HenkT Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Ik wist ook altijd zeker dat ik morgen dat biertje wel zou kunnen laten staan en ik wist ook zeker dat volgende week een goeie week zou zijn dingen anders te gaan doen, dat heb ik best wel lang geloofd eigenlijk, t heeft natuurlijk achteraf geen enkele zin maar diep in mijn hart kan ik er zo verdrietig van worden dat ik zoveel energie weg heb laten stromen, zoveel nonsens mezelf heb laten geloven, daar komen nog wel meer tranen van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Pfff, ik kom ook weer eens als mosterd na de maaltijd zie ik. Te lang getypt.Floortje, ik weet niet precies wat er met je was, maar fijn dat je dochter van je houdt en dat ook zegt! Dat was voor mij een van de positieve gevolgen van niet meer drinken, dat mijn zoons zeggen dat ze van me houden. Hartverwarmend!Jij ook Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 nee Soothe, dat willen we niet, probeer t maar niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Mooi verhaal Anna, ik snap jouw angst wel toen je stopte, ik ben nu ook doodsbenauwd... Het drinken is een reactie geworden om niet geconfronteerd te hoeven worden met wat er werkelijk speelt... en nu zal ik er dus wel aan moeten geloven (net als ieder ander die stopt). Nu ga ik mediteren op mijn heerlijke schone bed, en dan lekker slapen. Dit forum steunt me, maar soms verwart het me ook. Iedereen praat soms zo langs elkaar heen... mensen reageren boos/gekwetst, dat vind ik moeilijk om te zien...Ik wil iedereen een fijne, relaxte avond wensen, en tot morgen! Mijn 10e dag zit er zo goed als op, en ik voel me trots op mezelf... Nu komen de moeilijke dagen er weer aan... Donderdag studenten stapavond, vrijdag... tja, begin van het weekend, zaterdag: weekend, en zondag: de dag om in een stamkroegje te ouwehoeren aan de bar, of een live jazzbandje te aanschouwen. Voor mij allemaal gekoppeld aan veeeel drank... maar deze komende vier dagen ga ik eens hele andere dingen doen!! Ook leuk, al is het maar voor de verandering Weltruste!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Het ligt niet aan jullieHet zit in mijIk krijg de kriebelsVan mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Trusten Noa! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Je hebt het tenminste kort gehouden vandaag.Het was een mooie boodschap. Nooit geweten dat jij dat zo mooi kan. Droge dondersteen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Ik zeg ook niet nooit meer.Al heb ik dat jaren wel gedacht.Nooit meer.Toch is het mij overkomen weer te gaan drinken.Ik heb me suf gepiekerd hoe ik dat heb kunnen doen.Jarenlang heeft alcohol geen enkel deel van mijn levenuitgemaakt.Ik was er los van, dacht ik.Zo zie je maar dat het vreselijk gevaarlijk is er weer aan te beginnen.Ik heb geaccepteerd dat ik die fout heb gemaakt.En geloof me, het was afschuwelijk in te zien dat ik mezelftoch weer belazerde.Weer opnieuw beginnen, dat is hard werken.OOk hier hebben veel tranen gevloeid, uit boosheid, onmacht en verdriet.Toch geloof ik weer in mezelf.Ik heb weer vetrouwen in in nuchter leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Gaan we flirten?:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 t was niet zo zeer jij albertina, t was je verslaving die je een loer draaide, dat doen verslavingen, die wachten tot je of garde ben en dan slaan ze hun slag als ze de kans krijgen,je moet dat doorgronden om t te kunnen voorkomen denk ikmet roken had ik dat wel, dit is zo erg, nu mag ik wel roken, en sigaartje kan geen kwaad, ( ik rookte nooit sigaren) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Heel goed idee Noa, om andere dingen te gaan doen. Dat is namelijk de clou, zeker als je net pas gestopt bent met drinken. De link tussen drank en andere dingen doorbreken, door dranksituaties te mijden, en iets anders te gaan doen op het moment dat je zou zijn gaan drinken.En heus, er gebeurd niets engs als je niet drinkt, al denk je van tevoren van wel. Die angst is ook iets wat alcohol met je doet volgens mij. Het helpt de verslaving in stand houden.Nu ben ik weer riebedebie. Hondje uitlaten, en ook genieten van mijn schone lakentjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Om in de woorden van de Heer Rawie te spreken: het is hier een hoop gelazer en getob!En dan te bedenken, dat wij een zwakke afspiegeling van de samenleving zijn.Maar goed, wij doen er wat aan!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Henk,dat is zeker waar.Na het stoppen begint het doorgronden.Als je drinkt ben je niet jezelf, daar zit het vaak,het niet jezelf willen of durven zijn.Niet willen of durven voelen.Situaties vermijden die je niet fijn vind.Met alcohol verstop je je voor jezelf en je naasten.Het is pijnlijk dat onder ogen te zien.Daarom is het doorgronden belangrijk.Situaties waar het mogelijk is veranderen.Je leven veranderd, niet van de één op de andere dag.Maar het veranderd wel ten goede op den duur.Hetzij met ups en downs.Er is dus werk aan de winkel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Henkie, ik probeer het niet. Vandaag blijf ik droog, en morgen denk ik ook!Jij bent een goeie kameraad. Wie weet waar Kirky uithangt. Ook zo'n droge. De tukker!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 quote: Originally posted by: albertinaFish, heb je gekoeld met een ice pack? Dat koelt en neemt de zwelling wat weg. Ja heb ik zeker gedaan, meteen erna een lange tijd en vanavond weer.Het gaat wel over, maar is morgen nog niet over denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 ja albertina, werk zat nog aan de winkel, ik kan alleen maar gestopt blijven als ik t allemaal snap maar dat komt wel goed denk ik zo, weer drinken is geen optie, mijn lijf klaagt er nog over Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 ok, ik ga nog even op de bank zitten met een icepack.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Ik ga slapen weltruste voor zo allemaal, thnx voor t delen ook, fijne dromen, dat mag gerust en voor morgen weer een mooie dag,tot morgen allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Trusten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Fish,een ice pack werkt alleen meteen na de behandeling.Een paar uur later heeft het geen zin meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 nee, echt niet? ook niet een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Henkie: welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Fish,heb je geen instructie meegekregen?Ik heb jaren geleden ook mijn gezicht laten laseren,veel jeugdpuistjes gehad vroeger.Daar werd aangeraden meteen te koelen en dan binnen 2 uur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Ja ik heb ook meteen gekoeld, ook al tijdens de behandeling. de kans op zwelling is dan minder. maar er werd niet bij verteld dat het na een paar uur niet meer helpt. maar is wel logisch.hielp het bij jou goed? ik heb fractional laser gehad, is nieuw. je huid verbrand dan niet, geen korsten e.d. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden