Spring naar bijdragen

maandag 1 juni


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
22.20 was ik weer thuis. Snel nog dingetjes doen als katten voeren, bed opdekken, voeten wassen en verzorgen, pyjama aandoen, ... Inmiddels is ook zoon thuis gekomen na de Roparun. Hij heeft het echt naar zin gehad en wil volgend jaar weer meedoen. Hij gaat nu naar bed, na het hele verhaal te vertellen. Je zou er gewoon zelf zin in krijgen.
Dus nu kan ik eindelijk even bijkomen van de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 265
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik maak zelf ook steeds diezelfde fout in mijn denken. Pas nu ik ben gestopt met drank zie ik dat in. Een bruisend leven gelijk stellen met drank, wat een bullshit! Gezelligheid gelijk stellen aan drank, klopt ook van geen kant. En dat ik als persoonlijkheid sterker uitkom door lekker veel te drinken, is ook de grootste onzin. Dat ik meer vertrouwen heb, dat ik beter met mensen kan praten, dat je zoveel waardevolle contacten opdoet in de kroeg, of zo onwijs creatief wordt. Allemaal niet waar!

Een boeiend leven krijg je juist door soms van koers te durven veranderen. En blijven hangen in een vastgeroest patroon is niet vrij, dat is kiezen voor de gemakkelijkste weg...

Toch moet ik mezelf dit elke dag nog duidelijk maken... keer op keer... tot het hopelijk diep genoeg verankerd zit, en ik er niet langer mee zo over hoef na te denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF: is dat echt zo, na 2 weken de lichamelijke afkick erop? Dat zo wel heel mooi zijn! Het klopt wel dat ik me vandaag opvallend goed voel, wat minder onrustig. Maar denk dat het voor mij grotendeels toch geestelijk moeilijk is. Voor mij is drinken een manier om met mijn gevoelige aard om te gaan. Ik word gek van mijn te sterke emoties die op de minst gelegen momenten naar boven komen drijven... Drank is echt een goede killer wat dat betreft.

Nu ga ik proberen of ik er op een andere, gezondere manier mee om kan gaan... Dat valt nog helemaal niet mee. En soms kan ik wel uit mijn vel springen van onrust.. Heb dan zin om mijn huis in elkaar te schoppen ofzo, maargoed dan ga ik gewoon een eindje joggen, haha :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan mezelf wel een beetje vinden in noadubois. denk ook dat we dezelfde leeftijd ongeveer hebben.
vind het dan ook super om te lezen dat ze zo'n dagje chillen in het park zonder drank kan.
bij mij is dat ook zoiets wat er standaard bij hoort.

en nee je bent niet hard, kan wel wat hebben hoor en graag als mensen dit soort dingen zeggen.
het is idd zo dat ik bang ben voor het ouder worden. het ''moeten'' volwassen zijn. wil ik helemaal niet!
overdag ben ik gewoon netjes een moeder en gedraag ik me zoals het ''moet''.( behalve in de speeltuin ofzo,maar das een ander verhaal haha).
s avonds met de drank kan ik gewoon lekker weer effe 4 zijn,16 zijn of weet ik veel als het maar niet 26 is. als het maar even NIET volwassen moet zijn.
nu is dat niet iedere avond zo en is ook niet dé hoofdreden van het drinken. maar het speelt wel mee ja.
zelfdestructief is natuurlijk ook. wat ik al eerder schreef: alsof ik mezelf een fijn leven zonder drank niet gun. alsof ik mezelf keer op keer met katers wil straffen en al het gezeik af en toe wat het met zich meebrengt.

wat me kan teleurstellen?
het gevoel van: is dít het nou? nou nou geweldig hoor (draaiende ogen emoticoon erbij).
ik heb mss gewoon te hoge verwachtingen van het stoppen denk ik af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, herprogrammeren dat is een geschikt woord. En die emoties, ja die zien nu hun kans om lekker extra heftig naar boven te komen. Volgens mij is het bij mij echt zonder reden, nouja, de reden is er in het verleden vast geweest, maar omdat ik het toen tijden lang onderdrukt heb, vallen ze me nu lastig op onverwachte momente. Volgens miij is dat niet gebonden aan de directe context.

Roos: ik herken me wel in jouw verhaal. Behalve dat ik geen kinderen heb... en dat is een heel essentieel verschil. Ik snap dat je ook wel eens even geen moeder wilt zijn, dat je die verantwoordelijkheid niet altijd op je schouders wilt voelen, maar kun je geen andere dingen zoeken die dezelfde uitwerking op je hebben. Waardoor je ook t gevoel heb t allemaal even los te laten zonder gelijk zelfdestructief te zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha dat snap ik even niet wat je nu zegt.

wat ik bedoel is dat ik me dan echt als 4 jarige kan gaan gedragen en voelen. op de leuke of op de vervelende manier.
beetje moeilijk om uit te leggen en nu nuchter schaam ik me ook wel een beetje als ik er aan denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat was ik idd net ook vergeten erbij te schrijven dat dat het grote verschil is tussen ons ja.
tja, normaal ben ik echt gek op sport. vroeger op hoog niveau. nu is mn conditie 0 maar zou daar veel voldoening uit kunnen halen.
net als leren en lezen, ben ik echt gek op om me te verdiepen in bepaalde dingen.
ook zou ik mezelf kunnen aanleren om van bijv nuchter van muziek te kunnen genieten en dan ook lekker uit mn dak kan gaan er op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom nog even goenacht zeggen, de laatste hondenronde gedaan.
Mijn ervaring achteraf is:
Als je tussen de 20 en 30 bent, kan drank je inderdaad weer het leuke kind-gevoel geven.
Na de 30 hou je jezelf voor dat je nou eenmaal niet de gevestigde persoon wil zijn en dat jij nou eenmal anders bent.
Na de 40 geeft al die drank je het gevoel dat je oud bent zonder ook maar iets gegroeid te zijn.
Ik zeg het maar even, omdat ik me nu zonder drank veel jonger voel dan anderhalf jaar geleden toen ik elke dag beneveld was.
Het is nooit te laat om je nuchtere zelf weer te vinden.

In het begin had ik ook zeker moeite met de dag "opvullen". Alleen het woord al, alsof je niks beters hebt te doen.
Ik begin steeds meer te merken dat de dag zichzelf opvult en dat het allemaal leuker en interessanter wordt. Eventjes doorgaan met niet drinken en er is geen sprake meer van domweg opvullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Roos, nou kijk dat zijn toch al geweldige dingen. Bekijk het dag voor dag. Beslis iedere ochtend dat je die dag wilt gaan vullen met de dingen die jij belangrijk vind. Als je begint met sporten zul je ook merken dat je conditie steeds beter wordt, en dat je weer meer vertrouwen krijgt in je lichamelijke kunnen. Je gaat ook vanzelf meer zorg besteden aan je lichaam, en gaat gezonder eten, want je lichaam vraagt om voedzame dingen om de energie te kunnen leveren die je voor het sporten nodig hebt. Als je je gaat verdiepen in een bepaald onderwerp van je interesse, zul je misschien mensen leren kennen die hier meer of andere zaken over weten, zodat je kennis kunt uitwisselen etc. Je leven gaat steeds meer kleur krijgen.

En natuurlijk zal er vast een dag tussen zitten dat je uit het raam kijkt, en t even allemaal grauw ziet. Maargoed, dat mag ook! Je hoéft niet elke dag het grootste geluk te voelen. Genoegen nemen met wat het leven je biedt klinkt saai, maar is juist erg dankbaar. Je voelt je gelijk gelukkiger wanneer je je het leven met al zijn mooie en minder mooie kanten accepteert...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel grappig, ik keek laatst naar een kindje van ongeveer vier. En ineens zag ik de pure vreugde in haar ogen, ze zat voorop de fiets, en schaterde van pret. Waarom? Gewoon omdat ze plezier had, misschien van de wind door haar losse haren, of de snelheid waarmee ze voortbewoog. Ik weet het niet, maar ik wist wel ineens zeker dat ik die pure vreugde ook weer terug wilde. Dat zo een mens hoort te zijn, zonder al die storende factoren...

Dat is juist een reden geweest waarom ik wilde stoppen met drugs en drank, en gezond wilde leven, zoals 4 jarigen doorgaans doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gedraag en voel me ook nog geregeld een kind van 4, lekker gek doen en schijt aan alles en iedereen.
Maar Roos je maakt het wel erg zwart wit, zonder drank volwassen, moeten, saai, burgerlijk, nooit meer kind kunnen zijn
met drink, ongedwongen, niet moeten, niet saai en je kind voelen. Ik kan je vertellen dat die redenatie niet klopt.

Roos blijft gewoon Roos, ook zonder drank kan je nog gewoon gek doen met als voordeel dat je er meer controle over hebt en als je dan lol hebt is het wel pure lol en geen dranklol
Ook de volgende dag geniet je meer van die pure lol want er zit dan geen schaamte bij. Kinderen zijn puur, kijk maar naar je eigen kinderen, volwassen zijn zonder drank is ook puur
Ik zou net als Wing willen zeggen, kijk eens of je ook 'kind' kan zijn zonder drank, gewoon puur!

Noa, kom ik weer, als die onrust aan blijft houden laat je dan eens psychologisch testen, klinkt heftig maar bij mij is nu pas naar voren gekomen dat ik ADHD heb.
Daar slik ik nu medicatie voor en dat scheelt een heleboel.. meer rust en meer stabiliteit.

en nu ga ik naar mijn bed want mijn stemming blijft beneden peil
gelukkig ben ik morgen nog vrij!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal erover nadenken tapas! Ik loop al wel bij een psychiater nu, en ben hard bezig beter met mijn gevoelens te leren omgaan. Heb wel een aardig idee waar die onrust vandaan komt, het is nu een kwestie van tijd, en doorgaan met die therapie... Oja, en niet meer drinken helpt me om steeds extra hard met de realiteit geconfronteerd te worden... Denk dat dit het verwerkingsproces wel zal versnellen...

Hoop dat t goedkomt met je stemming!! Fijne nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Roos ik heb vanaf mijn 25ste tot anderhalf jaar geleden stevig doorgedronken.
In het begin was het echt leuk, dat ontken ik niet.
Maar op het moment dat het gaat zeuren, dat je denkt dat je zonder niet meer kan, wordt het vervelend.
Het is gewoon niet leuk als er steeds iets aan je hoofd zit te z@@ken om meer, méér!
Dan heb je een dwingeland in huis die je niet zoals je met een kind kan doen, vriendelijk corrigeren.

Daarbij heb ik met mijn huwelijk afgelopen jaar, drie kleinkinderen erbij gekregen, en ik wil niet dat ze een dronken oma als voorbeeld hebben.
Bovendien vind ik mijn huwelijk veel te leuk om weer te verpesten met nep-gevoelens.
En ik ben ook veel te blij dat ik mezelf nu die tweede kans geef op een nuchter leven.

Zo, nu is het wel weer genoeg, tijd om te maffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...