Spring naar bijdragen

donderdag 23 juli


Gees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 286
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, mezelf lekker getrakteerd op een broodje met kip van de V&D. Had echt trek gekregen na al die berichten vanochtend. Orleando: zit je al aan de goulashsoep? Tis er wel het weer voor!
Net mijn online chatsessie achter de rug. Mijn huiswerk voor deze week: zelfcontrolemaatregelen gaan bedenken (vermijden, iets anders doen, belonen). Hebben jullie tips die heel goed werken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zaten 22 van de 36 maanden op!
Het werd een groot drama en nu regel ik alles zelf.
Ze hadden gespaard. Met dat spaargeld en mijn vacantiegeld de resterende 14 maanden afgelost!

Ik heb veel geleerd. Nu weet ik beter hoe men"creatief" met geld om kan gaan.
Goed geleerd van weinig te leven.
Het was ergens goed voor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owwe Kirky dan ben ik vandaag echt blond dat ze wel kan lezen. Sjonge 2.5 jaar is wel erg lang met die sores. Wat naar voor je allemaal en dan te bedenken dat het CBR er ook nog eens bij kwam. Wens je sterkte hoor, zou niks voor mij zijn al die sores. Maja als je er in zit moet je wel he?

Soothe in Zuid Oost is een hittegolf hahaha (als ik binnenblijf en de verwarming aan zet) Tnx gaat wel goed met me nu ik eindelijk eens goed ben ingesteld op de tramadol. Nog wel pijn maar hanteerbaar en dat vind ik al heel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoho Kirky, vergeet niet dat ik al 22 maanden had afgelost.
Een knap bedrag, wat van m'n WAO afging.
En veel van m'n schuld was gesaneerd.

Niet even met m'n m'n vacantiegeld, veel denkwerk en inventiviteit.
Mijn vacantiegeld stopte ik erbij.

Ze saneren niet alles, er blijft een restschuld en daarover rente.

Maar goed genoeg gepraat, daar is het forum niet voor.
Hoop dat het goed met je komt.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdorie Kirky dan ben je wel gestraft hoor en eens moet dat over zijn ja.

Knap van je Soothe dat je zo ver bent gekomen met alles en begrijp dat je dit nooit meer af wil geven.

Moet ff doggy uitlaten want mijn hulp kom zo. Telkens als ik hoor dat dit een luxe is gif ik terug wil je mijn handicap overnemen, krijg je haar er bij hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe: goed hoe je dat ziet, in een tijd van financiele nood wordt je enorm creatief.
Ik heb hier ook tijden gekend, die ik me nu haast niet kan voorstellen.
Maar nog steeds profiteer ik van de opgedane kennis.
Als je soms ziet (op tv) hoe mensen hun geld en spullen verspillen, dan denk ik wel eens ... wat jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenen is het stomste wat je kan doen !!!!

SPAREN, roep ik hier naar iedereen die het (niet) wil horen, haha.
Ik ben nog zo'n ouderwetse, maar al dat lenen is echt gewoon helemaal fouteboel.
Als je een auto met geleend geld koopt betaal je dezelfde auto vier keer.
En voordat de lening is afgelost is de auto versleten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is dat An. Kennis is "macht" :D
Ik vind het nu leuk om met weinig uit te komen.
En ik kom niets te kort.

Misschien vacantie in het najaar. Er is niets meer af te lossen.

An, sterkte met alles.
Ik weet hoe jij tegenover die zooi staat. Dus het zal goed komen.
Jij weet dat als je lang volhoudt de trek weggaat.
Maar tippel never-nooit in de alles "zaligmakende" eerste.
Je kan het!
Ik blijf je volgen. oei oei. :present:
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vroeger ook geleend en ben in de problemen gekomen bij de postbank. Die hebben me aangemeld bij BKR te Tiel.

Het grootste probleem is - nadat je schuld is ingelost - je nog vijf jaar geregistreerd blijft bij BKR. Dat betekend dat je geen enkele lening meer af mag sluiten. Anderhalf jaar geleden hebben we ons huis gekocht. Toen stond ik nog wel voor een jaar geregistreerd. Zou het jaar erna verdwijnen.

Vader van vriend heeft bij de bank gewerkt waar wij onze hypotheek hebben afgesloten. Dat - in combinatie met dat ik mijn eigen gegevens heb opgevraagd bij BKR en eerlijk ben geweest naar de bank toe - hebben ervoor gezorgd dat wij toch de hypotheek kregen die we wilden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hulp maar aan het werk gezet.

Nee behalve een hypotheek heb ik nooit geld geleend maar je weet niet hoe een mens kan komen zover. Als je een klein inkomen hebt dan lijkt het me makkelijk te kopen bij postorderbedrijven. Of een verslaving die erg duur is en de banken makkelijk leningen verstrekken (nu niet meer natuurlijk). Ja begrijp het wel en ook ik heb krap gezeten maar altijd eerst gespaard voordat ik iets kocht. Mijn ouders hebben me opgevoed dat ik nooit geld mocht lenen van wat of wie dan ook en dat zit opgeslagen op de harde schijf in mijn bovenkamer hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...