Spring naar bijdragen

zondag 7 juni


Gees

Aanbevolen berichten

Precies Sam en daarom vier ik geen verjaardag meer. Hebben we het niet eens gehad over de onzinnige kadootjes waar je niets mee kan en/of het niet mooit vind en dan maar blij doen hahaha.

Hermie langzaam aan dag? Ben niet vooruit te branden dus doe met je mee.

Vie hangen de gordijnen al? Die zit vast te schelden op die k@t haakjes die zo moeilijk in de oogjes gaan. Kreeg daar eens zo de riedel van dat ik alle gordijnen van alle 3 de etages aftrok en manlief naar de praxis stuurde om overal lamellen op te hangen. Word daar nu nog steeds voor gestraft want das pas een rot werk om die schoon te maken (vooral als ze wit zijn hahaha).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Drup echt wel een off-day. Zit nog steeds in mijn 'huis'broek en die gaat vandaag ook niet meer uit. Zou eigenlijk nog met mijn guppie naar de open dag van de brandweer gaan maar ze moeten dat brandje maar zonder mij blussen haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water, fijn dat je er weer bent! En dapper dat je de stap hebt gezet erover te praten! Vooral op je werk, dat zal misschien nog het moeilijkste zijn geweest!

An, ook blij jou weer te zien! Als je eraan toe bent, wil ik graag weer een pact met je! We hebben het samen al eerder gered!

Sammy, leuk dat je hier ook weer wat vaker bent! Ik weet niet wanneer je op vakantie gaat, maar als ik je voor die tijd niet meer spreek: fijne vakantie! (Ik heb al zadelpijn bij de gedachte...)

Dar, sterkte, je komt er wel! Hier ook als fulltime hardwerkende, studerende, alleenstaande moeder ook ooit finaal ingestort! probeer het niet zo ver te laten komen, zoek op tijd hulp, want de weg terug is zwaar, en voor mij nog steeds niet voltooid!

Iedereen die ik niet genoemd heb (het zijn er ook zo véél!): ik leef mee met degenen die het zo moeilijk hebben! En voor ons allen een fijne zondag!:heart:

*twéé keer hardwerkend is wel héél hardwerkend!:)

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Weer even bijgelezen.
Mensen, wat kost dat een tijd.
Destapel strijk ligt nog steeds op me te wachten.
Ik kan natuurlijk ook niet alles bijlezen, maar ja, dan ben ik weer bang dat ik iets mis.
Wat een tuthola he!.

Ik wil nog even reageren op Blacky;
Bij mij kon er in dat eerste ziekenhuis ook geen biopsie gamaakt worden i.v.m. Moeilijk traceerbaar.
In Amsterdam wel, maar daar was de procedure anders.
Daarom vind ik het vreemd dat je woensdag weer terug moet komen, hebben ze dan ineens andere apperatuur ofzo, anders hadden ze het toch wel meteen kunnen doen.

Ik lees ook dat Dar en Albertina het forumboek nog niet hebben gehad.
Hier nog een, wel besteld maar ook nog niet gehad, en inderdaad ook geen vermelding van hoe te betalen.
Maar goed, wat in het vat zit verzurd niet zullen we maar denken.

Noa;
Goed van je hoe je gisteren de avond bent doorgekomen.
Dikke pluim.

An,
Ook ik vind het fijn je weer terug te zien.
We gaan met z,n allen toch een beetje vrienden worden he.
Tenminste, voor mij voelt dat wel zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, er is een wonder gebeurd. Na bijna een maand zeuren, dreinen, torenhoge mobiele telefoonkosten (wij stapten over naar een andere internet-bel-provider) gaat zojuist eindelijk het lampje van telefonie op het modem branden. Blijkbaar is er daar iemand aan het overwerken die dacht, gut laat ik dat schakeltje eens overhalen. En ja hoor, we kunnen weer goedkoop bellen.
Ik schrok me zojuist wezenloos toen de vaste telefoon ging, die had dus een maand niets te doen gehad.

Ook leuk: ik belde nogal op hoge poten naar mijn lenzenboer, waarom hij me verkeerde lenzen heeft meegegeven. Hij zou het uitzoeken, en zojuist kreeg ik een mailtje met duizend excuses, en dat ik voor het ongemak het eerste half jaar gratis lenzen krijg. Die ze per post sturen, dus dat scheelt mij weer een rit naar Rotterdam.

Okee, wat prietpraat. En vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Darjeeling: maakt ook niet uit, is goed zo, ok?

Trees: ik heb zowiezo een pact met mezelf en ik drink geen druppel.
Ik heb bepaalde afspraken met mezelf nu en dat geeft veel rust in mijn hoofd.
Teven ben ik sinds ik bij ADB ben enorm veranderd en wil nooit meer terug naar hoe het was.
Dat laat ik gewoon niet meer gebeuren.

Langzaam heb ik me bevrijd van alle , alle verslavingen... behalve dan dit forum he, haha.

Dank jullie voor het 'welkom terug', ja ik was echt even helemaal weg hier.
Ik moest even onafhankelijk van allerlei ideeen mijn eigen wil weer even zien.
Wat WIL ik nu eigenlijk.

Tapas: bij mij speelt dus een grote rol momenteel. Dat zogenaamde vriendschap gedoe.
Er zijn niet veel echte vrienden meer overgebleven en dat heeft alles met het drinken te maken.
Ik ben veranderd en die mensen gaan gewoon door met hun leven omdat ze er schijnbaar geen last van hebben.
Schijnbaar he? en de mooie schijn ophouden ben ik langzaam zo ontzettend spuugzat.
Vorige maand had ik nog zo'n feestje, bah, bah, bah.
Mensen geven je een minderwaardig gevoel om zichzelf groter te maken.
Zo van 'ach arme jij, jij kan niet meedoen' dat onnozele gedoe.

Afgelopen week heb ik mijn familie ontmoet, ik zie ze niet vaak en dat heeft me zo ontzettend goed gedaan. Zo liefdevol, vol begrip. We begrijpen elkaar want we hebben immers hetzelfde meegemaakt.
Mensen walsen zo makkelijk over verdriet heen; DAN pas leer je je echte vrienden kennen.

Ja Rapilos: ik ervaar het ook zo, we zijn vrienden aan het worden hier via dit forum.
Ik weet niet hoe je eruit ziet, ik weet eigenlijk heel weinig van je, maar tegelijkertijd toch weer wel.
Ik heb nooit kunnen vermoeden dat het geschreven woord zoveel van iemand laat zien.
Ik zou wensen dat bij jou ook alles goed komt :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach An,

Bij mij komt vast en zeker alles weer goed.
Ik ben van plan me niet gek te laten maken of ziek te laten praten.
Wat gebeuren moet dat moet dan maar.
Vooralsnog voek ik me zeer gezond.

In via dit forum, vrienden maken voelt voor mij erg goed.
je kan alles vertellen en blijft toch anoniem.
Een zekere afstand behouden voelt voor mij momenteel goed.
Ondanks dat (of desondanks) geeft het toch een intiem en veilig gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik babbelde er even oppervlakkig doorheen.
Rapilos, van mij een :present:
Er straalt sterkte uit je berichtjes.

Het gekke is, ik heb niet zoveel vrienden maar wel van allerlei slag. Mijn zus en zwager zijn miljonairs. Zakenreizen, dure auto's, een huis als een kasteel. Maar als je daar doorheen kijkt zie je twee mensen die dol op elkaar en op hun katten zijn.
Niet zoals ik, heel anders. Hun huis moet steriel schoon zijn, ze hebben het laten inrichten door een binnenhuisarchitect... nou ja, als zij dat nou leuk vinden? Dat hoeft me niet van hen te vervreemden, ook al leef ik liever in een gezellige chaos.
Ik heb een goede vriend die worstelt met zichzelf, met geld, met vrouwen, eigenlijk met alles.
Ik heb drie vriendinnen die net als ik geen kinderen hebben en net als ik pas laat in hun leven aan een vaste relatie zijn begonnen, en toch alledrie weer heel verschillend. En zo heb ik er nog een paar.

Zeg kinders, wordt het bij jullie ook zo dreigend duister? Het lijkt wel of er noodweer op komst is.
In ieder geval heb ik de was alvast maar binnen gehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu pas mijn computer opgestart. Een record, want gewoonlijk zet ik hem aan zodra ik in de kamer kom. :D
Rug is nog hetzelfde. Bah. Juist als ik iets niet kan doen, wil ik dingen doen. Er is nog steeds iets mis met mijn acceptatievermogen. ;)
Dit wordt weer een drank- en rookvrije dag en ik heb maar niet te veel naar buiten gekeken vandaag, want ik denk dat het daar niet meer lichter wordt. Snertuitzicht. Gelukkig bestaan er wasdrogers. :huh:

Hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook wel bewolkt.
De was is gelukkig al binnen en ondertussen ook bijna allemaal gestreken.

Corinne,
Wat balen van je rug, hoe is dat zo gekomen dan.
Nog steeds drank en rookvrij!!!
Super van je hoor.

Heb trouwens vannacht 4 kleinkinderen te logeren gehad in de leeftijd van 8 tot 1 jaar.
Erg leuk.
Nog leuker als ze weer weg zijn. Wat een rust dan weer:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne ik hoop dat jouw snertuitzicht alleen van buiten is.
Ik vind het wel gezellig, paar kaarsen aangestoken.
En ja, jij wel... een wasdroger. Die heb ik niet (meer) want nam teveel plek in.
Alsof de was aan een rek niet veel meer plek inneemt, hihi, maar ja, je weet: mannen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, die vrienden zijn inderdaad geen vrienden meer, die horen bij een ander en vorig leven, en dat is best pijnlijk.
voor hun is het pijnlijk dat jij niet meer mee wilt doen met wat zij belangrijk vinden, namelijk lol maken en oppervlakkigheid.
Jij breekt het pact, en doet iets wat niet geaccepteerd wordt, jij kiest je eigen weg en laat zien dat het een illusie is.

Die vrienden van mijn zus gisteren zijn wel echte vrienden, de mannen kennen elkaar van de opleiding voor sportleraar en zijn nog steeds hecht,
gaan samen op vakantie af en toe, hebben ongeveer tegelijkertijd kinderen gekregen, naar zelfde scholen en ga zo maar door.
Dat is best bijzonder!

Mijn leven is te wisselend geweest om veel vrienden over te houden en ik ben ook wel een kluizenaar hoor, voel me eigenlijk het prettigst alleen thuis
visite mag langskomen maar niet te lang en een weekend weg ofzo vind ik best lastig.
Ik heb veel 'verkeerde' vrienden gehad niet in die zin dat ze slechte invloed op me hadden maar het waren wel vriendschapsrelaties die je leegzogen, dat wil ik niet meer en dat is er ook niet meer
Wat ik wel eens lastig vind is dat er niemand speciaal voor mij is of ik voor diegene... maar ik denk ook niet dat ik dat kan, want dat zou me ook weer veel te veel benauwen.
lastig dilemma dus!

en nu op de snorfiets naar het huis van mijn ouders, grasmaaien en dan door naar het bos met de hond!!

tot vanavond weer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan mag je wel opschieten Tapas met dat grasmaaien, want volgens mij komt die regenbui van zuid naar noord heel snel aanzeilen.

Ik herken dat heel goed, visite mag, maar niet te lang.
Zeker met meer mensen tegelijk vind ik het eerder vermoeiend dan opwekkend.

En verheerlijk een vaste relatie maar niet. Ja, er zitten natuurlijk heel fijne dingen aan om met iemand in huis te leven met wie je veel gevoelens en interesses deelt.
Toch denk ik wel eens, als ik het over zou doen, weet ik niet of ik weer zou trouwen of samenwonen.
Ik ben reuze blij met mijn eigen hokje op zolder, waar ik me wel eens urenlang in verschans. Als ik dat niet had...

En blij met de honden en andere dieren, die vermoeien me niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee Vie,

Ik ben niet zo goed in quoten, maar dat stukje over; verheerlijk een vaste relatie niet, en dat hokje op zolder waar je soms urenlang vertoeft..
Ja, dat stukje had ik ook kunnen schrijven.
Ben ook maar wat blij met mijn kamertje op zolder in mijn eigen privesfeertje.
Is dat erg?
Weet niet, het is na 30 jaar absoluut anders dan toen je net getrouwd was.
Heb nu veel meer behoefte aan een eigen plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas en Vie, ik sluit me bij jullie aan wat betreft ook op jezelf zijn, daar behoefte aan hebben.
Vroeger kon ik niet alleen zijn, het maakte niet uit wie er was, als er maar iemand was.
Dat is voorbij! Ik kan het zelfs onder bepaalde omstandigheden benauwd krijgen van mijn
eigen kinderen (Voel ik me dan wel heel schuldig over!!!!).
En mijn vriend is een prima mens maar ik wil nooit in mijn hele leven weer met iemand samen wonen.
Ik heb het drie keer geprobeerd en ik hou het voor gezien. Met iemand voortdurend op mijn lip
verander ik in een monster geloof ik, dus dat doe ik een ander (en mezelf) niet aan.
Ik voel me op dit moment een hele slechte moeder.
Net, voor de zoveelste keer een heel emotioneel gesprek met mijn oudste dochter gehad.
Ze heeft het vreselijk moeilijk met zichzelf, vindt het leven zinloos en ziet niks positiefs.
Ik weet niet wat er dan precies gebeurt maar op een bepaald moment voel ik me radeloos, moedeloos en
machteloos worden en vervolgens een slechte moeder omdat ik het schijnbaar niet goed doe en mijn eigen kind niet kan helpen.
Ze begint net aan (een nieuwe) therapie maar roept nu al dat het niks is en niks wordt.
Ik weet het even niet meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Linde,

Het is niet goed om jezelf een slechte moeder te noemen.
Ook een moeder kan niet alles 1,2,3 oplossen.
Dat hoeft ook niet altijd.
Soms moet je dingen gewoon even op zijn beloop laten.
Je bent er nu gewoon voor je dochter en je luistert naar haar.
Dat is even het belangrijkste denk ik.
En ik weet niet hoe oud je dochter is,maar puberen kan ook heel wat voeten in de aarde hebben hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos en dan ben ik nog maar amper anderhalf jaar getrouwd, waar moet dat heen?

Linde ik heb indertijd na drie vaste relaties (een keer samengewoond, een keer getrouwd en daarna nog een keer samengewoond) ook gezegd: fini, dat niet meer. Dat ik het nu toch weer heb gedaan kwam in de eerste instantie door zakelijke motieven. Maar ook omdat mijn echtgenoot zelf veel met zijn eigen dingen bezig is en me niet claimt. Hij zit niet te zeuren als ik hele dagen op mezelf ben.
Zelfs niet als ik me terugtrek als er bezoek is. (Hij is wel een echte socializer.)
Ik zie het nu zo: samen slapen vind ik nog steeds ontzettend gezellig, we hebben nog geen grote ruzies of meningsverschillen gehad en de voorkeuren waarin we heel erg verschillen (vakantiebestemmingen bijvoorbeeld en sociale contacten) doen we meest apart.

Hoe zie jij jouw toekomst wat betreft je kinderen? Ik begrijp tenminste dat je het liefst alleen zou wonen, maar dat dat nog niet gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...