Johanna01 Geplaatst 4 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2013 Ik ben een vrouw van 55 jaar, en ik drink met perioden veel te veel. Ik kon er ook wel weer perioden helemaal mee stoppen, maar dat laatste lukt me nu al een jaar of 2 niet meer. Mijn rem is kapot zal ik maar zeggen als ik begin met drinken. Ik heb nu al een week niet meer gedronken en ik ben van plan niet meer te drinken. Het helpt me om de verhalen van de anderen te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2013 hoi jopie herkenning hier ik was ook 55 toen ik dit forum ontdekte en het kan dus, want ik heb erna nooit meer gedronken misschien is mijn rem wel weer hersteld maar ik heb totaal geen behoefte dat te checken en aan mijn onmatige buien die ik nog steeds met eten heb, zie ik dat ik alert moet blijven dus daar gebruik ik het forum nog steeds voor. het fysieke afkicken kan heel lang duren, de afkickverschijnselen zelf niet, maar de psychische kant (waarom je echt van drinken afhankelijk werd) vergt investeren in jezelf. Inzichten verwerven, valkuilen herkennen, therapie als dat nodig blijkt, hulp vragen, kunnen incasseren, leren en ernaar handelen. om maar wat te noemen:D En het kan dus, en het loont! voor mij helpt vaak hier komen, wat voor jou gaat werken ga jij uitvinden, succes daarmee:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JosjeMike Geplaatst 4 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2013 Dag Jopie01, Ben een vrouw van 53 en deze week ook nieuw hier. Sta dus ook aan het begin van helemaal afkicken. Moet mijn weg nog wat verder vinden op dit forum, maar mijn ervaring tot nu toe is heel positief. Ik heb onder 'categoriën' (links in het venster) heel veel verhalen, tips en adviezen enz. gelezen. Dat bood mij veel: moed, steun, inzichten. De ervaren gestopte kunnen je steunen, echt. Heel veel succes en maak zoveel mogelijk 'gebruik' van steun, waar dan ook. Veel goed gewenst. Ik hoop dat ik dit goed heb verwoord, dat het dus een steuntje voor je is. vr.gr. Josje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johanna01 Geplaatst 4 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2013 Hoi andere forumleden, Hartelijk dank voor jullie welkom en steun. Ik vind het inderdaad heel prettig om de verhalen en belevenissen van de anderen te lezen. Ik voel me niet meer zo'n eenling in de strijd! Ik ben van plan niet meer te drinken en ik hoop van harte dat me dat lukt. Het is wel meteen heftig: nooit meer drinken. Dat is zo groot en definitief. Daarom wil ik het maar per periode bekijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JosjeMike Geplaatst 4 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2013 Dag Jopie01, Met 'helemaal afkicken' bedoelde ik vooral de afkickverschijnselen. Ben pas maandag voor het eerst volledig gestopt met alcohol. Na jaaaaren van drinken. Lees inderdaad veel hoe anderen zowel deze eerste fase, maar ook die daarna e.e.a. proberen op de rail te krijgen. Ik vond/vind dat heel leerzaam en hoop dat jij daar ook baat bij hebt. Iedereen pikt er het zijne of hare uit. vr.gr. Josje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 4 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2013 Jopie01, ook van mij welkom hier. Wij proberen het per dag te bekijken. Vandaag neem ik de eerste niet. Als je nu al de rest van je leven erbij betrekt wordt het allemaal wel erg zwaar. Je bent zeker geen eenling, maar er rust nog steeds een groot taboe op alcohol misbruik. Eerlijk gezegd weet bijna niemand in mijn omgeving dat ik teveel dronk. Thuis ging het vooral fout en mijn man weet er dus alles van. Schaam je niet en kom gewoon met je verhalen. We weten er alles van. Ik wens je veel succes en vooral: hou vol. Een slechte gewoonte afleren vraagt doorzettingsvermogen. Heb je onze virtuele huiskamer al gevonden, onder ditjes en datjes, de dagdraad? Daar zijn meestal wel mensen te vinden. Als je het moeilijk vindt of je wilt iets vragen, dan kan dat daar, ook al zijn ze op dat moment aan het praten over koetjes en kalfjes. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 4 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2013 He Jopie, Mij hielp het ook erg om de verhalen van anderen te lezen. En te merken dat je niet alleen bent. Veel sterkte en succes gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johanna01 Geplaatst 5 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 Beste mensen, Dank voor jullie tips en ondersteunende woorden. Ik dronk altijd vooral op donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond. Dat zijn voor mij dan ook de moeilijkste dagen wat de trek betreft. Gisteren was het zwaar! Ik heb wel ondersteunende gedachten die me daarbij moeten helpen. Maar soms helpen die gedachten niet en kan het me niet zo veel schelen. Dat zijn de gevaarlijkste momenten. Gisteren niet gedronken gelukkig. Groet, Jopie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 nog één te gaan dus dit weekend Marion. Op de ditjes & datjes, op de datum van vandaag wordt dagelijks een dagpact gesloten met een paar mensen. Je maakt met elkaar een committment: vandaag dink ik niet! Misschien voor jou een extra stok achter de deur? Zul je zien hoe je morgen je weer eens trots kunt voelen i.p.v. brak of met faalgevoel. Het is zowiezo wel fijn om ook de wat luchtigere manier van elkaar afleiden aan te gaan op moeilijke momenten. En als er iemand met een serieus item zit is er meteen steun genoeg ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sunflower Geplaatst 5 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2013 oh lees ik nu dat de eerste 4 dagen het zwaars t zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden