lady jane Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Oh Hannah,Wat is het toch moeilijk he moeders/dochters.De mijne is 13 en na een heel zwaar jaar (lig in scheiding) samen 2 weken op vakantie geweest, waardevol, maar ook zwaar; heb ik ook gevraagd of ze 2 weken bij haar vader kan wonnen, zodat ik ook tijd voor mezelf heb. Ze gedraagt zich soms alsof ze al 16 is.Dus 15 is vast nog een stukje zwaarder. Ik leef met je mee.Soms is de struktuur van een internaat goed, wij zijn er voor onze zoon ook mee bezig geweest.Als je bijv. een schippersinternaat vindt heb je in elk geval een gezond aanbod van medeleerlingen en in Belgie schijnen ook hele goede (betaalbaar) te zijn.Maar misschien is het mogelijk er hulp bij te krijgen zodat het wel kan? Of half/half vader/moeder?Kinderen opvoeden is erg moeilijk en alleen bijna niet te doen.Veel wijsheid bij je besluit.Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Ja, vandaag was het afzien. Van de airco op het werk naar buiten en terug.Zegt een collega van mij, hey ik heb best trek in een koud biertje... Reactie van mij, als je dat toch gaat halen, neem me een orelos mee.Wassie helemaal verbaasd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Goedenavond allemaal,Eventjes ingelogd en net terug van de AA. Even een vraag aan de speialisten hier, vroeg me net iets af, Is er op de pagina ook een soort van kalender met stopdata van alle forumgenoten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Er is veel over te vinden op het internet!Voor God mag je (heb ik begrepen) ook lezen "Hogere Macht" en dan kun je zelf invullen welke hogere macht dat voor jou is.Er zijn ook groepen die zonder dat begrip werken.Ik ben de laatste tijd ook veel met zoektocht bezig omdat ik graag andere mensen wil helpen met wat ik geleerd heb. Daar heb ik hier - behalve het forum en hier een daar een individueel iemand - geen mogelijkheden voor. Kirky,Je mag ook nog een waarheid vertellen die NIET direct liegen is. Mijn goede vriend A. heeft een nieuwe baan een heeft het hele verhaal, echtscheiding, zware depressie enz. gewoon niet verteld, maar omhéén gepraat. Was geen probleem heeft niemand naar gevraagd. Ik zou zelf (maar dat ben ik) in de door jou gewenste funktie niet direkt vertellen jaaaaaaaa hallllllloooooooooooo ik had een alcoholprobleem en drink 1,5 jaar niet. Het gaat goed hoor! Alcohol en verkeer is géén combinatie en dat weet jij ook. Misschien zeggen ze dan kom over een half jaar maar eens terug.Ik ben het niet helemaal met de anderen eens, maar dat is mijn mening. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Ja Suf, die was er wel, ik ga hem eens opzoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Gevonden: Mijlpalenlijst en discussie daaropvolgend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Ja volgens mij wel, zal even zoeken worden hoor, maar er is een draadje dat heet Mijlpalen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Ah, Houtje heeft het al gevonden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Houtje dank je wel,Alles wat ik lees bij de AA gaat over alcoholisten, ook de 12 stappenHoe kan iemand die niet drinkt dan aan zichzelf werken?Ik heb ook al gekeken bij Al Anonaangepast voor de persoon;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Macha Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Hallo Suffertje,Jij bent toch gestopt 28 juli dacht ik.Ga even naar het Augustuspact 2009, bij thema's.Staat een nieuw draadje door Els.Trouwens fijn dat je er bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 AR,Volgens mij gaan de 12 stappen ook over alcies en zijn stappen om korte en lange termijn gedrag te veranderen (ik zeg het maar even in mijn eigen, waarschijnlijk door AA-ers, niet-goegekeurde woorden, sorry daarvoor). Je zou zeggen dat Will meer heeft aan Al-Anon dus ik vind het wel vreemd dat dat niets oplevert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Als ik er langer over nadenk, kan ik allerlei vragen bedenken:moet ze haar zoon misschien los gaan laten zoals een alcie de drank moet leren loslaten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Bravo Kirky,Nu sta je echt voor jezelf en als ik zo die prachtige openingszin van Marjo teruglees is dat ook hoe jij in je beroep staat. Kijk er nog maar eens goed naar want als jij je passie kunt overbrengen dan kijkt een goed personeelsmanager(of hoe dat heet) wel door dat hiaat in je CV heen en als je ook nog de moed hebt eerlijk te blijven dan weet zo iemand meteen wat hij zal missen als hij/zij jou niet deze kans geeft.ZET M OP!!!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Houtje da`s een lastigeJe snapt wel waaromaangepast voor de persoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Hoi AR,Ik heb het ooit gegoogled,dus dat zou jou ook moeten lukken.Als je het niet kunt vinden laat dan ff weten, ga ik ook nog eens op zoek,groetjes Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Jane ik zit me suf te googlen hoor, ik google overal op:huh: maar vind het een superzoekmachine;)maar wat zij dus precies kan gebruiken kan ik niet vinden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 goeie aktie Mika;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Kijk AR,Ik zou het zelf denk ik ook niet kunnen,Maar ik heb iemand in mijn familie die compleet kapot is gegaanaan het (wan)gedrag van haar zoon en hem uiteindelijk eruit heeft gezetom haarzelf en haar andere kinderen te redden.Dat was de enige goeie stap denk ik toch.Misschien is er een tussenvorm denkbaarDat hij wel "inwoont" bij haar maar zich dan écht aan een aantal basisafsprakendient te houden.En misschien is alle energie die ze in hem steektuiteindelijk te veel gaan kosten voor haar.Tasseke had het van de week over"de bankrekening van het leven" je kunt nietalleen maar blijven opnemen maar moet ookregelmatig wat storten anders gaat het niet goedmet je saldo.Zo tussen de regels door lezend denk ik dat ze zielsveel van hem houdt en daarom nietlos kan-durft te laten van zichzelf.Of misschien een enorm schuldgevoel heeftdat het zover gekomen is en zichzelfdat kwalijk neemt?Ik kan me dat nl. zo vreselijk goed voorstellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Dat idee heb ik dus niet Naat maar succes verder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Naat30,ken het...Heb een lotgenoot gevonden en we msn'n ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Naat30,Dat zou jammer zijn, want volgens mij heb je wél heel veel reakties gehad.Genegeerd ben je zéker niet.Het klopt ook niet met je onderschrift! Nu blijf je doen wat je altijd gedaan hebt, je voelt je genegeerd, beledigd misschien en trekt je terug.Lees je eigen onderschrift nog eens!En lees eens na hoeveel postitieve berichten je hebt gekregen.Het is je eigen keus, maar het is zo tweestrijdig (dat is geen NL). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Hoi Suffertje,Op forum thema's staat de zomerpact-groep (waar jij denk ik ook bij past? als je wilt natuurlijk) en daar staan wel stopdata bij. Verder bij wie is wie misschien, maar dat wordt veel werk om terug te lezen.gr Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Jane, er is een speciale draad over bij Thema's die heb ik weer naar boven gehaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 AR,Wens Will maar sterkte. Lieve mensen,Ik ga eruit slaap lekker allemaal en in mijn mandje. Ben moe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 20 augustus 2009 Jammer Naat30,Waarschijnlijk interpreteer je iets op een oude manier,maar ik herken ons forum er niet inen mezelf ook niet.Had je je al bij het zomerpact opgegeven?Pas je denk ik ook in als ik zo je datum zie en dan zit je in een kleiner clubjewaar waarschijnlijk de drempel wat lager is.gr Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden