Spring naar bijdragen

vrijdag 28 augustus

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Meiske,
Door het stoppen en gestopt zijn, heb ik uiteindelijk de beslissing kunnen nemen om eindelijk hulp te zoeken voor mijn depressiviteit (ik noemde dat nooit zo - ho, zeg, ik mankeer toch niks!).
Ik ben nu meer dan anderhalf jaar verder met de therapie en kan wel zeggen dat er heel wat onterechte schuldgevoelens van me afgevallen zijn. Nee, alles is nog niet verwerkt, maar ik zit op de goede weg. En die goede weg leidt mij steeds verder af van de alcohol. De alcohol was maar heel erg kort een goed medicijn. Ik ben blij dat ik nu goede begeleiding heb, al heeft het mij veel moeite gekost om toe te geven dat ik psychisch niet zo perfect in mekaar steek.

Lieve mensen,
Ik log nu uit en wens jullie nog een aangename avond. Straks kom ik nog even langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing,

volgens mij laat ik het toe in die dromen , maar voel me verschrikkelijk vies daarna( nog steeds), men zegd dat ik het een plekje moet geven maar weet effe niet hoe, een soort herrinnerings kast maar die blijft ook open springen snap je,

toen ik nog zoveel dronk heb ik het gewoon verdrongen ,maar nu ik uchter alles bekijk komt dat dubbel zo hard terug lijkt het wel.

woman bedankt daar had ik nog niet aan gedacht ,ik moet er niet aan denken om alles in details te moeten vertellen an eem psygoloog(man)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Meiske, ik heb het ook wel dat er veel verdriet naar boven komt na een tijd nuchter.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in mijn leven zoveel gehuild heb als de laatste paar weken.
Maar ik vind dit niet zo erg, laat maar komen. De eerste 2 weken met nuchter sliep ik met
mijn knuffelhond (speelgoedbeest) later was dat niet nodig en vergat ik de hele knuffel weer.

Met die branden hier deed ik geen oog dicht; angstig, verdrietig, machteloos etc.
Enerzijds komt dat omdat ik al eens in zo'n brand heb gezeten, anderzijds heeft het ook te maken
met nuchter zijn en onverwerkte emoties die nu naar boven komen. Afgelopen nachten slaap ik
weer met mijn knuffel en ik slaap lekker, ondanks de meest rare dromen.

Verder merk ik dat er bij het verdriet vaak ook wel iets moois te vinden is.
Bv. iemand die, toen jij 12 was, er toch voor je was; een buurvrouw, een leerkracht van school,
een vriendinnetje. Of wie jij was voordat je verkracht bent, wat je mooi vond; een vogel,
de hond van de buren, verzin iets, probeer dat mee te nemen in je dromen; iets wat wel goed was.

Er is nooit alleen maar verdriet, ook al lijkt dat soms zo te voelen. Het verdriet zal nodig zijn
maar het is niet verboden om er ook wat blijdschap bij te zetten. Er is nooit alleen maar een
verkracht meisje, er is ook een onschuldig meisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denhdro ,
is wel heel mooi wat jij nu zegd, maar ik hebtoen aan m,n moeder een belofte gedaan dat ik er nooit met iemand over zou praten , maar ik heb wel gezegd als jij er niet meer bent vertel ik het wel, zelf m`n eigen man heeft al die tijd gedacht dat ik me eerste keer vrijwillig sexs had gehad , en dat heeft loodzwaar op me gedrukt , mijn moeder is 90 jaar geworden,

dat is tien jaar geleden dat ze is overleden, toen heb ik het als eerst aan m`n man verteld, die reageerde ook met van als ik dat toennhad geweten had ik hem vermoord , maar ja heb je dus ook nietds aan,

dus heb hel lang die loodzware last meegedragen , toen ik aan de drank was was het veel makkelijker te dragen vond ik toen,was kwestie van wegdrukken dan he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mijn kamer staat een kast

niet groot, maar ook niet klein

daarin stop ik al mijn last

alle soepzooi, alle pijn

de kast heeft honderd laatjes

ruimte zat voor oude boel

voor spulletjes en praatjes

voor raadsels en gevoel

en als ik op een mooie dag

eens zin heb om te zoeken

denk ik met brede lach

vandaag valt winst te boeken

één laatje trek ik open

rustig aan en heel bedaard

ik hoef het niet te slopen

het meeste is nu toch verjaard

één laatje wordt bekeken

met kalmte, moed en wijsheid

zo zie ik mijn gebreken

en aanvaard ze, zonder spijt

en zie: de pijn valt reuze mee

één last is uit mijn leven

één raadsel opgelost,of twee

dat is mij om het even

en lukt het niet? geen nood!

want......

de kast heeft honderd laatjes

ruimte zat voor oude boel

voor spulletjes en praatjes

voor raadsels en gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meiske iemand schreef eens aan mij

Indien ik je dragen kon

Indien ik je dragen kon
over de diepe grachten
van je getob en je angsten heen,
dan droeg ik je, uren en dagenlang.

Indien ik de woorden kende
om antwoord te geven
op je duizend vragen over dit leven,
over jezelf, over liefhebben en gelukkig worden,
dan praatte ik met je, uren en dagenlang.

Indien ik vrede in je hart kon planten
door geduldig te wachten
en te hopen tot het zaad van de vrede
in je openbrak, dan wachtte ik, uren en dagenlang.

Indien ik kon horen wat omgaat in je hart
aan onmacht, ontevredenheid en onverwerkt verdriet
dan bleef ik naast je staan, uren en dagenlang.

Maar ik ben niet groter niet sterker dan jij,
en ik weet niet alles en ik kan niet zoveel.
Ik ben maar een vriend op je weg,
voor uren en dagenlang.

En ik kan alleen maar hopen dat je dit weet:
Je hoeft nooit alleen te vechten, alleen te zijn.

dat wens ik jouw nu ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moeder had dat niet van je mogen vragen, vind ik, nu heb je waarschijnlijk dubbel verdriet
(bestaat dat; nou ja je begrijpt wel wat ik bedoel) Maar het verdriet mocht er dus niet zijn,
het hele verhaal mocht er niet zijn. Dat is zwaar. Maar nu mag het er wel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wing ik zal het proberen om me over te geven ,
denhdro dit verhaal speelde zich 52 jaar geleden af, toen was men bang voor schande in de fam om het naar buiten te brengen ,maar ja het zei zo , maar ik heb m`n belofte wel stand gehouden toen, daar ben ik achteraf wel blij mee ,want het heeft me nu ook gesterkt om van de drank af te blijven die belofte heb ik mezelf namelijk nu gedaan , en die wil ik houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo nog even de nachtfilm kijken op nederland 2.
Zit ook nog steeds te naaien aan mn buikdanskleding en mn emmer stracciatella yoghurt was echt héééééééérlijk :)
Vandaag iets wonderlijks bedacht.

Als mijn vader in Nederland was vermoord ipv Suriname (mijn vader, Nederlandse nationaliteit, was geemigreerd) was ik waarschijnlijk in aanmerking gekomen voor slachtofferhulp......iets om over na te denken natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meiske, beloof dan ook goed voor jezelf te zijn. Er is hulp, ook vrouwelijke.
Goed van je om het nuchter onder ogen te komen. Lees alles van vanavond nog eens over,
misschien vind je er wat moois in.

Ik ga m'n hondenknuffel maar eens bij z'n oren vatten ;)

Slaap lekker, all :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...