Spring naar bijdragen

woensdag 22 juli

HenkT

Aanbevolen berichten

Hannah: zoiets zal het geweest zijn. Het kan. Die kronkel heb had ik dus ook. Niet werken. Niks.
Het kan. Je hoeft niks uit te leggen, niet hoe het kwam, helemaal niks.
We zijn hier niet voor niks. Als we allemaal van die brave jurken waren dan zaten we hier niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Druppeltje: het is enorm triest, maar het is niet anders. Dat was voor jou de manier om te overleven.
Uiteindelijk zou het haast je eigen leven gekost hebben, gelukkig dat je er wat aan doet.
Zo nu lang genoeg hier gezeten ff wat doen. Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hannah,

Misschien is het een optie om het jezelf maar te vergeven.
Ik doe dat in ieder geval van ganse harte.
Je kinderen zijn er plotseling niet meer , je bent nog maar kort gestopt heb ik begrepen.

Pak de draad weer op en kom weer hier schrijven tussen lotgenoten.
Voel je je ook niet zo alleen.

De verleiding is er bij mij ook nog steeds, alhoewel ik de slechte (psychische)conditie al zo lang hartstikke beu ben.

Liefs en sterkte van pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom nog even terug om op Druppeltje te reageren.
Schok van herkenning!!! Ook ik ben gaan drinken om het verlies van mijn man maar niet te hoeven voelen!! Ook een plotseling overlijden. Eerste half jaar compleet in shock op automatische piloot verder, toen het rauwe besef en.............. de vlucht. In antidepressiva en steeds meer in drank. De eenzaamheid niet willen voelen. Geen zin meer om te leven.
Ben volledig gestagneerd in het rouwproces. Daarom ben ik nu ook bij een psych om dat schip weer vlot te trekken.
Rot voor jou Drup, maar ik ben blij dat ik dus niet de enige ben.

Dagdag.
Nu echt weg.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Nou, poeh, daar zeg je wat Pepita, die eenzaamheid als je drinkt.
En niet alleen dat niemand het mag weten, maar ik ging tenslotte zelf bijna alle contacten uit de weg.
Soms omdat ik gewoon te beroerd was om uit bed te komen, en soms omdat ik liever wilde drinken.
Bah, wat een tijd was dat.

Ik heb eigenlijk nooit een "reden" gehad om te drinken. Denk dat sommige mensen er gewoon wat gevoeliger voor zijn. En immers, velen van ons zijn het onmatige type, als ik dat zo lees. Als je iets doet, stort je jezelf er ook helemaal in, met overgave.
Voor mij heeft dat gelukkig ook andersom gewerkt: toen ik eenmaal stopte heb ik me daar ook helemaal in gegooid.

In ieder geval, allen, een fijne dag toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hannah, uitleg over het hoe en waarom, is volstrekt irrelevant!
Wat ben je van plan, dat is belangrijker.

Jij met je psychische en lichamelijke ongemakken, beschikt over
alle voorwaarden om nog dieper te vallen.
En dieper vallen kan wel degelijk!

Als je drank als verdoving gaat gebruiken om niet te voelen, is het eind echt zoek.

Dus wat zijn je plannen. Vertel dat eens.
Ga je door met pillen-drank en slapen, of grijp je de koe bij de horens.
Slik je AD en drink niet. AD en drank ik zinloos!

Soms is het nodig de bodem te zien om keuzes te maken.
En geloof me, dit was de bodem nog niet.
Het kan nog een graadje slechter.

Het zou fijn zijn te vernemen, dat je nu eens echt stopt.
Je ziet waar dat, toch af en toe een wijntje toe leidt.

Natuurlijk weet je dit alles. Toch goed om nog eens te lezen.
Hannah, laat de eerste staan. in jouw geval altijd!

Dit is geen aanval. Drank is een killer. Dus ben ik bewogen!
Als je het zat bent kan je je beter opknopen (niet doen hoor)dat gaat sneller en met minder lijden.

Dag Hannah. Sterkte. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo de buurvrouw helpen met haar huishouden..zij past op onze kids (jeugdzorg wil dit zo...) dus dat is het minste wat ik kan doen voor haar...
Volgende week 3 dagen per week therapie. Ik hoop, dat dit me echt gaat helpen..Heftig? Nee. Beter als een opname, want die hebben me nog niet geholpen.. Het is een christelijke organisatie, maar ik ben R.K. dus daar heb ik geen problemen mee. Als het maar helpt van die rommel af te komen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja An dat was het, de drank moest me laten overleven en dat ik er zelf kapot aan zou gaan dacht ik niet eens aan en later interesseerde het me niet. Maar eens wordt een mens toch weer wakker uit die roes en zo ben ik hier gekomen met net als jij vallen en weer op staan.

Nee Pepita daar moet je ook niet teveel aan denken anders heb je geen leven. Moet wel zeggen dat ik dagelijks de rouwadvertenties in de krant zag en natuurlijk ook jonge mensen maar dat het mij zou overkomen dat kon niet.

Sara ik heb een hele tijd op het rouwverwerkingforum gezeten en dan zie je pas dat je echt niet alleen bent hoor. Weet niet hoe oud je bent maar er is ook een forum voor jong je partner verloren. Gelukkig ben ik niet gestagneerd hierin maar wel heel lang gedacht dat ik er nooit overheen kon komen. Dat heb ik zo lang gedacht dat ik een alcie ben geworden door het ontvluchten van de realiteit. Nu zit ik met de gebakken peren want mijn man is dus nog steeds dood en heb er een probleem bij. Pas goed op jezelf hoor want die rauwe rouw is heel gevaarlijk maar gelukkig heb je hulp gezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, Jesus dronk wel wijn hoor!

Maar in de bijbel wordt gezegd, drink wat wijn. Er staat niet drink een vat wijn!
Grapje hoor.

Als je denkt kracht uit het geloof te putten, dan doen!
Men kan alles te baat nemen om te stoppen.
Dus ook de hogere macht.

Sterkte!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jouw berichtje geeft mij een associatie-gedachte Orleando.
Trouwens, heel veel succes met de dag-therapie. Zou het wat uitmaken of dit op Christelijke gronden is?
Ik vraag het omdat je het al eerder vermeldde, dus blijkbaar vind jij dat een punt van overdenking.

Maar wat ik ineens dacht was: gaandeweg, met het langer niet drinken, ben ik dat gevoel kwijtgeraakt (grotendeels dan) van: doe ik wel genoeg? Ben ik wel goed genoeg? Moet ik compenseren voor al mijn vreselijke gebreken?
Dit is wel fijn om me te realiseren.
Ik kan nu veel meer denken: nou zo zit ik in elkaar en daar moet u het mee doen.
Ik doe mijn best, maar ik ga me niet meer in bochten wringen.
Dat geeft eigenlijk best veel rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik kom ook weer even langs, heb de afgelopen dagen niet teruggelezen want mijn handen vol aan mezelf. Ik weet dus niet echt van de hoed en de rand ;)
Hannah, herkenbaar, er is de laatste tijd ook veel gebeurd. Nu er rust is komt dat naar boven. Je kan er mee om gaan door te gaan drinken, dat verdoofd en brengt misschien wat vergetelheid maar lost het niet op
De keuze is aan jou hoe je er mee verder gaat en dat is niet makkelijk, ach, Soothe heeft dat ook al mooi verwoord, hoe diep laat je je zakken

Ik zit hier met een zelfde probleem, niet met drank dan, dat is voor mij gelukkig echt een afgesloten boek, maar wel met gedachten en gevoelens.
Mezelf klem-denken en voelen, doemdenken dat het nooit meer goed komt, weten dat ik een keuze heb om de andere kant op te denken, verdriet en boosheid omzetten in machteloosheid en daar weer boos over worden
en dat laatste dat doet me de das om, schuldgevoel en boosheid slaan om in angst en angst is een slechte raadgever.

Ik ben nu wel even gestopt met de ritalin want dat fokte me enorm op. Nu probeer ik weer mild naar mezelf te zijn
rouwen om wat er is. Het is zoals het is en het gaat zoals het gaat.
meegaan met de stroom en me niet proberen te verzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, muziek geeft mij ook rust. Zéér veel rust.
Zo ook nu, de Franse suites van Bach.
Dat is heerlijk wakker worden.

Ik geloof niet, dat is bekend, maar....er zijn veel mensen die er rust door ontvangen.
Wat Druppeltje zegt, als het helpt doen!!

Ik zit trouwens weleens in een kerk, dan ervaar ook ik een apart gevoel!
Een soort serene rust!!

In Amsterdam heb je de koekinderenstraat (kalverstraat)
Als je daar inloopt vanaf de Dam, heb je aan de rechterhand een zware eiken deur.
Op de deur staat, een kwartier voor God! De kerk heet de Papagaai. (Zie Google)

Je kan er heel de dag binnen lopen.
Het is een bijzonder iets, om achter deze deur, complete stilte te ervaren.
Uit de drukke Kalverstraat, zo in volstrekte stilte.
Ik ga er weleens een kwartiertje zitten. Heel indrukwekkend!

Mooie Gothiek!!!

Groet, Hond moet uit.

Aanp Voutjes :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste keer dat ik nuchter een kerk in liep, anderhalf jaar geleden was dat, dat was God's Theelichtje in Den Bosch. En wat trof ik het, daar speelde een student van het conservatorium net de Suite Gothique. Prachtig, prachtig, prachtig, en nog duizend keer prachtig.
Soms maak je van die dingen mee, die heel onverwachte cadeautjes in je leven.
Zelf ben ik geen standaard-gelovige (als die al bestaan), maar wel heel erg geïnteresseerd in hoe mensen het vertrouwen in een hogere macht ervaren.
En verder ervaar ik die kleine cadeautjes veel echter dan toen ik alcohol dronk.

Maar goed, dit heeft op zich niet veel met het onderwerp te maken geloof ik, blijkbaar doe ik deze morgen aan vrije associatie.
En zo komt er geen brood op de plank. Die %$#@*&-opdracht ook, waarom ben ik er ooit aan begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag mag ik van mezelf lummelen.

Ook ik overdenk wat het forum voor mij voor betekent en of ik hier wel wil zijn.
Hoor ik hier wel.
Nu ben ik de laatste tijd wat anders gaan denken en dan is er automatisch een stem die zegt: je zit hier dus blijkbaar hoor je hier.

Wat geeft mij dan ongenoegen.
Het soms overweldigende. Al die berichten, al die verschillende ervaringen, al die reacties.
je zou hier zomaar de hele dag kunnen doorbrengen.
En dat wil ik niet maar dat doe ik ook niet.
Ik bepaal zelf hoeveel druk ik mezelf opleg en of ik moet reageren of niet.
Oke.

Ondertussen loop ik wel aan Hannah te denken en aan Sandra, en aan Tina die ik steeds vergeet sterkte te wensen en Sneeuwwitje die ik een pluim wil geven en en....
Ik kan het niet. Ik zal altijd onvolledig zijn.

Dus doe ik maar af en toe wat.
En soms lees ik alleen mee.
En soms mag ik van mezelf scrollen.
Maar ik steek er toch heel wat van op. En dat is mooi.
En ik heb nu lekker allemaal Abba-liedjes in mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat ik nog een alcoholprobleem heb.
Dat zal wel arrogant klinken.
Wat mij helpt is om te kijken naar wat er allemaal wel is voor mij.
En dat is zoveel.
Echt zoveel.
Dan heb ik geen behoefte meer aan bedwelming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo steek ik regelmatig kaarsjes aan (ook in een kerk) want de warmte en het licht geeft me rust terwijl muziek me daarintegen me juist op mijn zenuwen werkt. Een ander zal wierook branden of aan yoga doen maar het belangrijkste om van een verslaving af te komen is rust vinden denk ik.

Vie ik snap wel waarom je die opdracht hebt aangenomen en dat is omdat je Vie bent die nooit minder leuke dingen uit de weg gaat.

Nu ga ik mezelf ook maar eens een trap onder mijn.....geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...