tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 inderdaad, er lopen nu even twee opmerkingen en meningen langs elkaar heen ik doe met je mee, wat is de orde van vandaag??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Ha, even koffiepauze.Ik lees altijd wel alles terug, gewoon omdat ik het interessant vind om te weten wat er speelt.Maar kan me best voorstellen dat niet iedereen daar altijd tijd voor/zin in heeft.Alleen doe je dan jezelf tekort, vind ik, omdat er zo nu en dan echt nuttige zaken voorbij komen. Ook al hebben ze dan wellicht betrekking op een vraag van een ander.Maar goed, ieder zijn meug.Hè, ik heb een stomme afspraak gemaakt met iemand die misschien wel, maar misschien ook niet vanmiddag even langskomt om mijn pc na te kijken. Wat wil zeggen dat ik nu aan huis vast zit voor iets dat misschien niet eens gaat gebeuren.Nou ja, eigen schuld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Nou jeetje, vergeet ik bijna mijn dagelijkse positieve wave.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Ah Vie,er is één oplossing voor vage afspraken..............even bellen en checken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Oh pardon, de discussie was afgesloten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Henkie-t: Mooi zeg over die ombuiging van gedachten, top verhaal!Ik heb het zelf het moeilijkst met partner die elke avond wijn drinkt bij het eten.Moet wel zeggen dat hij altjd na 3 glazen stopt en dan na de koffie niet meer dienkt en ik ging dan wel door.Ik zat er vrijdag erg doorheen, thuis op vrijdagavond, o wat was ik zielig etc.Maar dankzij jullie steun ging ik toch gerust slapen.Ik ben nu erg blij, ik ben heel vaak tot en met 2 weken gekomen en dan opgeven wegens wegblijven van die eeeeeeeeeenorme beloning tadaaaa (praalwagens om even met hanna te spreken?Maar ben nu in 3e week en ga zowaar opkrabbelen!joepie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 O hoi Vie, wat zit je haar leuk haha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Cpas: je roosjes staan in een vaasxxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 RUST.lekker een boek lezen een beetje in huis aanrommelen.Op mijn balkonnetje zitten.Gewoon doen waar ik zin in heb.Dat is mijn orde van de dag vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Zo een glimlach en traan achter de rug, nu weer onder toppers terug:)... Ik blijf maar bedanken en zal dat voorlopig ook wel doen, want jullie reacties zijn het goud waard dat deze ochtendstond in zijn mond heeft.(Ben een beetje in een poëtische bui, alvast excuses daarvoor;).)Ongelooflijk hoeveel verschillende gedachten en emoties je kunt voelen in zo'n korte tijd. Het is wel iets wat ik steeds meer leer: wellicht voel ik me nú klote, over een kwartier kan dat weer weg zijn dus laat maar lekker gaan even. Daarom was ik ook weer even in bed gekropen.Er zijn erg veel reacties gekomen op mijn 'zielige' posting, dus wellicht dat ik niet alles beantwoord. Voor diegene die ik even oversla een collectieve *bedankknuffel*@ Hanna1: inderdaad voelt het soms als onmacht, maar ik begin meer en meer te beseffen dat ik de baas kan zijn. Onmacht komt immers voor als er een orkaan over je huis raast; onmacht komt niet voor als je wel of niet alcohol inslaat.@ Gees: ik weet het - nu nog doen. Ik heb het ook tegen hem gezegd dat ik hem moest gaan inwisselen voor mijzelf (van mijzelf houden i.p.v. hem houden). Het is een waarheid als een koe, alleen moet ik blijkbaar een aantal keer in zo'n vieze vlaai stappen voor ik de waarheid echt inzie. Bedankt voor je woorden: ik zal proberen blijven vast te houden aan die gedachten.@ Albertina: de alcohol maakt mij inderdaad verdrietiger, daar loop ik steeds tegenaan. Dat is niet erg, huilen mag. Wat veel erger is, is dat de alcohol mij afstompt: ik kom geen stap verder in de verwerking van alles en verniel mijn lichaam (onder andere). Dat ben ik zat. Wil ik ooit echt kunnen genieten van het leven, dan rest er maar één ding en dan is het dus eigenlijk het simpel. Het is net zoals iemand anders (jij of Anja volgens mij) zei: kijk naar alles wat je wél mag en dat is veel!Oh ja, ik zit (nog) niet in de detox, heb pas weer een gesprek hierover over ongeveer drie weken helaas. En bedankt voor je mooie verhaal! Ik heb inmiddels geleerd verdriet toe te laten, alleen voel ik niets tot weinig in de eerste dagen dat ik niet drink. Wellicht moet ik dát dan gewoon accepteren en doorgaan tot er een (nuchtere) periode komt van weer emoties voelen. Alles beter dan dat geblokkeerde, gefrustreerde, nietszeggende niets.@ Anjo en Darjeeling: X is geen gebonden man in de zin van dat hij een relatie heeft, niet meer in ieder geval. Hij heeft net een relatie van tien jaar verbroken en heeft nu tijd voor zichzelf nodig. Wellicht heeft hij daarom 'geen ballen', maar so be it. Ik heb toch nu juist tijd voor mijzelf nodig?Het verdriet en dan vooral het niet kunnen accepteren slaat soms genadeloos toe dankzij meneer de fles! Over een aantal maanden kijk ik wel verder hoe het is gesteld met mijn liefde voor hem. Mag nu geen prioriteit zijn, maar laat de pijn wel toe want anders verwerk ik het niet.Refusal heb ik liggen, maar het is mij nog steeds niet gelukt verder dan twee dagen alcoholvrij te komen. En ja, ook ik blijf knokken!@ Anja62: ik ben het helemaal met je eens. Zolang je niet (blijvend) stopt met drinken, zal je je leven nooit op de rit krijgen. Wat dat betreft is al het andere 'niet belangrijk': zolang je maar niet drinkt, dan wordt het uiteindelijk beter dan de vicieuze, negatieve spiraal waar je inzit als je blijft drinken.Nou, wat een 'wijze woorden' weer allemaal. Nu het nog in de praktijk brengen, dat is de ware kunst! Spring zo lekker onder de douche en vandaag ook maar eens langs bij mijn ouders. Kan ik tenminste buiten zitten, daar snak ik echt naar!Liefs Schorpioen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 joehoe, ik wave lekker positief meeeeeeee~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Ja nee Tas, hij weet pas begin van de middag of hij een auto tot zijn beschikking heeft.Enfin, dan maar in de tuin werken, mobieltje bij de hand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Dàg iedereen, Wat een bedrijvigheid al hier! Heb heerlijk geslapen en met het hondebeest gewandeld.Henkie, ik trek de schoen aan!. Je hebt helemaal gelijk met je opmerkingen over het gezeur van niet kunnen drinken. Het slaat oa op mij. Nu is het niet zo dat ik er echt gebukt onder ga hoor maar ik heb er wel eens even last van. Het is waar, ik heb er zo ontegenzeggelijk veel voor teruggekregen en nooit nooit meer wil ik de strijd met de drank aangaan. Ik heb nog erg levendige herinneringen aan alle ellende! Het nuchter zijn heeft mij, en vooral mijn kinderen( dat vind ik zo mogelijk nòg belangrijker) zòveel gebracht! Ik ga van nu af aan trainen om deze inderdaad negatieve gedachtengand om te buigen naar een positieve! dank voor je etrechtwijzing!De vakantie gaat wrsch niet door, het wordt koud na dinsdag en dat is niet lekker fietsen.Ik wens iedereen die worstelt heel veel sterkte en zou willen dat ik kon toveren!Even teruglezen nu ( had alleen de eerste bladzijden gelezen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Vie, je onderschrift is mooi.Maar je oude vond ik ook top:Nuchter is toch leuker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Dar,ik bedoelde niet jullie gezamelijke mening, maar ik gooide even mijn mening erin over iets heel anders!!en niet zo negatief hé, niet alles wordt uit het verband gerukt het blijft lastig omdat alles geschreven wordt, soms lees je iets verkeerd of gebruikt net een verkeerd woord en dan komt het bij de ander anders over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Vie,als je klaar bent in de tuin, kom je dan ook even bij mij langs??? het is hier net de tuin van freek van de gammareclame Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Ja Lianne, maar soms ben je gewoon weer eens aan wat nieuws toe.Hihi, zelfde kapper? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 waahaaaahhaaaa,ik krijg af en toe de kriebels van die icoontjes, zo denk je met iemand te kletsen is het weer heel iemand anders.ik zit net mijzelf terug te lezen en raakte deze problemen heb ik nooit gehad????was het iemand anders tactive,wordt het niet eens tijd dat er meer keuzemogelijkheden komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Nou dat is toch leuk Tas, zo'n wilde natuurtuin?Ik probeer juist uit alle macht wat woestheid in de tuin te krijgen. (Echtgenoot is nogal van de rechte perkjes.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lianne Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 ik ga ook maar eens een nieuw onderschrift verzinnen.even inspiratie opdoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 hahaha,dat doet me denken aan mijn ouders, 42 jaar getrouwd en vader met de vut, dus ze zijn nu officieel aan het samenwonen maar goed, moeders kocht een pracht van een caravan, heel romantisch en pa heeft er de afgelopen tijd een villa van gemaakt.alle mooie en wilde bloemen weg! er stond een zee van pioenrozen, maar eeeuuuhhhh weg!jarenlang heeft moeders gespaard aan keukenatributen, pa wordt huisman, alle bakjes, schaaltjes, zelfs het bestek is weg!!tja, het is zo rommelig mannen hé, erruugg rechtlijnig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Goedemorgen allemaal,Ik heb eerst even bijgelezen, het was al een hoop op deze vroege ochtend.@ Anjo, sterkt vandaag en laat maar gieren die trek. Jij bent sterker. Geniet lekker van het thuis zijn. En goed dat je even een time-out vraagt en kiest voor jezelf. Erg goed. @ Henkie T, bedankt voor je verhaal over positief denken, daar ben ik nu ook mee bezig en door uit de slachtofferrol te stappen gaat het een stuk gemakkelijker.@ Schorpioen. Goed zo, vandaag stoppen. Erg goed van je om 2 flessen wijn weg te kieperen, dan is de verleiding er niet en zie het zo dat heb je toch maar gedaan. Het is geen kwestie van geen ruggegraat hebben, het is een proces. Een moeilijk proces. stap 1, is daadwerkelijk willen met stoppen. Dat duurt soms even. Bij eerdere pogingen stopte ik ook wel, maar wilde ik dat wel? Heeeel dieppppp, eigenlijk niet, was nog veel te hard bezig te slachtofferen.Ik ben ook erg benieuwd naar de verhalen in het boekje.@ carolien, ik geniet van je verhalen hier, ik zie hier ook iemand groeien en sterk en zelfstandig worden.@ tasseke, ik geniet van je vrolijkheid, moet er altijd om lachen. Dat doet goed. Het lukt je zelfs als ik een onzettend ochtendhumeur heb.@ Vie, suc6 met de computer. Wel balen met zulk mooi weer, aan de andere kant wel fijn als de computer dan weer doet wat jij wilt. Tsja en als je het zelf niet kan, zijn hulp troepen soms wel handig.@ de rest. Fijne dag.Ik ga weer aftaaien. Ik ga lekker uitwaaien op het water vandaag. Varen.Liefs Pem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 hé pemdit is deze week al de tweede keer dat ik moet blozen van een compliment fijne dag in ieder geval en pas op op het water, voor je het weet ben je verbrand!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gees Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 een fijne dag voor iedereen!ik ga de tuin in, genoeg te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Ha tasseke, hang jij nu ook ergens op zijn kop aan de touwen? net als Freek?zo, hier is al weer veel gebeurd vandaag! al op pagina 5 en het is nog maar 10 uur.Ik krijg vandaag even de klap terug van de afgelopen week, het blijft hollen of stilstaan zo af en toe. Dat is ook de aard van het beestje... dus maar weer accepteren.Vandaag is het verplicht stilstaan. Huilerig, koppijn en een boel onrust. Een tandje terug dus en een plan gaan maken voor de toekomst ipv me overal meteen in te storten.Schorpioen, het is een waarheid als een koe, soms moet je gewoon maar even accepteren dat het gaat zoals het gaat en dat loskoppelen van de drank. Het zijn 2 sporen, jij en al je ontwikkelingen en het stoppen met drinken.Het eerste spoor heeft tijd nodig en kun je zien als een soort ontdekkingsreis met verrassingenhet 2e spoor is eigenlijk veel makkelijker te doen, gewoon vandaag niet drinken en morgen weer opnieuw beslissen, waar de (innerlijke) reis ook naar toe zal gaan, zonder drank zal die reis anders worden als met.Wees daar nieuwsgierig naar, en je komt op plekken waar je anders nooit zou komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden