Spring naar bijdragen

maandag 8 juni


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Ben er ook nog/weer. Begonnen met het tweede deel van de internetbehandeling en dus mezelf aan een quotum houdend. Val nu niet over me heen dat dat niet kan - ik doe het zo. Goed te lezen dat heel velen hier zich goed aan hun planning houden. Cpas, knap dat je je dag zo vooruitplant. Henk, kanjer. Overigen (ik heb neit alles gelezen): zwaai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 133
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Cpas: Lekker bezig blijven inderdaad, de juiste afleiding op de lastige momente is heel wat waard, verstandig dat je dit al van tevoren ziet aankomen, en vooruit plant!

Dar: Fijn dat je leidinggevende zo goed reageerde! Wat een opluchting :)

Fiet: Wat is je quotum dan? Bepaald aantal drankjes per dag/ per week? Ben wel benieuwd eigenlijk. En inderdaad iedereen doet het op zijn eigen manier!

Vandaag zat ik 'wie is de chef' te kijken, en er was een vrouw die geen alcohol dronk, nou daar werd toch even lastig over gedaan!! Die kerel zei zelfs dat je van rode wijn wel lekker ronde borsten zou krijgen!! WTF! En ze zeiden: 'mag je dat niet', (alsof ze het tegen een klein kind hadden), en die vrouw heel rustig uitleggen dat ze ervoor koos om niet te drinken, dat het geen kwestie van mogen was... En die kok maar op aandringen, dat bij lekker eten toch echt een goede wijn 'hoorde'.

Ahum... was echt een genante situatie, en was blij dat ik niet in de positie van die niet drinkende vrouw zat. Pas wanneer je stopt met drinken zie je hoe normaal drinken wordt gevonden. En wat een afkeer een niet-drinker kan oproepen. Want: 'dat is toch niet gezellig' ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mn quotum is eens per week drinken. In overleg met de behandelaar bedacht. Afgelopen week was ik op de geplande drinkdag alleen en dus dronk ik niet. Ook dat is een afspraak. Voorlopig 'rapporteer' ik aan haar en dat voelt goed, later zal ik mijzelf weer gaan 'beoordelen'. Te veel drinken is op zich een kwestie van jezelf dingen toestaan die je een ander nooit zou laten doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

t klinkt goed fiet, je bent in t goeie spoor van je planning zo te lezen ;)
ik heb er geen negatief oordeel over hoor
als jij t zo red, petje af voor jou!
(als Ik t zo kon deed Ik t ook zo)
dat zegt niets over jou of over jouw plan
dat zegt alleen wat over mij :)
hou me op de hoogte als je wilt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,da's niet correct,neanderthalers zijn gewoon uitgestorven,de laatste zaten in zuidspanje! er heeft wel "interbreeding" plaatsgevonden met homo sapiens,maar mensen met rood haar zijn gewoon een spontane mutatie van homo sapiens,wat een totaal ander soort ras was/is.
Dit heeft dus geen ene ..... te maken met drank,hoewel het me niet zou verbazen als ze zelfs toendertijd al niet wat wisten te brouwen,maar ik wou het wel ff kwijt.
Hoezo,hoe ben ik hier terecht gekomen?
Via een twee pagina grote bijlage in het AD van een paar weken geleden,wat dat fijne alcohol allemaal met je lichaam doet! heb het maar bewaard voor het geval ik weer eens trek krijg!
Ander artikel; als je als jong meisje al veel drinkt is de kans op borstkanker op latere leeftijd 50%!!! groter,fijn spul dat alcohol! moest verboden worden,in ieder geval in de supermarkt!
En nu gaat ik banken want ik ben bekaf van het gewerk,en ik ben aan het minderen met mijn pammetjes en dientengevolge tril ik zo hard dat ik amperom kan typen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ben ik nog even.
Dar geniet van je welverdiende rust, je hebt het heel goed gedaan!
En je weet het na gedane arbeid.......... Het is je gegund!
Ben net even met mijn jongste dochter naar de bieb geweest, ze is niet blij met
het feit dat ik een second opinion wil en dat er toch geprikt gaat worden.
Ik heb heb een goede maar ook vermoeiende dag gehad, veel moeten autorijden dus ga het nu even
rustig aan doen. Chillen om met pubertaal te spreken.
O ja Henk hoe was je tweede nacht in je nieuwe bed, wen je er al aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond!

Ik heb wat minder tijd om te lezen en te schrijven hier.
Dus dan maar af en toe. Vergeef me als ik niet van alles op de hoogte ben.

Kirky, da's balen zeg. Ik blijf duimen voor je dat het goed komt.

Dar, goed van je dat je de moed hebt verzameld en lekker dat het zo goed uitpakt.
Soms zijn bazen ook gewoon meelevend en meewerkend.

Noa, als je zelf overtuigd raakt na een tijdje dat je echt geen alcohol meer wilt is het helemaal niet meer boeiend wat anderen daar van vinden. En de omgeving went er vanzelf aan.
Ik hoef niemand te overtuigen welk drankje ik drink en wat daar inzit.

Corinne, beterschap met je rug en hang in there!
Nou ja, je begrijpt wel wat ik bedoel.
:)

Het lichaam wil geen gif en dat geeft het altijd aan.
Daarom voelen we ons nooit echt lekker bij drinken en houden we het niet vol.
Ha!

Marjo, goed je te lezen en fijn dat je het naar je zin hebt.

liefs,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond adb'ers ,
medicijnen zwijg mij ervan , moest ooit iets nemen en was precies zo een manneke op den camion .... michelin dus maar dan een rooie want onder de huid allemaal rode stippekes :evil
op mijn lijf geen iso bethadine want dan verbrand ik met blazen in begrepen , maar dat hebben ze in de hospitaals nog niet begrepen .
voor de rest hier alles redelijk oke , al zit mijnen kop weer serieuz vol ,denkende aan zaken aan welke ik niet wil denken , zoals een ooievaar mijnen kop in de grond steken .
juist weer tripje naar cap blanc nez geboekt , vertrek aanstaande vrijdag lekker gaan uitwaaien
dag per dag leven is wat ik doe momenteel ........nu ja meer rest er mij momenteel niet ........tenzij niet te drinken uiteraard en daar heb ik absoluut geen behoefte naar
wens jullie allemaal een fijne nuchtere avond toe :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ik kom er even tussendoor, vanavond vergadering gehad in de wijk en was nogal heftig, mens mens, wat een gedoe allemaal,
ik heb er helemaal rooie wangen van!!
zometeen even bij iemand langs om uit te razen en even lucht te scheppen zonder gemeente en vervelende zanikende bewoners er bij.
dus over een uurtje ben ik weer terug

er zal wel drank geschonken worden maar dat zal me worst wezen, het raast veel makkelijker zonder ;)
tot zometeen weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jemig vie dit gaat me te snel hoor,ik typ zowiezo al beroerd,en ik ben door reuma en een verkeersongval zo krom,dat ik bijna op mijn rug moet gaan liggen om het scherm te zien,dus ik moet continu gaan verzitten,hoogst vermoeiend!
Dit is toch anoniem,dus hup maar,12 jaar grote vaart,daar heb ik het geleerd zal ik maar zeggen,toen eoa k....-vorm van reuma,afgekeurd,gierend van de pijn,dus nog meer drank en pillen,sliep ik soms wel 4 uur achter elkaar!
Eindelijk weer een baan maar wel een die ik fysiek eigenlijk niet aan kon,dus 'savonds drank 'smorgens een peppil en gaan met die banaan!
Door al dat fijne gevaar in de tropen kreeg ik huidkanker van het betere soort zal ik maar zeggen,dus nog meer drank tegen de angst,zodra het ergens jeukte ging ik al door het lint!
Overspannen,nog eens overspannen,burnout,afgekeurd,nog meer drank.
Viel van mijn scooter (nuchter!) nek bijna gebroken,als ik nu sta zie ik alleen mijn schoenen nog maar!
Opgepakt,paar maanden op gesloten van een inrichting,tevens einde huwelijk.
Ene detox na de andere hielp allemaal niks,en toen lag ik telkens in het plantsoen of tussen de spruiten bij AH,oorzaak drank? nee een mega hersentumor! dat is er dus "ff" uitgehaald en we leefden nog oh wonder,kon alleen niet meer lopen! maar ja er bestaat ook nog zoiets als thuisbezorging nietwaar? en toen kwam er familie op bezoek en trof mij aan in een dermate staat van vervuiling en dronkenschap,dat ze mij verplaatst hebben naar een inrichting voor zwaar gehandicapten,èèn voorwaarde,gèèn drank! nou en dat heeft wat moeite gekost hoor! maaaar met veel pijn en moeite heb ik mijzelf weer leren lopen! zwalk een beetje en fiets op een driewieler,"werk" weer een beetje op een soort zorgboerderij en dat alles "met zonder drank" nou ja af en toe een heel klein terugvalletje,ben wel eens supeerdepressief,gek hè? maar daar wordt nu ook aan gewerkt,kan eigenlijk wel stellen dat ik nu een jaar praktisch droog sta!
Kinderen willen mij ook niet meer zien,drank maakt meer kapot dan je lief is?!
Vind je het genoeg zo? of wordt je er depris van? het enige waar ik echt spijt van heb is het feit dat ik op zee al niet erkent heb dat ik zwaar alcoholist was,genoeg voorbeelden om mij heen gehad,maar ja jammer dan,misschien een goede waarschuwing voor de nieuwkomers onder ons?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Sailor, dat is niet mis, wat je allemaal meegemaakt hebt en nog meemaakt.
Ik vind het knap van je dat je nu al een jaar droog staat
en ik hoop van harte dat je nog weer een klein beetje gelukkig kunt worden:heart:

Kirky en dan moeten er nog van die mensen zijn. die zeggen dat geld niet gelukkig maakt.
Oké gezondheid is het alle belangrijkste, maar zonder geld gaat je gezondheid er ook wel aan,
want die onmacht is niet goed voor lichaam en geest.
Wij zitten ook al 2 maanden zonder geld. Mijn man kreeg eind maart een baan als nachtportier bij de Golden Tulip voor 2 nachten. Nu is de Golden Tulip Failliet en moet de UWV de lonen uitbetalen.

Dar, wat ben je goed voor jezelf opgekomen.

Tapas, doe je een beetje rustig.

Henk, ik heb de refusal weer trouw ingenomen en geloof weer in mezelf.

Rudy, gaat het een beetje

Blacky, lieverd:heart: Ik hoop dat je van je reisje kunt genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jemig kirky,ik dacht dat ik problemen had,maar jouw onderschrift is wel heel toepasselijk of niet dan?
ik zit "fijn" in de awbz,ook niet alles,alleen maar zakgeld! maar geen schulden,wel een dak boven mijn hoofd en iedere dag te eten,vind het wel goed zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij vertelt me nogal een verhaal Sailor. Ik hoop dat je het in het algemeen richt en niet alleen aan mij, want dit vind ik allemaal wel veel. Vind je het erg dat ik onze medeschrijvers/strijders er ook even bij roep?
Ik vind dit vreselijk voor je. Drink je nu niet meer? Hoe is dat gegaan met je hersentumor, ben je nu weer zonder kankercellen?
Dat van die neanderthalers was maar een grapje hoor, in verband met computer-onhandigheid, waar ik ook wel eens last van heb.

Henk ik ga 's maandags naar atletiek. Dat is sprinten en hordenlopen terwijl er een coach aan de kant naar je staat te gillen dat je sneller, sneller, snèller moet.
Uitgeput, maar wel weer rustig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: je weet je me te vinden he??!!!!!!!!!!!!!!!! En dit is een ware beproeving en ik kan me het helemaal voorstellen met je pijn en al en dan je man weg.
Ik zou proberen om er iets goeds van te maken deze dagen.
Een leuke, niet belastende klus oppakken?
Vrienden bezoeken of met ze gaan lunchen in de stad?
Met vrienden naar de film gaan of een film huren?
Goed boek halen?
Ja ik verzin maar wat.

Ik zelf had vanmorgen weer eens inspiratie en morgen ga ik heel vroeg beginnen, ik heb er zin in, dus ga ik zo lekker naar bed.

Uiteindelijk komt het allemaal wel goed.

Sailor: je hebt veel meegemaakt, zoals velen hier op het forum.
Het is goed om te weten dat je niet de enige bent, of een van de weinigen, helaas zijn er veel alcoholslachtoffers. Alleen wijzelf kunnen het tij keren en er nog wat van maken.
Goed dat je wat schreef over jezelf, dan begrijp ik de dingen beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Golden Tullip failliet??? nou dat ligt dan niet aan mij,sliep er meer dan thuis! en aan mijn barrekening hielden ze ook wel eea over!
Hoe doet iedereen dat toch,zonder geld? heb een leuke kennis (op fietsafstand!)leren kennen in de detox,toch nog ergens goed voor blijkbaar,en die zit nu ook met een uitkeringsprobleem en dientengevolge in een megadip,hou mijn hart vast!
En nu nok ik echt af want ondanks mijn gelkussen ga ik bijna door mijn stuit van al dat achterover gehang op mijn stoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nouja zeg, niemand te vinden op het napraatadres en alle telefoons staan uit, dus met de overbuurvrouw onverrichter zaken weer naar huis gegaan,
we hebben wel lekker door de wijk gewandeld, is ook ontspannend!

dan ga ik maar eens mijn foto's klaarzetten zodat die morgen gelijk in de auto kunnen om op te hangen in de bloedbank.. vind het maar wat spannend!

sailor saai is jouw leven niet geweest, zoveel leed in zo'n kort stukje!
goed dat je nu toch al een jaar droog staat, kan me ook voorstellen dat je wegzinkt in een soort weemoedigheid in jouw situatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie dit snapt die neanderthaler weer nie,als ik bij jou op antwoord klik kan iedereen het toch zien of niet?
geen idee hoe het eruit ziet in mijn bol,ben inmiddels zo krom gegroeid dat ik niet meer in de mri-scan pas,dus we zien wel waar het schip strand.
Tis trouwens maar de vraag of ze me nog willen helpen,de beste kliniek van nederland weigerde ook om iets aan mij nek te doen a) omdat ik rook en B) omdat ik mijn hele leven gedronken heb,zo kom je trouwens wel in de toptien van ziekenhuizen met de meeste geslaagde operaties!
Dar,het antwoord is neen!! -tig pogingen gedaan,maar wat hun betreft besta ik gewoon niet meer!
Soothe,humor is mijn firewall! ik ben lachend en fluitend diep en diep depressief,zet mensen wel eens op het verkeerde been daarmee maar dat is mijn manier van overleven geworden,iedere dag is er weer een bij mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sailor, wat een verhaal! Wat heb je wat meegemaakt en toch ben je er nog en ook hier, da,s goed.
Kirky ik ken je niet maar het is een hele nare situatie waar je in zit,
gelukkig drink je niet meer en kun je alles helder en nuchter bekijken,
stel je voor dat je in zo,n situatie ook nog eens elke dag lam was? Sterkte!
Ik ga maar eens mijn bedje opzoeken!
Ik wens jullie allemaal voor straks lekker slapen en nuchter weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...