Spring naar bijdragen

maandag 3 augustus


albertina

Aanbevolen berichten

Om nog even in de sfeer van ouders enzo te blijven:
vanmiddag heb ik mijn moeder bezocht. Zij is 89 jaar en woont al 9 jaar in een verpleeghuis.
Dementie. Doet rare dingen met mensen. Karakterveranderingen, ook bij haar. Vroeger was ze streng, kattig en scherp met de tong. Nu is ze de knuffel van de afdeling.............
Mijn vader stierf 10 jaar geleden plotseling aan een herseninfarct. Waarschijnlijk heeft hij zichzelf de dood in gezopen nadat bij zijn vrouw de diagnose dementie was gesteld. Kon daar niet mee uit de voeten.

Mijn jeugd was geen concentratiekamp maar een gouden kooi.
Eenmaal eruit gevlogen vloog ik alle kanten op behalve de goede.
Ouders die liefde en respect afdwóngen maar daar geen onvoorwaardelijke liefde tegenover stelden.
Ik heb mijn ouders vergeven. Na jaaaaaaaaaaaaaren. Die vergeving was tevens mijn bevrijding.

Héél soms komt de oude pijn weer boven.
Toen mijn man overleed kon ik het niet helpen dat ik dacht "Waarom mijn moeder niet?"....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi allemaal,

Net een half uurtje thuis van werk.
Ook alles even doorgelezen
Veel dank voor alle felicitaties.
Dat doet een mens goed.
Kreeg van de kinderen een grote bos bloemen, met de tekst;
We zijn trots op je.
Ze weten hoe belangrijk het voor mij is, dat ik het echt een heel jaar volgehouden heb.
Erg lief.
En volhouden zal ik!!
Als ik in dit moeilijke jaar zoveel opstakels heb kunnen overwinnen, kan ik dat in mijn tweede nuchtere jaar zeker ook.!
Voel me dankbaar, dat ondanks de vele moeilijke momenten er geen enkele uitglijder is geweest.
Gun jullie ook alle nuchterheid en helderheid van de wereld.
En je ziet...Het kan echt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahhhh gelukkig Dar, dank je!
Ik was al bang dat ik in een mannendiscussie beland was :huh:!

Het was vooral in het begin erg, toen ze het zelf nog in de gaten had.....
Maar nu kan ik er vrede mee hebben omdat zij letterlijk bij de minuut leeft (verder gaat haar geheugen niet) en heel vrolijk en opgewekt is. Ze herkent mij ook nog steeds en iedere keer ervaar ik weer hoe bijzonder het toch is dat zij maar blijft herhalen dat ik haar kleine meisje ben en hoe blij ze met me is.
Haar leven gaat als een kaarsje uit. Ze slaapt steeds meer en eet steeds minder, net een oud poesje.
Ik hoop dat ze zo een keer niet meer wakker wordt zonder te hoeven lijden want fysiek is ze ongelooflijk sterk (al kan ze niet meer lopen enzo maar ik bedoel nooit ziek).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kirk :D

Niks mis mee maar ja ik weet noppes van het computergebeuren enne..... je zei dat je niet lekker in je vel zat. Vrouwen gaan daar dan over door, over wat je dan voelt enzo en mannen hebben het misschien dan juist liever over iets "neutraals"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Servicje ik ben een hopeloos geval. Heb vorig jaar een nieuwe pc met Vista aangeschaft. Problemen dus "Vista voor Senioren" (boekje) gekocht. Helaas, mocht niet baten.
Mijn typische alphabrein en vrouwenkarakter liggen teveel dwars.
Wil alleen dat weten wat ik op dat moment nodig heb. Tja.........:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond allen :D geen zin om terug te lezen, heb maar even.
Hier het wasvrouwtje!
Zonder dollen, was 9 zit nu in de droger!
Heb alles uitgemest, gordijnen gewassen, normale wassen en ook kleding uit de kasten die ik muf vond ruiken, het is hier de hele dag net een wasserette :D
Heerlijk alles weer fris.
Geloof dat ik mij aan het voorbereiden ben voor de opname.
Kleding is al in orde, heb al boekjes klaarleggen enz.
Hoe erg is dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...