Spring naar bijdragen

zaterdag 23 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 237
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Noa.......tis potverdorie zaterdagavond!!! Ik zit hier heftig te typen en te kauwen op mijn kauwgompie, en vriendin is naar een feestje. Ik mijd de kroegen voorlopig ook hoor, want iedereen zit toch maar aan je kop te zeuren waarom je niet drinkt.

Volgende week wel uit, maar ik moet rijden, haha........dus dan heb ik een verdomd goed excuus he. Moet mezelf wel oppeppen en misschien wel een beetje acteren dat ik het goed naar mijn zin heb die avond, maar ik drink niet!

En ja, wat drink je dan na 3 ice tea? Ikzelf drink cola-light of water, en een cappucinootje op het terras vind ik ook altijd heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

prachtige dag gehad, mooi actief geweest, lekker vermoeid ook maar kan de slaap niet vatten, half pilletje helpt ook niet, t is onrust in de borst van Henk, geen trek hoor maar vreselijk onrustig, zonda na zo'n mooie dag maar t is niet anders, ff wat eten en dan zo nog maar een half pilletje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Caro: valt niet mee he... ik heb mezelf net getrakteerd op een bak ijs, ik vind dat ik niet op alle gebieden in het leven in 1 keer streng voor mezelf kan zijn... Eerst de drugs uit het systeem, nu is de alcohol aan de beurt, en daarna zal de suiker eraan moeten geloven :)

Mijn vriend zit nu ook aan een fles sterke drank, die hij -hem kennende - wel in zijn gehel zal opdrinken. Hij is dj, en krijgt standaard zo'n fles van de organisatie... hij is door mijn stoppoging wel gemotiveerd om ook beter op zijn drankgebruik te gaan letten. De laatste maanden was het echt absurd...

Opzich dan ook niet zo raar dat iedereen gaat vragen waarom ik ineens niet meer drink. Maar vervelend is het wel ja. Opzich is een capuchinootje natuurlijk heerlijk, en thee en cola ook, maar ik bedoel meer met uitgaan. Ik heb al geen sigaret om vast te houden, dus daarom Moet ik standaard een drankje vasthouden... Het is echt de onzekerheid, want wat doe je anders met je handen? Ik voel me zonder drank sowieso al wat knullig met uitgaan... Misschien is mijn tijd in het uitgaanscircuit gewoon voorbij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert Remmo: Mijn leven IS uitgaan... Mijn vrienden zijn allemaal knalharde zuiplappen... Het eerste wat we doen als we bij elkaar zijn is veeeel drinken... Ik vind het niet heel moeilijk om thuis niet te drinken, want dat deed ik sowieso al bijna nooit. Ik ging altijd elke avond uit eten, en elke nacht stappen... Ik denk dat ik inderdaad dat deel van mijn leven maar even vaarwel moet zeggen...

Ben benieuwd of er nog vrienden overblijven... heb wel afspraken omgezet: van drinkafspraken naar koffie/lunch afspraken, hoop dat dit werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa ik denk ook dat je dat leven even een poos om moet gooien, ik dronk altijd thuis dus ik kan je wat dat betreft niet iets aanraden, wel heb ik een poosje mensen gemeden waar ik wel eens kwam waar stevig werd gedronken. na een paar weken ben ik er weer eens geweest en zat toen ook bij hun aan de thee. iedereen weet inmiddels dat ik niet meer drink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil op iedereen reageren, maar het gaat heel snel hier :)

Hannah: ik heb geen hulp, maar heb mezelf gemotiveerd door dit forum te lezen, en andere artikelen. Veel informatie opgezocht. Ook om mezelf ervan te overtuigen dat het echt beter is om te stoppen. Beter in de stadium dan dat het nog een paar jaar zo doorgaat, en ik echt zaken heb verknald... dat heb ik gelukkig nu nog in de hand weten te houden...

Over die pubers, ik zou vooral uitleggen waarom je je zorgen maakt, en waarom je heftig op bepaalde dingen reageert. Hou het menselijk, hou het dicht bij jezelf. Zeg bijvoorbeeld vaak dat je veel van ze houd, en dat dit nooit minder zal worden, dat het niet uitmaakt hoe ze zich gedragen dat je altijd om ze geeft, maar dat je om deze reden ook hoopt dat het goed met ze gaat.
Ook belangrijk: duidelijk maken dat je ze vertrouwt, zeg bijvoorbeeld dat je weet dat ze slim genoeg zijn om zelf de juiste keuzes te maken. Dit zal hen een soort basisvertrouwen geven, en ze zullen inderdaad sneller de juiste keuzes maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor AR... ja misschien is dat wel nodig inderdaad... Ik ben er opzich ook wel aan toe om dat leven achter me te laten. Zie er het nut niet meer zo van in. Ik wil de komende periode ook geconcentreerd aan het werk gaan (heb mijn droombaan bemachtigd, maar zal daarnaast mijn studie nog moeten afmaken, dus het wordt een drukke tijd)... dus het is wel het perfecte moment om dat wilde leventje achter me te laten. Ergens heb ik daar ook veel zin in... lekker tot rust komen, uitgebreid voor mensen koken, hardlopen, door het park wandelen, er zijn zooooveeeel mooie dingen in het leven... dat begint me nu, na 5 jaar pas weer duidelijk te worden, heerlijk is dat :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede tip, moet er nog een beetje inkomen, maar voel nu al dat dit forum me veel steun kan bieden. En dat heb ik wel nodig... Mijn besluit om te stoppen voelt nogal wankel aan... steeds als ik daaraan denk, denk ik er ergens in mijn hoofd achteraan: jaaaa, nouuuuu, dat zien we nog wel... ik kan me echt niet voorstellen hoe het leven eruit ziet zonder maar een beetje drank... het is eng om daarover na te denken...

Nu ga ik slapen, dan kan ik lekker lang slapen (ik slaap de laatste dagen steeds 14 uur). Morgen weer een nieuwe dag. Ik heb vooral veel steun gehad aan de tip het per dag bekijken. 'Vandaag zal ik mijn eerste drankje niet drinken' Dat statement valt te overzien, en kan ik in alle eerlijkheid maken. Dit gaat al 6 dagen goed! Morgen de 7e dag, maar dan zijn wel de moeilijkste dagen (do, vr, za) voorbij deze week :)

En de voordelen worden al zichtbaar:

- gezichtshuid rustiger
- ogen minder dof, wat sprankelender
- al zo'n 100 euro bespaard... (moet je nagaan hoeveel geld ik in een paar maanden kan besparen, kan ik zo nog een paar weken langer op vakantie :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, ik drukte me niet helemaal handig uit, maar ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk keur je het gedrag soms af. Ik praat ook meer uit mijn ervaring als kind, want ouder ben ik nog niet. Ik vond het altijd heel fijn om te horen dat mijn ouders vertrouwen in me hadden, zelfs toen ik ze vertelde dat ik veel drugs gebruikte. Dit is een enorme steun geweest om eraf te komen. Doordat mijn ouders vertrouwen in me hadden, kreeg ik zelf ook het vertrouwen in mezelf terug. Ouders zijn echt enorrrrm belangrijk voor een kind... en dat blijven ze, soms verbaas ik me daar wel over...

Nu echt slapen... dit forum is ook verslavend haha! Leuk jullie te ontmoeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...