Spring naar bijdragen

Maandag 29 juni: vers draadje


sailor

Aanbevolen berichten

Hey Kirky,

Nee dat je neit door de keuring zou komen, lijkt me wel duidelijk.
Maar je bent nu toch een nieuw pad ingeslagen?
Dus, de volgende keuring moet lukken.
Ik kruis mijn vingers en tenen (moeilijk lopen overigens).
Moet je wel droog blijven....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als de vordering van 2002 is zat dat in het faillissement.Wat de deurwaarder bracht was oproep voor de rechtbank van 1500 euro is nu geworden bijna 6000 tssss. Berdrijven die meer van me te goed hadden hebben rest weggestreept.
Ik was 80-100% afgekeurd 10 jaar lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky is zowiezo nu een moeilijke tijd voor werk. Te vinden en te houden.
Ik was hoofd administratie en boekhoudster.
Na de herkeuring mocht ik dat werk niet meer gaan doen ze wilden me ergens in het archief proppen of als parkeerbeheer ahum. Moeten ze me na een uitgeschreven boete gaan uitschelden ben ik zo ontslagen dat laat ik niet op me zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn schuld Carolien. Ik heb van haar naam Caro gemaakt maar prive noem ik haar Kwassie dus mss is zij bereidt haar naam te veranderen want ze is toch al bekend om haar prachtige kunst. Ben dan wel haar koosnaampje kwijt maar alla.

Ging vanmorgen doggy uitlaten maar had eerst melk en meloen op. Toen bij buuf koffie en die had heerlijke eigen tomaatjes die ze niet lust dus die at ik bij de koffie op want ben er dol op. Thuis gekomen nam ik een boterham met kaas en raak niet uitgekotst. Sjonge kitste nog net de vloer onder voor de makelaar kwam met een kijker dus net optijd weg kunnen halen hahaha. Maar spuug nog steeds van dat beetje, ja oke rare combi geweest maar dat is nu toch al lang uit mijn lijf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd drup kotsen van melk, meloen en tomaten.
Lijkt me op zich niks mis mee, ja of de melk moet niet goed zijn geweest.
Tomaten mmmmmmmmmmmm heerlijk kan ik hele dag wel eten.

Je kan natuurlijk iets onder de leden hebben, even afwachten. Eten is binnen 3 uur verteerd door de maag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ik ook al bang voor Kirky heb ooit op vakantie in Tunesie een vreselijke voedselvergiftiging opgelopen, nou dat gun ik niemand.
Zonde mn lekkere entrecote, mja beter weg gooien dan ziek worden.

Drup, en met kaas en brood lijkt me ook niet maar zo iets mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het niet-drinken toch een combi van vastberadenheid en onderzoek.
Maar op 1 staat niet drinken, 2 is het onderzoek: hee ik heb nu trek: hoe komt dit en kan ik dit
in de toekomst vermijden. Maar ik heb al wel geleerd dat ik altijd de keus heb wat ik met die trek
doe.

Door terug te gaan naar 1 niet drinken haal ik toch een hoop onrust weg,
door 2 proberen te begrijpen welke emotie en in welke situatie de trek speelt leer ik veel.
Want het is of een emotie die ik moeilijk vind of juist een emotie als blijheid, sterk zijn etc.

In die 2de emotie trek weerstaan wordt steeds gemakkelijker, waarom zou ik me prettig voelen, versterken met alco?
Nee, ik voel gewoon de kick van fijn voelen. Als ik bij die emotie nog zou
drinken dan denk ik dat het te maken heeft met dat ik me niet fijn zou mogen voelen.
Die fijne emoties doe ik nu wel zonder alco want ik mag me best tof voelen.

In die eerste emotie; me niet prettig voelen, ziek voelen, pijn, hormonen, denken iets
niet te kunnen, eenzaam, kwaadheid voelen etc, vind ik het moeilijker om trek te weerstaan.
Maar dan nog; eerst terug naar stap 1: niet drinken. Daarna kijken wat ik aan die emotie kan doen;
kan ik er met iemand over praten, zie ik iets verkeerd, hecht ik teveel waarde aan die emotie;
wat is er aan de hand, waar komt het vandaan en kan ik er wat mee doen.
Heb ik geen zin in onderzoek dan kan ik ook gewoon ff gaan zwemmen, naar de
ondergaande zon kijken, gaan forummen of desnoods (volkomen ontrecht) tegen manlief
gaan schelden. Dan wordt de zwaarte van de emotie minder en de trek ook.

Nu, ruim 4 maanden nuchter, heb ik meer, dan in de 12 jaar zuipen daarvoor.
Veel dingen daarvan zitten juist in emotie. Natuurlijk vind ik het fijn dat ik praktische zaken
wat beter aanpak nu, maar veel fijner vind ik het dat ik emotioneel weer wat bij mijzelf
begin te passen. De leegte is veel voller dan ik wilde voelen. Er is geen leegte.
Er is pijn, verdriet, machteloosheid voelen, blijdschap, liefde, sterk, zwak; alles is er:
maar er is geen leegte.

Juist in die emotie zit mijn opluchting en mijn vrijheid, want in die emotie zit mijn onbeperktheid.

Zonder drank is net als leren fietsen; in het begin zwabberde die fietst alle kanten uit maar
op een gegeven moment voelde het goed en zat ik lekker op die fiets. Toen wilde ik met losse
handen fietsen: "kijk met losse handen" tegen de tijd dat ik dat net zei lag ik op m'n bek.
Maar de aanhouder wint en op een gegeven moment was ik een geweldig losse handen fietser;
berg op, berg af, bocht, snel, langzaam; ik kon alles met losse handen.
Dan voelde ik mij vrij. De wereld mocht om me heen in elkaar storten,
niemand kon aan dat stukje gevoel van mij komen.

Ik ben nu zonder alco en elke keer dat ik met losse handen ga voel ik me vrij.
Pak ik toch, af en toe, met beide handen het stuur vast; wat dan nog,
dan maar even wat minder vrij maar ik blijf tenminste fietsen (niet-drinken).

Ik kom er wel met losse handen maar niet stuurloos ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Caroline de melk was nog goed en had het pak net open gemaakt maar steek een beetje raar in elkaar geloof ik want denk dat het in korte tijd een beetje te veel was. Maag is oersterk maar gooi er niet te veel in want dan ga ik.............voor degene die net gegeten hebben of het nog moeten hahaah.

Kirky maar nu ga je het net als ik redden. Dat rose kaarje heeft nu als maat bidprentje en die kleur ga je dan zoenen hoor, laat staan de combi hahaha. We zijn het goede pad ingeslagen en denk/hoop/verwacht dat dit nooit meer gebeurd maar eens moet er een einde komen aan die straf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJJJJEEEEEEEEHHHHHHHHHH Woman.:present: Overdrijven is een vak apart drup en daar kan je niks van maar ben wel blij dat Woman er weer is. Ga eerst ff liggen en kom strakjes weer. Voel me het watje van forum maar denk dan altijd aan iemand die erg invalide invalide is. Als ik klaag of mopper zegt hij voor jou hebben ze ook gips en prompt weet ik geen reactie meer maar schiet in de lach.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hela iedereen,

Het is allemaal te veel om te lezen maar An, kom op, je hebt me zo goed opgepept en je was (bent!!) zo goed bezig, je doet moeite en schrijft. Je bent misschien traptredes naar beneden gegaan maar toch niet helemaal tot op de bodem? Je bent al zo ver net zoals de rest hier! µ
Voor mij zelf stel ik enkel nu als fel minderen met drinken en dat lukt! Ik heb gisteren met mijn verjaardagsfeestje eentje gedronken en gestopt. Voor de rest van de week nuchter gebleven; Ik moet toegeven dat het super moeilijk is (!) en misschien mag ik dit op deze site niet vertellen want iedereen hier is gestopt met drinken.
Dat vind ik vind super! Dit is mijn hoofddoel! Jullie vinden het vast stom van mezelf maar ik wil eerlijk zijn.
Jullie zijn goed bezig en dat geeft mij ook doorzetting en sterkte om er helemal van af te blijven. Goede moed voor iedereen want jullie zijn het waard. Ik ben trouwens begonnen met de internet behandeling, spannend. En eigenlijk vind een theetje, ... net zo lekker : ) Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Ik baal, ben verdrietig en boos.

Afgelopen donderdag zou deel 2 van de AdB-training beginnen,
maar de hulpverlener was vergeten mij een bericht te sturen.
Dat kreeg ik alsnog vandaag.

Er stond in waarom ik de internetbehandeling verkoos boven
een opname of ambulante hulp. In mijn reacties aan haar had
ik dat al aangegeven, maar tijdens de bespreking in het team
was deze vraag opgekomen.

Natuurlijk schrijf ik een glasheldere reactie terug, maar het
geeft me wel even een knauw. Het voelde eerlijk gezegd
alsof ze van me af wilden. Aanstaande donderdag hoor
ik meer.

Dar, jij bent gelijk gestart met mij. Gaat het goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aurelie,

Niet iedereen is gestopt met drinken. Ik ben nog druk bezig met stoppen. Haal echter hoop en aanmoediging uit de mails van anderen die gestopt zijn danwel willen gaan stoppen.
Ja zeker is het moeilijk toe te geven dat je er nog niet bent, maar het is wel de waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond!

Help, ik verzuip in het werk!
Pfffff.....relativeren maar weer en loslaten. Ik doe wat ik kan en dat is genoeg.

Globaal wat gelezen hier, ik red het niet om alles bij te lezen. En sociale controle is aan mij niet besteed vrees ik, dus als ik niet verschijn wil dat niks zeggen.

Mij lukt het ook niet, helemaal droog, ik heb er weer een paar gedronken van het weekend. Het liep niet uit de hand en dat doet het al heel lang niet. Misschien moet ik dat maar eens gewoon accepteren. En vandaag vind ik het weer fijn om het fris te houden.

Hannah, veel sterkte met alles.

An, er komt toch iets goeds uit: je gaat hulp zoeken. Het lijkt me heel goed om de oorzaken aan te pakken. Je hebt waarschijnlijk nog het een en ander te verwerken en hulp bij de omgang met je man zul je ook goed kunnen gebruiken. Je hoeft niet nog verder in de shit, je mag er ook een keer uitkomen.

liefs,

argh komt mijn man met de agenda aanzetten. Ik wil geen afspraken meer maken maar op een onbewoond eiland samen, gaan we vis vangen, BBQ en, zwemmen en een stapel boeken lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...