Spring naar bijdragen

Maandag 17 augustus 2009


Mai

Aanbevolen berichten

Dames en heren,

Mag ik u er alvast op attenderen dat hét seizoen weer
voor de deur staat. Het iedere dag een beetje eerder donker wordt,
later licht.
De blaadjes ook dit jaar weer zullen vallen, najaars,- en winterdepressies
weer op de loer liggen. Dus lichtbakken en anti-depressiva uit de kast vanonder
het stof kunnen gehaald.

Familiefessten als Sinterklaas, kerst en oud&nieuw weer een aanslag zullen plegen
op ons door verslaving uiterst geprikkelde zenuwuiteinden.

Het is zaak voet bij stuk te houden. Het doel recht voor ogen en gewoon het ene been
voor het andere te plaatsen. U verre te houden van sfeervolle binnensteden waar de bedwelmende
geuren van glühwein in de straten hangt. Radio en tv in geen geval aan te zetten.
Verder ruim van te voren aan te geven bij deze of gene dat u geenzins van plan bent iets aan
te dragen in de vorm van gedichten, surprises, zelf gebakken taarten of gebraden kalkoenen, neen,
zelfs niet aanwezig zult zijn tijdens deze verrukkelijke dagen. Knallende kurken en vurige pijlen u dit
jaar gestolen kunnen worden.

Weet, er is altijd plaats

Na een fikse wandeling over in modder veranderde zandpaden, door de striemende regen
en ijzige kou, een eerlijke en eenvoudige maaltijd, onder het flauwe schijnsel van de olielamp,
aan de formica-tafel te nuttigen, om na nog een potje ganzenbord, de voeten te warmen aan de
hond die altijd op het eind ligt en voor het slapen gaan nog eenmaal te genieten van de eindeloos
mooie sterrenhemel
in de caravan

Maar met een beetje mazzel, liggen we rond die tijd, geveld door de mexicaanse griep, allemaal
alleen in ons eigen bed, mooie plannen te maken...

Dus, mocht je nog wat te doen hebben,
Doe het
NU

Nu, nu, nu

En anders weet ik zeker
Dat 2010
JOU! jaar wordt!

Enjoy!

(het zal jullie niet verbazen dat dit ietwat sarcastisch, met een knipoog geschreven schrijven, vannacht, aan mij gericht, in het grote onzinboek der marjoose zaken, ik graag met jullie wilde delen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 215
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

By da way, dag 2 zit erop
Ik denk dat de drank en ik
wel klaar zijn met elkaar
Ik hou een slag om de arm,
juich niet te vroeg

Gister lekker gefietst
Gegeten bij vrienden
Rustig wat aan gerommeld

De plannen liggen klaar
Vandaag over tot aktie

Stap voor stap
Structuur en regelmaat

Om mijn nieuwe leven verder van de grond te krijgen
Een dagelijks bestaan en routine op te bouwen
Om daarna die grote droom, die eenmaal daar wellicht
vervlogen is

Maar dan heb ik in ieder geval een goed in elkaar getimmerd
en solide dagelijks bestaan

Nie waar

I'll be prepared!

Hee rakkers
Goedemorgen
Fijne koffie
En een goede dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen AdB'ers,
vernomen dat ik effe mijn koppie hier moest binnen gooien .
was wel moeilijk , is lang geleden dat ik hier nog geweest ben dus wist mijn inlog gegevens niet meer ;-((
met mij gaat alles heel goed mensen , veel werk ivm vervangingen van collegas , huizeke behangen en sinds 8 augustus een nieuw katerke in mijn leven , mooie kleine rode dondersteen , hij heeft de naam Yuki gekregen is gezegent in het japans :heart:
gezegent ben ik dat ik niet meer hoef te drinken :-)
gisteren wel veel aan jullie gedacht want was eens afgezakt naar Sluis , nederland en nederland staat voor mij voor de ADB'ers :-))
ik volg jullie al een poosje niet meer dus weet ik niet hoe het met jullie is , hopelijk alles goed
zo ik ga er weer vandoor , wens jullie veel fijns toe vandaag en alle andere dagen uiteraard
toi toi :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen, nou ja, alleen Blacky en Els zijn online zie ik.

Blacky, aangenaam. Al lang gastopt?

Els, hoest jou vergaan van het weekend?

Ik heb pittige dagen gehad, partner en kids sinds vrijdag "officieel" verhuisd. Heb haar het hele weekend nog geholpen met het huis. Ver weg hoor daar. Pfffff.

Maar het goede nieuws is wel, dat ik ondanks deze moeilijkste tijd van mijn leven NIET taalde naar drank. Kheb wel de indruk dat ik me niet ga verzuipen en het op dat gebied niet moeilijk ga krijgen. Dat scheelt en zal mijn hoop op relatieherstel dan dus ook niet in de weg gaan staan. Drank was een van de belangrijkste oorzaken.

Vrijdag 2 uur bij een paragnost gezeten. (Voor het eerst in mijn leven) Deze moest een hele goede zijn en mijn ex (is daar meer in thuis) was daar ook al 4x geweest.
Ongelofelijk, die man sloeg de spijker achter elkaar op zijn kop zeg. Geweldig, hier heb ik veel aan gehad, ondanks dat ik dus enigzins sceptisch ben voor paragnosten. Ik weet nog steeds niet hoe ik nou tegen deze gaven aan kijk, maar volgens mij ben ik om. Voltreffer na voltreffer was het.

Nou tot later weer.
Vandaag is mijn 21e dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik heb koffie en een peuk, wat wil een meid nog meer op de ochtend :P

Suf,

ik lees dat je het moeilijk hebt gehad het afgelopen weekend. en dat is toch niet gek te noemen?
je bent een nieuw leven begonnen, weliswaar niet helemaal gepland en zelf gewild maar toch is het zo.
Vanaf nu is het zaak om je eigen leven op orde te brengen en zodoende weer te kunnen en te mogen vechten voor je kinderen en vriendin.

houd je koppie erbij, je weet dat drank niet helpt en je weet ook dat je het kan!!!

:present: van mij deze opsteker om vrolijk en vastberaden dag 22 tegemoet te zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Tas.

Het wordt een lange weg en hoop dat deze goed eindigt met ons vieren. Dat ze idd haar rust vindt, haar "verhaal" klopt en dat ze gaat inzien dat deze keuze niet de juiste was.

En ondertussen blijf ik piekeren omdat ik niet anders kan en mijn leven ordenen.
Zonder drank, dat scheelt, maar ik moet wel eerlijk zijn.....ik zou er af en toe best een lusten hoor. Gewoon voor de lekker.
De drang ernaar is er echter niet, dus dat is de winst. En de trek weersta ik, maar ik vind het wel jammer dat ik niet gewoon op een terrasje een paar biertjes kan nemen. Dat is wel zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, ik herken dat wel!

ik moest 1,5 jaar geleden noodgedwongen mijn leven veranderen, ben al mijn energie ben ik er tegenaan gegaan en er is ook veel veranderd, gelukkig maar, maar soms kan ik nog steeds een ietsiepietsie boos worden omdat ik niet meer mag.

klinkklare onzin dus, maar ook ik zit wel eens jaloers te kijken naar het terras, vervolgens plof ik heel obstinaat neer en bestel een........sinas :D

weersta de trek maar, je krijgt er zoveel voor terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

had je trouwens niet eerst een raar idee om naar een paragnost te gaan?

ik weet dat er meer is tussen hemel en aarde, maar toch paragnosten???
tja, onze lieve heer deelt geen diploma's uit, dus ik blijf sceptisch.

maar als het helpt blijven doen hoor, het onzin om goede dingen opzij te zetten omdat je er niet in zou geloven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,


even koffie, is er iemand die gezet heeft?

Suf,
Niet verwonderlijk, je bent je gewoontes aan het doorbreken,
dat gaat niet van de éne op de andere dag.

Blacky,
fijn om je even te lezen
en vooral dat het goed met je gaat.
:heart:

Verder ben ik niet echt op de hoogte, normaal lees
ik altijd bij, vandaag niet.
Ik zag alleen dat Dar vertrokken is????
Heel erg jammer.
Weet iemand de reden?
Mag per PB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

Koffie...............vangen.................

Ik weet niet of Dar is vertrokken
laten we dat ook even rustig afwachten
ik denk dat het meer een kwestie was van boosheid
en die moet even zakken

ik ben altijd blij om te lezen dat het met blacky goed gaat, ik vind alleen de reden waarom ze zich heeft gemeld niet leuk!
nu wordt blacky lastiggevallen door onze zorgen om niets!
maar zeker weten harstikke lief om toch even iets te laten horen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is ook lastig als dat ding het niet meer doet!!!
maar na 18 jaar zal je er wel een beetje aan gewend zijn :wacko:

je lever, ik moest dan verplicht maar dat ik later de waardes weer ging prikken was ik ontzettend vooruit gegaan en daar was ik trots op!
ik heb weer een lever van een 18 jarige :D
ik heb het gezien als een ziekte in mijn lever en die kon ik zelfstandig genezen!
een extra stimulans zeg maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasm Ik had een reden voor de paragnost.
De afgelopen jaren wilde ik er steeds een keer naar toe vanwege de verhalen van mij vriendin en zij raadde het me ook steeds aan. Het is er gewoon nopoit van gekomen.
Afgelopen donderdag (soort van onze "afscheidsavond" dus) hebben we de avond samen doorgebracht in de haven van onze gemeente en was heel romantisch en emotioneel. Zij gooide er toen nog wat details uit (gesprekken gingen dieper als ooit) en toonde bijzonder veel emoties. Ze huilde veel en leek eindelijk gevoel te hebben.
Groot onderwerp was deze avond paragnosten, wat zij haar vertelden in het verleden en ze noemde de nodige voorbeelden. Met name mbt mijn persoontje. (zij is erg gelovig in deze materie en geloofd volgens mij nagenoeg alles wat zij zeggen wat ik dus een bezwaar vind als het over mij gaat.
Niettemin zaten er onderwerpen tussen die ik ook wel eens zou willen horen (al was het alleen maar voor de test) en ik was besloten om deze (ze noemde er een specifiek als beste, ook namens anderen) de volgende dag op te zoeken. Ik had haar niets verteld op dat moment. Wel de volgende dag achteraf.

De man maakte een zeeeeer goede indruk op me en vertelde echt een aantal specifieke (dus geen algemeenheden of gokjes) dingen over mij.

Nee dus, ik was er niet huiverig o.d. voor, maar ging er doelbewust heen. Mede door hem, maar ook de emoties en verhalen van mijn partner die dag ervoor hebben bij mij vele kwartjes doen vallen en maakt haar redenen wat begrijpelijker en "betrouwbaarder". Dat geeft mij een goed gevoel en dus denk ik er wat aan gehad te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen, wederom weer een rotnacht gehad ofwel zo goed als niet geslapen.
Suffertje, wat moeilijk voor je maar wat heb je het goed gedaan!
Ik heb ook ervaring met een heel goede paragnoste en ben net als jij in eerste instantie sceptisch: eerst zien en dan geloven zeg maar.
Morgen tasseke, gooit de koffie maar hier heen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...