Spring naar bijdragen

maandag 20 juli


Gees

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

voor ik ga slapen nog even dit,
vanavond hebben de berichtjes mij geraakt.
Water, die eindelijk in de spiegel durft te kijken.
Kriky, die toch maar mooi bijna zijn doel heeft bereikt.
Corinne, die zo is gegroeid.
Tas, die ondanks alles, de humor van het leven blijft zien.
Michael, recht door zee.
Ferry, kort van stof, maar zo goed bedoeld.
Dar, altijd aandacht voor de ander.
Hannah, die aan het vechten is.
Sandra, die zich te kort voelt gedaan.
Marieke, een zoon waar geen land mee te bezeilen is
Albert, die gaat maar door.
Vie, die zich kwetsbaar probeert op te stellen.

Sorry mensen, mijn energie is op.
Diegene die ik niet heb genoemd.


:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Sandra,
Je moet ook voral eerst je zelf leren te vertrouwen.
Leef voor je zelf,.. hierdoor kan je anderen ook geven .
Ga maar voor je zelf!!!! de rest volgt vanzelf.
Zolang je niet lekker in je vel zit is er ook niemand die iets kan toevoegen.
Pak heel even alleen jezelf aan,....... maakt niet uit wat de mensen om je heen doen of zeggen.
Jij moet egoistisch worden eerst dan mogen ze over je oordelen.
En daarbij ,.. oordelen komt op die dag dat je de deken van het leven aflegt,.. pas dan moet er geooordeeld!!.
niet eerder!
Doe je ding vol liefde en overtuiging.
Dan komt het goed.!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,
Pb is niet aangekomen. Heb je mijn slotje wel aangeklikt?
Bovenin het berichtenscherm kan je lezen aan wie het bericht is gericht.
Als je het al gestuurd hebt, kijk dan in je UIT-box of het werkelijk aan mij gericht is.
Maar mss ben je nog aan het tikken. Dan lees ik het zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar Sandra, wij kunnen toch niet in jouw koppie kijken?
Dat kan jij bij ons toch ook niet?
Nou ja, het is al gezegd, als je iets wil kun je dat het beste aangeven. Nee heb je, ja kan je krijgen. Een cliché van heb ik jou daar, maar wel waar.
En eigenlijk vind ik niemand hier een slachtoffer.
Allemaal soms sterke en soms kwetsbare mensen met een overeenkomst, dat we problemen met alcohol hebben.

Overigens, Dar, ik heb mijn man niet sterker laten zijn en ben zelf ook niet sterker geweest.
Het was een kwestie van naar elkaar luisteren en gewoon zeggen wat we op ons hart hadden. En toen kwamen we tot een prettige overeenkomst. Leuk hè?

Water, hoe bevalt dat jou verder, in therapie, als je dat wil vertellen? Of is het allemaal nog zo in de beginfase dat je er nog niet veel over kan/wil zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Corinne, heel opmerkzaam. Goed te horen dat jouw "ballast" al is verminderd. Ik doe mijn best. Herken van jullie allemaal wel dingen.
Ook het gevecht van jou, Sandra, kop op meid, je hoeft geen stoere bikkel te zijn om liefde te ervaren. Vertrouwen hebben is niet makkelijk, ik zeg zelf ook nooit meer nooit, te vaak belazerd. Het zou zo mooi kunnen zijn..............elkaars pijn wegmasseren in plaats van elkaar verwonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens vind ik dat wel een interessant onderwerp, vertrouwen hebben in anderen.
Ik ben dat heel veel jaar kwijtgeweest, ook te vaak mijn bol gestoten.
Toch, de laatste tijd dat ik meer op mezelf leer vertrouwen, komt het vertrouwen in anderen daarmee ook weer terug.
Zou dat zoiets zijn als: zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
Aan de andere kant heb ik me voor een groot deel afgeleerd om van iemand afhankelijk te zijn en me snel gekwetst te voelen.
Je weet toch nooit helemaal waarom iemand zus of zo reageert of wat daar achter steekt.
En hebben we hier niet allemaal een rugzakje mee te torsen? Dat kan je ook zien als innerlijke bagage waar je groter en STERKER van wordt.
Nou ja, ik denk zomaar wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel eerlijk gezegd, voel ik me onbegrepen door iedereen.

Het ligt niet aan jullie.

Het is een probleem die ik mij hele leven hebt. Ik ben altijd sterk, drink ook niet dagelijks, alleen als alles mij teveel word, dus een bunge drinker.

Maar hier herken ik ook de patronen die in mijn jeugd ook altijd beloond zijn, en ik kan me niet ermee verenigen.

Het zijn mijn principe's ik kan niet leven en kies ervoor om niet mee door tegaan als ga ik me dooddrinken.

Als ik me vanavond bezat had waren de reacties anders en ik heb echt zoiets van " beide zaken hebben aandacht nodig. "en dat vind ik hier niet.

Soms krijg ik niet eens reactie, ik vind het dan raar, "mijn gedachte is dan "d epersoon zal uitgelogd zijn. Maar zo zoek ik voor alles verklaring en ook in mijn echte leven, waarom moet ik altijd verklaringen zoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ff dan voor ik echt uitlog.
Ja lieve Vie en Sandra, daar gaat het toch ook om? Voor velen onder ons?
Vertrouwen hebben/verliezen, gekwetst zijn/voelen, vertrouwen hervinden. Nieuw geloof. In jezelf. In je kracht om er te mogen zijn. Zomaar. Omdat je bent.
Nu ga ik weg anders komt mijn koppie niet meer tot rust.

O ja, Vie, je vroeg Water naar z'n therapie. Bedoelde je bij de psych of internetbehandeling?
Ik doe momenteel beide tegelijk en kan je verzekeren dat dat soms erg heftig is!
Vandaar dat ik ook niet alle dagen meepraat.

Dagdag, sterkte en tot gauw.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra waarom je altijd een verklaring moet zoeken is een vraag die je het beste zelf kan beantwoorden.
Waarom moet je altijd een verklaring zoeken?
Maar ik moet je eerlijk zeggen, ik wil er graag voor je zijn, voor wat dat waard is, maar je gaat me een beetje boven de pet vanavond, ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt.
Je mist hier iets en blijkbaar doet jou dat zeer. Dat vind ik jammer voor je.
Je hebt het ook over, je genegeerd voelen door je ouders, en dat je dat nu hier op het forum weer voelt.
Herhalende patronen. Dat kan heel pijnlijk zijn.
Ik vind niet dat je altijd maar sterk hoeft te zijn, dat houdt toch geen sterveling vol?
En als je soms geen antwoord hebt gekregen omdat je altijd aandacht voor anderen had, zonde!
Tja ik herken dat ook wel een beetje, alleen ben ik waarschijnlijk minder bescheiden dan jij.
Ik hoop echt voor je dat je niet weer aan het binge-drinken gaat. En dat je teleurstelling in het forum tijdelijk zal zijn.
In ieder geval heb ik je nu een beetje beter leren kennen en ik vind het knap van je dat je je ook van deze kant laat zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,
Naar mijn gevoel zit je diep in de put. Durf de stap te nemen en ga naar je huisarts en vraag om doorverwijzing naar de ggz. Wacht niet tot je in het drijfzand van de bodem van de put zit, zoals ik mijn leven lang heb gedaan eer ik hulp vroeg.
Met alleen maar de schreeuw dat je je (weer) niet meer thuis voelt op het forum kan ik niet iets concreets aandragen.
Maar natuurlijk kan ik je wel een virtuele knuffel geven en toch een raad (misschien tegen beter weten in): HUIL, SCHREEUW, BRUL! Ik heb het vorig jaar zomer gedaan (arme katten waren dagen van slag) en het lucht op.
{{{{{{{{{knuffel}}}}}}}}}
Zoals Albertina zei, ik ben inderdaad sterker geworden. Dat komt omdat ik geleerd heb om mij kwetsbaar op te stellen. Heel erg moeilijk. Een boek dat mij op weg geholpen heeft in die periode is: 'Als leven pijn doet' van René Diekstra en mijn therapeute bij de plaatselijke ggz. Lang leve de etikettering. Eindelijk kon ik aan mezelf gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi sandra, ik weet wel zo'n beetje wat er in dat koppie rondgaat.
Daar hebben we al eens over gesproken.
We kennen elkaar al wat langer.

Ik treed niet in details, maar een zeker wantrouwen in de grote wereld,
moet je niet naar het forum vertalen.
Men heeft het al gezegd. kom naar buiten en men reageert.

Een zekere teleurstelling naar de mensheid, vertaalt zich nu naar het Forum.

Niet doen!

En niet gaan drinken Sandra, dat is het zeker niet waard!!

Liefs Soothe!!!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Corinne,

Ik zit niet diep in de put. Het forum heeft mijn gedrag nooti begrepen. Ik ben geen dagelijkse drinker.

Ik drink alleen als ik in de put bent en daarba stop ik. Volgens velen geen alcoholist want ik kon altijd stopppen

Volgens velen geen alcoholist, maar naar mening wel. En daarom pas ik ook niet in dit forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vette knuffel voor Spud.

Marieke lijkt me erg heftig want welke leeftijd dan ook, het is toch je kind die je het allerbeste gunt.

Ferry je bent die je bent en daar is niks mis mee lijkt me.

Kirky wat ben je diep gegaan in je leven en zo sterk nu.

Sandra het forum is een hulpmiddel maar geen oplossing.

Voor alle anderen:heart: met liefs van druppeltje. Kan alleen maar zeggen: neem de mensen zoals ze zijn want er zijn geen anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach waarom doe ik zo wijs. Ik ben helemaal niet wijs.
Ik probeer maar een balletje op te gooien of een gesprek aan te gaan of aan iemand te vragen: wat bedoel je precies?
Ik vind het gewoon naar als iemand zich blijkbaar zo ongelukkig voelt.
Als iemand dicht bij je is in het echte leven, dan kan je wat doen. In mijn simpele gedachtewereld is dat meestal een lekkere massage, of een kopje thee, of gewoon maar wat luisteren. Meer heb ik ook niet te bieden, en al zeker niet op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...