is echt stom! het is pittig spul met ook de nodige bijwerkingen en bij iedereen werkt het weer anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: jij kan altijd zo ontzettend bemoedigend schrijven.
En ik ben deze dag vast van plan om mezelf weer terug op te pakken.
De prijs die ik moet betalen is groot, maar het is even niet anders.
Het stoppen met roken was voor mij net zo noodzakelijk.
Door deze fase ben ik heen gekomen, nu pak ik de rest gewoon weer op.
Ik zie het als een struikelpartij en ben niet terug maar af.
Maar als ik zo doorga dan zit ik er wel dichtbij.

Rudy: ik had al veel eerder willen reageren op het slechte nieuws welke je te verwerken kreeg of waar je nog in zit. Ik voel me dan zo dom en egoistisch met mijn geklaag. Echt waar.
Gelukkig hebben ze tegenwoordig zeer goede geneesmiddelen en ik hoop dat ze die voor jou ook hebben. Ik zou ook bang zijn ja, maar drank neemt die angst niet weg, integendeel.
Wat een geluk dat je in ieder geval niet drinkt. Ik vind je heel erg moedig en dapper.

Kate: precies, iedereen heeft zijn / haar weg te gaan.
Nee in vind van mezelf niet dat ik onvolwassen bezig ben en ik denk niet dat Vie dat precies zo bedoelde.
Ik heb een groot gebrek, verslaafd aan roken, eten en drinken. Als ik het een niet doe dan doe ik het andere wel.

Ik blijf zeggen: vallen dat gebeurt, maar de kunst is om telkens weer op te staan.

Hannah: ik begon de dag vandaag inderdaad met een NUL komma NUL gevoel, ja haha.... langzaam krabbel ik weer omhoog en inderdaad, wat jij zegt. Uiteindelijk heb ik veel en veel minder gedronken als dat ik continue door was gegaan. De psychische kater is zeer heftig aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Hannah1

An en fijn dat je laptop het weer doet.
:D

Ja, haha, jij gelooft me zeker niet, maar toevallllllllllllig was het wel echt zo hoor.
Ik ken dat lachje van jou :D

Hoe is het met je slapen? Ik ben dus ook aan het stoppen met de oxazepam.
Ook al zoiets he? Kijken hoe het vannacht gaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee, wat word ik eng bruin. Ik lijk wel zo'n zonnebankfiguur.

An ik was weer eens ongenuanceerd bezig. Ja ik ben een beetje boos op je. Dat komt omdat ik het zo VERSCHRIKKELIJK JAMMER vind. (Nou moe, je hoeft niet te schreeuwen, ik ben niet doof!)
Mijn manier om met iemand mee te leven is vaak kwaad worden. Dan denk ik, potsodeju nog aan toe toch, waarom haal je je die spijt en die onvrede op je hals, je weet toch wel beter! Ik lees veel liever van je dat je trots bent op jezelf, dat je het weer geflikt hebt, dan ben ik blij voor je.

Rudy, zoveel mensen zoveel chemo's, denk ik, en iedereen reageert er anders op. Ik ben er indertijd soms erg beroerd van geweest maar al met al is het me achteraf meegevallen. En kijk nou eens, alive and kicking. Dat wens ik jou ook toe.
Blij voor je dat je mensen om je heen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Schorpioen,

Jij vroeg of iemand ervaring had met de ambulante hulp van CM voor 3 dagen per week en wat te doen met je werk.

Nu heb ik met dat programma geen ervaring, maar ben 2x kortere tijd opgenomen geweest en heb na een tijdje ambulante ondersteuning de keus gekregen: of geen ondersteuning meer (wel nog detox als ik dat nodig zou hebben) of het Mirage programma volgen van Brijder (6 weken opname volgens de folders, maar in praktijk eerder 3 maanden). Tja, hoe verkoop je 3 maanden afwezigheid aan je werkgever?

Ik heb er voor gekozen om in mijn situatie niet te gaan voor de opname (ik heb ook last van sociale angsten en om dan 3 maanden met "onbekenden" samen te leven in een situatie waarin je elkaar confronteert met wat je van de ander vindt ..... dat zou in mijn geval weleens een té botte bijl kunnen worden). Eigenlijk vond de psychologe van Brijder ook wel dat deze behandeling niet bij mij paste, maar dit is wat er aangeboden werd, maatwerk wordt niet geleverd!

Ik heb dan ook in overleg met mijn psychologe voor het volgende traject gekozen: als eerste zou ik moeten stoppen met drank. Dat wil ik in mijn thuissituatie doen, omdat ik dan wat meer controle houd over mijn dagindeling (ik word gillend gek van dat niets-doen bij een opname) en omdat ik bij een opname de neiging heb om te "hospitaliseren". Daarna kan er pas iets gedaan worden aan mijn angsten en voor dat gedeelte is een vrijgevestigde psychotherapeut waarmee het klikt en die ervaring heeft met alcoholisme beter geschikt dan een groep min of meer willekeurige mensen - kost natuurlijk wel geld, maar dat heb ik dan uitgespaard door niet te drinken (wat mijn oorspronkelijke "therapie" was - want alcohol was een oplossing voor alles voor mij).

Je moet je dus echt afvragen wat voor jou het beste gaat werken en niet afgaan op wat de betreffende zorginstelling aan programma's te bieden heeft. Geen behandeling is volgens mij echter geen keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh mensen mag ik even stoom afblazen? ik proef bloed! mijn zoon vertelt me net dat hij (voor de zòvèèlste keer) zijn fietssleutel is kwijtgeraakt. ik weet niet wat het is met dat kind maar ik word er soms hoorndol van. de reservesleutel heeft hij, zo biechtte hij op, ook al uit mijn bos reservesleutels gehaald, zonder dit te melden en raad eens ook die sleutel is weg. ik heb hem naar zijn kamer gestuurd en gezegd dat ik hem voorlopig niet wil zien en dat ik niet goed wordt van zijn onverantwoordelijke gedrag, hij wilde n.l ook niet even gaan zoeken naar de reservesleutel, reden GEEN ZIN. dat lijkt bij alleddrie mijn kinderen wel het belangrijkste criterium: heb ik WEL OF GEEN ZIN. Nou mij zakt even de broek af! Ik zin op wraak! Iemand leuke ideeën? of op zijn minst herkenning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde: ik kan boeken vol schrijven over wat ze hier allemaal uithalen.
Proberen rustig te blijven, diep adem halen en denken dat er ergere dingen zijn.
Zeeeeeeeeeeeeeer herkenbaar dus!!!!

Vie: ben maar flink boos op mij hoor. Ik heb mezelf ook al een klap verkocht en ik kan me voorstellen dat ik niet erg geloofwaardig meer over kom. Maar ik blijf gewoon doorgaan. Er is nog steeds vooruitgang, dus daar kijk ik nu maar naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wraak is nou niet bepaald een opvoedkundig iets denk ik, maar als t vaak gebeurt, laat de fietsenmaker t slot maar slopen en er een nieuwe op zetten van zijn zakgeld, dat zal m leren! :)
opvoeden is duidelijk zijn in de regels en ze daar aan houden, tenminste, dat vind ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde, ik kan me er iets bij voorstellen. Maar als hij zijn sleutels steeds kwijtraakt.... dan gaat hij toch lopen? Moet je opletten hoe snel hij ze niet meer kwijtraakt.

Oh, Henkie, het kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien, if so, dan sorry, maar jij was toch naar een arts geweest voor die plekjes op je huid? Weet je daar al iets van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...