Spring naar bijdragen

Woensdag 23 September 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ha,mijn parus major,( koolmees voor de niet ornithologen onder ons) vliegt weer!
als die nou uit de buurt van stofzuigers blijft,haalt die de winter hopelijk wel.

soothe,da's balen,eea "ruim"weggehaald? tja en dan moet het weer bij elkaar genaaid en komt er inderdaad wat spanning op!
bij mij ging die onderhuids kapot,heb nog nooit zoveel regenboogkleuren gezien!
maar alles zal reg kom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik MOET het even kwijt:

Ik was bij de psychiater, waar ik 2,5 maand niet geweest was.
Hoewel ik doodmoe was vond hij toch dat het werkelijk erg goed met me ging.
Hij zei dat al dat geknok van mij zijn vruchten afwierp (sporten, regelmaat,
niet drinken) en dat ik "een reclame voor het leven" ben.
Ik ben echt als een suicidaal wrakje bij hem gekomen nota bene.

Die kon ik in mijn zak steken!
Heerlijk, op een wolkje reed ik naar huis.
Wat een compliment!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O Dar en Thee!!!!!!!!!!

Mag ik me inschrijven voor de Tuinbrigade?

Ik bied een heerlijk culinair etentje aan, alles zelf gekookt.
Ik heb zo'n hobbel altijd met tuinieren, en mijn vóórtuin is echt een RAMP.
Achter is het even een hark erdoor en een schoffel en even wat onkruid plukken.
Ik heb alles vorig jaar opnieuw laten aanleggen, maar de tuinman is zó duur.
Heg snoeien: ik kan het echt niet zlef met mijn nek.

Ik woon vlak bij Utrecht.

Maar ik kan HEERLIJK koken en wil jullie als tegenprestatie een heerlijke maaltijd aanbieden!

Ik ben bl**dserieus, géén geintje.
Ik betaal ook de trein eventueel hoor!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en ik ben nog een slinger "achterstallig" voor Thee en Jennifer.

Meiden, goed gedaan! Zet hem op, Dag Voor Dag, groeit je overwinning.

En laat je niet uit het veld slaan als je een hobbel op je pad tegenkomt.

Zo ben ik al vier jaar bijna onderweg, de beste beslissing van mijn leven.

Voor Thee!

:present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light:

En Jennifer!

:present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light::present::moon::musicnote::):heart::sun::light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw een heuse tuinbrigade dat zou wat zijn zeg. Lief hoor van jullie. :heart:

Lekker gewandeld met doggy en natuurlijk een lief mailtje van Caro dus kom al weer aardig uit mijn dipje. Morgen de makelaar voor nieuwe foto's dus blijven hopen maar weer. Hahaha lieve Woman je tips zijn heel moet goed maar dan moeten ze wel komen kijken he? Ben nu in totaal 55.000 gezakt en verder gaat niet en wil ik ook niet want dan kan ik hem wel gewoon geggeven. Naja ben de enige niet probeer ik maar te denken al voelde ik dat anders enige uren geleden.

Soothe sterkte hoor, van binnen ben je al genezen dus nu de buitenkant nog. :)

Hahaha bezopen naar de AA gaan, das toch echt lef hebben, of juist niet? :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wing maizena lijkt me slimmer als je die hebt.

Nou Theemuts heel graag hoor als je het meent. Het is dat verrekte bamboe wat zo woekert en ik heb de kracht niet het te knippen. Lijkt me meer hakken inmiddels want groeit ook nog eens als een gek. De vijver moet gedaan en de achtertuin is inmiddels ook een Vietnamese tuin aan het worden met het bamboe van de buren ppppppppffffff Het dakterras en het andere terras...........hahaha. Ja ik woon echt in Amsterdam al heb ik daar soms mijn twijfels over zo stil als het hier is en als ik in de tuin kijk.

Zit weer lekker ik de klaagstoel geloof ik, sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond iedereen,
Ben net wezen kijken of ik gisteravond geen onzin heb opgeschreven. Ik ben nogal fors onderuit gegaan en heb de bodem weer eens gevoeld. Nu weer rechtop in het leven al viel dat vanochtend echt vies tegen. Trees was mijn reddende engel. Voorlopig sta ik onder streng toezicht. Wat wel mee zal werken daaraan is het feit dat ik mijn nieuwe contract in handen heb. Het is een contract voor 7 maanden. Dus tot 1 mei 2010 heb ik werk. Dit scheelt mij veel stress en geeft deze burger weer de moed om door te gaan.
Vanmiddag heb ik een beetje aan mijn administratie gedaan. Voorlopig ga ik daar maar elke dag een half uurtje tijd in steken. Een half uur is te overzien.
Nu ga ik een van mijn katten troetelen. Ze zit al een tijdje aandacht te trekken met haar gemiepmauw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ben ook weer aanwezig, Will heeft de verdoving gekregen en nu maar afwachten of het heeft geholpen

Daarvoor heb ik lekker met de hondjes in het bos gelopen en ben daar werkelijk een uur geweest, hondjes blij en ik blij én Will blij want het gebeurt niet zo vaak dat ik ze uitlaat (nu hoefde ze zelluf niet te lopen)

Daarna haar even geholpen in de tuin om het onkruid weg te halen, en nee dat is absoluut niet mijn favo werk, dus sorry Drup en Woman;)

Volgende week ga ik voor mijn nieuwe werk naar een beurs die het bedrijf houd, en daar mag ik de catering dan verzorgen, leuk hè:) ben ik toch nog een week op bekend terrein (horeca)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal.
Weten jullie nog dat ik het over die vriendin had die ook zo veel dronk en blowde? Nou ze is met alletwee gestopt. Ik heb haar een paar keer laten merken dat het met mij zoveel beter gaat zonder drank dat ze het ook is gaan proberen en ze is gelijk ook maar gestopt met blowen. Ze voelt zich nu ook veel beter zegt ze en wat ik aan haar merkte is dat ze veel minder psychotisch was.
Hopelijk houdt ze het ook vol.
Aanstaande zaterdag komt ze hier en blijft to zondag, als ze dat eerst deed dronken we met zijn tweeen wel 3 of 4 flessen wijn leeg. Maar nu hebben we afgesproken dat we lol gaan maken met water en frisdrank :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik zou jullie op de hoogte houden hoe het mij het afgelopen weekeinde is vergaan.
Nou wel, heb geen druppel gedronken en sta nu 6 dagen droog. Heb het er soms best wel verdomd moeilijk mee. Ondanks deze moeilijke momenten ben ik vastbesloten door te gaan, ik heb nu eindelijk die knop omgedraaid om te stoppen met drinken.

Trouwens Soothe, ik zou voor het binden van sausen etc nog maizene, nog aardappelzetmeel gebruiken.
Beetje boter in de pan, bloem/meel toevoegen en roeren tot je een gladde dikke emulsie hebt, daarna een beetje melk toevoegen en op de gewenste dikte brengen. Daarna kun je het gebruiken voor het binden van je sausen.
Tip!!!!!!!! zorg ervoor dat je emulsie van bloem en boter een beetje stroperig is, dus niet te dun.

Succes ermee, en mocht je verder nog tips nodig hebben dan hoor ik het wel :-)

Didgie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een beetje kookles. :)

De ware kok maakt een roux voor sausen.
Zo is er een roux blond-roux blanc en roux brun.
Blanc voor lichte sausen. Brun voor donkere sausen en soepen.

In alle gevallen, de boter smelten (licht of donker) gaar laten worden op laag vuur, en
dan de vloeistof erbij.

Ter voorkomen van klonten: de roux koud laten worden met heet vocht
of een hete roux met koud vocht.
Meteen veel vocht erop gooien en met een garde roeren.
Het rommelen met kleine beetjes vocht, geeft een verhoogde klontkans!

Advies 50 euro, maar voor jullie gratis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...