AlbertRemmo Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 of je dringt je leuk op? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sailor Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 zinken! Vie? niet omslaan lijkt mij een groter probleem,of hebben jullie zo'n mooie canadese kano?vond recentelijk ergens op het net een bouwtekening van zo'n ding,questie van allemaal latjes buigen en lijmen tis "ff"werk maar dan heb je ook wat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Macha Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 AR, erg druk voor jou, werk ze.Tasseke even je vraag beantwoorden.Ik zie er niet tegen op om naar de BBQ te gaan, ben ook niet bang dat ik ga drinken.Soms ben ik wel bang dat het zo goed met me gaat. Een reden te meer om zeeralert te blijven.Het enorme drinken van de anderen stoort me nu wel, voordien was ik daar immers zelf bij,ik merkte er niets van. Mijn lief kan er ook wat van dus later op de avond.... Afwachten.Niet fijn, weet ik nu al, komen meestal woorden van, indien ik iets zeg is het niet goed,indien ik zwijg ook niet.Maar, ik drink niet, denk aan mezelf en voel me nu super in mijn vel.Tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 AR werk ze!en doe de groeten aan je lieve slavendrijverster! ze zal je toch wel een weekend rust gunnen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Waarom doet mijn toetsenbord vaak zo raar? (Kruimelt met haar croissant).Ja het is eigenlijk een kajak Sailor. Maar mijn echtgenoot heeft af en toe de neiging om aankopen te doen omdat hij het anders zo zielig vindt dat iemand er mee blijft zitten, en dat zijn soms wat kneuzerige aankopen. Dus we zullen zien, waarschijnlijk wordt het hoe dan ook lachen.Macha dat lijkt me lastig: indien je spreekt is het niet goed, indien je zwijgt ook niet.Maar fijn te lezen dat je zo lekker in je vel zit.Je bent gewoon lekker aanwezig Tas. Ik vind het altijd prettig om je te lezen. En ik weet ook wel dat er onder die vrolijkheid nog veel meer zit.Dat is wèl een voordeel als je blijft lezen. Je leert toch forumleden kennen, ook al is het virtueel, en dan weet je een beetje hoe ze in elkaar zitten.Al weet ik niet wat al die nieuw-aangemelden van ons moeten denken. Wat verwacht je van een forum? Diepgaande gesprekken over alcohol? Misschien komt het inderdaad wat bevreemdend over als je je net hebt aangemeld en je leest dan over croissants. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Macha,Die herken ik!!!toen ik net stopte met drinken kwam ik in de hemel terecht, zoveel energie, zo verschrikkelijk helder, ik zag er goed uit, ik was sterk en ga maar door!gossie wat heb ik mij geirriteerd aan die zuipschuiten! even vergeten dat ik dat zelf ook was, weliswaar een droge zuipschuit maar toch........ik heb moeten leren om anderen niet aan te vallen, om ze in hun eigenwaarde te laten.Nu mag van mij iedereen doen wat hij of zij wilt, ik ben gewoon iets eerder thuis want het heeft geen zin om te blijven zitten als je ze niet meer kan verstaan of met consumptie gaan praten.ik heb geleerd, zolang ik rustig ben en normaal over mijn beslissing praat dat er vanzelf mensen bij je komen die schoorvoetend toegeven dat zij ook wel een klein probleempje hebben.Ik kom nog steeds 1x per twee weken in het stamcafé, een paar glaasjes sinas en hop weer naar huis, maar het leukste is dat er meer mensen zijn die af en toe een week geheel niet drinken, even een time-out nemen en het mooiste van alles is dat de eigenaar vrolijk meedoet!een week alcoholvrij?? hij schenkt gewoon niet!laatst vertelde hij nog dat hij het perfect vond, liever natuurlijk een klant die tot zijn 80e langskomt dan een klant die zich met 35 dood heeft gedronken.kortom, blijf genieten en realiseer je dat je een voorbeeldfunctie hebt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Theetje, ik logde vanmorgen in en toen zag ik dat de draad was geopend door iemand die hier nieuw is. Eigenlijk een soort voorstellen, maar ook de draad openen. Ik wist niet of ik nou zelf een draad moest openen, of doorgaan op die voorsteldraad. Tenslotte heb ik eerst even mijn mails zitten beantwoorden en afgewacht hoe een ander forumlid dat zou oplossen.Dat vond ik conventioneel van mezelf, dat ik toch eerst wachtte op een "bekend" iemand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Vie,daar gaat het toch ook om? elkaar een beetje te leren kennen? als je er langer bij blijft leer je de signalen wel op te pikken, je weet wanneer je wel of niet moet vragen.ik vind het iets tekort door de bocht als iemand verwacht dat we op dag één alles weten en goed kunnen ondersteunen.kreeg laatst de stelling mee dat het leven net een bankrekening is, je kan niet oneindig op blijven nemen, je zal ook eens een storting moeten doen, anders krijg je een probleem met je saldo.je zal dus moeten investeren in het forum voordat je grote bedragen kan opnemen!dat is toch niet raar? zo is het leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Heb net even de uitzending van Netwerk gekeken.Goed hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Hallo Via,veel plezier op het water vanmiddag, hoop dat je het droog houdt! (in beide opzichten, grapje).In elk geval is je conditie daarna weer op peil, ik vind kanoe-en zwaar werk.ik houd het vandaag wel op fietsen.Heb vandaag een etentje bij familie,mijn eerste test op alcoholgebied buiten de deur.Er wordt altijd stevig ingenomen bij fam.samenkomsten.Hoop dat ik me dan net zo stevig voel als nu thuis.groetjes Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Welkom Frits en veel forumgenot.Ik hoop dat je er net zoveel aan hebt als ik,het werkt lichtelijk verslavend (het is maar dat je het weet), maar zeker in deze fasewaarschijnlijk je gezondste verslaving!!Zet m op!Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron164 Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 ja goedenmorgen.vandag eerste dag hier. n.a.v. de uitzending gisteren, ga ik er voor.alvast bedankt voor de reacties tot nu toe!Ron Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Gewoon onweerstaanbaar spontaan Tas,Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Jane, voel jij je sterk? Dat is goed.Wel heel spannend voor de eerste keer niet drinken buiten de deur.Heb je een soort mantra voor jezelf dat je dat etentje doorkomt zoals jij dat wil?Want droog blijven is wel zoals jij wil, toch?Je kan het natuurlijk ook op je slofjes af doen, zo van: tralala, hier ben ik, nuchter en wel, en ik drink lekker niet!Of hoe ga jij dat doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Ron,ik zie dat je de dagdraad hebt gevonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Hoi Macha,Heb dezelfde situatie,ook voor het eerst een etentje(indonesisch hmmmm, maar wel pittig)waar best veel gedronken zal gaan worden.Zumme een pactje voor een dag sluiten?Ik kan wel een stokje achter de deur gebruiken!Ik drink vandaag niet!Zo dat staat maar even zwart op wit.Veel plezier bij de BBQJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron164 Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 ja, toch nog vrij snel hé Albertina! haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Ik heb vanavond ook een etentje, mosselen, jammie.Geen zorgen iedereen weet dat ik niet drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Mogge theemuts,kijk he via de link van gisteravond laat? Die doet het goed.Bij uitzending gemist, kreeg ik m ook niet goed.Nog maar eens proberen!Het is echt de moeite waard,nogmaals chapeau voor je/zeweetwelJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Albertientje...????? Zit je dingen uit te lokken? Mosselen! Als ik in de hemel terecht kom wil ik elke dag mosselen eten. Straight, of met room, of met peterselie, of... Zelfs de overgebleven mosselen van de volgende dag lust ik nog gebakken.Maar waar halen die vrienden van je om deze tijd van het jaar verse mosselen vandaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Geen idee Vie,ik neem het zoals het komt.Eigenlijk zou ik het liefst iedereen op de uitzendingvan gisteren attenderen, zodat ze een beetjes snappen hoe ik er in sta.Maar in het verleden reageerden sommigen vanuit de verdediging (zegt natuurlijk wel wat, want ik viel niet aan) en dan wordt het allemaal zo gevoelig en zwaar, dat is mijn bedoeling niet, zeker niet bij een lekker etentje.En als ik doordenk (doe ik niet zo vaal hoor, maar ja zonder drank overkomt het me toch steeds vaker, vermoeiend dat wel) ik moet er niet aan denken dat ze in hun nieuwsgierigheid hier mee gaan lezen,ze weten zo welke ik ben, en alleen deze posting al. Snap je? Dilemma van tante Emma.Maar de therapeut in mij denkt stiekumpjes: oh wat zou het goed zijn als jullie hier eens een kijkje kwamen nemen.Ben hier alleen in, met dit soort gedachtes, nee toch?Maar Via als je een mantra voor me te leen heb,ik kan alle hulpjes gebruiken hoor, geef m vanavond laat of morgenvroeg wel weer terug,groetjes Janeenne pas op met die croissantsje toetsenbord wil langer mee!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 goede morgen iedereende uitzending gister avond heb ik vol bewondering bekekenvond het erg knap van vera dat ze dit gedaan heeft,zo voor het oog van iedereen je verhaal vertellenalle nieuwkomers een welkom,sterkte en succes met de strijd die je nu aangegaan bentvie veel plezier met de kanohet is erg goed "voor"je spierpijn ,die zal nog erger worden[geintje]allemaal een zonnige en droge dag gewenstlaat de eerste staan,dat doe ik ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Vie,de mosselen zijn er al weer een paar weken.Dus gewoon bij de supermarkt.Goedemorgen,Bako. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Denk dat jij het eigenlijk wel voor elkaar hebt Jane.Nog een beetje teentjes stoten misschien. Maar of je nou drinkt of niet, tenen stoten doen we allemaal.Ik vind je posting heel mooi. "Konden jullie maar een kijkje nemen". Kon er maar een DVD opgenomen worden van ons denken, hoe we dromen, wat we doen, was het maar een helder beeld.Woorden schieten soms zo tekort. Maar toch komt er soms iets over.Jij verzint je eigen mantra wel. Je eigen nuchtere, fitte, mooie Jane. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 22 augustus 2009 Dankjewel lieve Vie,Ik gebruik je laatste zin als mantra,schrijf m maar even opben niet zo goed in positievedingen incasseren, erg he?Ga nu gauw de boodschappen doen,zoon uit bed halen,straks naar zijn vader sturen,en dan..............met open viziernuchternaar 't vertierbye byeJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden