Spring naar bijdragen

zondag 7 juni


Gees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gelezen. Ga het boek nog bestellen, ik wacht op de vakantiecentjes. Afgelopen maand de € 155,- eigen bijdrage betaald.
Het tijdstip waarop ik naar Frankrijk vertrek staat vast....in de week van 6 tot 10 juli. Nu maar hopen op een lift. Heb gereageerd op iemand die een lift aanbiedt tot Parijs, nog geen reply. Mocht het liftend niet lukken dan wordt het toch de trein....ga sowieso geld besparen als ik op die plek tegen kost en inwoning werk verricht. Komt wel goed!
Ahum...ben tegen mijzelf aan het kletsen geleuf ik...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ik ging de nacht ontspannen in
Het mocht niet baten
Jawel baten
Vele malen wakker
Ik wist: Het zij zo
Relax!
Deed ik.

Wakker
Helder

Dan
Een vraag

Wat wil dit meisje vandaag?
Slik.
Ik?

Nu ik niet meer onzichtbaar hoef te zijn
Lijkt dat een moeilijke vraag

Nu ja, de zilverrug bestijgen
en wat spelen met het gaspedaal
Zover kwam ik dan
Naar water
Ook

Ik zou iemand iets willen brengen
Maar vandaag gaat dat niet

So again
Me

Pffff....

Ik lach me suf!
We vinden wel wat
Ideetjes borrelen op

Op tijd terug voor het
avondritueel

Want, iets moois gevonden

Ik

:)

Kan er helemaal nerveus van worden
Nu ik het mag zeggen
Even maar
Dan is het prettig

Dag lieverds
Heb een goede dag!

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zilverrug

Much better than any tomato
Zwaardere motor
Gewoon een échte auto
Geen damesdingetje ofzo

Ik geloof dat we al maatjes zijn
De hond een mooie plek

We gaan

Op pad!

Extra gel in de sprieten
Zonnebril op
Sjaaltje om
Raampje open
Radio aan

Pedal to the medal

Sapje mee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even alles teruggelezen.

Lies: Grappig is dat, als je altijd alles leest dan begin je iedereen inderdaad echt een beetje te kennen. Hoe langer je hier leest, des te meer de namen met anonieme avaters voor je gaan leven :)

Wat erg dat je je kind verloren bent.. Een begraafplaats is ook maar iets wat de mensen bedacht hebben, en opzich kan het voor veel mensen trootstend zijn, maar als het dat voor jou niet is, dan moet je niet gaan. Wanneer jij zelf dood zou gaan, zou je denk ik ook niet willen dat mensen zich hiertoe verplicht zouden voelen? Nouja, volgens mij denk je er ook al zo over..

Dar: Ik begrijp je heel goed, al zit jij in een andere levensfase.. Zelf volg ik nu therapie sinds een paar weken. Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik hulp vroeg, omdat ik het allemaal maar onzin vond, dat praten enzo. Eigenlijk was ik er gewoon bang voor... ik voel me vaak een dam met een hele hoop water erachter. Die dam stond een enorme druk om al het water tegen te houden, en moest dus behoorlijk sterk zijn, ten allen tijden. Wanneer ik op een plek zwakker zou worden, door mijn emoties te tonen, of uberhaupt te voelen, over iets te praten wat mij raakte, dan voelde dat als een gaatje in mijn dam, waardoor alles in zou kunnen storten... Alsof je gewapend rondloopt, gewapend tegen de dingen in het verleden waar je niet mee heb leren omgaan...

Ik volg zelf nu psychotrauma, wekelijks. Net begonnen dus kan er nog niet veel over zeggen. Behalve dat het ontzettend goed voelt om ermee bezig te zijn. Om jezelf serieus te nemen. Om steeds een stapje verder te komen.. Ik voel me alleen al beter, omdat ik weet dat ik op de goede weg ben, en dat als ik steeds maar doorga, met kleine stapjes zetten, elke dag doe waarin ik geloof, dat op een bepaald moment mijn hele leven omgeven zal zijn met de dingen die ik wil/waar ik achter sta.

HenkieT: Ik vind je posts steeds weer heel waardevol, het is fijn om mensen te zien die ook zo aan het begin staan, maar wel vol overtuiging zijn dat ze op de goede weg zijn, dat sterkt me.

Vie: ook met jou heb ik dat, al ben jij al een hele stap verder :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen weer :)

autorijden is minder vermoeiend dan zwemmen en het gaat ook sneller maar toch lekker gezwommen :)


dank je Noa :)

Darjeeling heet nu Dar t wordt een rage!

nog even en dan heet wing wi :)

eigenlijk is ie al heel bekend van radio en tv

marjo is er alweer vandoor zie ik

goeiemorgen Jane, linde, en PEM ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, goedemiddag allemaal.

Jemig ik kan niet zonder jullie hoor :heart:

Noa: een super prestatie heb je geleverd gisteravond, maar wel riskant hoor.

Tapas: idem voor jou, bah, als je je zo ellendig voelt, feestje en dan van die sullige praatjes. Goed dat je bent gegaan!

Rapilos: ik ben nogal onder de indruk van heel je verhaal. Meisje, meisje toch wat moet je allemaal meemaken. (((((())))))))))))))

Druppeltje, Blacky en Bako: ook voor jullie, ik heb er geen woorden voor, wat zijn jullie toch sterk in deze barre tijden.

Water: grote dikke vette pluim dat je hulp hebt gezocht. Ik weet hoe moeilijk dat voor je was, maar soms moeten we gewoon hulp vragen in het leven en toegeven dat we zelf even niet uit die cirkel komen.

Hannah: je bent een echte doorzetter, je komt er wel.

Albertina: jemig wat een gedoe met dat been van je. Je moet dus echt rustiger aan doen, maarja na zo'n lange tijd wil je er op uit. xxxxx

Corinne :sun: you know.

Har: HOI!!

Darjeeling: soms denk je het wel te zien bij een ander, maar wanneer je niet alles weet kan je er misschien Net even naast zitten en dan is het nogal pijnlijk. Maar evengoed begrijp ik je goede intenties.

Marjo: zet 'm op.

En voor iedereen die ik niet noemde: ik heb jullie allemaal helemaal gelezen, maar wil niet overal op reageren.

De weg kan kort of lang zijn.
De weg heeft hindernissen en obstakels.
De weg heeft onverwachte rotondes waardoor je opnieuw je plan moet trekken.
Soms kan je de kaart ineens niet meer lezen.

Maar wat is tijd?
Wat is snel en wat is kort?

Als we maar doorgaan en volhouden en ons doel voor ogen houden dan komen we er wel.

Zo.... ik ben er weer

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is rustig hier zie ik.
Henk met een natte kuif! Lekker gezwommen?
Ik vind om eerlijk te zijn, de zondag een vreselijke dag. Lang, saai, weinig bedrijvigheid en,
wat ook erg is, winkels dicht!
Hè ik had gehoopt er deze week op uit te kunnen gaan met mijn vriend, om te gaan fietsen maar
het lijkt geen leuk fietsweer te worden.
Enfin, wat in het vat zit......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja lekker gezwommen hoor linde

hier is t trouwens koopzondag maar daar kom ik eigenlijk nooit

zes dagen winkels open vind ik wel genoeg

straks ga ik een nespresso apparaat halen


die kost t zelfde als 6 kratten bier, dus das een koopie

t wordt een sort of verwenleven

zo nu eerst even uitsmijtertje eten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He An, leuk dat je er bent! Het was me wat inderdaad gisteravond... Ik heb liters water gedronken, haha! Ik drink zo snel, en vind het ook zonde om dan steeds 2 euro te moeten betalen voor een ice tea, als ik er 10 achter elkaar zuip :P Nu steeds mijn water bijgevuld, zoals ik dat altijd deed toen ik nog drugs gebruikte, voelde bestwel maf!

Wel even lekker gedanst. Ik hou zo van dansen!! Ik denk dat ik wel steeds beter zal leren om ook nuchter te kunnen dansen zonder gene. Het scheelt dat iedereen om je heen dan wel laveloos is. Het was wel riskant ja.. Op een bepaald moment had ik er ook echt genoeg van.. en toen had ik ineens de mooie woorden van rvant in mijn hoofd: 'verdwijn van het toneel wanneer de drank te dichtbij komt'. Toen dacht ik: ja, dat is nu. En ben ik weggegaan.

Maar het was wel een leuke avond! Misschien kan ik over een tijdje wel vaker gaan... het is toch een stuk leuker om in de mensen te dansen, met muziek overal om je heen, dan thuis voor de spiegel... Dus dat wil ik zeker blijven doen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Noa wat leuk dat je het naar je zin had! En wat goed dat je niet gedronken hebt!
Je doet het harstikke goed, ben je er ook een beetje blij mee?
Als je volhoudt zul je merken dat je in iedere situatie best ( beter zelfs!) zonder
alcohol kan. Leuk om je te lezen!
Hallo Ann!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is niks mis met hulp zoeken vind ik altijd. Het belangrijkste is wel om de juiste hulp te vinden en iemand waarmee het klikt en waar je een vertrouwensband mee op kan bouwen.
Gaat het echt om onverwerkt oud zeer dan kan een psycholoog of psychotherapeut uitkomst bieden om je te leren dat oud zeer een plek in je leven te geven zodat je weer verder kunt.
Gaat het om meer biologische zaken zoals depressie dan ook.

Uiteindelijk heb ik zelf alle hulpverlening wel zo ongeveer een keer gehad en verbazingwekkend genoeg ben ik het uiteindelijk het best geholpen geweest met maatschappelijk werk.
Ik zie me daar nog binnenstappen, een grote vrouw die half doof was, met geitenwollen sokken en flodderkleding... en ik dacht, dat wordt niks... maar ze maakte een opmerking dat eerste gesprek en ik was verkocht!!
Ze gaf me een opdracht mee om iets uit te zoeken en zei daarbij, en als je dat niet gedaan hebt is het ook goed en waardeer ik dat ook... en toen 'plok' had ze me gewonnen.

af en aan ben ik zo'n 15 jaar bij haar geweest, de deur stond altijd open, of er nou een week of 2 jaar tussen zat. Zij heeft mij de weg gewezen naar de juiste hulpverlening toe, heeft me geleerd dat ik eisen mocht stellen, dat ik mocht voelen wat ik voelde en dat dat okee was, liet me los toen ik dagbehandeling ging doen en daarna stond haar deur weer voor me open, altijd op mijn initiatief en altijd positief. Ik mocht er zijn zoals ik was en dat was altijd goed.
Ik ben er anderhalf jaar geleden voor het laatst geweest, toen ik na een half jaar niet drinken merkte dat ik niet meer wist hoe ik verder moest, 1 gesprek was weer genoeg. Daarvoor was het ook weer 2 jaar geleden dat ik er geweest was en heeft ze me geholpen om met mijn hond te leren leven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha An, fijn dat je er weer bent!!

Ach dat feestje gisteravond, ik weet nu wel wat me dwars zat, allemaal stellen, hebben het over hun tienerkinderen, en waar ze heen gaan met vakantie, en over hun boot.
Ik woon alleen, heb geen kinderen en geen vakantie(geld).. het is zo'n ander leven!

en opeens voelde ik me zo eenzaam, al die stellen die ik al zeker 20 jaar van gezicht ken maar echt praten, nee.
Altijd samen, ik als enige alleen, allemaal aan de drank, ik aan de spa, ik roken, allemaal niet rokers...
tja raar dat je je dan een buitenbeentje voelt...

maar ben nu net terug van het hardlopen, met hond en dan ben ik wel weer tevreden.
Ik mijn leven en zij het hunne, en misschien moet dat maar ook gewoon zo blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

eerst allemaal weer bijgelezen. Wat een verhalen allemaal.

Voor iedereen in lastig vaarwater, heel veel sterkte.

Hier gaat alles goed. Net wat oorlog gevoerd met mijn kleuterpuberende zoon. Hij zag een meisje uit de buurt al om 07.00 uur voor onze deur wachten om te spelen. Belachelijk vroeg vond ik dat. Maar goed zo heeft iedereen weer andere inzichten over het opvoeden.

Mijn partner heeft vandaag cursus, dus ben alleen thuis met de kids. Zal wel een wat zware dag worden voor wat betreft het niet drinken. De laatste paar dagen was het een beetje op en af met de trek-momenten. Volgens mij klopt het ook wel een beetje met de tijd dat ik nu niet drink. Zo rond de drie weken wordt het zoals ik het hier heb gelezen bij sommigen weer even lastig. Maar ik moet en zal het redden. Ik heb me echt voorgenomen niet te drinken. Alleen voel ik me nog niet zo sterk als Henk dat ik dat met volle 100% kan zeggen. Thuis heb ik niets te klagen. Mijn partner steunt me volledig. Gaat helemaal met me mee, drinkt niet om mij niet in de verleiding te brengen. Hoewel ik het soms erg moeilijk vind om te praten. Het gevoel hebben dat we mekaar niet begrijpen. Soms staan we zelfs lijnrecht tegenover elkaar. Dat is dan als het gaat over mijn drankgebruik. Ik weet dat het goed bedoeld is, maar ik kan daar soms zo boos van worden. Het gaat langzaam aan wel wat beter. Ook dat heeft tijd nodig. Mijn drankgebruik heeft een behoorlijk stempel op eea hier in huis gedrukt. Reden genoeg dus om echt te stoppen.

Lieve groet Pem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: precies, je bent niet minder omdat je je leven anders leeft, dat is van de zotte.
Dat moet je jezelf ook niet aanpraten hoor. En we kunnen gewoon niet overal bijhoren.
Voor mij is dat nog het allermoeilijkste proces, gewoon durven zeggen 'hier heb ik geen zin in, dit is niet mijn ding'. Ach we hobbelen verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet me goed dat je er weer bent An.

Noa vind je erg moedig geweest gisteren, knap hoor.

Tapas wat fijn te lezen dat je zo'n goede opvang bij het maatschappelijk werk hebt gehad. Heb daar zelf een heel andere ervaring mee, zo zie je maar weer dat je nooit mag generaliseren.

Henk je bent hier een echte aanwinst vind ik, lees je graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het was denk ik vooral de eenzaamheid
dat zo'n vriendenclub al meer dan 30 jaar bij elkaar is
en dan realiseer ik me dat ik eigenlijk niet meer zoveel echte vrienden heb en uit eigen veiligheid mensen ook niet te dichtbij laat
Een relatie aangaan lukt me niet. Hier op het forum laat ik mensen meer toe dan in het echte leven en dat sneed er weer even diep in gisteren.
zelfstandigheid en onafhankelijkheid is een schoon goed maar soms ook wel erg eenzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

Zijn het echt vrienden van elkaar, of is het met een drankje in de hand gemakkelijker voorwenden vrienden te zijn.

Mensen die veel hebben zitten vaak vol afgunst. Omdat er vast wel weer iemand van hun zogenaamde vrienden weer net even iets meer of mooiers bezit. En er wordt vaak veel geroddeld .

Ik ben 5x verhuisd. Uit alle plaatsen hou je 1 stel over wat echte vrienden zijn. De rest verwatert in hoog tempo. 1 stel uit Delft , 1 stel uit Nijkerk, 1 stel uit Drachten enz. Als we nu een verjaardag vieren weet ik mij omringd door echte vrienden. Inmiddels kennen ze elkaar ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verjaardagen vieren is zo wie zo soms gek. Jij nodigt de mensen uit die wat voor je betekenen. Zelf heb je soms nauwelijks tijd voor een echt gesprek. En mensen die elkaar niet of nauwelijks kennen moeten het maar gezellig maken met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...