Spring naar bijdragen

zaterdag 23 mei

Vie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
wingchun

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Originally posted by: wingchun

Ik kan nergens naar toe.

Ik kom nergens vandaan.

Ik ben blij.

--------------------------------------------------------------------------------

Darjeeling, je vroeg me gister bovenstaande uit te leggen.

De crux zit m in het zinnetje van mijn posting vlak voor deze quote.

"Ik ben in het nu."

Dat besef is zo stabiel dat het er eigenlijk altijd is.

Vandaar dat ik nergens vandaan kom of naar toe ga.

Want waar ik ook ben, het is altijd hier en nu.

Daarom heb ik dus dat boek 'De kracht van het nu' besteld, dat leert je zo te denken. Nu lukt mij dat nog niet echt helemaal....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Spud

dat zal je moeten doorgronden Spud, hoe dat werkt bij jou, anders kan je het daar niet van winnen, schrijf t es op voor jezelf als je gevoelens hebt om te willen drinken, t zijn waangedachtes,, het is je verslaving die je een loer draait, zolang jij dat niet doorgrond en toestaat heeft dat een kans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Spud: hoe lang heb jij al niet gedronken?

@ de rest: waar ik 'bang' voor ben is dat als ik mij geestelijk en lichamelijk wat beter voel, ik denk dat ik wel weer een avondje kan drinken. Zo heb ik namelijk al heel vaak gedacht. Bij mij gaat die knop in het hoofd heel makkelijk om en als die eenmaal om is, lijk ik hem niet meer terug te kunnen draaien.

Hoe zijn jullie omgegaan met dit soort momenten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neuje Spud ging hartstikke fout en lijk voor een weeshuis eten te hebben. Moest het allemaal schoonmaken enzo maar kon het in de diepvriezer niet kwijt zoveel was het. Dacht dat ik iets doms had gedaan maar was te verbaasd over de hoeveelheid en rekening. Omdat ik het wel kon betalen en te perplext was reageerde ik niet en begon maar de gaarkeuken te verwerken. Moest natuurlijk hier ff ventileren en besefte niet dat dit voor anderen moeilijk kon zijn, zo is het gegaan. Maja het is altijd goed om te leren toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, ik heb best gelachen om je groenteverhaal.
Maar kan ik dan ook niet meer schrijven dat ik uit eten en naar de kroeg ga?
Of dat het me geen moeite meer kost om fris te blijven.
Of dat ik me lekker voel.
De realiteit is zoals ie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

Een kleine 2 weken Schorpioen.

Ben voor een half jaar gestopt geweest, voor 3 maanden maar steeds denk ik hetzelfde als jij denkt. Ik kan wel weer sociaal drinken. Dat gaat ook wel een tijdje goed maar op een gegeven moment raak je toch weer de controle kwijt.

Intussen heb ik dus weinig vertrouwen in m'n goede voornemens, eerst maar eens zien of ik m'n laatste record haal en dan gaan we verder.

Nou ja ik wéét dat ik eigenlijk nog niet klaar ben met alcohol, dus vandaar ook mijn angst. Omdat ik tussen een stoppoging en stopbesluit inhang, bezwijk ik volgens mij zo weer voor 'ach, het kan wel weer'. Ik wil niet mijn hele leven lang blijven vechten tegen een verlangen:(.....

*hoppa* de positiviteit bij mij momenteel is weer verdwenen. Ga niets drinken vandaag, maar ben weer terug in de teneurstemming:s... Ik wil het liefst nu iemand bij me hebben of zo, maar wil ook niet uit mijn huisje weg vandaag. Ben dus maar gekluisterd aan dit forum.

Ik weet dat het normaal en niet erg is dat je je soms rot voelt, maar het is wel zwaar irritant als je tien jaar lang dat hebt weggespoeld met drank. Waarom ben ik niet gewoon gezond? Als bij dit gevoel straks ook nog trek komt (weet ik niet hoor) ga ik me nog meer zorgen maken (want er is tot elf uur alcohol verkrijgbaar).

*en klaagt nog even verder, zwelg zwelg zwelg in zelfmedelijden*...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, hou op met excuses maken, ik heb genoten van je verhaal en je hebt een lach op mijn gezicht getoverd er mee. Onzin dat je je daarvoor moet verontschuldigen. Ieder huisje heeft zijn kruisje en die van jou is al groot genoeg zonder je nog eens wat aan te trekken van wat anderen misschien wel of niet kunnen denken.

schorpioen, op het moment dat je denkt, het gaat goed ik kan wel weer drinken... stel je dat gewoon een dag uit, en nog een dag, en nog een dag
als je je lekker voelt is het zo heerlijk om zonder kater op te staan!! en dat is de grootste beloning als je het een dag uitstelt, dan heb je in ieder geval de volgende dag weer een katervrije ochtend gewonnen.
Als je je goed voelt mag je jezelf ook belonen, spaar het geld eens op wat je normaal zou wegdrinken en stop dat in een potje, en dan elke week kijk je hoeveel het is en verzin je wat je er voor jezelf van kan kopen.

Zo, weer thuis, lekker roze en rozig en de gevulde ijskast met bier weerstaan. Ik had mijn korte broek en een hemdje meegenomen en ben de tuin van mijn ouders gaan doen, tegels vegen, onkruid wieden en ga zo maar door. Tussendoor met hond naar de duinen geweest en lekker gelopen daar... dus die ligt nu ook voor pampus.

Heerlijk zo'n dagje buiten!!

Is het jullie al opgevallen dat de zwaluwen er weer zijn? vind ik altijd zo gaaf! volgens mij zag ik ze donderdag voor het eerst maar ze kunnen er ook al eerder geweest zijn.. wie o wie heeft de eerste zwaluwen wanneer gezien?
Prachtig dat geschreeuw zo van die beesten, hoort echt bij de zomer!

Dhendro, bedankt en geen dank ;). Fijn dat je er wat aan had. Het is helemaal uit eigen ervaring, verwachtingen en familie dat is namelijk zo'n trigger. Als je dat wat los kan laten dan gaat de ergste irritatie er ook van af.

Nou ik ga maar weer eens wat doen, tv hangen met een frisje!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud (ben ondertussen andere dingen aan het doen dus reageer weer als een slak) hier gaat het erg lekker.

Jeff Foster met Het begin van het nu: over het einde van de spirituele zoektocht.
We zijn er al en er is geen ik. Wat voor jou Wing.
Maar dat weet je natuurlijk allemaal al.
Ook het streven naar het leven in het nu haalt ons er juist weer vandaan.
Want dan zou er iets zijn wat bereikt moet worden en er valt niks te bereiken.
Hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Zo weer even bekomen van een druk maar relaxed dagje.
Vanochtend lekker gelanterfanterd (vrouw was met dochter naar kapper en zoontje naar voetbaltoernooi). Douchen , bakkie koffie en lekker in de tuin gezeten en mijn sponsor gebeld.
S'middags gevoetbald en rustig aan gedaan want afgelopen donderdag had ik ook al meegedaan aan een veteranentoernooi en de spiertjes hebben toch tijd nodig om te herstellen.
Thuisgekomen lekker op de bank gelegen , huis opruimen (kids waren al weer een uurtje thuis) , tafel dekken , eten , zooi weer opruimen en kids zitten nu ff tv te kijken en mijn vrouw is naar een feest van haar een van haar opdrachtgevers.
Dus Ziza heeft het huis alleen vanavond en gaat lekker op de bank liggen met cola en chips.
Nog een paar telefoontjes voeren maar dat kost weinig tijd.

Morgen naar een verjaardag van de oppas en als het mooi weer is of naar het zwembad of naar vrienden van ons die aan de plas wonen.

Hoe zag mijn zaterdag er 4 jaar geleden uit : s'ochtends totaal verrot wakker worden om een uur of twaalf ; ik woonde toen alleen , waarschijnlijk het babyzwemmen gemist omdat ik mijn bed niet uit kon komen , boze vrouw aan de telefoon , om 13:00 het eerste jointje maar eens aansteken en de restjes cocaine bij elkaar schrapen , 14:00 dealer bellen en coaine halen en eventueel wat drank om het weg te spoelen , 16:00 ik voel mij schuldig en ga nijn vrouw lastig vallen met telefoontjes dat het mij spijt dat ik ert niet was en van haar wil horen dat het wel goed is , ruzie natuurlijk en ik ben het slachtoffer , s'avonds weer naar de dealer en voor de tv zitten als een zombie en zwelgen in zelfverdriet afgewisseld met momenten van absolute stonedheid , 22:00 ik krijg honger en bestel een berg snacks bij de snackbar echter ik krijg geen hap door mijn keel en vervolgens tot diep in de nacht doorgaan.
En natuurlijk rijd ik gewoon onder invloed overal naar toe. Ik wacht pas met naar buiten gaan als ik zeker weet dat niemand mij ziet , er zit weer een parkeerbon op mijn voorruit ... etcetcetc...
En zo kan ik wel een tijdje doorgaan.
Yep .. "the good old times" ...

Zo als vandaag bevalt mijn leven een stuk beter kan ik zeggen.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas zal er over op houden maar...........hahahaha

Spud heb ook de internetbehandeling gedaan, nee lieg ik half gedaan. Zat al in de 2e gedeelte toen ik er de zenuwen van kreeg met dat rot alco schriftje. Wanneer gebeurde het? Wat gebeurde er? Wat deed je toen? Kreeg en na weken lang elke dag invullen de hik van en ben er mee gekapt. Toen 4 maanden niets meer gedronken en nu af en toe (wat hier sociaal drinken wordt genoemd) en het gaat nog steeds goed. Maar zoals ik al eerder vertelde dat ik geluk heb gehad hiermee want dat schijnt heel moeilijk te zijn een rem te hebben dus a.j.b. probeer het nooit uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mijn ervaring dat het lezen van boeken over spiritualiteit leuk is echter als ik niet de suggesties in praktijk breng of niet de oefeningen doe dat ik het wel kan shaken met peace of mind.
Ik kan een boek lezen over water maar dan word ik nog niet nat.
Als ik water wil ervaren zal ik er in moeten gaan.
Anders blijft het bij denken , en denken , en denken en laat dat juist mijn probleem zijn.
En ik kan mijzelf niet in peace of mind denken.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing en wat zijn die grote zwarte vogels dan die ik telkens aan de waterkant zie met hun vleugels gespreid? Ze zijn zo groot als een reiger maar helemaal zwart zodat ze er uit zien als een vleermuis die potloodventer is geworden. Nee geen geintje maar kan het in mijn boekje en op internet ook niet vinden. Heb je een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lacht wij zagen eergister op marken een aalscholver een vis van wel 30 cm doorslikken :) grote hap en gelijk duiken voor meer :) grote eter.
Ik durf echt niet te zeggen wanneer ik dit jaar voor t eerst een zwaluw zag hoor Tapas maar ze zijn wel erg mooi he
vorig jaar reed ik in mijn auto door de polder en een zwaluw vloog net boven t slootje met me mee dus ik zag m vqn boven, zwart met een prachtige blauwe gloed erover, das dan weer een kadootje dat je dat mag beleven he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow tnx Wing ga ik ff googelen want er zitten hier zeker 8 langs de kant helemaal met de veugels uitgespreid en pikzwart. Kunnen wel aalscholvers zijn maar drup vertrouwd het toch niet helemaal want heb Birds gezien. Nee serieus het is heel mooi om te zien van een afstandje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Wing ik ben al blij dat ik niet de hele tijd in mijn eigen hoofd hoef te bivakkeren.
En het zijn maar gedachten zo boeiend is dat nu ook weer niet.
Jij hebt veel gedachten en ik heb er veel. Wat worden ik en jij wijzer van nog meer gedachten ?
Het is al zo druk man :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...