Spring naar bijdragen

maandag 20 juli


Gees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik bedoel maar Sandra, nou zit ik het afgelopen uur al tegen je te kletsen en je van alles te vragen, en krijg ik nou een antwoord van jou? ;)
Het geeft niet, je krijgt nu zoveel reakties.

Drup-die-Drup, het is voor een normaal mens ook allang bedtijd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Vie
Water, hoe bevalt dat jou verder, in therapie, als je dat wil vertellen? Of is het allemaal nog zo in de beginfase dat je er nog niet veel over kan/wil zeggen?


Het is allemaal maar net aan het begin, Vie. Ik weet nog niet wat ik er van vind.
De pijnpunten moeten nog aan bod komen, zoveel is mij al wel duidelijk.
Voorlopig nog een kwestie van inhaken en meedeinen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat kan ik snappen Water en dankjewel voor je antwoord. Ik vroeg het me zo af omdat je altijd aangegeven hebt dat je niet zo'n prater over jezelf bent.

Sandra, is dat zo? Kijk en dat ben ik me niet bewust geweest en het spijt me erg.
Op die manier heb ik er nooit naar gekeken, dat ik jou zou negeren. Of een antwoord "waard", hemel meid, ik ben hier ook maar wat zoekende, geen goeroe ofzowat! Hellup, asjeblieft niet zeg.

Je stelt je nu alleen duidelijk op en ja, uiteraard probeer ik dan met jou van gedachten te wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, ik ben nog op omdat ik vandaag zowat de hele dag tussen de mensen ben geweest, in R.L. dan, en dan moet ik me even wat 'afreageren". Gewoon nog wat hyper. Dus fijn dat jullie er zijn.
En het is prettig dat ik nu het huis even voor mezelf heb.

Heb jij zo'n pijn? Toch niet teveel tramadol in je mikkie gooien hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe ;)
Hannah :heart:
Sara :rose:
Sandra :present:
Kirky CBR kanjer
Dar jeeling ;)
Wing Chun witte lelie
Vie recht voor zijn/haar raap
An die mij nu een rookvrije dag voor is en heel veel steun geeft :heart:
Diane die ik nog zal leren kennen als ik weer eens meer tijd heb; de wijze woorden lees ik alvast
Nachtbraker die vast wel een uitslaper zal zijn; had zo maar mijn nick kunnen zijn
Water die dapper met zijn ziel aan het werk gaat; misschien het einde van je workaholisme (wat een woord!), maar hou je gitaarliefde
Albert die stilletjes de 6 maanden gepasseerd is
Houtje die hopelijk geniet van een welverdiende vakantie en ook zo een steungever :heart:
Gem :sun:
Stien een hele lieve en stille kracht waar ik graag achteraan hobbel :heart:
Mika heb ik nog niet fatsoenlijk verwelkomt, dus bij deze: welkom
Kate die een doortastende dame is
Anna die weinig schrijft, maar als ze schrijft, ben ik blij met wat ze schrijft; ik kan er altijd veel uit halen
Spud die je naar de lekkerste frietjes leidt
Gunn welkom, maar don't shoot me!
Marieke kon je relaties met man en zoon maar net zo goed hersteld worden als je gebit. Blijf nuchter voor jezelf, hoe zwaar het ook allemaal is.
Safi die terug in het land is
Druppeltje dapper druppeltje
Ferry nog veel vogels gezien vanaf de boot?
Henk zonder meer
Dhendro dendert af op de 5 maanden en dat in een drankland
Pepita die eindelijk aan de internetbehandeling mag beginnen en een collega in de ontkennende fase heeft. Creativiteit (de muze?) laat zich helaas niet dwingen.
Sailor wiegt nog op de baren, maar het bootje houdt vast stand. En zijn icoon doet mij denken aan
Tapas een hele lieve stuiterbal ;) overvol met creativiteit en mensenliefde
Q :rose:
Calimero :rose:
en alle andere mensen die ik in mijn hart gesloten heb :heart:

Jullie waren en zijn voor mij een :musicnote:

Slaap lekker en morgen is er weer een dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

San ik was niet van plan om over je te vallen, gewoon benieuwd hoe jij de dingen die je vanavond hebt beschreven, verder ervaart.
Ik ben niet drankorgelbezorgd om jou en ik vind je ook niet zielig ofzoiets, gewoon benieuwd van mens tot mens.
Okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik ben iemand die altijd zwijgt en probeert het beste van te maken. MIjn binge is altijd ontstaan omdat ik mijn emoties onderdrukte.

Ik weet nu dat mijn alcoholgebruik metname daaraan ligt. En ik weiger en dus kies voor mezelf. Dus als ik in een forum waar ik genegeerd word dan vertrek ik.

Maar zelf mijn oudste vrienden zoals sooth en Corinne zijn er voor mij. IK blijf contact met ze onderhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho maar nou wil ik ff wat zeggen (doe ik hier niet veel hahaha):

Elke "nieuwkomer" van harte welkom en er wordt altijd wel uitgelegd dat je er even moet inkomen in de gesprekken en dat iedereen datzelfde gevoel heeft gehad een vreemde eend te zijn in het begin. Telkens weer wordt er ook gezegd gewoon mee te doen want dan rol je er wel in. Vergeet niet dat je zelf ook moet wennen hier en dat het vaak een kippenhok is van komen en gaan wat ons ook energie kost.

Huisregels heeft Tactive maar wat het belangrijkste hier onderling lijkt te zijn daarvan is heb respect voor elkaar, schrijf niet onder invloed (of laat het niet merken wat niet mee zal vallen) en als je aandacht nodig hebt zeg het dan ook om de ander een kans krijgt te reageren.

Dit is mijn ervaring na anderhalf jaar hier te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, sterke actrice (dat klinkt alsof je hier een rol speelt maar je snapt wel) slaap wel, en dat rookvrije lukt je wel weer.

Nieuwe coping-mechanismen Water, wat een mooi woord is dat.
Als jij geleerd hebt om te copen, vertel je mij dan ook hoe dat gaat? :heart:
Ja, een binnenvetter, dat zal best wel met jouw lengte en gewicht.
En toch, als je het niet eng vindt dat ik het zeg, vind ik jou een heel leuke vent zo van lezen.

Hihi, wie er morgenochtend inlogt krijgt meteen een zwart wolkje boven het hoofd: wat hebben die lui weer zitten typen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Zoveel mooie mensen hier, zoveel emoties, iedereen wil elkaar begrijpen en nog liever begrepen worden...
het blijft toch een wonder hoever dat vaak kan gaan hier, vanachter een schermpje met getypte lettertjes!

En dat allemaal omdat we één zijn, hier op het forum in de zin dat drank ons elk op z'n/d'r eigen manier in de greep had en/of heeft. En daarbij zijn we allemaal verschillende mensen met verschillende achtergronden en elk ons eigen verhaal.
Soms begrijp ik die van een ander niet, maar dat komt omdat ik het vanuit mezelf bekijk, omdat ik die ander niet ken. Dan wordt het me even teveel, en realiseer ik me hoe dicht dit zelfhulpforum grenst aan psychologische hulpverlening, en hoe onbekwaam ik hierin ben t.a.v. alles wat verder gaat dan gewoon NU stoppen met drinken, want ik ben geen psycholoog noch psychiater.
Maar als ik zie hoe mensen hier ondanks al die hele ingewikkelde dingen op elkaar reageren, zo zorgzaam en aandachtig, opent zich weer mijn hart en volgt er een stukje als deze.

@Sandra niemand gaat in een 'slachtofferrol' omdat hij/zij gelukkig is! Ik denk dat iedereen die aandacht vraagt, dat ook nodig heeft, hoe dan ook. Dat jij het (soms) moeilijk/ergerlijk vindt om dat te lezen laat staan te geven omdat je nu eenmaal niet (altijd) in de huid van een ander kan/wil kruipen en/of omdat je zelf ook maar een mensje vol menselijke emoties bent, is helemaal OKAY! Dan laat je het forum even links, doe ik ook heel vaak. Zolang je maar niet drinkt! En kom gewoon weer eens van rechts terug, when we least expect it :D

@Hannah meisje het houdt jou maar in de greep en krijgt daardoor de kans keihard toe te slaan als het je zwakkere kanten ziet... goed dat je hulp hebt ingeschakeld, een hele stap zo'n stap naar buiten, maar het is er ook voor jou dus geef jezelf dat maar! Voor nu hoop ik dat je je snel weer beter voelt, en weet je, soms mag een mens even helemaal tot de bodem om weer met schone lei op te kunnen staan... :sun:

liefs,
Kaia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water hoi,

Geneer je niet. Ook ik wilde iets van therapie.
Doe het nog even zelf. Maar er zijn toch wat idiosyncrasies!
Wil het niet met drank oplossen.
Alcohol is een perfect oplosmiddel, maar ik doe dat maar niet!

We zullen zien. Succes met uw wel en wee.

Trusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...