Spring naar bijdragen

dinsdag 7 juli


HenkT

Aanbevolen berichten

Met mijzelf gaat t trouwens goed, ik ben alweer lekker aan het werk geweest vanochtend. (in mijn vakantie, haha, maar mijn werk is nu eenmaal wat ik het liefste doe)

Derde dag zonder drank. Het is niks, maar toch wel iets... voor mij betekent het wel wat. Ik begin de wereld alweer een beetje in perspectief te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

United, ik weet dat maatschappelijk werk hier in Haarlem iedere dag spreekuur heeft, misschien is dat bij jou ook zo
zij zijn ook erg goed in dat soort zaken als gezinssituaties enzo. Volgens mij hebben zij ook een kortere wachttijd.
het proberen waard toch??

zo, gedouched en nu wachten, alweer wachten, ben het wachten moe
maar hond is zo weer verzekerd voor maanden eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaargh, 'k zit met een dilemma,

M'n broer wil volgende week een familie uitje met z'n vriendin, dochterje, m'n moeder en haar man én, jawel... mij.
En 'k heb h-e-l-e-m-a-a-l géén zin!

Maar 'k al zó vaak nee gezegd, dat 'k 't eigenlijk niet meer kan maken.

Jakkes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot op het bot Lara en Tapas. Ik fietste door de polder dus er viel ook weinig te schuilen.
Maar dat is inderdaad een apart geluid, als je dat gordijn van regen aan hoort komen. Dat zou ik een week geleden trouwens niet hebben kunnen horen.

50 kilo slachtvlees Tapas? Waar laat je dat, heb jij zo'n grote vriezer?

Fijn te lezen Noa, je leven weer een beetje in perspectief. Heb je gezellig gegeten met je lief gisteren? (Was toch gisteren?)

En United, goed van jou dat je de drank weggeeft. Een nare thuissituatie wordt er met drinken ook niet beter op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, nou dat kan ik me wel levendig voorstellen Gunn. Ik heb geen antropofobie maar in de Efteling in de zomervakantie zou ik dat wel krijgen.
Maar het heeft op zich niets met je familie te maken?
Kun je niet voorstellen dat je best eens een gezamenlijk uitje wil, maar dan naar een rustige plek?
Ik noem maar wat, een picknick of een fietstocht of iets dergelijks?

Dar, leg alvast droge kleertjes klaar voor als je weer thuiskomt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Dar, het is nog elke dag een openbaring, echt waar.
Ik merk nu wat ik al die jaren gemist heb, dit is zo bijzonder.
En iedereen begint al te grappen van: oh jee, nu moeten we op gaan passen wat we zeggen als je in de buurt bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
NoaduBois




Derde dag zonder drank. Het is niks, maar toch wel iets... .



Ik zou zeggen: Da's niet niks. Drie dagen de Noa zoals ze bedoeld is en niet die door drank misvormde versie ervan. Ik ben ook begonnen met dag één. En voor een alcoholverslaafde is dat een mega-prestatie. Tenminste, als je het puur op eigen wilskracht doet.

Ik moet zeggen dat ik m'n niet drinken niet meer als prestatie zie. Toen ik enkele jaren geleden uit een verslavingskliniek kwam en vier maanden droog stond, zag ik dat als een prestatie. Ik had geleerd mezelf te waarderen, ik mocht er zijn, was me geleerd. En dat had ik mezelf goed ingeprent. Ik presteerde het dag na dag, maand na maand, om niet te drinken. Want ik mocht er zijn. En ik presteerde het om droog te blijven, ook al had ik soms zin om mijn werkelijkheid te verminken met een alcoholroes. Maar steeds het in de kliniek geleerde in praktijk brengend, of poging daartoe, kon ik me keer op keer redden.

Toch kwamen er dingen op mijn weg die ik liever anders had gezien, m.a.w. dingen die ik niet wilde. En dat begon te wringen. Ik werd onrustig, de prestatie van niet drinken ging steeds meer als een molensteen om mijn nek hangen en werd een trigger op zich. Het niet hoeven drinken werd niet willen drinken en het niet willen drinken werd niet mogen drinken. En iets wat ik niet mocht daar werd ik opstandig van. Ik was zogezegd de controle over mezelf kwijt.

Uiteindelijk is dat na 18 maanden uitgelopen op het hervatten van mijn aktieve verslaafde leven. En ik wist me geen raad meer. Tot ik met het 12-stappen programma van AA in aanraking kwam middels een 12-stappen behandeling en ertoe kwam te aanvaarden dat er een grotere macht dan ikzelf en alcohol bij elkaar nodig was om me geestelijk weer gezond te maken. En dan ook onvoorwaardelijk te geloven dat als ik naar de wetten van die macht leef, ik mezelf niet druk hoef te maken of iets fout of goed is in mijn leven. Zolang ik maar rigoureus eerlijk ben naar mezelf, dan is dat de basis van het leren leven in vandaag. Niet drinken is nu een logisch gevolg geworden, geen prestatie, in zoverre dat er geen prestatie meer is waar ik naar gestreefd heb maar een die ik gekregen heb. Ik wil geen beloning voor wat ik ga doen, ik krijg een beloning voor wat ik gedaan heb.

Nou ja, ik ben blij dat ik ben waar ik ben. Precies daar waar ik zijn moet.

Groetjes, Koh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dàg lieve mensen,
Ik kom ook weer eens langs wapperen.
Ben veel weggeweest, druk geweest en ben nu in wel heel
rustig vaarwater. mijn oudtse twee kinderen zijn het land uit,
(ik hou mijn hart vast!) en mijn jongste is veel weg, dus weer tijid overvloed, lekker maar wennen. Hoe is het hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forumgenoten,

Moet mij helaas excuseren dat ik in Spanje bijna niet meegelezen heb.

Vond het wel fijn,Vie,dat je destijds (andere eeuw bent teruggekomen op je opmerking over spanjaarden)
Ik heb de hel weer meegemaakt aldaar,klinkt wellicht egoistisch daar ik jullie niet heb gelezen dus ik niet weet wat jullie hebben meegemaakt maar ik voel mij een loser.

Oh wat was ik blij met mijn vertrek,weer mijn landje te zien na het overlijden van mijn zoontje lekker nuchter.
Was zo een trotsgevoel!
Kom aan op Barcelona,word ik bij de telefooncel terwijl vriend,een sigaret rookt overvallen,alles weg,ergste vind ik nog mijn o zo dierbare fotos......
Zonder jullie met een heel verhaal te vervelen,kwam ik er tegen de 10e dag achter dat mijn partner,in wie ik eindelijk na zoveel jaar mijn liefde en vertrouwen gaf(was sinds 2001 alleen),mij belazerde met de vrouw van het stel bij wie wij verbleven.

En wat ging ik doen,jaja drinken......
Ik ben zo overmand van verdriet,en gebruikte dat om weer te drinken......als dat verdriet maar weg was en ik verdoofd was en kon slapen.
Sinds zondag ben ik weer gestopt,maar ik weet werkelijk niet waarom.
Klinkt dom,ik weet het,samen met hem is mijn emigratiedroom over een paar maanden ook weg.
Mag allemaal geen reden zijn om te drinken maar soms is de pijn teveel.

Veel sterkte en wijsheid voor ieder,

Lies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, Lies, wat vreselijk verdrietig voor je!
En wat heb ik een bewondering voor je dat je jezelf er toe hebt kunnen zetten, dat je vanaf zondag weer gestopt bent!
Daar neem ik héél diep mijn petje voor af!!
Sterkte, en hou vol, uiteindelijk is nuchter écht beter!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tapas

United, ik weet dat maatschappelijk werk hier in Haarlem iedere dag spreekuur heeft, misschien is dat bij jou ook zo


zij zijn ook erg goed in dat soort zaken als gezinssituaties enzo. Volgens mij hebben zij ook een kortere wachttijd.


het proberen waard toch??




zo, gedouched en nu wachten, alweer wachten, ben het wachten moe


maar hond is zo weer verzekerd voor maanden eten.



Bedankt voor je tip. Heb net gebeld. Mijn vrouw heeft inmiddels besloten om een kortere tijd met onze dochter bij een paar vrieden te gaan logeren. Ze weet het zelf ook allemaal niet meer en moet nu even aan zichzelf en onze dochter denken. Wordt nog terug gebeld door maatschappelijk werk, maar het is allemaal nu wel echt kl*t*n!! Ben zelf er helemaal kapot van. Geen idee meer, wat ik nog kan doen. Maar 1 ding weet ik zeker, ik laat de alcohol staan, ik probeer hulp te zoeken en te zorgen dat mijn vrouw straks weer bij mij thuis komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Trees,

Meen je dit nu echt?
Trots zijn op mezelf,ik vind het zo lief geschreven maar waarom zou ik?
Hup er komen emoties en wat doe ik,drinken.......weg alle voornemens.
Ik heb je vaak gelezen,Trees en je bent een zeer warm mens maar ik voel me zo klein dat ik weer naar de drank heb gegrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Lies, dit is verschrikkelijk!
En hoe nu verder met je partner, of niet verder?
Lijkt me trouwens geen doen om iemand die jou zo bedondert, nog een partner te noemen.
Was jouw eventuele emigratie terug, afhankelijk van hem? Of kan je dat ook zelf realiseren?
Heb je nergens meer de orginelen van de foto's, of heeft niemand anders van je familie die?
Ik snap wel een beetje dat je aan het drinken bent geslagen, maar fijn te horen dat je er sinds eergisteren toch weer mee bent gestopt. Waarvoor doe je het? Nou, voor jezelf natuurlijk.
Omdat je je verdriet met drinken alleen maar uitstelt en niet verwerkt.
Heel veel sterkte!!!!!!!

Lara wat had de buurjongen gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo goed nieuws blijft maar komen bij mij.
Belasting heeft een aardig bedragje gestort op mn rekening, dus ik kan flink wat buikdans workshops gaan plannen voor deze zomer - leuk !
Kan ik ook eens op zoek gaan naar wat standaard rokken en tops om in te oefenen.
Verder ga ik erg goed op de valeriaan voor het slapen gaan. Lekker goedje :)
Ik slaap nu ook in mn oude slaapkamer dat is echt heerlijk, had gedacht dat het teveel emoties zou oproepen maar dat is niet zo. Het is gewoon echt een heerlijke kamer, nog steeds. Mijn slaapkamer. Alsof ie nooit is weg geweest :)
Zo eerst lezen en dan ga ik de stad in om fijne pyama's te kopen. Om nog lekkerder te slapen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee Lies, zo vallen je dromen wel even helemaal in duigen zeg!
al weet je nu niet waarom je niet meer drinkt vanaf zondag, iets in je heeft toch gezegd dat dat is wat je moet doen
de situatie waar je nu in zit gaat om je toekomst en die is beter te beoordelen zonder drank want er zullen stappen genomen moeten worden.
jank de ogen uit je kop, voel je verdriet en je boosheid, vloek en tier en gooi desnoods wat kopjes kapot, maar dompel je zelf niet onder in de drank want dan kan je geen actie ondernemen.
Denk goed na over wat jij wilt met je leven en hoe je dat wilt, met of zonder je partner, en ook dat gaat een stuk beter zonder drank .

Ben je nu weer terug in Nederland?

en je bent zeker geen loser, je hebt een terugval gehad doordat er een opeenstapeling van nare gebeurtenissen was en je basis tot in zijn fundering is aangetast.
Om die basis voor jezelf weer te herstellen is het nu weer beter om niet te drinken en ook dat kan je, dat heb je al bewezen!
blijf niet hangen in alle verschrikkingen die je zijn overkomen, hoe moeilijk dat ook is, maar ga verder, en dat doe je al doordat je vanaf zondag de drank hebt laten staan! en daar is moed voor nodig!

Go for it Lies!!! Je bent goed bezig!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lies, vreselijk om te lezen, heel veel sterkte.

In de boerderij waar ik woon zijn een aantal woningen gemaakt, deze jongen woont hier nog niet zo lang. Maar als hij muziek hoort denkt hij: "Ow hier kan ik wel overheen."
Dus dreunde uit mn huis weg, voor de zoveelste keer.
Ik ben naar hem toe gegaan, en heb gevraagt of hij wat rekening wil houden met de buren.

Durfde dat nooit, ja kwaad schelden na een aantal wijntjes. Maar ben heel netjes gebleven.
Ben best beetje trots dat ik dat durfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lies, jeetje dat zijn wel érg veel hele nare dingen achter elkaar... Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd. Knap dat je het niet-drinken alweer hebt opgepakt! Echt klasse! Ik snap dat je hang hebt naar de fles, maar het lost niks op, dat weet je zelf ook ergens diep van binnen.

Inderdaad doe zoals Tapas zegt, leef je even uit, gun jezelf alles, verwen jezelf, maar niet met drank... Superveel sterkte, en hou ons op de hoogte, goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Vie,is het afhankelijk van hem?
Aan de ene kant zeg ik van niet,ik had toch aldaar (Mallorca)de kar moeten trekken,had een LOI cursus Spaans voor hem besteld, we hebben gezamenlijk vier lessen gedaan en daarna had meneer geen zin meer...
Maar ja mijn geestelijke energie staat op een nulpunt,moet mijn familie uitleggen wat er is gebeurd en het is nog te vers.

En een alleenstaande vrouw wordt toch moeilijker geaccepteerd op Mallorca,helaas.
Wij,mijn ex en ik hebben elkaar in eerste instantie gevonden daar wij helaas samen een kind aan kanker hebben verloren en ook nog op dezelfde leeftijd.
Rondkomen deden we hier van mijn schamele Wao,hij kon geremd door zijn verdriet(zei hij)niet werken.

Ik moet er dus ook financieel moeten zien bovenkomen,ik heb nml alles betaald,maar weet je het is mijn eigenwaarde waarvan ik al niet veel had,wat nu weg is.
Ik denk gewoon dat iets mij stuurt van boven(kracht),ben niet gelovig wat niet wil dat ik eindig dood op de bank met een fles,maar ikvoelme verrot k....n

Dank voor je reactie,Vie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...