Spring naar bijdragen

zondag 7 juni


Gees

Aanbevolen berichten

rapilos, die van mij is 18 en woont bij zijn moeder maar soms komt ie hier chillen met zijn meissie en met zijn vrienden en wij hebben al een grote hobbykamer :)

maar idd wie weet voor ooit, als ze allemaal t huis uit zijn blijft er wel een kamertje over nog :)

voor mijn vriendin dan he, dan kan ik gewoon hier blijven zitten :)

lui kijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag allen,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik al enkele dagen het draadje niet heb gelezen. Ik merk dat ik er steeds minder aan denk, minder mee bezig ben. Een goed teken!

Het gaat goed gelukkig. Morgen begint de 4e alcoholvrije week en het voelt goed! Vandaag waren mijn kinderen en ik zeer vroeg ons bed uit en al heel vroeg op visite bij opa en oma. Een aantal maanden geleden ondenkbaar dat ik op een zondag zo vroeg mijn bed uit kon komen, maar nu kostte het totaal geen moeite. Niet dat ik me elke zaterdag klem zoop, maar ik was vooral erg depressief en had geen zin om op te staan. Ik merk dat dit gevoel sterk afneemt, in de 1e stopweek niet, maar nu gelukkig wel. Al van alles gedaan vandaag en net lekker een paar leuke kinderfilms gehuurd waar ze nu van zitten te genieten.

Wel zie ik een beetje op tegen het komende weekend, echt een test! Een feestje waarbij ongeveer 90% van de visite stevig drinkt en ook gewend is dat ik behoorlijk drink, eigenlijk nog meer dan zij. Ik zit al iets te verzinnen hoe ik dit kan oplossen, want men gaat zeker vragen stellen. Denk dat ik maar zeg dat ik aan de antibiotica ben ofzo, ik verzin wel iets.

Als afsluiting wil ik nog even zeggen dat ik met Lies meeleef. Ik schrok ook toen ik net las dat zij een kind verloren heeft. :present:

Liefs, Cato

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken mijn man al sinds mijn 14e hoor Rapilos, dus zo vreselijk fris is het nou ook weer niet. Alleen waren we in de tussentijd allebei met andere relaties bezig.
Hij was mijn eerste grote liefde en dat is hij nog steeds, maar dat neemt niet weg dat ik het fijn vind om mijn eigen dingen te kunnen doen.
Als je begin 20 bent en je gaat trouwen dan heb je nog die droom van "alles samen". Maar nu zeg ik: als ik het niet zo kan doen met veel tijd voor mezelf, gaat het toch mis, dus dan sluit je vanzelf compromissen. En hij denkt daar ook zo over.

Marieke, wat lijkt me dat erg, een onbereikbare liefde. En die dan nog voor je neus met zijn vriendin rondloopt.
Ik hoop dat het slijt en dat je weer plezier in je leven kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Vie. Het is niet zo dat ik het liefst alleen zou willen wonen hoor, zo'n einzelganger ben ik niet.
Mijn 2 dochters wonen bij hun vader maar zijn hier veel.
Het daar wonen stamt van de tijd dat de kinderen door mijn alcoholmisbruik noodgedwongen
bij hun vader mòèsten wonen. Verschrikkelijk vind ik dat nog steeds.
Maar ze zijn hier veel. Mijn zoon woont wel(opnieuw) bij me.
Hij heeft in een aantal instellingen gewoond omdat we niets meer met hem konden beginnen en hulp van een goede betrokken psychologe niet hielp.
Toen hij stopte met naar school gaan, veel te veel blowde en activiteiten begon te ontplooien waar wij
grote bedenkingen bij hadden hebben we hem in zijn nekvel gepakt en naar een streng internaat gestuurd.
Na 2 jaar woont hij nu sinds iets meer dan een jaar bij mij en gaat het beter.
Het probleem is dat ik me
alles erg aantrek en van mijn eigen kinderen helemaal.
Soms wordt het allemaal teveel en wil ik even vluchten, ik deed dat altijd met alcohol en pillen maar
dat is geweest. Nu moet het anders en meestal lukt dat ook wel maar het is hier wel eens erg heftig!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cato,

Zo'n feest is vooral in het begin lastig.
Hoe fermer en zelfverzekerder jij zegt doe mij maar een lekker spaatje of colaatje, hoe makkelijker dat geaccepteerd wordt.
In het begin was ik ook altijd bang voor "gezeur"maar de meeste mensen zijn helemaal niet bezig met wat jij nu wel of niet drinkt.

Vie,

Ik denk dat het gewoon voor iedereen goed is om ruimte voor zichzelf te hebben.
Alleen, als je jong bent heb je dat nog niet zo door.
(ik niet in elk geval)
Maar.. hoe ouder je wordt hoe meer je leert in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en dat vind ik zo prettig aan groter groeien, Rapilos! Jij ook?
Hoe gaat het vandaag echt met jou?

Henk ik zit de hele dag al te denken aan een nieuw bed. Hè! Je brengt me ineens op luxe problemen.

Linde weet je, ik snap jou wel, deels. Tenminste ik kan je niet aan den lijve snappen want ik heb geen kinderen. En eigenlijk ben ik daar zo blij om, want stel dat ik ze die drankjaren had aangedaan. Dus jouw schuldgevoel begrijp ik.
Ik ben zo blij dat ik een soort tweede kans heb met de kleinkinderen van mijn man. En die zijn nog maar tussen de 1 en de 5, dus alle moeilijkheden die nog kunnen komen, ken ik niet.

Linde het enige dat je kan doen voor je kinderen en jezelf is leren van jezelf te houden, geen drank meer (deed je toch al niet) en jezelf zijn. Of wat denk jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, nou, Marieke, natuurlijk is dat zo, rationeel gezien, maar de pijn is er niet minder om.
En ja, grappig dat jij het ook kan omdraaien naar iemand die smoor op jou is maar voor wie jij niet veel voelt.

En nou moeten jullie maar weer wat praten hoor, want ik ben veel te erg aanwezig.
Het is ook zo boeiend hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

carolien, heb het draadje (eindelijk) gelezen hoor, ik ga er over nadenken, ik pb je nog ;)

Linde, ik snap je schuldgevoel wel maar daar schieten jij en je kinderen niks mee op, schuldgevoel verlamt iedereen!
het verleden is geweest, je was er niet voor hun zoals je het gewild had ....maar nu wel.

Kan je samen met je kinderen een streep onder het verleden zetten en 'vandaag' verder gaan?
Jezelf vergeven voor hoe het was en trots zijn dat je het nu anders doet?
het verleden in de tuin begraven ofzo, en er een boom op zetten?
Schuldgevoel is namelijk energievretend en niemand komt er verder mee!

het gras heb ik nog droog gemaaid, met een schaar de randjes knippen met wat druppels maar daarna spartamette ik in de regen en in het bos goot het echt.
Hond is nu weer afgedroogd en ligt op de bank grmpff en ik ga eens even een droge lange broek aantrekken

ben ik blij dat ik niet ook nog eens de tuin ben gaan sproeien!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, ik vind het heel knap dat je zo om kan gaan met een (schijnbaar) onmogelijke liefde!
Zal toch heel pijnlijk zijn om hem rond te zien dartelen met iemand anders.
Ja wat je zegt als je het vergelijkt met...............
Maar dan zou je je eigen verdriet nooit mogen voelen want er is altijd wel iets ergers.
Ik hoop dat je "geliefde"gauw iets doet waar je b.v op afknapt dan is het maar geweest,
maar ik weet dat zoiets wel even kan duren al gaat op den duur alles voorbij(wijzelf ook!)
Ik heb nog even nagepraat met mijn dochter en het is wel weer goed zo.
Hier is het nog steeds droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Zie, dat je weg bent.
Nog even antwoord op je vraag.
Gaat vandaag goed met mij, zolang er maar niet teveel doemdenkers om me heen zijn.
(bedoel niet dit forum hoor}

En groter groeien als je wat ouder wordt is zeker een bijkomend voordeel.
En ik weet zeker dat ik nog lang niet uitgegroeid ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi!
In no time op 160
Tuft prachtig over landweggetjes
Manouvreerd soepeltjes door oude
smalle straatjes in havenstadjes aan de kust
350 op de teller
Nog een halve tank over
Zand in de gympen
Nog wat dingen gevonden
Stenen
Een complete meeuwenschedel
De hond had vermaak
Wat een dag
Wat een kar!
Nooit eerder zo'n goede gehad
Sterker nog:
Nooit eerder één gehad
Zelf :D

Zo
De vakantie zit er op
Morgen aan de bak

Nu
Carbonare in de caravan
Een mok thee bij de berk
Want a bit hieper huh

Pa heeft de 5 kilometer gerend
Ook een laatbloeier
Geeft niets
Mooi!

Off topic?
Dacht het niet
Heb niet hoeven blazen

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele fijne avond allemaal
Misschien kom ik nog piepen
Maar ik denk van nee
Want ook moe

Vandaag was mooi
Ik ga nagenieten
Geen spat regen gezien
Alleen de zon
en mooie wolken
Misschien ben ik wel een beetje bruin geworden
Linkerelleboog :D

Dagdag lieverds!



:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos ik log nog even in.
Ik ben blij dat je je goed voelt.
Ik weet nog van de tijd dat ik hodgkin had, dat ik helemaal niet wilde dat mensen mee zaten te leven. Wel heel erg lief, maar ik wilde gewoon Vie zijn, geen ziektegeval.

Marjo fijn dat je zo genoten hebt van je eigen auto en het zand en alles wat er verder op je pad kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Ben je weer beter geworden van de hodgkin?
Nee, het ergste vind ik wel als mensen me meelijwekkend aan gaan kijken.
Alsof mijn doodvonnis al getekend is.
Maar hier mag ik niet te hard over oordelen.
Het is vast altijd heel goed bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Lies, je kind is bij je, zeker weten
daarvoor hoef je niet naar een begraafplaats,
is goed zo.

Ik had vannacht een onprettige droom
zat weer wijn te drinken.

Proefde heel duidelijk de smaak,
werd wakker en schrok eerst heel erg,
dacht ik moet weer opnieuw stoppen met deze ellende (nu 4 weken droog).

Toen besef van de droom, opluchting, maar ook vreemd soort onbehagen wat blijft.
Beetje angstig, ik hou het toch wel vol?..

Mijn vriend zou meedoen met niet-drinken,
nog zwaardere alcoholist dan ik, we zouden er samen voor gaan,
nu net vond ik halve jeneverfles.
Verdrietig daarover,
nu confronteren of wachten, ik weet het niet. Tjee, ik had
het zo duidelijk voor mezelf,
ik ga voor mezelf,
en als hij weer begint, einde oefening voor ons samen
2 alcoholisten gaat niet,
maar nu vind ik het toch erg lastig hoor.

Ik slik trouw mijn refusal maar weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rapilos, februari dit jaar ben ik schoon verklaard van kankercellen. De eerste tien jaar moet ik nog wel regelmatig op controle, maar ik ga er van uit dat het niet meer terug komt.
En ik snap helemaal wat je bedoelt met die medelijdende blikken. Het lijkt dan net alsof je die mensen moet gaan troosten, terwijl je zelf al zorgen genoeg aan je hoofd hebt.
En ja, het is goed bedoeld natuurlijk.
Weten zij veel? Het is best moeilijk om om te gaan met een vriend(in) die een ernstige ziekte heeft. Veel mensen weten gewoon niet wat ze moeten zeggen. Ze beseffen niet goed dat je nog steeds dezelfde bent. Maar dat kan je ze niet aanrekenen.
Vind jij dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane,

Tjee, wat een dilemma.
Wel of niet mee confronteren??
Misschien toch wel,zeker omdat je zelf zeker kiest voor niet drinken.
Wat moeilijk joh, en rot voor je.
Blijf in elk geval alsjeblieft voor jezelf gaan,en laat je niet beinvloeden doordat hij (misschien) weer drinkt.

En die droom?
Dat komt vaak voor na een verslaving.
Dat geeft aan dat je het echt niet meer wilt.
In elk geval sterkte, en 4 weken!!
Dat is echt top, Hou vol, dan kom je er echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Jane Ik begrijp de schrik van de droom en t verdriet van de jeneverfles ook wel,

of je nu wacht of confronteert, wees duidelijk voor jezelf dat jij je niet laat verleiden
het op te geven

blijf jij maar dicht bij ons (je medestoppers) en slik je refusal maar ja
dat geeft op dat front wel ff rust

een dikke knuffel en sterkte jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, Henk waar ik benieuwd naar was, heb je nog een antwoord gekregen op die uitnodiging van die vriendin die vroeg of je een borrel kwam drinken? En op wat jij toen zei?

Marieke ik weet 1 ding: mensen die me systematisch pijn doen, doen mij eigenlijk geen pijn, ze leven gewoon hun leven. Waar ik me pijn aan doe is steeds weer mijn hand leggen op die hete kachel!
Je mama is er niet om tegen jou te zeggen: Marieke, niet je handje op die kachel leggen!
Je zal het echt zelf moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad,de pillen worden een probleem! 50 mg oxazepam,depakine,sertraline,naltrexon en nog wat thiamine voor de broodnodige pitamientjes!
tril tegenwoordig nog harder dan toen ik nog dronk,en loop erbij als een zombie!
volgende week maar eens in overleg met mijn psy. want dit is ook niks zo.
las recentelijk dat paracetamol met codeïne,ook niet geheel ongevaarlijk is,dat laatste wordt in je lever weer omgezet in de grondstof waaruit het gemaakt is,nl.morfine,dus dat moet je ook weer niet te lang en te vaak slikken! maar ja alles beter dan die ellendige "soft"?-drug alcohol!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Rapilos en Henk,

Ik dacht ik snel maar naar het forum,
even lezen, even schrijven,
inderdaad ik wil niet meer drinken,

laat ik daar eerst maar eens voor gaan,
wellicht kan ik dan met hem een betere keus maken.

Hoe infantiel kun je zijn? rotdrank!

Het ergste vind ik het liegen....
En al zovaak,
en ik weet het, ik laat het gebeuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...