Diempje Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 En ik weet dat jullie gelijk hebben.Het is nooit dat ene drankje, of die paar drankjes, het worden er altijd meer. Als het bij dat was gebleven was het voor ons allemaal nooit een probleem geworden, toch? En ook het 'lekkere vertrouwde gevoel' is het inderdaad niet waard. Want dat is het misschien even, maar je echte gevoel moet er plaats voor maken en dat komt dan later meestal op een negatieve manier terug. En waarom inderdaad naar een plaats gaan waar het zonder alcohol misschien wel helemaal niet leuk is??Maar TOCH!Stom hè, die 'maar toch!'Maar toch, kan het toch ook gewoon gezellig zijn. Er zijn genoeg mensen die drinken. Misschien kunnen die mensen beter maat houden? Of voelen ze zich minder schuldig wanneer ze een kater hebben? Of trekken ze zich er minder van aan wanneer ze wat dingen van een avond zijn vergeten?I donno. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Wie weet hoe je een profiel kunt sluiten???? ik had een pv bericht van adelaar of iemand kan helpen om het te sluiten thanks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Suffertje Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 FF, ik praat voor mezelf,IK kan goed naar zo'n plaats gaan en dan toch fris drinken. Als de plaats en de mensen nou eenmaal gezellig zijn?Mijn ervaring is wel dat die mensen niet (niet allemaal natuurlijk) de hele avond gezellig blijven. Zij veranderen met het uur, jij niet. Dan wordt het minder en denk ik wel dat het prettiger is om te gaan. Wat mijn (zelf)vertrouwen betreft, Ik heb veel meer zelfvertrouwen zonder drank dan met. Ligt aan mij? Raar? Nee hoor hoor, ik begrijp goed wat er bedoeld wordt, maar serieus, zonder heb ik echt meer zelfvertrouwen.Toen ik 20 was en in de disco lag dat anders ja.Maar ben nu 42 en sta serieus in de maatschappij en mensen nemen mij serieus. Toen ik dronk dacht ik vaak dat mensen het zagen, roken of dat ik flauwekul vertelde. Ik wist het niet en zag soms spoken. Ik schaamde me soms en wist niet eens of het terecht was.In feite moet roken en drinken makkelijk af te leren zijn. Wat is er nou makkelijker iets NIET doen? Je hoeft er niet eens iets voor te doen? Niet eens de deur uit of op te staan, haha. Was het maar zo makkelijk he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mika Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Goede avond, net thuis en nog niet bijgelezen. Weet ook niet of ik dat ga redden, ben ff weg geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 @wingchun Ik denk dat dat meer persoonlijk is... voor mij zegt het genoeg dat je alcohol nodig hebt wanneer je in je eentje thuis zit. @theemuts Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of mijn naam veranderd kan worden in Diempje, dus we zullen het zien Ennuh... ik denk dat bijna elke student wel valt onder de noemer alcoholist wanneer je naar de officiële omschrijving van een alcoholist gaat kijken. Maargoed, ik ben hier eigenlijk niet om al jullie goede argumenten te weerleggen. Misschien meer om via jullie zelf tot een echt besluit te komen, in plaats van de opwelling dit het een paar dagen geleden is geweest. Want misschien sta ik daardoor inderdaad nog niet echt sterk in mijn schoenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mistyday Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hallo, nou ik heb de dagdraad gevonden. Gisteren niets gedronken, maar vandaag alweer een paar glaasjes. Maar niets aan de hand, dat maakt het soms zo moeilijk. Het gaat vaak goed en dan is het zo lekker.Maar als ik weer een bui heb, nou dan gaat het falikant mis. maar niet vandaag. Ik voel het wel aankomen. Hebben jullie dat ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Oke theemuts ,ze is alweer weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mistyday Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 quote: Originally posted by: theemutsIk blijf het idioot vinden, zoals dat met die profielen werkt. Iemand roept Pietjepuk, je profiel staat open en dan heb ik eigenlijk de neiging om dat profiel meteen te gaan bekijken. Heb ik ook weleens gedaan en dan staan daar open en bloot naam, achternaam en woonplaats. En je hoeft niet eens ingelogd te zijn om zo gegevens te verzamelen. Het zou standaard onzichtbaar moeten zijn. Die gegevens hoeven trouwens helemaal niet gevraagd te worden, je kan er net zo goed onzin invullen. eerlijk gezegd heb ik dat ook gedaan, ik kon het wel geweten hebben?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PEM Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Hoi Meiske,Ik had het al gezien van Adelaar. Ik heb haar eea al laten wijzigen. En ik heb de moderator al ingelicht. ik heb haar geadviseerd nu even uitgelogd te blijven. En morgen even te proberen of haar profiel afgeschermd is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mistyday Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 quote: Originally posted by: mistyday quote: Originally posted by: theemutsIk blijf het idioot vinden, zoals dat met die profielen werkt. Iemand roept Pietjepuk, je profiel staat open en dan heb ik eigenlijk de neiging om dat profiel meteen te gaan bekijken. Heb ik ook weleens gedaan en dan staan daar open en bloot naam, achternaam en woonplaats. En je hoeft niet eens ingelogd te zijn om zo gegevens te verzamelen. Het zou standaard onzichtbaar moeten zijn. Die gegevens hoeven trouwens helemaal niet gevraagd te worden, je kan er net zo goed onzin invullen. eerlijk gezegd heb ik dat ook gedaan, ik kon het wel geweten hebben?? MistydayWat is het verschil tussen Quote en antwoorden? en moet je telkens de pagina vernieuwen om de laatste antwoorden te zien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Ik ben al helemaal niet zo goed bekend met de pc ,aan mij heb je dus niks ben al blij dat ik dit hier gevonden heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mistyday Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Volgens mij heb ik het gevonden, onderin is een button voor aanmelden discussie. Nou dat heb ik gedaan,even afwachten of het werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Oeps, Mistyday, zet die knop maar gauw weer uit!Anders krijg je bij ieder nieuw geplaatst bericht een emailtje!Dus zo'n 200 per dag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Misty voorje het weet heb je de mailbox zo propvol,dat weet ik nog wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Maar mensen, maak van die profielen een niet ál te groot probleem!Ik hang hier al een tijdje rond, en er is nog nooit iets indiscreets gebeurd!Iemand die hier gaat lezen, heeft zélf ook een probleem met alcohol, dus dat kan alleen maar een extra hulp zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Navond saam!Wat een roaring in de tent vandaag hier zeg!Heb alles gelezen en weet nu niet meer op wie ik hoe wilde reageren.Enfin.In elk geval: Wingchun :rose:present:,toch een memorabele dag!Caro: heel veel sukses en to ziens in november!Woman en Theemuts: héééél veel sterkte en ik sla virtueel mijn armen om jullie heen.En uiteraard alle nieuwen: welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 avond sara Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mistyday Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Oeps, inderdaad foutje. heb knop gauw uitgezet. Nou maar op de langzame manier.En inderdaad Floortje Fien alleen drinken is geen goede zaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Wil me even aansluiten bij de vraag van Wing:waarom zijn jullie, FF en Mistyday, zo stellig over dat alleen drinken??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mistyday Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Als ik eerlijk ben begrijp ik je vraag niet goed? Ben je het er niet mee eens dat alleen drinken niet goed is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Kwoot: " voor mij zegt het genoeg dat je alcohol nodig hebt wanneer je in je eentje thuis zit. "Ben gewoon benieuwd wat daarmee bedoeld wordt.Klinkt nogal aanmatigend.Laat ook maar, ik heb m'n dag niet.Zware sessie bij de psych gehad.Voel me misschien te snel aangevallen nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Trouwens, Misty: is drinken in gezelschap wel goed dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diempje Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Denk dat mijn reactie daardoor ook wat heftig was, ik voelde me een beetje aangevallen door de post van wing. Vond um een beetje kortzichtig, dat thuis in je eentje een glas wijn drinken beter zou zijn dan gezellig met vrienden in de kroeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
linde Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 Op de valreep val ik nog even binnen.Heb het meeste wel gelezen.Mij gaat het wel wel maar niet iedereenzo lees ik hier.Theemuts wat een toestand met je vriend,gaat het wel?Wonen jullie samen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mistyday Geplaatst 24 augustus 2009 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2009 quote: Originally posted by: SaraKwoot: " voor mij zegt het genoeg dat je alcohol nodig hebt wanneer je in je eentje thuis zit. " Ben gewoon benieuwd wat daarmee bedoeld wordt. Klinkt nogal aanmatigend. Laat ook maar, ik heb m'n dag niet. Zware sessie bij de psych gehad. Voel me misschien te snel aangevallen nu. Hallo Sara bedoel het absoluut niet aanmatigend. Als je alleen gaat drinken en er is geen sociale controledan is in mijn geval vaak het hek van de dam. Dat wil niet zeggen dat het zo is voor iedereen, maar voor mij wel. in gezelschap gaat het bij mij altijd goed, maar alleen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden