Spring naar bijdragen

zondag 31 mei


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

nou ja, allemaal, voorlopig zit ik hier nog in mijn eentje.
Gisteravond nog even een film gekeken, onder de film in slaap
gevallen.
Een half uurtje later weer wakker en niet meer kunnen slapen.
Nu ben ik er zo aan gewend dat ik er niet wakker van lig.
:$
Daarmee bedoel ik te zeggen dat ik me er maar bij neer leg.
Waarschijlijk heb ik erg weinig slaap nodig.
Toch voelt het nuchter wakker liggen heel anders als het niet
kunnen slapen door het drinken van alcohol.

Vandaag belooft weer een mooie dag te worden.
De lucht ziet er prachtig uit en de vogels fluiten al een tijdje.
Als ik hier zo naar buiten kijk kan ik stil worden van de mooie natuur.
Ik woon aan het water en zie de eendjes zwemmen, het riet staat
toren hoog aan de waterkant en het water is zo helder dat ik de karpers
zie zwemmen.

Vroeger had ik daar allemaal niet zoveel oog voor,
nu wel, ik kan er echt van genieten, van de natuur.
Hier vlak bij is een stilte gebied, daar kan je prachtig wandelen,
komt bijna niemand tegen en je waant je dan soms alleen op de wereld.
Ik kijk er naar uit als ik daar weer kan gaan wandelen of fietsen,
dat deed ik s'morgens héél vroeg, een prachtig begin van de dag.

Ik ga nu toch maar even een kop koffie zetten.
Van slapen komt denk ik niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 283
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat zijn jullie belachelijk vroeg wakker;)

Albertina, wat een mooi onderschrift. Zelf heb ik gisteren de hele dag geslapen en nu begin ik weer slaap te krijgen. lekker in mijn eigen bedje, met een peuk achter de computer. Wat een genot.
Verder sta ik strak van de trek, belachelijk gedoe. Ik erken dat het er is maar voor de rest kan die trek de pot op. Nog maar een bakje koffie, is ook vocht.
En nee, er zijn hier geen winkels open op zondag en naar de kroeg ga ik alleen met een vriendin voor een cappacino. Dus het kan door mijn lijf gieren wat het wil, jammer dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie overweging voor de pinksterdagen

Het valt mij op dat veel mensen hier die gestopt zijn met drinken zich alsnog door diezelfde drank laten slachtofferen.
Ze nemen het zware juk op hun schouders van, ik mag niet meer drinken, ik kan niet meer drinken, ik kan nooit meer wat alllllllllll die anderen wel kunnen en zitten dan jaloers op een terras te kijken naar dat kouwe biertje of naar dat mooie wijntje.
Je kan, als je dat wil, die gedachtenstromen leren sturen he, dat zal gerust niet altijd makkelijk zijn maar het weten dat het kan moet toch opluchting geven, je kan er ook voor kiezen er blij mee te zijn dat je het besluit hebt genomen te stoppen met drinken
je kan er ook voor kiezen opgelucht adem te halen met de gedachte, pfieuw die strijd hoef ik nooit meer te leveren zeg, eindelijk is dat klaar en kan ik door met mijn leven.
Je kan er ook voor kiezen blij te zijn met alle zegeningen die t oplevert, nuchter wakker worden,
nog wel weten wat je zei tegen iemand, niet die ruzie hebben waarvan je later niet eens meer wist waar t om ging, nuchter kunnen genieten van alle pracht die er is in dit leven. en alles wat je zelf aan moois kan verzinnen nog :)
deze wijsheid werd mij aangereikt door mijn vriendin.
Toen ik net een weekie gestopt was met drinken liet ik mezelf meeslepen in een somber gevoel, en roetsh ik gleed helemaal af, zo de depressie in en zij zei me, dat kan je sturen he
het is een keuze dat al dan niet toe te laten en ze had gelijk
je kan overal voor kiezen, dat maakt t allemaal niet gelijk makkelijker hoor!
maar t zet je wel gelijk op de goeie weg
dus waar sta jij
ben jij de baas, kies jij t mooie pad wat je wilt gaan lopen
of
blijf jij t slachtoffer van die drank, zelfs nadat je gestopt ben

doe je kop es onder de kouwe kraan en maak je keuze

Henk wenst iedereen een fijne pinkster, een fijn leven ook wel hoor, ik ben gul vandaag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen iedereen!

mooi geformuleerd henk, en dat op de vroege ochtend....:)

kortom: dit is positief denken.

kijken naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt. (of denkt te missen.)

relativeren door introspectie.

het lukt ons wel henk, en alle anderen ook!

als we er maar open voor staan :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi, Henk,

Je doet me aan Tapas denken, die heeft ook altijd mooie
teksten om negatieve gedachten om te buigen naar positieve.
Daar heb ik in de loop van de tijd al erg veel aan gehad.

En van het slachtoffer voelen omdat je niet kan drinken
heb ik nooit zoveel begrepen.
Ik voelde mij juist een slachtoffer als ik wel had gedronken.
'T is maar hoe je het wil bekijken.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroege vogels,

Ben al wakker maar niet zo fris en fruitig als jullie helaas... Net demonstratief twee liter wijn weggegooid (alles wat ik nog in huis had) en bedacht me dat het eigenlijk wel heel erg sneu was: zoveel gedoe om dat doorzichtige spul (terwijl er zoveel meer andere dingen te nuttigen zijn).

Ben het een beetje zat, alcohol is toch niet de baas? Waar drink ik het voor?

Met deze gedachte ga ik deze prachtige dag in..... zonder te drinken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha ha tina, mijn 20 pootjes drammen nog niet!

ik ga over een half uurtje.

ik wil jou heel veel sterkte toewensen. :present:

en wat heerlijk dat jij ook zo van de natuur kunt genieten!

daar put ik zelf ook zo veel positieve energie uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen,

wellicht vind je mijn vraag niet zo leuk,
ik stel hem toch.
:$
Je schreef gister over je voornemens te stoppen,
ik begrijp dat het tot nu toe niet is gelukt.
Wat maakt het dat je je voornemens steeds uitstelt?
Ik begrijp, het is de verslaving.
Maar toch, je kan niet blijven voorbereiden om te stoppen.
Mijn vraag is wellicht wat ongenuanceerd gesteld maar
ik weet niet hoe het anders te omschrijven.


tiepfaut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Albertine,

Je mag alles zeggen/vragen hoor. Ik was me inderdaad aan het voornemen om te stoppen, maar nog niet 'vandaag'. Nu net heb ik pas de beslissing genomen dat het vandaag is. Simpelweg omdat ik het wel voor me uit kan blijven schuiven maar dat dat geen enkele zin heeft. Door te drinken kom ik immers geen meter vooruit in mijn leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook gewoon geen ruggegraat, misschien moet ik hier ook maar niet meer schrijven totdat ik op z'n minst een week nuchter ben en wel doorzettingsvermogen heb getoond.

Ik duik nog even mijn bed in, wil nu alleen even verdrietig zijn om X. Heeft er flink ingehakt.

Fijne dag iedereen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, stom he die trek. Gelukkig is hij al weer aan het weg zakken.

Ja, ze hebben daar een computer en ik check gewoon elke dag mijn berichtjes. Probeer soms jullie te lezen of te schrijven maar ik ben dan altijd bang dat er iemand binnen loopt. Niet voor mijn privacy maar voor die van jullie. Terwijl dit gewoon een openbaar forum is, go figure.

De tuin is een goed idee, het gras staat kniehoog maar ik moet ook nog werken aan mijn behandelplan, mijn levensverhaal schrijven, kerndoelen kenbaar maken aan de peuten. Het is een administratie van heb ik jou daar. Ook moeten wij een dagboek bij houden. Zit ik gezellig met iemand te praten dat ik mij zo irriteer aan mijn handschrift en dat schrijven op de computer zoveel gemakkelijker gaat. Kende die knul amper en hij ging de volgende dag weg. Staat hij vrijdag in de kliniek met een oude laptop die ik mag lenen. Is dat niet ontzettend lief?

ondanks dat ik aan zoon gevraagd had om even geen contact te hebben, een time-out, anders vrees ik dat onze relatie eraan gaat. Toch stond hij vanmiddag aan mijn bed, was hij door het raam naar binnen gekropen. En weer gemene rotopmerkingen, een hele tirade. Ik ben niet boos maar ben het nu wel beu.
Zelfs zijn vriendin vroeg aan hem; "wat ben je nu aan het doen?"
Hij woont nu samen met een vriend dus ik vroeg hem of hij nog iets nodig had. Zegt hij alles in dit huis is van mij. Ik heb hem verteld dat hij alles mag hebben behalve mijn dingen en dat ik zelfs nog voor hem in pak ook. Het enige dat ik graag wil houden is de computer. Ik heb dochter1 geschreven want hey, de spullen zijn net zo goed ook van mijn dochters als van hem. Dat moeten ze samen maar even uitvechten.
Ik voel er niets bij. Dit huis voelt niet als mijn huis en ik was toch al van plan om het mijn huis te gaan maken. Ik leef al maanden op mijn slaapkamer daar kijk ik ook tv.
Een leeg huis knap je gemakkelijker op en ik was toch al van plan om elk weekeinde iets te doen. Er zijn dingen die ik niet kan doen in verband met mijn rug maar dat had ik al besproken met de klusjesdienst, die witten het plafond voor mij.
Een van de dingen die ik heb geregeld is dat ik inkomen heb en met terugwerkende kracht. Over ongeveer 2 weken ben ik schuldenvrij en krijg ik 900 per maand. Voor mij een smak met geld.
Het enige wat ik van hem terug verlang is dat we echt even een time-out nemen.
Een fornuis en een wasmachine kan je ook op de kop tikken bij marktplaats of de kringloop winkel.
Het bomt mij echt niet. Niet alleen dat, ik sta er nu dus ook gewoon op. Ook was hij heel verbaasd dat ik hem heb laten uitschrijven, ze moeten wel een onderzoek doen maar ik heb een briefje voor de belastingdienst. krijg ik eindelijk huursubsidie. Dat hij daar verbaasd over was kan ik mij voorstellen, dat is niet normaal gedrag voor mij.

Dat is wat 10 dagen rust dus voor je doet, wat is belangrijk en wat niet, wat meubelen zijn niet belangrijk.
Ik heb alles wat ik nodig heb op mijn slaapkamer. De rest komt wel.
Ik heb 9 maanden en de rest als een zombie rondgelopen. Ik zag geen toekomst meer nu begint het zonnetje weer wat door te komen. Ik zal altijd van mijn kinderen blijven houden maar ik wil graag met respect behandeld worden. Als dat betekent even geen contact dan zij dat zo.
Eerst ga ik knoerhard aan mijn doelen werken, ik kan de jaren die ik heb gedronken niet meer terug draaien dat is gedaan. Maar ik kan wel weer een stevige vrouw worden die weer plezier in haar leven heeft. De oude zal ik nooit meer worden dat kan niet meer. Ik weet dat mijn zoon van mij houd en bezorgd om mij is en visa versa. Ik help hem niet als ik niet mijzelf help.

Lies, ik las je verhaal en mijn hart deed pijn voor je. Ik leef met je mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schorpioen, wat zou ik je graag helpen....

dit is een proces waar je zelf door heen moet.
en deze kracht zit zeker ook in jou!

zoek eerst het geluk in jezelf op. (klinkt makkelijk maar toch...)
laat je geluk niet van een ander afhangen.

pas als je gelukkig bent met je zelf heb je ook iets te geven aan een ander.

en dan is alles van toegevoegde waarde.
probeer in het moment te leven, en dit moment kun je zelf maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorpioen,

er is hier niemand die het in één keer is gelukt om te stoppen.
Bij bijna een ieder is er een tijd aan vooraf gegaan van struikelen
en opnieuw beginnen.
Natuurlijk ga je niet wegblijven, het is juist goed als je hier van je af wil
schrijven.
Dat je verdrietig bent begrijp ik,
alleen gaat verdriet niet weg door te drinken.
Het wordt alleen maar versterkt las de roes voorbij is.
Ik lees dat je teleurgesteld bent ik jezelf,
probeer ook te zien dat je wel zo sterk bent om 2 flessen
wijn weg te gooien.
Kom op hoor, je bent meer waard dan in je bed te gaan liggen
om verdrietig te gaan zijn.
OOk ik heb hier regelmatig een schop onder mijn kont gekregen.
Uiteindelijk heeft het mij de ogen geopend.
Ik gun jou hetzelfde.
Je hebt al hulp bij de detox, maak daar gebruik van,
het is vaak te zwaar om het alleen te doen.
Pak jezelf bijeen en ga goed voor jezelf zorgen.
In bed liggen helpt daar niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schropioen,

Had jij geen gesprek gehad? Ik heb nogal wat gemist. X is een gebonden man, de kans dat hij gaat kiezen voor iemand die te veel drinkt lijkt mij minimaal. Verdriet is geen fijne emotie en je bent nog jong.
Er is maar een manier om te stoppen en dat is om het te doen. Heb je al aan refusal gedacht?
Dan kan je niet drinken en als je niet drinkt wordt je emotioneler sterker en het eeuwig gesprek in je hoofd gaat weg. Het is niet zal ik wel, zal ik niet. Het kan niet.
het spijt mij dat ik zo bruut ben maar je bent nog jong en je hebt je hele leven nog voor je.
Pak jezelf bij de kladden en kies voor jezelf en je talenten. En gewoon blijven schrijven.
Het maakt mij boos dat je dit jezelf aan doet. Ik had vanmorgen ook razende trek, nu is het weg.
Er zijn op dit forum mensen die net als jij het ook moeilijk vonden om te stoppen en die staan nu al maanden droog. Het kan echt, ik zie het hier elke dag. En nee, ik ben de eeuwige terugvaller maar ik zal blijven knokken tot ik het onder de knie heb. Jij toch ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dag, goedemorgen.
Schorpioen, toch beresterk van jou dat je ondanks je verdriet vandaag stopt.
Het leven gaat er echt beter uitzien.

Joepie, ik hoef vandaag niet te drinken!
Straks ga ik de eerste slakrop uit de tuin plukken en een heerlijke salade nicoise maken voor de lunch.
Boeiend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...