Sandra Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Goedemorgen Water,Hahhahah, tja, het is hoe je het bekijkt, maar moet wel vreselijk om lachen, hahahah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Nee, Hannah.Ik ben ooit in het verleden naar AA geweest maar was niks voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Vrijdag was ik even naar de supermarkt, je kan er alleen maar binnen komen als je langs t bier wandelt, nou krijg ik daar geen trek van maar t irriteerde me welde wijnen staan tegenover de frisdranken dus als je wat anders wilt drinken kan je ook daar niet omheen, nogmaals irritant bij de kassa's schreeuwerige biljetten dat t bier spotgoedkoop is deze weekik keek t allemaal es aan en dacht, mwah t is irritant maar t doet me weinig tot ik me kar leegdeals supercompensatie had ik wel ehm 6 grote flessen fris en wel ehmm tien pakken sappies of zodas toch bijna 20 liter aloholvrij spulik kon er wel om lachengister was ik daar ook eventoen ik nog in de auto zat zag ik een alcoholiste, tas vol wijnflessen met de scheve halsdat stond op de grond, ze zat onhandig te rommelen met haar beurshele gezicht rood van de drank, vuurrooie neus natuurlijk, geen kont meer in de broekje kan er nix mee maar t deed me wel zeerik gun iedereen wel veel beter eigenlijknah bijna iedereen, ik ben ook nog mens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HenkT Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 en nu ga ik genieten van zon natuur en zoeen fijne dag nogmaals en tot laterders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Henk, heb nooit problemen gehad met alcohol in de supermarkt.Maar kan best begrijpen dat het irriteert.Tja, alcoholisten zie ik dagelijks ik vind het jammer. Maar weet ook dat ik tijdens mijn bingeperiode ook zo uitzag.Ik onthou wel vanwaar ik kom en ben dankbaar voor het nu.Een heel mooie dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Hallo allemaal,Even een berichtje van Pepita. Een oude bekende op het forum.Ben een paar weken geleden met de internetbehandeling begonnen.Het gaat echt geweldig. Ik heb er bijzonder veel aan .Ik krijg zoveel complimeneten dat wil je niet weten. heerlijk gewoon.Ik drink nog wel af en toe een glas op speciale gelegenheden.Deze week twee grote feesten gehad op mijn werk en op ieder feestje heb ik een glas gedronken.Dit wou ik even mededelen. Ik weet niet of ik hier vaak ben. Ik werk soms best veel achter de computer en ik krijg er nekklachten van.Ik wens iedereen een hele fijne alcoholvrije dag toe. Hier in het zuiden is het echt heel slecht weer, maar als de zon binnen schijnt komt het buiten ook wel goed..Lieve groetjes van Pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 vie een walnotenboom? heb ik ook gehad,een stokoude giga-grote joekel,en een zwarte fikken dat je kreeg van die schillen! als ik bij vrienden/kennissen op bezoek ging was het altijd "als je maar geen noten meeneemt!"Alleen de grasmaaier lustte ze wel rauw,heeft wat messen gekost!Gelukkig kreeg die boomkanker,en heb je voor fruitbomen geen kapvergunning nodig,dus hup weg boom,hij brande uitstekend in de open haard!C-deetje gebrand,hoesje uitgesneden met een stanley-mesje,lag er een € 20- briefje onder!Zouden ze dat omwisselen bij de bank? anders wordt het wel een heel duur hoesje!Bij mij ligt de fris ook naast de wijn en het bier in de super,doet me niet zoveel meer gelukkig,alleen als er iets nieuws is op de markt,zoals dat jilzz momenteel,heb ik wel eens het gevoel van hoe zou dat nou smaken?maar ja wel 5% alco,dus toch maar even niet doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 hier is ze weer M. komt morgen al uit het ziekenhuis! dat gaat snel tegenwoordig!ik heb heerlijk gewandeld op de heenweg en terug vond ik iemand zo aardiggggggg en die heeft mij lekker thuis gebracht.denk dat ik maar een appeltaart ga bakken!!! pas goed bij mij carriereswitch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 quote: Originally posted by: MachaPem, Hé ben ik niet alleen, de tijd zal wel raad brengen. Wat is nu het best, 's avonds in bed liggen wegens te veel alcohol of... Aan de PC zitten en leerrijke dingen opsteken. Mijn keuze is wel gemaakt hoor. Een fijne dag voor iedereen. Macha en PEM:Ik worstel al eeuwig met dit probleem hier thuis.Een man die het niet snapt, kan snappen of wil snappen, wel is duidelijk dat hij me sabboteert.Ik heb me aangepast, koest gehouden, dan kwam HIJ weer om me te verleiden met drank.Dan pakte ik het zelf weer.Voor hem dan het excuus zeker dat hij het niet meer weet.Ik ben er enorm boos over.Al jaren leg ik hem uit wat alcoholisme is.Doodziek heb ik voor hem gestaan en gezegd: 'zie je wat het met me doet'.Heb hem de lege flessen laten zien die ik de vorige avond leeg had gedronken.Maakt allemaal geen indruk.Van de week kocht hij WEER een fles wijn, ik kwam er toevallig achter en had 'm verstopt voor 'als er bezoek komt'.Pepita: wat ga je goed, geweldig. Ja heerlijk he? Ik mis mijn internettherapie nu wel.Die bemoedigende woorden. Dat er iemand met je meekijkt en zegt dat je het zo goed doet.We hebben onszelf te lang de grond in gepraat denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 ha,eerst hadden we maatjeslijsten, helaas zijn die af geschaft!Rechtsboven aan staat de navigatieknop en daar kan je klikken "wie is ingelogd", je kan ook nog naar de lampjes kijken bij des betreffend bericht!blauw is afwezig en oranje aanwezigal met al, gewoon even terugschakelen naar "home" , er is geen makkelijker manier meer maar dat houdt ons wel van de straat!!wat ik nog steeds een topding vindt is de F5 toets!! één keer de F5 intoetsen en je scherm wordt vernieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Goeiemorgen!Macha, klasse hoe je met je drinkende partner omgaat.Ik weet dat het lastig kan zijn.Maak je inderdaad niet te veel zorgen. Soms valt het onverwacht mee.Zo is mijn partner door omstandigheden en ook wel door mij zegt hij tot inzichten gekomen en drinkt nunog maar zeer matig.Dat zijn de kadootjes die je soms onverwachts krijgt.Kies in eerste instantie voor jezelf en volg je eigen keuzes. Dat is het belangrijkste.Hannah ergens begrijp ik je wel. Ik moet ook wel om je eerlijke uitspraken lachen, al zijn ze waarschijnlijk niet grappig bedoelt.Je hebt het ook niet makkelijk op dit moment. Ik hoop dat je de komende weken een beetje bij kunt komen Gees, mooi dat van die voorbijgangers ja. Dat zijn we. Laten we niet teveel van elkaar verwachten en eisen maar het mooie zien en leren.Liefde eist niks.Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Oeps An. Tegelijk gepost, en heel verschillend.En toch kun je beter kijken wat je zelf kunt doen.Iedereen mag jou alcohol aanbieden.Overal staan flessen, overal is het te krijgen.En jij mag jezelf beschermen. Door keuzes te maken.Ja makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 An,hoe lullig het ook klinkt, jij bent wel een aantal stappen verder!je hebt geprobeerd om uit te leggen, samen de dingen te bespreken, het samen aan te pakken enz enzpotverdrie, ik ken je niet anders dan opnieuw proberen, weer te praten en weer te kiezen voor jezelf!helaas zijn jullie de fase van "samen praten" voorbij.Macha en Pem staan nog aan het begin en we mogen inderdaad de partners niet vergeten, zolang er reden is tot praten en samen een oplossing kunnen vinden moet iedereen dat toch met beide handen aangrijpen??misschien zie ik het wel verkeerd hoor! zit nu wel in een potje te roeren van partners maar ik ben zelf partnerloos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Hoi,Even reageren op Hannah.Hannah, niet drinken berust voor een groot deel introuw zijn aan jezelf.In de eerste plaats jezelf niet bedonderen!Ik weet dat ik ook een lastige leerling was, maar ik weet nu meerdan ik vroeger wist.Het eerlijk zijn en doen wat je je voorneemt, is (althans voor mij) het antwoord.)Een ieder moet het op zijn manier doen.Toch vertel ik hoe het komt dat ik 20 maanden verder ben.Misschien dat iemand er iets mee kan.Ik heb me vanaf de eerste dag beloofd, per dag te denken.'S ochtends strak in de spiegel kijken en zeggen, vandaag niet!En de belofte niet verbreken.Ook ik ben weleens oneerlijk. De hele wereld kan ik belazeren, maar mezelf niet!!Dat is de sleutel van het voor me uitschuiven.Dus kan ik zeggen vandaag niet!!! Dat is goed voor m'n eigenwaarde.Hannah, vandaag houd ik het droog. Een eed van trouw aan mezelf!Groet. Michael, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Misschien ook een rare opmerkingmaar............ik zie dat heel veel mensen reageren vanuit hun eigen ik, misschien een idee om te kijken waar mensen mee bezig zijn, wat er speelt in hun leven en dan pas reageren?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Tasseke, ik snap je niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 het was in ieder geval geen reactie op jouw bericht!! we zaten tegelijkertijd te tikken! ik zie constant berichten van ik zou dat niet doen of ik zie berichten dat er aanstoot wordt genomen op berichten van een ander.in dit geval neem ik het voor hannah op, ze wordt afgerekend op wat donkere uitspraken maar er wordt vergeten waar zij in het proces zit.ipv negatief te reageren kan je ook bij je eigen denken, *...die heeft het zwaar.......en wat zou ik doen in die situatie.misschien moeten we meer aan anderen denken ipv alleen aan onszelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Tasseke, goed te horen, dat je het niet tegen mij had!Ik spreek vanuit mijn ervaring. Wat anders moet ik doen.Dat is sharen!!Ik geef een positieve insteek. Anders kan ik hier wel stoppen.En... ik heb problemen zat op m'n bord.Ook al meet ik ze niet breed uit. Ik heb zat op m'n bord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 inlevingsvermogen!!!dat was het woord waar ik naar liep te zoeken!!ik bemerk af en toe dat iedereen erg met zichzelf bezig is (ikke ook hoor, dus niet schamen) maar ik mis af en toe het inlevingsvermogen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 nee vooral blijven delen!!!geef je mening, jouw inzicht en wat voor jou werkt en inderdaad dan maar hopen dat je iemand iets bij kan leren!ik heb alleen moeite met alles vanuit je eigen standpunt blijven zien en niet kunnen relativeren naar een ander! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Vanuit je eigen ik? Je reageert op iets wat je herkent.Tasseke het klopt helemaal wat je zegt: wij zijn de fase van praten voorbij.Ik maak in ieder geval de keuze om vandaag niet te drinken.Ook ik heb dagen dat ik dat absoluut niet kan zeggen s'morgens.EN dagen dat ik het wel kan zeggen en dat ik er zooitje van maak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 pfff An,net als een ander maak ik elke dag de afspraak met mijzelf om niet te drinken!tja, helaas zijn er dagen dat ik mijzelf moet teleurstellen en dat het niet lukt!!maar wie stel ik nu teleur met die afspraak? juist mijzelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 reageren vanuit je eigen ik!ik kom er achter dat ik af en toe een tunnelvisie heb! ik denk zo....dus dit is DE weg! echt niet, er zijn meerdere wegen naar rome.natuurlijk reageer ik op iets dat ik herken maar dat is anders dan een ander jouw zienswijze opdringen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 oh oh oh,ik ben weer erg politiek correct bezig ok, dit ben ik, altijd kijken naar een ander en mijzelf erop instellen!is dit verkeerd? weet ik eigenlijk niet! het voelt wel goed, zolang ik mijzelf niet vergeet!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 19 juli 2009 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2009 Natuurlijk werkt alles naar twee kanten en ik val gees totaal niet aan!ook Gees snap ik!maar hannah heeft totaal niet verkeerd gereageerd, er was een vraag en hannah gaf haar mening.het is vervelend dat iemand zich in het nauw gedreven voelt maar ze gaf alleen haar gevoelens weer en sprak niemand aan.nu wordt dit als voorbeeld gesteld omdat het makkelijk is voor iedereen , maar ik bedoelde het echt meer in het algemeen!het valt me echt op dat er veel mensen zijn die even vast zitten in hun eigen visie en dan om zich heen gaan slaan.ik probeer alleen te zeggen, probeer je af en toe in een ander te verplaatsen** even iets aangepast, errug slecht nederlands Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden