Spring naar bijdragen

maandag 20 juli


Gees

Aanbevolen berichten

@ Sandra,....
wees je zelf, zoek in je zelf en niet in de anderen.
Alleen jij kan het doen ,.. niemand kan het voor je doen.
En dat is met alles ,... leer je zelf te vinden leer van je zelf te houden.
Zo gauw je van je zelf houd straal je dat naar buiten ,.. naar anderen en ze zullen je volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dar, overal waar ik kom hoor ik zeggen dat ik zo sterk ben, en alles kan . Maar altijd vergeten mensen dat ik net zoveel mens ben als de buurvrouw die 10 knderen heeft. En dat zit me altijd dwars.

Omdat alles redelijk gaat, heb je even geen aandacht nodig en mijn ouders deden hetzelfde en iedereen doet het.

Mensen die aandacht vragen en die hebben het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,

ik wil toch even de vrijheid nemen om te vragen of je van plan bent om te gaan
drinken of daar wellicht al mee begonnen bent?
Vanwaar je plotselinge boosheid????
Zo ken ik je niet.
Ik ken je een beetje, zoals ik je ken verlaat je het forum en begint weer van vooraf aan.
Meid kom op, denk er nog even over na.
En ik hoop van harte nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slachtoffers zijn we allemaal, niemand komt ongeschonden door het leven.
De vraag is wel of je je slachtoffer wilt blijven voelen of niet.
Toevallig vandaag met de psycholoog over gehad. Ik voelde me heel erg slachtoffer en ging daardoor aan de drank. Nu drink ik niet meer en sta nog steeds in dubio over hoe ik nu verder moet.
Oké er is mij van alles overkomen. Heb m'n hakken stevig in het zand gezet. Nee tegen alles. Tegen het leven. Tegen mezelf. Maar toch moet je een keer verder.


De tijger is op reis gegaan
hij heeft z'n tanden uit gedaan
nu doolt hij eenzam in het rond
en voelt zich een gebeten hond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slachtoffers zijn we allemaal, niemand komt ongeschonden door het leven.
De vraag is wel of je je slachtoffer wilt blijven voelen of niet.
Toevallig vandaag met de psycholoog over gehad. Ik voelde me heel erg slachtoffer en ging daardoor aan de drank. Nu drink ik niet meer en sta nog steeds in dubio over hoe ik nu verder moet.
Oké er is mij van alles overkomen. Heb m'n hakken stevig in het zand gezet. Nee tegen alles. Tegen het leven. Tegen mezelf. Maar toch moet je een keer verder.


De tijger is op reis gegaan
hij heeft z'n tanden uit gedaan
nu doolt hij eenzam in het rond
en voelt zich een gebeten hond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slachtoffers zijn we allemaal, niemand komt ongeschonden door het leven.
De vraag is wel of je je slachtoffer wilt blijven voelen of niet.
Toevallig vandaag met de psycholoog over gehad. Ik voelde me heel erg slachtoffer en ging daardoor aan de drank. Nu drink ik niet meer en sta nog steeds in dubio over hoe ik nu verder moet.
Oké er is mij van alles overkomen. Heb m'n hakken stevig in het zand gezet. Nee tegen alles. Tegen het leven. Tegen mezelf. Maar toch moet je een keer verder.


De tijger is op reis gegaan
hij heeft z'n tanden uit gedaan
nu doolt hij eenzam in het rond
en voelt zich een gebeten hond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slachtoffers zijn we allemaal, niemand komt ongeschonden door het leven.
De vraag is wel of je je slachtoffer wilt blijven voelen of niet.
Toevallig vandaag met de psycholoog over gehad. Ik voelde me heel erg slachtoffer en ging daardoor aan de drank. Nu drink ik niet meer en sta nog steeds in dubio over hoe ik nu verder moet.
Oké er is mij van alles overkomen. Heb m'n hakken stevig in het zand gezet. Nee tegen alles. Tegen het leven. Tegen mezelf. Maar toch moet je een keer verder.


De tijger is op reis gegaan
hij heeft z'n tanden uit gedaan
nu doolt hij eenzam in het rond
en voelt zich een gebeten hond....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sandra,
alle mensen zijn sterk,.. het vergt alleen een beetje overtuigings kracht, en de strijd die moet je leveren met je zelf.
Laat je de drank winnen of niet? laat je de slechte periodees de overhand hebben?
Het is aan jou!!
Niemand kan het voor je doen.
We zijn allemaal,..................... ALL-EEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara,
Een keer was wel genoeg geweest! ;) Computers en programma's: ach ach.

Sandra,
Mijn makke was altijd (en ik verval nog geregeld in die valkuil) om niet duidelijk te zeggen wat mij dwars zat, niet duidelijk mijn grenzen te stellen. Toon je zwakheid en vraag hulp (met a.u.b. een duidelijke hulpvraag). Ik ben sterker - echt sterker en niet nep sterk als vroeger - door hulp te vragen en nee te leren zeggen. Zeg een keer NEE en VRAAG eens HULP, professionele hulp eventueel.
Ik heb de verwachtingen die mensen van mij hebben altijd veel en veel hoger ingeschat dan ze zijn, waardoor ik dus uiteraard mijzelf wel heel hoge eisen stelde.
Ik heb nee leren zeggen en de eerste keren was dat best eng, maar mensen reageerden daar niet negatief op. Ik heb geleerd hulp te vragen. Dit heeft me al veel onnodig leed bespaard. Een gesprekje met een gewaardeerde vriend(in) of therapeut doet wonderen.
Zet je over de angst voor angst voor afwijzing heen en je zult zien dat een wereld voor je opengaat en dat mensen je heus niet zo snel afwijzen.
Dit is alles uit eigen ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, soms wordt ik moe om sterk te zijn.

Ik moest mezelf redden vanaf vanaf mijn 17de. Ik ben nooit echt dagelijks verslaafd geweest aan alcohol. Maar als de stoppen doorslogen dan ging het mis.

Mensen daar kon ink nooit vertrouwen,. Altijd mannen gehad die mj niet goed behandelde. Kon altijd op mezelf vertrouwen.

Vandaar mijn wantrouwen. Ik mis in het forum iets van ..............................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra,
Alle ogen en oren van het forum staan nu open voor je.
Als je nu niet duidelijk aangeeft wat je wilt, kan ik daar niks mee.
Ik kan niet in je hoofd kijken wat daar allemaal rondtolt.
Iedereen wil je helpen, maar daartoe zul je zelf toch de aanzet moeten geven door duidelijk communiceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sara,
Je bent helemaal geen vreemde eend in de bijt.
Kom op. Mensen met de blauwe rugzak hebben die icoon niet voor niks gekozen.
Ik ben hier om mijn rugzak lichter te maken. Dat is al aardig gelukt.
En 'scheeltjes' (= een programmafout waardoor een bericht -tig keer wordt geplaatst).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...