Spring naar bijdragen

21 juni 2009


Twisty

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Dag, allemaal. Ik ben weer thuis van vakantie.
De laatste drie dagen helemaal zonder pc, dat wil zeggen mijn laptopje blies de laatste adem uit.
Vond het eerst wat raar aanvoelen en stuurde aan iedereen sms'jes. Ik wilde contact, communicatie!Totdat ik besefte: krijg nou wat, ook dat internet kan een verslaving zijn. (Jahaaa, en wie zit er twee uur na haar thuiskomst alweer aan die pc?)
Ik heb me toch erg geamuseerd, het was goed om er even uit te zijn.
Ook blij om weer thuis te zijn.
Het idee van drank is wel bij me opgekomen, wie zou het immers merken als ik toch alleen was?
Nou, IK zou het merken.
Blij dat ik het niet heb gedaan.
En jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
kirky

de uitvinder van breezer is niet verantwoordelijk voor het gezuip van jongeren . dat zijn de ouders .

maar omdat papa en mama zonodig allebei carriere moeten maken (ander kunnen ze niet drie keer per jaar op vakantie naar het buitenland) , hebben ze de opvoeding maar uitbesteed aan mensen die het verder ook ene grote rotzorg zal zijn zolang zij hun loon maar ontvangen .


daar beginnen de problemen en nergens anders .


ouders van kinderen met een alcoholprobleem zouden eens een keer heel lang en heel diep in een spiegel moeten kijken .



Kirky,
Nu fluit ik je even grandioos terug!
Mijn kinderen zijn allebei fulltime op de crèche, KDV en BSO geweest. Daarmee hebben wij niet de opvoeding van onze kinderen uit handen gegeven. Zij kijken trouwens nog steeds met plezier op die tijd terug. En wij gingen 1 keer per jaar op vakantie MET de kinderen en VOOR de kinderen. Eens in de 3 jaar gingen we een weekje met zijn tweetjes en mochten de kinderen logeren bij oma en opa en toen ze al naar school gingen, kwamen opa en oma een weekje hier toe oppassen.
Nog steeds is ons leven hoofdzakelijk gericht op onze kinderen.
Pubers gaan op verkenning. Dat hoort erbij. Mijn broer heeft vanalles en nog wat uitgeprobeerd en uitgevroten (is zelfs een keertje door de politie thuisgebracht). Ik ging niet weg (ik vond dat niet leuk).
't Is best wel goed gekomen met mijn broer.
Dus schuif niet alles op de schouders van de ouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom thuis Vie, lekker er een paar daagjes tussenuit.

Dar, ik ben destijds ook in de jeugdhulpverlening gerold,
maar mijn hart gaat uit naar het stylen van woningen
Ik ben nu met een cursus begonnen, via de NTI
daar mocht ik mijn spaarloon voor opnemen.
Styliste/coloriste, dus nog een steuntje in de rug
om van de alcohol af te blijven.

Ik moet nu een groot winkelketen analyseren, over dehuistyl, kleuren,logo e.d.
Na heel lang denken, ga ik voor de HEMA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee wat leuk, zo'n warm welkom.
Ja Henk, beter mijn laptop dan ik, en ik ben blij dat ik hier mijn solide pc weer vind, die alles doet wat ik wil.

Dar, die koksopleiding, daar heb ik een begin aan gemaakt. Ik ben ook zo'n receptendenkster en maak als ik geïnspireerd ben de lekkerste maaltijden. Een tijdje heb ik bij wijze van stage, in het Zalmhuis in Rotterdam gewerkt. Elke vorm van creativiteit wordt daar uit je gemept. Mijn mening is, dat je beter zelf creatief kan blijven. En als je voor je broodje zou willen koken kan je het beste je horeca-diploma halen. Dat geeft je de vrijheid om op de kaart te zetten wat je zelf wil.
En verder ben ik het compleet met je eens dat een 9 - to - 5 baan ontzettend geestelijk slopend kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon boven de C1000, zoals velen van jullie weten.
Daar was van de week een aanbieding, 3 kratten bier halen en en twee betalen.
Oh, ik heb nog nooit zoveel mensen met bier zien lopen. Het leek wel of ik boven de Grolsch fabriek woonde.
Heel even denk ik dan, wat kunnen er toch veel mensen wel drinken, maar ook die gedachte is aan het wegebben, na 6 weken ( met één misstap)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arm kind

Ik ben lucht voor de wereld
In een hoekje getrapt en vergeten
Ik ben niks, ik ben niemand
en nergens toe in staat, dan te janken in mijn slaap
Zie mij, kijk maar goed
Van voor en van achter, ik spring in het rond
Maar daaronder, koud en kil
Warmte ken ik niet, want ik ben de lucht die ik adem niet waard
Je kunt dan wel wat ouder zijn en sterker bovendien
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik straf van jou verdien.

(eerlijk gevonden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk toch! Mag ik dit met een grote korrel zout nemen? Vast wel.
Zeg ik was ondertussen ook even allerlei mails aan het bekijken, dat is ook weer zo leuk van drie dagen off-line zijn. Dat er toch allerlei mensen antwoord van je verwachten en van al;es vertellen.

Ja Dar, ik wilde als kind al alles op eetgebied proberen. En nog steeds, er zijn weinig dingen die ik niet lust. Behalve duif, konijn en haas, maar dat zou ik net zo min eten als rat of een huisdier. In die volgorde. En jij? Hmmmm, witlof, goed idee Corinne!

Kirky ik sluit me bij veel vorige schrijvers aan. Kinderen ontsporen niet omdat hun ouders geld zitten te verdienen. Mijn aangenomen kleinkinderen doen het heel goed, terwijl hun ouders werken en ze hier een of meerderte dagen per week zijn. Ik denk bijna dat jij kwaad bent op mensen die de gelegenheid hebben om geld te verdienen, wat jij nu niet hebt. Verbreed je blik! Niet iedereen die het financieel goed heeft is een griezel!

Zeg ik wens jullie allemaal een heel lekkere maaltijd, en fijn dat jullie er nog steeds zijn, en ik ga zelf ook eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
kirky

zal wel komen door mijn ervaring die ik heb opgedaan tijdens het rijden van BSO , groepsleiding (of hoe je die mensen ook noemt) die geen intresse tonen op het moment dat er iets speelt met een kind , zelfde soort reactie van de ouders .

ouders wijzen naar de BSO en die wijzen net zo hard weer terug naar de ouders .


al een aantal keren behoorlijke drama,s meegemaakt .



Het heeft ons heel veel moeite gekost om een crèche te vinden (hoezo progressief Nederland? Dat was de zoveelste keer dat ik merkte dat Nederland helemaal niet zo vooruitstrevend was). Het was een particuliere crèche die we vonden. Eigenlijk een uit de hand gelopen gastouderschap. Heerlijk: de kinderen werden gewoon als kinderen behandeld en niet als een product. Alle aandacht zoals ouders die zelf kunnen geven. Ook hun eigen kleinkinderen zaten op de crèche en later het KDV en de BSO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...