Spring naar bijdragen

Vrijdag 17 juli 2009

PEM

Aanbevolen berichten

Tine 8 maanden KANJER:present::moon::heart:

Marieke 14 dagen, jij ook toppie:present:

Hannah, de angsten en paniekstoornissen worden eerst erger met de AD,( in het begin)
ik weet uit ervaring, dat het echt een héél naar iets is.
Als je het zelf nooit ondervonden hebt,
dan kun je het ook niet voorstellen.
Ik breek liever beide benen en "loop"7 weken met gips
dan een week paniekstoornissen.
Sterkte:heart:
Maar laat die wijn staan, dat lost niets op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 309
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rudy:heart:

Ik heb hartstikke goede begeleiding bij de Iriszorg,
voor mijn drankprobleem.
Ik kon lekker trots vertellen ( net een klein kind)
dat ik niet gedronken had.
Ik heb een leefstijltraining en moet allerlei opdrachten invullen
in mijn speciale schrift, dit wordt dan samen doorgenomen.
En zo leer je de ups en downs van jezelf goed kennen.

Houtje, fijne vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet wat er zo raar aan is dat sommige mensen weer beginnen te drinken nadat ze hier hebben vermeld dat ze willen stoppen. Is dat niet het hele idee van een verslaving? Van dit forum, dat mensen hier elkaar kunnen opzoeken die moeite hebben met stoppen?

Als iedereen in 1 keer zou kunnen stoppen dan zou er helemaal geen probleem bestaan. Ik ben ook inderdaad wel benieuwd hoelang het bij jou (Vie) geduurd heeft, vanaf de eerste stoppoging, of het bewustzijn dat je drankgebruik niet helemaal klopte, en het moment dat je voor altijd besloot te stoppen, en dit ook kon doorvoeren in de praktijk...

Ik snap dat er hier mensen zijn die al jaren droog staan, maar laten we niet doen alsof de beginnelingen die nog eens terugvallen hier alleen posten voor de aandacht, of omdat ze het niet uit zichzelf kunnen halen. Dat vindt ik een enorm kromme redenatie op een 'alcohol de baas forum... ' Of moeten we het een 'ik ben zo enorm gelukkig met mijn leven nadat ik alcohol de baas ben geworden forum' noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar krijg ik een tikje op mijn vingers van Rudy, maar niet terecht.
Ik stel een vraag, ik verwonder me, en vertel hoe het mij vergaat.
Ik mag toch ook vertellen hoe k de dingen ervaar? Daarbij veroordeel ik geen ander, ik verbaas me alleen.
Ik voor mij snap niet, dat als drank nog zo'n topic is, waarom je er dan niet gewoon mee zou kappen.
En ja, ik ben persoonlijk benieuwder naar hoe mensen het leven na drank ervaren.
Maar het is een ADB-forum, dus andere dingen mogen ook.
Het is voor mij niet verboden om daar minder interesse in te hebben.

En ik hoop dat het met jou goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Wing, beantwoordt is in dit geval met een T op het eind.
Toen ik nog dronk schreef ik niet op dit forum.

Ik word nu weggezet als een betweter, wat ik niet ben, behalve misschien op taalgebied.

Op zeker moment heb ik besloten om niet meer te drinken. Dat beviel me goed. Ik schrijf hier alleen mijn eigen ervaringen en die zijn, dat ik het fijn vind om niet te drinken.
Als jij je in de roedel wil aansluiten - ha fijn, we gaan even iemand afmaken die niet in de kudde past, joepie!!! - ga je gang.

Ik vind het altijd fijn om van anderen te lezen dat ze zich ook bij hun besluit houden, en niet tien keer aangeven dat ze A zijn (whatever) en zich vervolgens weer volgieten. Daar heb ik gewoon weinig mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja wie gaat er met mij vanavond in de rij staan? net als vroeger toen ticket online nog niet bestond!
om 00.01 gaan de deuren open en wordt harry potter deel 7 gelanceerd!:D:moon::angry:
laat de kurken maar knallen,en spuit vervolgens de fles maar leeg,want ik vind dat werkelijk niet te drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo vind ik het volslagen onbegrijpelijk dat mensen een brandende teerstok in hun mond stoppen en de rook in hun longen zuigen.
Het slaat he-le-maal nergens op.
Eigenlijk is het wel grappig, van die hoofden waar rook uitkomt.
Toch ben ik jaren rookverslaafd geweest.
En ik ben er zeer van overtuigd dat ik het nooit meer ga doen- waarom zou ik?

Hierdoor weet ik dat het met drank ook mogelijk is. En ik ben ervan overtuigd dat het zover gaat komen.

Heel leerzaam eigenlijk.

Vie ik begrijp je reactie daarom wel.
Alleen heeft het geen zin om dit mensen toe te roepen.
Ze zitten er nog middenin.
Zoals ik ook jarenlang er middenin zat.

Wonderlijk ja. Echt wonderlijk.
Maar ook hoopvol! Het kan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wing ook uit mijn hoofd kwam rook.

En ik drink nog af en toe een glas. Steeds minder. En ik denk nog steeds dat ik er helemaal mee ga stoppen. Omdat het uiteindelijk net zoeits als roken is. Gif.
Maar we zijn het als iets anders gaan gebruiken.
Ik hoor steeds duidelijker een stem van binnen: zie het voor wat het is.

En ik leer steeds beter om naar die wijze stem te luisteren. Die altijd beschikbaar is, voor allerlei zaken in het leven. Wel handig eigenlijk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de stilte die viel na mijn bekentenis dat ik stemmen hoor :D
bedacht ik me: misschien heb je jezelf pas vergeven als je niet meer boos wordt op anderen.

Want de boosheid op anderen betekent eigenlijk dat je ook jezelf veroordeelt.

Zo nu zal ik mannie eens gaan pesten.

Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, Wing jij hebt toch ook dat boekje besteld van de drankverslaafden? Ik ben Jacqueline. En daar beschrijf ik al voldoende in hoe ik gestopt ben met drinken.
Dat boeit mij niet meer, ik ben gewoon meer geïnteresseerd in hoe het leven na de drank is.
Ik zou zeggen, hou er over op, jij jouw interesses en ik de mijne.

En verder heb ik wat grappige dingen hiero, zoals mislukte nagellak. Nogmaals, mij interesseert veel meer, hoe je omgaat met leven zonder drank, al die grote en kleine tegenslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff.... ik weet niet meer hoe ik hierop moet reageren. Ik vind het steeds minder leuk worden om op dit forum te posten... Blijkbaar zijn alleen de mensen welkom die jaaaaren geleden geheelonthouder zijn geworden, en telt hier alleen het aantal drankjes wat men drinkt. Dat moeten er in totaal 0 zijn, en anders ben je slecht, kun je geen vooruitgang in je leven boeken, en sta je stil in je ontwikkeling.

Ik ga lekker hardlopen, het is zo prachtig hier... en genieten doe ik zeker wel, ook na dat ene biertje van gisteren. En sorry dat ik jullie daarmee misschien confronteer, maar écht het leven kan ook ontzettend mooi zijn wanneer je dus wél 1 of 2 biertjes kan drinken op een avond.

Voor mij is dat niet te vergelijken met mijn eerdere drankgebruik. Het gaat mij om het bewustzijn dat ik nu langzaam ontwikkel. Waarom drink ik? Wat zit erachter?

Ik zeg ook niet tegen een roker: stop er gewoon mee, zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Nee! Al heb ik zelf nooit gerookt, ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Ik dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar door deze moeilijkheden heen te helpen, maar blijkbaar zat ik ernaast...

En nu ga ik echt hardlopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sta ook nog niet op 0.
Dat heeft ook te maken dat mn huisarts nu op vakantie is en dat het voor mn gezondheid gevaarlijk kan zijn.
Maar ik ben in 3 week wel van 2 liter per dag naar 2 dagen droog en de rest max 3 glazen gegaan.
Dus ben best trots op mezelf dat het zo goed gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...