Spring naar bijdragen

zaterdag 1 augustus 2009


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Vie; heb net je pb gelezen: raakt me precies in de kern! Ontroerend dat ik mezelf als zusje bij de hand moet nemen en ook dat niet laten intimideren klopt als een bus!
Dankjewel :heart:

Akelei zo te horen hebben we veel overeenkomsten. Ben ook 50-er en achter-de-deur-drinker. Toch van nature een sociaal diertje. Ga daar nu bewust aan werken. Ben nog steeds verbaasd als mensen aangeven het fijn te vinden dat ik er ben..........

Zo, kreeg net serie sms-jes en telefoon achter elkaar. Kortom: tijd om de dag aktief bij de horens te vatten.

Wing: dat klinkt super! Mooi begin van een mooie dag!

Dag allemaal, dank voor jullie medeleven en reakties :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei: ik ben een achter de voordeur drinker geworden, toen het dus meer en meer werd.

Vroeger was dat anders. Ik was een echt feestbeest.
Er ging iets fout en ben mezelf ook kwijtgeraakt.
Wist niet meer wie ik was, wat ik wilde.

In de loop der jaren heb je natuurlijk een club waar je tussen leeft en
die bestaan (natuurlijk) allemaal uit drinkers.
Een enkeling is afgehaakt, maar de meesten blijven gewoon doorfeesten.
Ze zullen er tegen kunnen denk ik.

Nu heb ik die mensen los gelaten omdat ik er geen zin meer in heb.
Ik voel me alleen nog prettig bij hen als ik mee ZOU doen.
En dat wil ik dus niet meer.

Dus stoppen met drinken of aanpassen brengt met zich mee dat je je leven
moet gaan aanpassen.

Met dat gedeelte heb ik wel moeite.
Door hen voel ik me nu een buitenbeentje, eenzaam zou je kunnen zeggen.

HEEE wat geleerd vandaag.
Door deze mensen ....
Wat een geluk dat ik daar nu van af ben, zo zie ik dat nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, zeer herkenbaar wat je schrijft.

Ik dronk ook alleen thuis. Als ik onder vrienden was, nam ik slechts een paar glazen. Thuis ging ik in mijn eentje verder.

Toen ik vorig jaar met het opruimen van mijn leven begon, nam geleidelijk mijn vriendenkring af.

Ja, in die periode voelde ik me eenzaam omdat er steeds minder mensen over bleven.

Nu heb ik slechts een paar vrienden die niet drinken en dat is voor mij prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Akelei, herkenbaar verhaal, en er zijn inderdaad heel veel manieren om je niet alleen te voelen en toch onder de mensen te zijn.
Ik woon en ben al mijn hele leven alleen en al langere tijd in de WAO, toch heb ik altijd wel mensen om me heen, ben ooit in een koor gaan zingen, nu weer mee gestopt hoor maar dat leverde veel sociale kontakten op,
ik doe vrijwilligerswerk, houd me bezig met leuke dingen in de buurt en ook via mijn hond heb ik veel sociale contacten gekregen. Uitgaan vond ik nooit leuk en eigenlijk vind ik het wel prettig dat dat niet meer hoeft, als ik uit ga dan voel ik me pas eenzaam, tussen al die vrolijke mensen ;)

en lijstjes maken? ik heb een site ontdekt waar je dat heel goed kan doen, het heet todoist.com en je kan elk lijstje bijwerken wanneer je wilt, dingen wegstrepen en overal opvragen. Het is even uitzoeken hoe het werkt maar daarna is het reuze makkelijk voor iemand die to do lijstjes altijd kwijtmaakt of door de lijstjes het bos niet meer ziet ;)

Mijn lijstje zegt dat ik boven de zooi moet opruimen dus dat ga ik maar eens doen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een sociaal dier en ben lid van verschillende clubs.
Maar wil ook de andere kant belichten daarvan hoor.
Op elke club waar ik op zit, is het na afloop overal borrelen!!!
Dus overal de borrel afslaan is mijn thing to do voor september als alle clubs weer beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemaorgen Dar,
Bedankt voor je tips!
Heb altijd uitgesteld om zo een app. te kopen idd omdat ik van mezelf weet die gebruik ik 3 keer en dan staat hij dienstloos in de kast, maar voor dit geld kon ik m niet laten staan.
Het grappige is dat ik ook van iemand kocht die super geinspireerd was om hem te gaan gebruiken, maar die is er dus helemaal niet aan toe gekomen haha.
Ga lekker je tips uitproberen de komende tijd en zal er idd op letten, niet teveel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even doorbijten Kirky,
Het is net als de eerste borrel, namate je het meer doet wordt het steeds lekkerder.
Ook daar zijn niet voor niets mensen aan verslaafd, tis alleen een stuk gezonder alhoewel teveel daarmee ook weer fout is. Aaaah al die verslavingen ook.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn voor je Hannah, knuffel ze maar lekker. Denk dat ze jou ook wel gemist hebben want je bent en blijft toch hun moeder.

Thanx Dar, kom niet goed door de pijn heen en krijg het gevoel een klaagmachine te worden hahaha.

Witte ik mix graag sinaasappel/ banaaan - sinaasappel kiwi - appel/mango - aardbeien/frambozen en net als Dar Yoghurt met zoet fruit en voor mij is dat dan ananas of mango. Wat ik ook lekker vind is yoghurt met kommkommer en knoflook. Gepelde tomaten met een scheutje tabasco is ook om te zoenen.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...