Spring naar bijdragen

donderdag 20 augustus


Mai

Aanbevolen berichten

Lieverds,

Onweer voorbij, geen noodweer maar wel stevig.

Voor het overige ben ik super gelukkig, waar kan ik dit uitschreeuwen.
Enkel hier, jullie begrijpen mij.

Potver, ik drink niet meer.

Dit gevoel is om vast te houden, levenslang.

Maar, ik ga dag per dag "levenslang"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

AR ik heb geen idee, dat 12 stappenplan.
Misschien vraag ik naar iets wat je al verteld hebt gisteren maar wat voor werk ga je nu doen?

Witte heb je pb gestuurd.

Kirky: de regen is hier alweer gestopt en bij jou? Dat wordt weer niks hier, alle buien zijn leeg tegen de tijd dat ze bij ons arriveren..............
Niet zenuwachtig zijn voor morgen hoor, gewoon jezelf zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook niet makkelijk wat er vandaag gebeurd is.
Heeft de vader je nog opgebeld???
Is dat wat er voor zorgde dat je ging drinken???


Niet meer drinken nu dan Hannah,
Na drie borrels gaat je geweten super
snel naar beneden en voor je t weet heb
je er morgen spijt van!!!!
Gooi de flesl weg, Ga in je tuin zitten met een mega groot glas water!!
En loop af en toe naar binnen om onze steun te lezen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel AR

Ik heb echt behoefte om aan heel de wereld te laten weten hoe het voelt, geen alcohol.
Echter niemand begrijpt dit, waarom ?
Heb nu meermaals ondervonden dat de buitenwereld niets wist van mijn alcoholprobleem.
Hoe heb ik dit dan zo kunnen verbergen.

Vorige week aan mijn baas verteld dat ik geen alco. meer dronk, reactie : heel verbaasd.
Jij dronk toch niet veel.

Dat ik meer dan vijf jaar vele uren in de voormiddag heel suf en ellendig rondliep op het werk
heeft blijkbaar nooit iemand gezien.
Toch raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macha, bij mij viel het ook nooit op omdat ik thuis zoveel dronk, alleen.

En ik voelde me ook heel vaak ellendig en suf, maar waarschijnkijk viel dat ook niet op en dat ik 7 dagen in de week zo opgefokt was kwam van het werk wat ik had dacht ik

en alle positieve dingen die ik nu mee maak kan ik met niemand anders delen dan met het forum, want inderdaad NIEMAND die het snapt wat niet drinken met je doet:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei! Dat was een knal zeg!
Denk dat ik zo de pc uitzet.

Hannah...............je weet het zelf ook wel.
Help jezelf! Bescherm jezelf, maar niet met alco, please?
Héé'l veel sterkte.

Ok, AR, je hebt er vast zin in!

Mensen ik ga uitloggen.
Ben zelf niet bang voor onweer maar ouwe hondje wel, heel erg, die plast soms van angst op de grond. Moet haar nu ff in de gaten houden, gaat net zo goed weer na die kleine beroerte.

Dagdag, fijne avond en voor wie naar bed gaat: sweet dreams :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naat
AR

Ik ga dit nu ook niet zo maar overal vertellen. Gewoon op het juiste moment.
Dan schaam ik me echter niet. Vb. op het werk, baas en ik dronken in de late
namiddag een pintje samen. Was heel normaal, nu weet hij dat ik niet meer
drink dus vraagt hij dit niet meer. Zie je mij al elke dag een smoes verzinnen
waarom ik niet drink.

Enkel op het forum kun je deze dingen kwijt, met vriend lukt dit niet goed,
ligt trouwens in bed van 20u. Ja, te veel gedronken. Zinnige praat had hij niet,
doet nogal druk dan.

Ik drink niet en doe het enkel voor mezelf, krijg er zoveel voor in de plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AlbertRemmo,

DE TWAALF STAPPEN EN TWAALF TRADITIES
VAN ALCOHOLICS ANONYMOUS
--------------------------------------------------------------------------------

De Twaalf Stappen *
Wij erkenden dat wij machteloos stonden tegenover alcohol - dat ons leven onbestuurbaar was geworden.

Gingen geloven dat een Macht groter dan wijzelf onze geestelijke gezondheid kon herstellen.

Namen het besluit onze wil en ons leven over te dragen aan de zorg van God zoals wij Hem begrepen.

Maakten een diepgaande en onbevreesde morele inventaris van onszelf op.

Erkenden tegenover God, tegenover onszelf en tegenover een ander mens de precieze aard van onze misstappen.

Waren volkomen bereid om God al deze karaktergebreken te laten wegnemen.

Vroegen Hem nederig onze tekortkomingen weg te nemen.

Maakten een lijst op van alle personen die wij schade hadden berokkend en werden bereid het bij hen allen weer goed te maken.

Maakten het waar mogelijk rechtstreeks weer goed bij deze mensen, behalve wanneer dit hen of anderen zou kwetsen.

Gingen door met het opmaken van onze persoonlijke inventaris en wanneer wij fout waren erkenden wij dat onmiddellijk.

Zochten door gebed en meditatie verbetering in ons bewuste contact met God zoals wij Hem begrepen, slechts biddend om Zijn wil voor ons te kennen en de kracht die te volbrengen.

Tot spiritueel ontwaken gekomen als resultaat van deze stappen, probeerden wij deze boodschap aan alcoholisten te brengen en deze beginselen toe te passen in al ons doen en laten.
De Twaalf Tradities *
Ons gemeenschappelijk welzijn behoort op de eerste plaats te komen; persoonlijk herstel hangt af van de eenheid in A.A.

Voor ons gemeenschappelijke doel, als groep, bestaat er slechts één uiteindelijk gezag: een liefhebbende God zoals Deze zich in ons groepsgeweten tot uitdrukking mag brengen. Onze leiders zijn slechts vertrouwde dienaren; zij besturen niet.

Het enige vereiste voor A.A.-lidmaatschap is een verlangen te stoppen met drinken.

Iedere groep behoort autonoom te zijn, behalve in aangelegenheden die andere groepen of A.A. als geheel raken.

Iedere groep heeft slechts één hoofddoel: haar boodschap te brengen aan de alcoholist die nog lijdt.

Een A.A.-groep mag nooit enige verwante voorziening of onderneming buiten haar goedkeuren, financieren of er de naam van A.A. aan lenen, opdat problemen rond geld, eigendom of aanzien ons niet van ons hoofddoel afleiden.

Iedere A.A.-groep behoort volledig in eigen behoeften te voorzien en bijdragen van buiten af te wijzen.

Alcoholics Anonymous dient voor altijd niet-professioneel te blijven, maar onze dienstencentra mogen speciale medewerkers in dienst nemen.

A.A. als zodanig mag nooit worden georganiseerd; maar wij kunnen diensten of comités in het leven roepen die rechtstreeks verantwoordelijk zijn aan hen die zij dienen.

Alcoholics Anonymous heeft geen mening over aangelegenheden buiten A.A.; daarom mag de naam van A.A. nooit in enig publiek meningsverschil worden betrokken.

Onze gedragslijn inzake public relations is meer gebaseerd op aantrekkingskracht dan op promotie; op het vlak van pers, radio en film moeten wij altijd persoonlijke anonimiteit in acht nemen.

Anonimiteit is het spirituele fundament van al onze tradities; zij herinnert ons er steeds aan principes voor persoonlijke belangen te laten gaan.


--------------------------------------------------------------------------------

* Vertaling van de Twelve Steps van Alcoholics Anonymous. De oorspronkelijke tekst luidt als volgt. 1) We admitted we were powerless over alcohol - that our lives had become unmanageable. 2) Came to believe that a Power greater than ourselves could restore us to sanity. 3) Made a decision to turn our will and our lives over to the care of God as we understood Him. 4) Made a searching and fearless moral inventory of ourselves. 5) Admitted to God, to ourselves and to another human being the exact nature of our wrongs. 6) Were entirely ready to have God remove all these defects of character. 7) Humbly asked Him to remove our shortcomings. 8) Made a list of all persons we had harmed, and became willing to make amends to them all. 9) Made direct amends to such people wherever possible, except when to do so would injure them or others. 10) Continued to take personal inventory and when we were wrong promptly admitted it. 11) Sought through prayer and meditation to improve our conscious contact with God as we understood Him, praying only for knowledge of His will for us and the power to carry that out. 12) Having had a spiritual awakening as the result of these steps, we tried to carry this message to alcoholics, and to practice these principles in all our affairs. Twelve Steps Copyright © 1976 Alcoholics Anonymous World Services, Inc.

--------------------------------------------------------------------------------

* Vertaling van de Twelve Traditions van Alcoholics Anonymous. De oorspronkelijke tekst luidt als volgt. 1) Our common welfare should come first; personal recovery depends upon A.A. unity. 2) For our group purpose there is but one ultimate authority - a loving God as He may express Himself in our group conscience. Our leaders are but trusted servants; they do not govern. 3) The only requirement for A.A. membership is a desire to stop drinking. 4) Each group should be autonomous except in matters affecting other groups or A.A. as a whole. 5) Each group has but one primary purpose - to carry its message to the alcoholic who still suffers. 6) An A.A. group ought never endorse, finance or lend the A.A. name to any related facility or outside enterprise, lest problems of money, property and prestige divert us from our primary purpose. 7) Every A.A. group ought to be fully self-supporting, declining outside contributions. 8) Alcoholics Anonymous should remain forever nonprofessional, but our service centers may employ special workers. 9) A.A., as such, ought never be organized; but we may create service boards or committees directly responsible to those they serve. 10) Alcoholics Anonymous has no opinion on outside issues; hence the A.A. name ought never be drawn into public controversy. 11) Our public relations policy is based on attraction rather than promotion; we need always maintain personal anonymity at the level of press, radio and films. 12) Anonymity is the spiritual foundation of all our traditions, ever reminding us to place principles before personalities. Twelve Traditions Copyright © 1976 Alcoholics Anonymous World Services, Inc.


--------------------------------------------------------------------------------

[ Naar boven ]

[ Terug ]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...