Spring naar bijdragen

maandag 1 juni


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Albert,

zwoeger, respect hoor!
:sun::present::sun:.

Dhendo,

de stofnaam van viatmines dus in dit geval Vit B1 = Thiamine,
is in alle landen gelijk.
Wellicht als je het onder de stofnaam vraagt bij de apotheek
kan je het wel kopen.
Laat het weten anders wil ik je best een pakketje opsturen.
Heb ik meteen een adresje voor de vakantie.

Hahahahaha.
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina: ik zoek nog een woningruiladres voor eind okt begin nov ;)

Bedankt voor alle zinvolle adviezen :)

Ik ga eens wat doen, voordat manlief denkt dat hij alles alleen moet doen.

Fijne dag all; op de meubelboulevard of elders. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Darjeeling

quote:


Originally posted by:
dhendro


Albertina: ik zoek nog een woningruiladres voor eind okt begin nov
;)






Gevonden!!!
:)



Fijne dag!




eeeehhh ergens tussen Deventer en Arnhem, als het kan ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

solgar is weliswaar heel goed, maar erg hoog gedoseerd en je lichaam kan dat niet opnemen, dus als je het oormidden breekkt/snijdt etc is dat beter.
algemene check, gebruik je supplementen en je urine kleurt geel, dan neem je een gedeelte niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over groen en planten wil ik toch ook even een verhaal kwijt. Ik woon in een buurt waar vooral veel huizen staan, weinig bomen, een stukje gras is er al helemaal niet te vinden, blik en steen en hier en daar een boom
zelfs straten zonder bomen. Een soms vieze buurt met veel mopperende mensen

Ook zijn wij sinds september vorig jaar een wijkcontractbuurt, dus de gemeente heeft met onze buurt contracten afgesloten met doelen die ze binnen 2 jaar moeten halen. Voor dat doel zijn er wijkcontractgroepen met bewoners opgericht. Deze bewonersgroepen hebben die doelen gesteld en de gemeente heeft afhankelijk van de haalbaarheid deze doelen overgenomen.

ik zit in 3 contractgroepen, ja beetje overdreven, ik weet het... maar zo kan ik praktisch iets doen aan mijn buurt en dat vind ik fijn.
Ik zit bv in 'heel en schoon', de moeilijkste groep voor mij. Veel gemopper want de gemeente doet het natuurlijk nooit goed, maar men vergeet wel eens dat het de buurt is die de buurt vies maakt en niet de gemeente, en dat bekeuren niks oplevert.
Ik heb daar samen met nog een buurtbewoonster een prullenbakkenplan voor de buurt gemaakt, vooral op de plekken waar mensen met honden lopen en dat is ook uitgevoerd door de gemeente. Praktisch en met resultaat want er ligt nu al minder poep,

ik zit ook nog in de groep kunst en cultuur, die is minder leuk maar wel goed voor mijn 'netwerk' ;) Daar leer ik anders naar dingen te kijken de grote lijnen in het oog te houden.

en ik zit in de Groen-groep en daar wil ik eigenlijk iets over vertellen omdat ik dat zo bijzonder vind. Deze groep wordt geleid door een bewoonster waar ik altijd al veel mee samen gedaan heb. Zij kan inspireren en heeft een lange termijn visie, ook heel leerzaam voor mij dus want lange termijn is niet mijn sterkste kant. Ten eerste is de naam wijkcontractgroep voor groen, al snel veranderd in Geheime Groene Roos genootschap (de wijk heet de Rozenprieel en in de volksmond heet het de Roos) Daar horen ook geheime acties bij, en zo hebben we met kerst bv de lantarenpalen snachts versierd met kerststukjes ;). Daarnaast zet die groep zich in voor geveltuinen, plantenbakken die geadopteerd worden door bewoners, stoepgroen (ja dat is een bestaande term) dat wil zeggen op brede stukken stoep een stuk onttegelen en beplanten. Doel van de groep is om de bewoners zelf initiatief te laten nemen en te helpen zelf verantwoordelijkheid te nemen voor groen en verdorie het werkt... zien planten doet planten. In mijn nabije omgeving zijn al 3 geveltuinen aangelegd door bewoners en wij hebben zelf op ons rijtje nu allemaal een hangbak(je) en dat ziet er zo leuk uit. Normaal was ik een ramp met planten en nu voor het eerst van mijn leven zorg ik voor mijn planten. Mensen helpen elkaar bij het aanleggen van de geveltuinen en komen meer hun huis uit en praten nu meer met elkaar.

Wat ik hier zo mooi aan vind? Dat iemand een idee in zijn hoofd heeft en de mensen om zich heen weet te verzamelen en te stimuleren om het uit te voeren en dat zoiets wat heel simpel lijkt bekendheid in de buurt krijgt en mensen aansteekt. Dat mensen ipv te mopperen nu zelf de handen uit de mouwen steken en daardoor meer betrokken raken bij hun woonomgeving. Dat bewoners aanbieden om andere bewoners te helpen hierbij
....en dat ik daar deel van uit mag maken!!

tja dat moest ik toch even kwijt, daar kan ik nou kippenvel van krijgen

resultaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dames en natuurlijk niet te vergeten onze forumheren!!!

ik heb de sandwiches gesmeerd, appelsapje ingepakt, bikini aangetrokken en in stille afwachting op mijn persoonlijke waakhond voor vandaag!

mag niet meer fietsen, alleen zwemmen aan een reddingslijn :D

geniet van de dag en tot laters!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...