Spring naar bijdragen

dinsdag 16 juni

Twisty

Aanbevolen berichten

goeienavond

je kan gerust proberen de wijn te laten staan hoor Sara
daar hoef je echt niet mee te wachten, speel er gerust wat mee :)
en welkom natuurlijk :)

hoi freakie ook :) mooie nieuwe bril!! welkom en ik ben hier ook nog maar ehm ruim een maandje hoor, voel je gerust thuis :)

marieke ik heb t antwoord niet voor je, volg je hart, doe wat goed is voor JOU

vandaag was t weer brijderdag, ik zit vind ik in een hele mooie groep met hele mooie mensen, ik heb t ook daar wel getroffen

t komt allemaal wel goed, dat weet ik zeker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 117
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marieke dit gaat dus niet goed met jou. Telkens een ander de schuld geven zou je moeten na laten denken wat je zelf doet (leees goed ik wijs niet met vingertje maar je schijnt toch iets uit te lokken om over na te denken). Als je het huiis uit wordt geslagen haald de politie de dader op en gaat meteen voor een paar uur de cel in zodat je stappen kan ondernemen als een blijf van mijn lijf huis. Nieuwe tactiek van de politie is dat je in je huis mag blijven, dader er uit moet en een straatverbod krijgt. Sorry lieverd maar met deze mogelijkheden snap ik niet dat je dit nog pikt, tenzij je zelf drinkt dan is men zo behulpzaam niet meer maar daar kan ik niet over oordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Freakie en Sara; van harte welkom al is de reden triest. Ik reageerde ff niet want moest bijlezen en schrok van een lotgenoot.

Niemand hoeft zich te laten slaan en als het gebeurd niet pikken. Doe je dat toch dan ben je op een of ander moment weer de pisang. Vaak is er drank/drugs in het spel en dat moet eerst opgelost worden wil er een einde aan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh moet dat dan? uitloggen? weer wat nieuws geleerd! mijn pc heeft ook de q-koorts geloof ik de monitor bibbert van de koorts? ascii-symbolen doen het niet meer etc etc
wat een ellendebende vandaag zeg,wordt er niet vrolijker van!
doet mij wel beseffen dat ik hier zo slecht nog niet zit,huisarts,tandarts,fysio allemaal in huis!
ff (( )) mbt die engelse site,me only speakie hongkong-pidgin,me vellie lucky man,by&by no changie changie name! one time sailor,all time sailor! you savvie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sarah,bang voor de gevolgen van het stoppen?
Of bang voor het leven zonder drank.?
Dat is menselijk
Niemand dan jijzelf kan die angst weg nemen.

Je hoeft het niet meer alléén te doen.
Wij kunnen je daarbij een helpende hand toe steken.
Wederzijdse ervaringen delen.
Het mes snijdt aan twee kanten.
Je kunt jouw angst in stukjes hakken.
Niet alles tegelijk aanpakken.
geen enkele situatie is hetzelfde.

Luister en schrijf, blijf kritisch kijken naar je verslaving, naar jezelf.

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal ben ik optimistisch Marieke.
Nu niet meer.
Waar twee strijden hebben twee schuld.

Maar slaan mag nooit.

Stop de strijd met jezelf en omgeving.
Stop elkaar tot op het bot te kwetsen.
Er zijn belangrijker waarden in het leven dan straffen en strijden.
Strijd, wraak wrok, angst zijn de beste voedingsbodem voor een borrel.

Doe wat aan de beroerde situatie waarin je zit.
Stap uit de cirkel van de machteloosheid.
Of is het angst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie allen voor de welkomstwoorden... fijn om te weten dat je hier even je gal kunt spuwen of zoals ik nu even kan melden dat ik mega zin heb in een borrel maar het NIET let goed op NIET ga doen.

Zelfs net een een kleine 3 kwartier met vriendin aan de foon gezeten en geen borrel gepakt... maw de gewoonte weten te doorbreken.
*geeft zich zelf een klopje op haar schouder*

fijne avond allen.

Ps lukt het nog Sara.... echt ik heb het hier al vaker gehoord/gelezen het is gewoon een kwestie van de eerste niet nemen ( deze zin gaat als een mantra door mijn hoofd :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedzo freakie, je hebt een beginnetje, daar mag je best voor op je schouders kloppen hoor :)

alcohol isoleert en annexeert vind ik allesbehalve vaag Wing

geeft druppeltje een dikke knuffel

vraagt zich af hoe t Noa vergaat?

heej Vie, heb je t lekker daar :) ik zie je gerust wel hoor :)

alles ok met An?

hoi Soothe :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Freaky, de beruchte eerste!!!

Velen hier zijn het er over eens, dat alles staat of valt met de eerste.
Zolang we tegen de eerste nee blijven zeggen ( onder alle omstandigheden) is
de vijand verslagen!!

Waarschijnlijk lust je meer dan één, anders was je hier niet.
Dus waarom jezelf kwellen met één, als je meer wilt.
Dan is stoppen minder gecompliceerd. Dat geeft rust in de kop.
Er hoeft niet meer gescoord te worden.

Geloof me, als ik er één (of twee) kon drinken deed ik het.

Het gaat niet. De koek is op. Succes!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Ik wens voor jou heel erg veel sterkte en wijsheid :heart:

Ik weet hoe je je voelt. Ik heb ook even zo'n vriend gehad, maar het daarna direct uitgemaakt. Het was geen vader van dochter, dus ik kon het contact totaal verbreken. Maar gemakkelijk was het nooit. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wazzzzup!! :) Het gaat uitstekend hier. Ik heb dit weekend op het festival wat gedronken, 2 avonden, en allebei 5 drankjes. Niet doorgeslagen, geen rare dingen gedaan, en geen schuldgevoel of kater de volgende dag.

Ik heb besloten dat ik niet zoveel meer bezig wil zijn met het wel of niet-drinken. Ik wil mijn aandacht richten op de dingen die ik wél wil doen met mijn leven. Ik wil mijn studie afmaken, ik wil meer liefde en aandacht geven aan de mensen om me heen. Ik wil minder piekeren, en minder met mezelf bezig zijn. Ik denk dat dit me zal helpen om me beter te voelen. Ik wil meer dingen doén, en minder nadenken over alles.

Vandaar dat ik ook minder op het forum zal gaan posten. Ik ga door met niet-drinken als ik thuis ben, als er eens een leuk feestje is wil ik wel eens kunnen drinken. Zoals afgelopen weekend. Ik zal er wel bewust mee bezig blijven, maar heb 't idee dat ik hier beter niet teveel energie in kan steken, dat dit het moeilijker maakt. Ik wil niet dat een stof als alcohol, of het nu gaat om het wel of juist niet drinken zo'n grote rol in mijn hoofd heeft. Dat triggert bij mij alleen maar het doorslaan.

Dat dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Wingchum, tot nog toe voelt het als een bevrijding. Alles waar je tegen vecht wordt groter heb ik eens gelezen, en ik merk steeds weer dat het klopt. De drank is niet mijn vijand, dat ben ik zelf. Het is een illusie te denken dat door niet te drinken al mijn problemen worden opgelost, dat ik dan pas een compleet gelukkig persoon kan worden. Het is geen kwestie van: als ik dit of dat wel of niet doe, dan zal het beter gaan, zal ik gelukkiger worden, zal ik komen waar ik wil zijn.

Nee het is veel meer een kwestie van gelukkig zijn met waar ik nu sta, elke dag weer de dingen doen die ik als juist zie. Hard te werken aan de zake die belangrijk voor mij zijn. Maar ook: Nu gelukkig zijn met wat ik heb, met hoe ik me voel, dankbaar zijn voor wat me toekomt.

Alcohol de baas heet deze site, ik persoonlijk ben alcohol de baas als ik ermee om leer gaan, mijn grenzen leer kennen. Niet als ik het uit mijn leven ban, en ertegen vecht, het als een vijand zie. Nou goed, dat is hoe ik er nu insta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is allebei Noa,
voor mij is het: niet drinken en daarnaast gelukkig zijn met wat ik heb en wat ik kan doen, en weten dat ik als ik ga drinken dat 'gelukkig zijn' weer op het spel zet
want dat gaat een paar keer goed en dan een keertje fout en weer een tijdje goed en dan weer een paar keer fout
en uiteindelijk zit ik in no time weer in het kringetje van zogenaamd gecontroleerd drinken, ach maakt het uit, alleen vandaag mag het, heb toch al gedronken dus kan ik maar beter door drinken, kater boos, ongelukkig
en we weten waar ongelukkig zijn toe leidt.. precies, drinken!! en die circel wil ik nooit meer in!!!!

Sara en Freakie, ik weet niet of de tip al gegeven is maar het werkt het beste als je tegen jezelf zegt dat je alleen vandaag niet gaat drinken, morgen zie je wel weer, en morgen besluit je weer dat je alleen 'vandaag' niet gaat drinken
niet verder kijken dan 1 dag maakt het behapbaar en te overzien en elke morgen dat je zonder kater opstaat is dan pure winst en kan je weer helpen om diezelfde beslissing weer voor 1 dag te nemen.

marieke, pffft, heftig hoor!
hoop dat je hulp zoekt want dit gaat niet goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...