Soothe Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Tasseke, gelukgewenst namens Anna en Soothe!Beetje laat, dus nog een fijne avond.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Goeienavond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Ari: goed van je!En die mensen die "gewoon" 4 wijntjes dronken, stapten die daarna ook "gewoon" in hun auto???Verbijsterend om mee te maken.Vriendin van mij belde begin van de middag met giga kater, was op schuttersfeest geweest en lag pas om 6 uur dronken in bed.Tevoren had ze tegen mij gezegd: "Als je nuchter bent is daar niks aan", dus niet geschikt voor mij.Tja...............Ik beschouw het maar als POSITIEVE discriminatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sara Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Nou moe, iedereen weer weg?Dan ga ik ook maar weer eens iets anders doen.Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stopper Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Ik ben nu een week alcoholvrij, het griepgevoel is weg, maar ik heb wel erg veel last van hoofdpijn aanvallen, die trekken meestal na een uurtje wel weer weg of na een goede kop koffie wil het ook weleens wegtrekken.Weten jullie of die hoofdpijn ook een afkickverschijnsel is? Psychisch heb ik nog steeds geen problemen met het stoppen alleen verveel ik me 's avonds nu veel meer, dan ga ik gewoon maar wat vroeger naar bed. Dus in plaats van drinken slapen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Tasseke, van harte!!!!!!(beter laat dan nooit, hè?)En Thé, die ontstoken enkel, is dat geen jicht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: BeateFibo, wat is je handtekening zetten? ik druk gewoon op "antwoord" en dan kan ik een bericht intypen en dan op "op discussie antwoorden". Dat is goed? Hi Beate,Me no probs. De *zucht* begint nu.En jij? Lege flessen al buiten gezet?@Woman: Kent u deze al?Jim Choo @ H&M@Fibo: zal het doen.Pás 2 dagen, hè. Vorig jaar zat ik op de schopstoel van ál een week, nóg minstens 2 te gaan, alvorens weer een trappistje te mógen. Nu zit ik veel meer op de eerste 2 dagen van een alcoholvrij(er) bestaan. Gisterenmorgen opgestaan op het moment dat de dromen me in verleiding wilden brengen; alternatieve manieren van het uitschenken van trappist. Via borrelglaasjes het schuim opwekken en dat weer teruggieten. Of zoiets. Toen ben ik dus maar opgestaan.ps. de zin van het leven, die hebben we toch zelf verzonnen?daar zin in hebben, is inderdaad het enige nut dat ik mij kan verzinnen...@general:Vanavond zijn we de kat gaan redden; die was in de tuin van de buurman gaan zitten, 2 huizen verder. En dat is een bakstenen bak van 3 op 3, dus hij kon er niet meer uit. En laat die buurman nu nèt niet thuis zijn. Eerst via ladders over het dakterras van één der buurvrouwen, nadat we haar toestemming hadden gekregen. Om er dan achter te komen dat het platte dak van de buurman uitkomt op een schuine, glazen veranda.Dan maar via ladders via de muur bij één der andere buurvrouwen en dan op de muur van de buurman, klaar om de ladder er overheen te zetten. Eindelijk boven, til ik de 2e ladder er overheen (we zijn inmiddels al een half uur verder), valt het ding daar naar beneden!Zit ik daar, bovenop de muur, 's avonds om 21:15u, de kat miauwend beneden in de tuin, op de tuintafel!Gelukkig kwam de buurman net op dat moment thuis. Die kat sprong echt bijna bovenop de schuur van het verschieten! Dat haalde hij echter niet, dus viel hij weer terug. En nog een keer, en nog een keer. Dus toen heeft de buurman de kat de tafel gegeven om te kunnen ontsnappen, door 'm tegen de schuur te schuiven.Ladders weer terug, door de tuin van de buurvrouw. Naar het eigen plat dak, om daar weer naar beneden te klauteren. Je kent dat wel; ladder gebruiken om met ladder weg te komen enzo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stopper Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Hoi Theemuts, bedankt voor het welkom en ja ik ben ook vrouw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: Fiboquote: Originally posted by: houtjeDe wijn is ook twee halen één betalen zeg maar twéé katers halen één betalen twéé schuldgevoelens voor de prijs van één. Nee merci. Hallo allemaal.Houtje, die houden we er in Rapilos, zijn de drains inmiddels verwijderd. Donderdag zou niet gaan.Gaat het verder een beetje. Als we nu eens allemaal zouden stoppen met drinken, wat zou er dan met al die rekken drank gebeuren?Bedelende winkelmanagers, voor 3 halen 1 betalen?4 halen, 1 betalen?Gratis meenemen want de rekken moeten leeg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stopper Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Ik heb net zitten rekenen en kwam er op dat niet drinken me minstens €45,- per week scheelt, ik denk dat ik de helft van dat geld opzij zet, dan ga ik volgend jaar lekker op vakantie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Hoi vrouwtje Theemuts, dank u wel :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Hoi Stopper,die hoofdpijn is inderdaad een afkickverschijnsel, bij mij gaat het ook over door koffie. Tijdelijk dus want je gooit er caffeine inook verslavend. Zou je met die koffie stoppen heb je binnen 24 uur giga hoofdpijn. Ik heb elk jaar een sap-vastenkuurgedaan en weet alles van afkickverschijnselen en bij mijwaren die van de koffie het ergst. Dat blijf ik dus maardrinken voorlopig.groetjes Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Mensen, ik zeg goedenacht.Vroeg voor mijn doen, maar volgens mij krijg ik een flinke verkoudheid..Slaap lekker, en welkom voor de nieuwe stoppers/minderaars! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Nou Vladimir,jij ff blij dat je geen Trappissten achterde kiezen had. Wie weet hoe dat dan was afgelopenmet die glazen veranda en hoe jij er dan nubij had gezeten of gelegen.Test geslaagdkat geredjij nog droogdus hebt hetook weer geredgr Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stopper Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Hoi JaneIk kan ook niet zonder koffie, dat is het eerste wat ik 'smorgens doe de senseo annzetten. Is idd ook wel een verslaving maar daar heeft niemand verder last van Ik drink ongeveer 4 kopjs koffie per dag, dus niet echt heel erg veel maar ik heb het wel nodig. Ik drink op het moment erg veel water, met heel soms een scheutje suikervrije siroop erin. Maar die ontwenningshoofdpijn zal dan ook wel over gaan hoop ik, net als de grieperige verschijnselen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: houtjeIk ben ook weer thuis, supergoed geslaagd voor sportschoenen voor "de kleine" (à la Tasseke) en ook nog gewone Sneakers ( = vlgs. mij gymschoenen die je op straat draagt, meer niet) met een leuke korting we kregen een bon van de voetbalclub. Daarna lekker 2 voor 1 gehamsterd. Jaaaaaaaaa Fibo vroeger zou ik bij twéé flessen wijn voor één er meteen 24 gekocht hebben onder het motto dat ik zoveel bespaarde, en begon ook eerder met zuipen onder het motto dat het zo goedkoop was, affijn een hoop ellende ! Die liet ik dan wel eens thuis bezorgen (omdat ik bang was om in de winkel een bekende tegen te komen). Die bezorgservice is een ideale voedingsbodem voor alcoholisten. Zelfs de verplichte rol beschuit en wc-papier die je normaal erbij legt, hoef je niet meer te kopen. Wij hadden vroeger in onze wijk een winkel waar je je boodschappenlijstje naar toe kon faxen en laten bezorgen. Nou wég schaamte en tegen die bezorger zei je gewoon dat je een feestje had (en die was ook gek althans die deej alsof die dat was) en wat bier vergeten was. Dure blikjes waren dat. Als ik teveel bier had gedronken nam ik meestal blikjes en gooide die in een grijze vuilniszak en nog wat afval erbij gedaan en dan afsluiten en in de kliko zodat mijn man het niet zag. En maar denken dat die ook gek was! O o o wat loop je jezelf en de hele wereld toch te belazeren zeg. Vreselijk. Ik kan er nu om "lachen" wel met een zuur lachje want al die streken heb ik tenslotte zelf wél uitgehaald. WauW!Ik ging gewoon 's avonds naar de nachtwinkel om nog wat extra's te halen.Ik had de luxe 2 nachtwinkels om de hoek te hebben.Nu vraag ik mij af; zullen die nog wel overleven zonder mijn avondlijke rondtrip? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Ja Stopper, maar het blijft vervelend.Ik heb er zelf een soort kruidenthee tegenen die helpt goed, maar er is wat lastigaan te komen. Ik haal m altijd in een Arg,restaurantin Scheveningen. Als je yerba mate googlet kun je er meerover lezen en als je er ver vandaag woont kun je ook viainternet bestellen. Het is geen lekkere thee, dus ik doeer altijd een zakje zoethoutthee of zo voor de smaak.Het detxt dus helpt ook tegen de andere verschijnselen, en het geeft energie, ook nooit weg.doei Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: albertinaGoed gezegd, Rapilos, ik viel na 10 jaar weer door de mand. Pfff, en dan is het erg lastig weer op 0 te blijven. Maar het gaat goed en dat wil ik zo houden. Dank voor de waarschuwing!Want dát wil ik mij niet laten gebeuren...Dat lijkt me echt rampzalig; herval ik op mijn 47e!Wanneer een normaal mens zijn schaapjes op het droge hoort te hebben, kiezen voor een natje; dat zou erg wezen! auwtsj! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stopper Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: jane4Ja Stopper, maar het blijft vervelend. Ik heb er zelf een soort kruidenthee tegen en die helpt goed, maar er is wat lastig aan te komen. Ik haal m altijd in een Arg,restaurant in Scheveningen. Als je yerba mate googlet kun je er meer over lezen en als je er ver vandaag woont kun je ook via internet bestellen. Het is geen lekkere thee, dus ik doe er altijd een zakje zoethoutthee of zo voor de smaak. Het detxt dus helpt ook tegen de andere verschijnselen, en het geeft energie, ook nooit weg. doei Jane Ok bedankt voor de tip, ik zal er eens op googlen. Misschien is het bij ons in de buurt wel te krijgen anders inderdaad op internet bestellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stopper Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Welterusten allemaal, ik ga lekker slapen. Tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: jane4Nou Vladimir, jij ff blij dat je geen Trappissten achter de kiezen had. Wie weet hoe dat dan was afgelopen met die glazen veranda en hoe jij er dan nu bij had gezeten of gelegen. Test geslaagd kat gered jij nog droog dus hebt het ook weer gered gr Jane Zo is dat.Los daarvan echter (of juist niet) ben ik er nu van overtuigd dat wij de meest sociale kat van de buurt hebben. Hij kreeg het voor elkaar om de 2 buurvrouwen, de buurman, zijn vriendin, mijn vriendin en mijzelf naar buiten te lokken voor een verzetje. En da's altijd plezant, even lachen met de buren. Zeker als je weet dat de verstandhouding met die buurman vanaf nu pas ok zal blijken te zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: tijnbest een raar idee nooit meer kunnen drinken. en dat van die hoofd pijn daar heb ik ook een beetje last van. voorheen had ik dat nooit. zal wel weer over gaan met de tijd. kirky alles weer een beetje rustig? je zat niet echt goed in je vel gisteren volgens mij. maar ik kan me ook wel voorstellen. iedereen weet het altijd beter. gr tijn Eerlijk gezegd vind ik het een heel aangenaam idee.Omdat ik alcohol altijd heb verafschuwd. Zelfs terwijl ik eraan verslingerd geraakte. Vanaf de middelbare school al, waarin we preventiecampagnes kregen voorgeschoteld, bedenk ik mij nu. En om dan naar een discotheek te gaan op je 17e, om daar te zien hoe mensen zichzelf mishandelen met drank. En nu snap ik dus ook waaróm ik het verafschuw. Dat is een meerwaarde die ik meeneem.Wellicht, later zelf gaan werken in alcoholpreventiecampagnes? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 Hoi Tijn,ik heb net die rhodiola rosea gegoogleden het lijkt me erg goed spul.Wel vrij duur, en alleen viainternet te bestellen??ik las dat het goed is voor sporters(energie)slechte slapersdepressies stressen nog wat andere dingenook las ik dat je bij het tuinecentrumde plant zelf kunt kopen; het zijn borderplantenen dan kun he thee zetten van de wortelsik denk dat ik daar eens achteraan gabedankt voor de tipJaneen welterusten allemaal alvastverwacht een boze dochterdie om 22.45 u thuis moet zijn ennet via sms probeerde bijhaar vriendin te mogen slapenWant vriending hoeft pas 2400 uur thuiste zijnde slimpohelaas voor haarmoeders is onverbiddelijken dochter laaiendgooide m eropdus nog leuk akkefietjevoor de zaterdaggelukkig ga ik hetnuchter aananders had ik uit schuldgevoelwaarschijnlijk toegegevendus eigenlijk heeft zij nou pechdat ik niet meer drinknou ja, pech??Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vladimir Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 quote: Originally posted by: Beatevladimir, hdag hoeveel is dit nu van ju al zonder drank?? laat je niet (ver)misleiden door een "zaterdaggevoel"..Niet doen hoor! En knoflook is heel gezond, en lekker!! ik gooi het overal doorheen. Ben je je aan het voorbereiden om naar het buitenland te gaan? k dacht het ergens te lezen. Voor altijd of voor een trip? Gaat je vriendin mee? Enfin, we houden het droog! Niet bang zijn! Mijn verleiding ligt op de zondag.Zaken draaien van dinsdag tot zaterdag, dus vandaag is een 'normale' werkdag.En buitenland: ja, nee, ehh..Bedoeling was om mij een maand in afzondering terug te trekken in de Pyreneeën en mij daar nu alvast op voor te bereiden. Ik moet mijzelf een verhaal gaan schrijven waarvan ik op dit moment kop noch staart weet. Goed, voorbereiding gelukt, dankzij dit forum. Oktober wordt daarmee wellicht november, de meest kalme maand in onze winkels. Kan ik mij in alle rust voorbereiden op een maandje tenten in de Pyreneeën. Met de boeken van Erasmus, want die neem ik mee de bergen in. Samen met 'alleen op de wereld' van Hector Malot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 september 2009 Rapport Share Geplaatst 5 september 2009 ja Ari, denk hethebben er wel meer op zaterdagavond laat"goeie ouwe tijd"???Janeoh ja dochter helemaal niet boos,zou ik respect gewonnen hebben??voel me wel blij nudat ik mijn grens aan heb gegeven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden