NoaduBois Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Oja, nog iets wat mij helpt... naar positieve muziek luisteren, met een krachtige boodschap waarinn ik me kan vinden. Op moeilijke momenten zet ik mijn favoriete op (wel altijd positieve), en dan dans ik door de kamer Krijg ik altijd weer een positief gevoel van. (ik heb jaren alleen naar techno geluisterd... dus ik heb wat in te halen, haha) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Zo! haha even schreeuwen helpt blijkbaar een klein beetje.Noa idd drank staat centraal in het vriendenleven e.d. Doe je niet mee, zelfs al ben je niet alcohol verslaafd dan kijkt iedereen je met hele grote ogen aan, stop je nu al om half 12 , wat ga je doen, een afspraak met een vriendin idd wat je zegt, oh heb ik wel alle wijn gehaald, maar dat is eigenlijk niet nodig, tientallen mensen spreken af zonder alcohol in huis. Ja jullie moeten mijn spelfouten maar even voor lief nemen want ik moet met een half[eigenlijk] heel oog op de kids letten en het zijn geen braven als ze samen zijn haha,Tassss:present: lieverd dank je wel en hoe laat zie ik je voor ons vluchtje naar Kos, enne ik heb mn bikini ook ingepakt hoor, daar gaan we,[ was het maar zo hahaha lekker zonnebakken].Ik ga even pannekoeken op tafel zetten, het is tenslotte woensdag!Daarna de aubergines en courgettes wassen en koken en dan deeg maken en feta kaas toevoegen en de groenten dan in een jasje van deeg doen. Ik heb er zin in,XBen benieuwd naar de stilte die volgt hahahah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 *stilte* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Tralalalalaaaaa... Goeeeedemiddaaaag!!!!!!Nou, ik voel me wel goed dusDa's raar! Ik hoor me helemaal niet goed te voelen...Nah. Waarom eigenlijk niet?Gna, ik doe het gewoon. Puh!!!!Kan de laatste tijd weer zomaar uit het nietscompleet in een deuk liggen. En als er dan verbaasdehoofden zijn, die zich afvragen, wat hééft die? Dan pleurik op de grond en hou mijn buik vast, lig te rollebollenvan de LACH!Lig ook wel eens te sippen en te kreunen van verdrietMaar dat laat ik nu dan komen en elke keer eindigt hetweer met een LACH!Ik geloof, ik ben weer VERLIEFD!!!!!!Op LEVENMarjo+Leven Oeioeioei!!!!WOW!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Voor de goede orde:Ik BEN op MIJ!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Kl@tegedoe al die jarenNou Vét!Ik doe niet meer mee!Blèèèèèèhhhhhhhh!!!!!!!!!!!GezanikGezever engezeikYék! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
suusje777 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Noa wat een heerlijke *stilte*~!'Marjo wat ben je aan het doen voor gezelligs dat je aan het rollen van het lachen bent?? Vertel vertel!Hier de pannekoeken op, en ben nu de was aan het sorteren bah, saai haha, eten staat al op de kook en ga proberen nog wat meer nuttigs te doen onder het geweldige geschreeuw:o van mijn kids.Mensen waar zijn jullie??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Har, wat grappig dat je dat stukje zo leuk vond!Dat kan ik dromen dat soort dingen en dan vloeithet eruit.................Vloeivloevloeivloeiiiiiiiii................Dagdag Dit hoortopdeOnzindraad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Suus, dat is het leuke:Helemaal NIETS!!!!!Het komt gewoon vanzelfIk kan er niets aan doenMijn dochter wil dat ik stopMaar... Het lukt niet Ik MOET gewoon LACHEN!Nu ga ik de hond uitlaten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 ha Noa,Mensen vinden het eenbig deal omdat ze door jouw stoppen met hun eigen gebruik worden geconfronteerd.Ik heb ook vrienden die elke dag drinken en dan zeggen: elke dag is een feestje! hup weer een fles open..Je moet je eigen weg gaan en die volgen en als je deze beslissing gaat volhouden zullen er mensen bijkomen, maar ook mensen afvallen..Niet bang voor zijn, dit is het goede pad!Ik zou dolgraag 2 glazen wijn drinken op een avond, want ik vind het heus nog leuk en lekker..Maar ik weet dat ik na dag 4 weer die hele fles leeg heb.En uitgaan is idd anders nu, maar ook daar kom tweer iets voor in de plaats.Hardlopen op zondagochtend! heerlijk..hou vol he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Voor iedereen die het erover had: Je kan ook later nog stoppen hoor!Volgens mij is het nooit te laat om een einde aan je passie voor drank te maken.Ik was 50 toen ik voor de zoveelste keer in de kliniek belandde.Comateus en met een gebroken rug( ja ja wat drank al niet vermag te doen)Ik ben er 3 maanden gebleven, moest ook van de benzodiazepinen af.Na 3 maanden durfde ik niet naar huis maar het moest.ik heb 1 terugval gehad en toen was het klaar!Ik drink en slik al 3 jaar niet meer maar er gaat geen dag voorbij zonder datik aan drank denk. Niet altijd in de zin van trek, maar wel wat het heeft aangericht endat ik altijd nee zal moeten blijven zeggen tegen het 1e glas.Dus als er mensen zijn hier die ook van die leeftijd zijn: Je kunt elke dag nog zeggen:Nee ik niet meer, ik heb genoeg gehad!!(voor de rest van mijn leven!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 ik ben ook zo moe sinds ik ben gestopt ondanks vitamine gezond eten etc..gek word ik ervan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Ik kreeg een aardig stukje toegestuurd van een vriendin, wie weet heeft iemand er iets aan.Harmonie in de lever: harmonie in je emoties Een lever in harmonie zorgt voor een goede immuniteit en een ontspannen en prettig gevoel. Met een gezonde lever is het gemakkelijker om met (emotionele) veranderingen om te gaan. Het helpt je om sneller beslissingen te nemen, om compromissen te sluiten met anderen en om flexibeler om te gaan met veranderingen. Bovendien ben je beter in staat om je emoties op een constructieve manier te uiten (uitspreken in plaats van gillen of stampvoeten). Ook ga je beter om met tegenslagen en frustraties. Je kunt ze makkelijker van je af laten glijden. Volgens de Ayurveda en de Chinese geneeskunst is de lever overal bij betrokken. Welke klachten je ook hebt, als je ervan af wilt, zul je de lever moeten ondersteunen. Dus ook bij emotionele klachten. Nog een steuntje in de rug misschien om de alcohol te laten staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NoaduBois Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Dat motiveert wel Vie! Dat het zo'n big deal is omdat het mensen met hun eigen alcoholgebruik confronteert is denk ik wel waar ja, zo had ik het nog niet gezien... Steeds beginnen mensen hun eigen gebruik af te zetten tegen dat van mij, en komen dat tot de conclusie dat zij mindere drinkers zijn dan ik...of er beter mee omgaan, en dat ze het dus wel begrijpen dat ik ermee MOET stoppen...(zo zien zij het) Het lijkt wel alsof ze vervolgens zichzelf op de borst kloppen van: ik kan er gelukkig mee doorgaan... wat ga ik er toch goed mee om... Erg lastig om hiermee om te gaan. Van binnen word ik boos. Ik will ze vertellen dat het mijn KEUZE is om te stoppen, dat ik best zou kunnen doorgaan, maar ervoor kies dat niet te doen. Ik schaam me ook dat blijkbaar iedereen mij ziet als een zware drinker... Terwijl zij zelf ook superveel drinken, en ook behoorlijk lomp uit de hoek kunnen komen, en overdreven etc. ... Ik vind het niet helemaal eerlijk dat ze mij dan bestempelen als een probleemdrinker, juist OMDAT ik ermee stop... Grrr... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Het klopt helemaal wat je zegt vie, over de lever. Idd nog een reden om de drank te laten staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Het draadje is moeilijk te volgend vandaag. Maar ik heb wel de indruk dat het er gezellig aan toe gaat.Ik ga weer afhaken. Mijn zoontje zit gillend naast mij, omdat ik hem moet leren fietsen. En zo moet dochterlief naar de laatste hockey-training van het seizoen. Dus verplichtingen roepen weer.Nu mijn hoofd nog ff gaan breken over wat te eten vandaag.Liefs Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 quote: Originally posted by: VieIk kreeg een aardig stukje toegestuurd van een vriendin, wie weet heeft iemand er iets aan. Harmonie in de lever: harmonie in je emoties Een lever in harmonie zorgt voor een goede immuniteit en een ontspannen en prettig gevoel. Met een gezonde lever is het gemakkelijker om met (emotionele) veranderingen om te gaan. Het helpt je om sneller beslissingen te nemen, om compromissen te sluiten met anderen en om flexibeler om te gaan met veranderingen. Bovendien ben je beter in staat om je emoties op een constructieve manier te uiten (uitspreken in plaats van gillen of stampvoeten). Ook ga je beter om met tegenslagen en frustraties. Je kunt ze makkelijker van je af laten glijden. Volgens de Ayurveda en de Chinese geneeskunst is de lever overal bij betrokken. Welke klachten je ook hebt, als je ervan af wilt, zul je de lever moeten ondersteunen. Dus ook bij emotionele klachten. Nog een steuntje in de rug misschien om de alcohol te laten staan. Zeker weten!!!!Ik weet dat dat waar isomdat ik het ervaar!Het brengt absoluut meer rust in je donderals je niet meer drinkt.Dingen gaan makkelijker, meer zonder moeite.Het voelt prettiger, frisser en helder!Het eerste jaar vergt wat aandachtIk herken idd de vermoeidheidsklachtenDit kun je reduceren door een strak leef,- enslaapritme aan te houden. Regelmatig en gezond te eten en bewegen, buiten!Jezelf vertroetelen. Het lijf veel aandacht geven.Ik deed het andersom. Het hoofd weer in.Nu train ik mezelf op tijd het hoofd uit te gaan.Je zou kunnen zeggen, ik heb mezelf te lang te kort gedaanIk zeg het niet meerHet is zo gegaanNu ga ik gewoon doorDat lukt gewoon omdat het gaatHet is fijn om mezelf weer als zuiver,mooi en goed te zien.Ik heb veel aan basisleven leven. Ademen.Binnenkort ga ik eindelijk aan de rebalancingtherapie beginnen!Dat is positief nieuws. Het zal me goed doen!Iedereen een fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Jee, fruitvlieg wat lastig is dat en idd wie heeft er een probleem jij of de beste vriend. Deze kan nog in de ontkenning zitten. Jij hebt het al erkend. Dat is al een stuk op weg, maar wat lijkt me dat moeilijk om mee om te gaan als je zelf stopt met drinken. Dan verwacht je toch hele andere steun. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Hey Marjo, wat een wijze woorden weer. Ik zit momenteel ook teveel in mijn hoofd. Malen, malen en nog eens malen. Ook slecht slapen, daar wordt ik weer boos en opstandig van. ik heb vanochtend wel lekker gesport. Daar heb ik mijn hoofd een beetje leeg kunnen maken. Dat deed goed. Hoewel ik niet drink voel ik me ook erg brak. Maar goed na jarenlange roofbouw te hebben gepleegd kan dat natuurlijk ook niet 1,2,3 overzijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Nog iets: De afbouw van mijn AD is een feit!En mén! wat ben ik BLIJ!!!Ik kan mezelf weer aanraken!Kom weer bij de kern. Dat voelt zó goed!Ik heb btw wat lopen gillen, stampvoeten, huilen en weet ik veel watHet hoorde er blijkbaar bij. Nu gaat het wel iets minder heftig.Het is eerder klaar. En het eindigt steevast met een lach!Ik zal nog wat tijd nodig hebbenMaar ik heb het! Zeeën van tijd! Ik heb leren luisteren en kijkenIk oefen elke dag. Te leven in het nu!Het is goed. Nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 PEM geef het tijdHet is erJe weet hetTijd!Rustig aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 precies fruitvlieg, daar zit hem ook de kneep, een ander wil niet dat je stopt met drinken want dan is hij of zij een drinkmaatje kwijt, of dan wordt diegene geconfronteerd met zijn of haar eigen gebruik en dat is niet prettig.dus vooral geen complimenten geven als iemand niet meer drinkt maar zeggen dat het een droogkloot is, dat je saai bent, dat je niet meer mee doet, dat dat flauw is enz.a joh, eentje maar en voor je het weet staat nummer 2 en nummer 3 voor je neus.Trouwens wat heb je aan deze vrienden als ze nuchter zijn? kun je dan van ze op aan? Mijn ervaring is dat dat meestal niet kan.Over een jaar of wat heb jij iets bereikt in je leven en loop je langs je oude buurtkroeg en ziet daar je oude vrienden met steeds meer verlopen koppen aan de bar hangen.dan is je dat bespaard geblevenMaar wat doe je met de tijd die je overhoudt? Tja, hier meeschrijven helpt al een boel, maar je kan bv ook bij een koor gaan zingen als je van zingen houdt, bij een toneelclub gaan als je van spelen houdt, theatersport gaan doen als je van verrassingen houdt, teken en of schildercursus volgen, leren fotograferen, bloemschikken noem maar op!!of als je meer een huismus bent zoals ik kun je legpuzzels gaan leggen, gaan breien, zonnebloempitten gaan eten, dvd's huren, neurocampus gaan doen of een studie op gaan pakken, een taal of iets anders.Ik heb daar allemaal geen tijd voor want ik fotografeer, bewerk de foto's, maak ontwerpen, websites, en zo heb ik altijd wel wat te doen en als ik daar geen zin in heb plof ik op de bank en hang makkelijk een avond voor de tvmoet iedere dag met de hond op stap, doe 3 dagen vrijwilligerswerk, bemoei me actief met mijn buurt.. kortom, ik heb veel te weinig tijd om me te kunnen vervelen, doe dingen waar drank geen rol bij speelt en kan niet zeggen dat ik een saai leven heb.Vroeger was het werken en daarna drinken en koken en daarna verder drinken, poeh wat was dat een spannend leven zeg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 quote: Originally posted by: tapasVroeger was het werken en daarna drinken en koken en daarna verder drinken, poeh wat was dat een spannend leven zeg!! en laat dat koken dan eigenlijk ook maar weg want een zak chips of brood met ei vulde ook!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Leuke quote Tapas! Oh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 hoi allemaal, zo ik ben vrijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!!!!Alle goed hier, zal nog ff lezen.Ah, Marjo: je bent er NU weer en daar gaat het om.Kan me voorstellen dat je blij bent die pillen af te bouwen.Gewoon jezelf weer zijn, voelen.Vandaag drink ik in ieder geval niet.Want ik moet en wil gewoon fris zijn!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden