albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 quote: Originally posted by: Hannah1Maar ik denk dat iedereen het ermee eens is dat jij je energie beter in andere dingen kan steken. Dit ook gezien de reacties die je hebt gekregen op je eerste tekening. Dat is niet zo belangrijk. Ik denk dat mensen hier blijer zijn met dat het met jou goed gaat , en met wat jij wil bereiken dan dat je zoveel uren liefdevol gaat steken in tekeningen van de meeting. Ook zonder dat ben je waardevol en erg welkom. Het zal wel aan mij liggen maar ik zie géén reacties.Of lees ik weer naief?Maar ik sluit me wel bij je aan Hannah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 zo ik ben weer helemaal bijgelezen!tjonge wat ben ik blij om te lezen dat je borsten gaan groeien naar je 50e, er is dus hoop voor mijn cuppie P (plat)veel poezebeesten voorbij zien komen en een geworstel om foto's te linken!, ik ben mijn kabeltje al kwijt dus ik heb bijvoorbaat de hoop opgegeven.Met mijn cement is het uiteindelijk goed gekomen en het muurtje staat nog steeds, moet alleen de troep nog opruimen.verder voel ik mij op dit moment erg ontheemd, ben mijn plekkie op de bank kwijt moet overal rekening meehouden, ik kom om in de afspraken en voel me compleet leeggezogen.gisteravond ben ik willens en wetens naar het terras gegaan, samen met mijn vriendin.eerst hebben we elkaar héél oonschuldig aangekeken en toch een rose besteld, eentje maar want mijn vriendin zit aan de chemo en ik kan en mag niet meer.eerlijk bekennen, ik heb genoten van dat ene glas maar was blij dat ik later toch weer aan de sinas zat.het was het niet waard.voor vandaag weet ik het even niet, straks maar even douchen en ik denk dat ik naar de camping ga fietsen, 35 km dat zou toch moeten lukken!het zit me alleen dwars dat ik het niet voor mijn plezier doe maar eigenlijk alleen omdat ik het huis wil ontvluchten.eerst koffie, even in de nadenk stand! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Dit verhaal heeft safi mij eens toegstuurd,ik heb het altijd bewaard.Speciaal voor Schorpioen.Er was eens een kleine vrouw die langs een stoffige veldweg kwam. Ze was wel al tamelijk oud maar haar loop was licht en haar lachen, had de frisse glans van een onbezorgd meisje. Bij een inééngekrompen gedaante bleef ze staan en keek naar beneden . Ze kon niet veel herkennen. Het wezen dat daar in het stof op de weg zat leek bijna figuurloos. Het deed haar denken aan een grauwe flanellen deken met menselijke vormen. Ze bukte zich en vroeg "Wie ben jij?" Twee bijna levenloze ogen keken moe ophoog. "Ik? Ik ben het Verdriet." Fluisterende een stem stamelend en zo zacht dat ze het bijna niet kon horen. "Och, het Verdriet! ", riep de kleine vrouw blij alsof ze een oude bekende begroette. "Je kent mij?" vroeg het Verdriet wantrouwend. "Natuurlijk ken ik jou. Steeds weer heb je mij een stuk weg begeleid". "Ja maar, stotterde het Verdriet, Waarom vluchtje dan niet voor mij?" "Waarom zou ik voor je vluchten, mijn liefje? Je weet toch zelf maar al te goed dat je elke vluchteling inhaalt. Maar wat ik je wilde vragen, waarom zie je er zo moedeloos uit?' "Ik...Ik ben verdrietig" antwoordde de grauwe gedaante met gebroken stem. De kleine oude vrouw ging naast haar zitten. "Je bent dus verdrietig" zei ze en knikte vol begrip met haar hoofd. "Vertel me eens wat jou zo bedrukt." Het Verdriet zuchtte diep. Zou dit keer echt iemand luisteren? Dat had ze zich al zo vaak gewenst. "Ach, weet je, begon ze voorzichtig, het is zo. Niemand mag mij. Het is nu eenmaal mijn bestemming om onder de mensen te gaan en een tijdje bij ze te blijven. Maar als ik kom schrikken ze terug. Ze zijn bang voor mij en mijden me als de pest.". Het Verdriet slikte hard. "Ze hebben spreekwoorden uitgevonden met welke ze me willen verbannen. Ze zeggen "Ach, het leven is een groot feest". En hun valse lachen leidt tot maagkrampen en ademnood. Ze zeggen "Geërgerd is datgene wat hard maakt". En dan krijgen ze hartpijnen. Ze zeggen "Je moet je maar bij elkaar houden" En ze voelen het getrek in de schouders en de rug. Ze zeggen dat alleen zwakkelingen huilen. En de opgekropte tranen doen hun hoofd bijna uit elkaar springen. Of ze verdoven zich met alcohol of drugs opdat ze mij maar niet hoeven voelen." "Och ja, bevestigde de vrouw, zulke mensen ben ik al vaker tegen gekomen.'! Het Verdriet zakte nog verder in elkaar. "En dat terwijl ik alleen maar de mensen wil helpen. Als ik heel dicht bij ze ben kunnen ze zich zelf ontmoeten. Ik help hen een nest te bouwen waar ze hun wonden in kunnen verzorgen. Wie verdrietig is heeft een erg dunne huid. Het leed breekt weer op als een slecht genezen wond en dat doet pijn. Maar alleen wie het Verdriet toe laat en alle ongehuilde tranen huilt, kan zijn wonden werkelijk genezen. Maar de mensen willen helemaal niet dat ik ze help. In plaats daarvan schminken ze een schelle lach over hun littekens. Of ze leggen een dik pantser over hun bitterheid heen." Het Verdriet zweeg. Haar huilen was eerst zwak ,toen sterker en tenslotte erg vertwijfeld. De kleine, oude vrouw nam de in elkaar gedoken gedaante troostend in haar armen. Wat voelt ze warm en zacht aan, dacht ze en streelde zachtjes het bevende hoopje. "Huil maar, "Verdriet" fluisterde ze liefdevol. "Rust maar uit zodat je weer nieuwe krachten krijgt. Vanaf nu zal je niet meer alleen zijn. Ik zal je begeleiden zodat de moedeloosheid niet meer aan de macht is." Het Verdriet stopte met huilen. Ze ging rechtop zitten en bekeek haar nieuwe met gezellin verbaasd aan. "Maar .. ...maar.. wie ben jij eigenlijk?" "Ik?", vroeg de kleine oude vrouw grijzend, maar daarna lachte ze weer onbezorgd als een jong meisje, "Ik ,ik ben de Hoop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 het gaat niet eens zo om de aanwezigheid maar de verantwoordelijkheid!laat me maar, ik ben gewoon moe en verdrietig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Lieve Tas,je hebt al zoveel verantwoording naar jezelf toe.Is het allemaal niet wat veel?Denk aan jezelf hoor,jij hebt ook je veilige thuishaven nodig.Het is toch vreselijk vermoeiend om je huisuit te moeten vluchten terwijl je dat eigenlijk niet wil? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 tja, het is inderdaad veel te veel!afgelopen donderdag kreeg ik alweer pijn in mijn buik en ik zie nu plekken opkomen, ik denk dat ik weer gordelroos krijg, dinsdag maar even naar de dokter.maar goed dat zijn inderdaad de zenuwen en de stress maar goed, wat moet ik doen? iedereen de straat opzetten en schreeuwen ikke eerst?het is gewoon een kwestie van uitzitten en aan alles komt toch ooit een keer een einde? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anja62 Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Goedemorgen allemaal!Ik ben nu 15 dagen alcoholvrij :light:Na een aantal eerdere pogingen had ik deze keer besloten dat ik (bijna) niets zou gaan gebruiken van de al eerder aangereikte handvatten van professionals (geen dagindeling, geen doelenplan, etc.) maar om gewoon alleen maar te stoppen met de drank en op mijn gevoel afgaan over wat er wel en niet zou moeten gebeuren (schoonmaken, hobbies, etc.) - gewoon doen waar ik zin in heb, maar dan zonder de alcohol. M'n huis moet nodig schoongemaakt worden, maar eerlijk gezegd was dat ook het geval geweest als ik gewoon doorgedronken had - dus daar heb ik niets verloren!Ik baal van wat de drank met mijn leven gedaan heeft, stoppen alleen met die @#!$@# drank is niet voldoende om mijn leven weer op de rit te krijgen. Maar ik heb wel gemerkt dat als ik niet stop met de drank, ik mijn leven nooit op de rit ga krijgen, dus: eerst stoppen - een voorwaarde om al dat andere wat ik nog wil te bereiken.@ schorpioen: neem nu niet teveel hooi op je vork! Vergeet X want je bent niet klaar voor een relatie met een ander als je nog hard aan de relatie met jezelf moet werken (als ik betweterig klink: ik ga het eerstkomende jaar vooral aan de relatie met mijzelf werken, want die is door die drank behoorlijk in het slop geraakt).Enne ... voor mij geldt: ik kan niemand beloven dat ik nooit meer zal drinken, ik kan alleen beloven dat ik nooit zal stoppen met het stoppen met drinken. Ik kan een keer omkukelen, maar ik sta weer op en ga verder! Elke dag zonder drank is er één en vandaag komt er één bij op de teller.@ iedereen: ik ben regelmatig sprakeloos van de kracht en de moed die uit jullie verhalen spreekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Nee Tas, dat bedoel ik niet.Ik kan mij ook goed voorstellen dat je met het meisje begaan bent.Maar, je bent zelf van zover gekomen, hebt zo hard moeten knokkenom te komen waar je nu bent, dat je best wel een beetje voor jezelfmag zorgen.Ikke eerst is wel erg hard maar er is wellicht ook een middenweg.Stuur de dames op pad vandaag, dan heb jij je huis voor jezelf.Het kan niet zo zijn dat jij weg moet gaan terwijl je zelf je rustzo nodig hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 ik weet het tinavoel me alleen op dit moment zo rot en ik heb de kracht niet om er tegenin te gaan, geen kracht om het gesprek weer aan te zwengelen! ik ben hier de volwassene maar eigenlijk voel ik me nog zo klein, wie sleurt mij er nu weer doorheen?eigenlijk geniet ik alleen nog als ik alleen ben, lekker rustigmaar goed, laat mij maar fietsen, beter eruit zijn en iets positiefs doen dan blijven hangen in dit gevoel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Goedemorgen allemaal,Wat een begin van de ochtend. Allemaal ontroerende verhalen.Ik had het gister heel even het moeilijk. Was uit gaan eten met een kennis en onbewust kwam de gedachte om een witte wijn te bestellen. En nee, ik heb het lekker bij spa blauw gehouden. Thuis had ie een fles champagne in de koelkast, weer de verleiding. Ik heb hem rustig en beleefd gezegd dat ik niet drink en heb thee gedronken.Ben zeer blij dat ik niet heb gedronken. Was wel moeilijk met al die verleidingen.Anjo, je bent de belangrijkste. En ja, nu kan je met een schone lei beginnen.Schorpioen, liefdesverdriet wordt minder. Maar verwerkt het en het liefs zonder alcohol want alcohol maakt het gevoel erger en laat je ook valse gevoelens voelen.En nu koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 dames,ik mis even een stukkie over de tekeningen? die zijn prachtig!!!!maar wat is de issue?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Anja,Proficiat hoor,15 dagen droog!!!!!!:present::present::present::present::present::present:Voor elke dag één. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Dat is waar Tas.Probeer een beetje te genieten van je fietstocht.De wind valt mee, dus het moet te doen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anja62 Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Dank :sun: :sun: voor jullie allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Zo, het volgende moet mij van het hart.Het gebeurd best wel eens dat iemand hier eenverdrietige posting plaatst.Dan wordt er druk meegedacht en gereageerd.Vervolgens is de persoon dan uitgelogd.Ik heb dan soms het gevoel dat ik hiervoor piet snot zit te schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 hahaha,rustig aan hoor, moet eerst het cement nog uit mijn haar wassen, de tuin opruimen en de koffiepot is nog niet leeg!@anjatoppertje hoor!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Goede morgen allemaalnog steeds drankvrij en verder kan ik vandaag mijn lol op op het terrasik denk aan jullie misschien is dat een steun fijne dag allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Schorpioen81 Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Albertine, ik weet niet of je het over mij hebt of iemand anders, maar ik lag weer even op bed (niet geslapen). Moest even met mijzelf worstelen... (dit dus geheel niet in letterlijke zin;))Ga zo alle reacties lezen en dan reageren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Albertjeeeeeeeee,god o god, wat neem ik toch weer mijn petje voor je af!zoveel energie en levenslust!geniet lekker op je terrasje en denk bij elk colaatje die je serveert aan ons hoe is het met wil? gaat het al wat beter of maakt ze zich nog steeds druk over alles? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gees Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 quote: Originally posted by: Darjeeling quote: Originally posted by: CarolienJa Dar ik meen dat het Tas was, heb toen de namen er nog bij gezet. Verder heb ik amper meegelezen dus kan best dat ik reacties niet heb gezien hoor. Ja dat vind ik nou zo jammer want al gaat het mij niet aan, je doet zo wel mensen tekort, door niet te lezen, want men reageert wel zo werkt een forum nu eenmaal!En of het o.a. Tas was weet ik niet meer, ik had het over reacties, ik weet wel dat er juist het verzoek was op de namen er niet bij te zetten en vervolgens doe je het toch...ja dar, dit is iets dat mij in het algemeen ook stoort.als je alleen inlogt om je eigen verhaal kwijt te kunnen en vaak ook nog met de medeling dat er niet gelezen is omdat het zo veel is......m.i. ben je dan behoorlijk egoïstisch bezig.dit forum is toch bedoeld om van elkaar te leren en met elkaar mee te groeien?en zoals tina ook opmerkt, we zitten toch niet voor piet snot te schrijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Dar,ben je betoetert, ik laat me niet uit het veld slaan hoor!Het alleen jammer, ik zie het soms als verspilde energie.Zelf heb ik hier ook aardig wat neergeschreven en was/benaltijd blij met reacties.Ik ben er niet zo''n voorstander van om een kreet neer te schrijven endan te verdwijnen.Komt soms op mij over als om negatieve aandacht vragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 helahola!!uiteraard is het vervelend als er na een verdrietige posting er uitgelogd wordt maar dit moet je niet verwarren met wel of niet bij lezen!ik lees ook niet altijd alles terug, simpelweg omdat er teveel wordt geschreven.maar het gebeurt ook wel eens dat er iemand simpel niet kan of wil reageren doordat diegene zelf moeilijk zit.ik lach altijd en maak grapjes maar zit nu ook in een zeer moeilijke situatie en ik kan het af en toe niet opbrengen om te reageren, tja dan lijkt het of je egoistisch bezig bent maar dat is niet zo!gaandeweg zal iedereen een periode hebben dat je voornamelijk met jezelf bezig bent en des te langer je hier rondhangt weet je dat wel van elkaar!dus, niet direct oordelen, soms ook de dingen van een andere kant bekijken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Tasje,Ik oordeel niet, ik schrijf mijn gevoel op.Juist hier heb ik geleerd, ook naar de andere kant te kijken.Niet altijd alles zwart of wit te zien.Ik ken inmiddels de grijze middenweg.Wat niet wegneemt dat ik soms teveel meeleef.Doseren, dat is de kunst.En om dat te leren ga ik proberen niet meerop alles te reageren.Ik weet dat er ook forummers zijn die uitsluitend voor zichzelf schrijven.Dat vind ik prima, dat wordt dan duidelijk aangegeven.Maar om nu nog hele epistels te wijden aan iemand die nietecht in de ander is geiintereseerd, maar alleen in zichzelf,daar probeer ik mee te minderen.Eén ding weet ik zeker, delen is helen(Rudy:heart;)En delen kan je alleen mét elkaar.@stukje tekst toegevoegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 31 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 tina,met je gevoel is niets mis, het is ook zeer vervelend als iemand een noodkreet uit en vervolgens weer afsluit.het gaat mij over de opmerking wel of niet lezen!ik bleer af en toe ook middenin een discussie dat ik nog leef en ga voorbij aan de discussie die gaande is.het zijn periodes...en in dit geval neem ik het toch op voor carolien! ok, nee ze heeft niet goed gelezen en niet erg handig gereageerd op bepaalde verzoeken.en dat ze niet leest, komt simpelweg door de drukte en mag iemand zo af en toe lekker met zichzelf bezig zijn? van mij wel, ik weet namelijk dat ze zeer geintresseerd is en zeer begaan met iedereen.reacties..... wel of niet?ik lees regelmatig dat er mensen zijn die alleen meelezen en daar zeer mee geholpen zijn, het is niet nodig om een band met elkaar te creeeren om elkaar te helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2009 Ik ken Carolien ook als zeer meelevend en behulpzaam.Dat is ook niet de strekking van mijn posting.Nou, nu is het wel weer welletjes zo.Ik ga over tot de orde van de dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden