Spring naar bijdragen

Woensdag 7 Oktober


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Ik ben een nieuweling vanaf eergisteren en voel me ook echt zo.... bij wie is wie staat het een en ander als je meer over mij wilt weten.

Vandaag ga ik mijn 8ste dag no smoke no alcohol in.

Allemaal een fijne en "sterke" dag gewenst

Groetsssss
Cocootje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sjonge wat lees ik hier veel over depressies. Weet zelf gelukkig niet wat dat betekend en wil dat graag zo laten. Ja na het overlijden van mijn man dreigde ik depressief te worden maar ging toen aan de drank dus heb er niet veel van gemerkt hahaha. Maar het moet heel erg zijn om hier in te belanden en nog moeilijker er uit te komen. Vind het erg moedig om dan niet naar de drank te grijpen want het lijkt met dat je dat dan juist gaat doen maar het kan dan natuurlijk ook het porces verergeren. Phoe, hoop het nooit mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Har, bij mij werkt dat zo, ze zijn onafscheidelijk die twee :heart: en als ik de een ban dan gaat de ander dat echt niet leuk vinden en zijn ze binnen no-time weer samen en dat wil ik dus voorkomen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik pak het aan met medicatie (AD) en therapie Drup. Moet nog wel de juiste medicatie zien te vinden. Overigens voel ik me over het algemeen goed en kan best genieten van de goede dingen in mijn leven. Ik wijt de zich herhalende depressies dan ook niet aan omstandigheden maar aan het uit balans raken van de serotonine "huishouding". Voor het eerst dat ik dat zo kan zien en accepteren als een geestelijke gesteldheid die mij kan overkomen. Geeft toch ruimte omdat de angst voor een depressie daardoor afneemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vertel me wat over depressies :o Echt te vreselijk voor woorden. Een aantal keren flink en diep en lang ingezeten, weet dus wat het is, tenminste, hoe het bij mij voelde. Het licht was bijna uit, er was nog maar een speldeknopje :0 dat gezuip van mij hielp er niet aan mee er ver vandaan te blijven...
Maar goed, ben er gelukkig niet weer in terecht gekomen....
Weet dus wat het is Har en Druppeltje Jakkes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Coco

Ja Har, bij mij werkt dat zo, ze zijn onafscheidelijk die twee
:heart:
en als ik de een ban dan gaat de ander dat echt niet leuk vinden en zijn ze binnen no-time weer samen en dat wil ik dus voorkomen
;)


Yep, maar alcohol bannen veroorzaakt onrust...ze beiden bannen nog meer. Spreek uit eigen ervaring en uit die van vele anderen. Meestal is het beter eerst het een dan het ander aan te pakken. Vergeet niet, dat het beide verslavingen zijn en behoorlijk hun wissel trekken op je weerbaarheid die zowiezo verzwakt is door jaren alcohol te gebruiken.
Wens je nietemin sterkte met het volbrengen natuurlijk. Trek hier aan de bel als de verleiding te groot wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb je gelijk Har, de tijd zal het wijzen, er zijn er meer die hetzelfde zeggen als jij hoor, maar ik ga toch voor 2 tegelijk, niet om eigenwijs te zijn, ik probeer het want ik wil het
Ik heb het al eens eerder geprobeerd, paar jaar geleden en toen was ik er echt heel erg ziek van, kwam gewoon mijn bed niet uit. Ben toen van ellende eerst weer begonnen te dampen en daarna schoof de drank aan. Dit keer heb ik weinig last, ja slaap slecht en denk er de hele dag aan enzo, heb de hele dag een hongergevoel en alles voelt ook zo anders :huh: maar niet in de verste verte zoals het toen voelde. En misschien voelde ik me zoooo rot al heel lang dat ik nu alleen de voordelen voel van meer lucht en droog staan ....?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Coco,

Welkom hier en hoop dat je kunt vinden wat je zoekt. Erg dapper dat je 2 verslavingen tegelijk aan pakt maar snap het wel. Hoe meer ik dronk hoe meer ik ook ging roken want gaat idd vaak tegelijk op.

Wat je zegt: jakkes. Ja een depressie moet heel erg zijn. En kan me kan ook voorstellen dat je er angst voor krijgt er ooit weer in terecht te komen. Je zou haast angst voor de angst krijgen waardoor je in een cirkel komt en zie dat maar eens te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Jane :):):):):)

quote:


Originally posted by:
jane4

Ha Woman,


Ja het was wel duur hoor die hijmachines


inhuren om als wekker voor jou te fungeren,


maar toen ze begrepen dat het hielp


jouw bioritme wer om te draaien


gingen ze vrolijk aan het werk.


Jij ook een vrolijke DAG


Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Druppeltje,
ja precies zo gaat het, roken en dan trek in bier, meer brier, en dan veel meer roken. Beginnen met bier? dan wil ik roken, het hoort gewoon bij elkaar bij mij, dus moeten ze ook samen weg ;)

Angst voor de angst was inderdaad een visuele circel geworden bij mij, je weet niet meer wat er eerst was en wat nu oorzaak? en wat nu gevolg?

nou ik stap maar eens op het fietsje, boodschappen doen, oh nee.... moet mijn hond nog uitlaten :huh: helemaal vergeten door het getik hahaha aaach arm beest! Ik ga snel.

Tot horens allemaal
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal! En alle nieuwelingen, welkom!

Hier gaat ook alles goed. Nou ja, afgezien van een stevige najaarsdepressie dan. Afgelopen zomer was ik begonnen mijn AD met een halfje af te bouwen, en dat ging tot voor kort goed. Maar nu is het knudde. Misschien toch maar eens informeren naar lichttherapie, dat schijnt voor Safi enorm te helpen.

Niettemin, ik heb me voorgenomen vandaag niet te drinken. Wie doet er mee?
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een zonnebank niet helpt Druppeltje. Heb ik jaren geleden al eens geprobeerd. Het gaat erom dat het licht dezelfde intensiteit moet hebben als daglicht, en daar heb je speciale lampen voor nodig.

Ik ben al jaren chronisch depressief, maar dat heb ik altijd onderdrukt met drank. In het verleden is wel een aantal keren, met tussenpozen van jaren, een matige tot stevige depressie vastgesteld, maar de link naar het chronische karakter ervan is toen nooit gelegd. Mede door mijn eigen schuld, omdat ik niet aan de bel bleef trekken, maar met het advies van 's avonds een glaasje wijn en incidenteel een pammetje weer tijden door bleef modderen. En dat het niet bij een glaasje bleef schreeuwde ik natuurlijk niet van de daken.
Pas na het stoppen met drinken werd duidelijk dat ik zonder hulp niet uit dat zwarte gat kwam. Inmiddels gaat het na therapie en met medicatie behoorlijk goed, maar ik merk wel dat ik in het najaar toch weer in een dip belandt. De suggestie dat ik hoogstwaarschijnlijk ook gevoelig ben voor het afnemen van de hoeveelheid daglicht kwam van mijn therapeute.

Overigens blijkt zonnebanken ook slecht voor de huid te zijn, net als veel zonnebaden. Ik heb niet zo heel veel moeite met mijn witte huidje, dus laat maar zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh, het valt nog niet mee hoor...
Jeetje zeg hee, zwetend en zwoegend een lamp aangesloten, terwijl ik dat best kan. U kent het wel, schroefje valt uit kroonsteentje niet meer te vinden etc...
Het hijpalenfeest dendert weer en een kind uit de buurt heeft zo'n hoog fluitje gekregen van zn moeder en is er mee naar buiten gestuurd...
Dus niet zitten irriteren, muziek aan en lekker swingen. Beter
Straks maar even de stad in als mn financieen dat toestaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,
Ik kom hier niet zo vaak maar sommigen kennen mij.
Ik lees wel eens dat mensen een ban krijgen en dat er altijd iemand is die dan weer met diegene gemaild heeft en boodschappen doorgeeft.
Ik vraag mij af, is er iemand die mij kent en mijn mailadres heeft?
Voor als het fout gaat?
Ik heb nu ook nl het idee dat ik naar de slijter wil gaan want ik wil even weg uit mijn gedachten.
MAW ik wil drinken en ik heb vorige week maandag een terugval gehad en wil dat niet weer maar aan de andere kant wil ik drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...