Spring naar bijdragen

vrijdag 16 oktober 2009


tasseke

Aanbevolen berichten

Ja Vie de eerste keer is het me gelukt om foto's te plaatsen maar nu is het toch erg moeilijk. En ik had nog wel zo'n mooie foto van m'n vijver gemaakt. Nou ik ga maar eens dwijlen want het is hier nat geworden met het verversen van het water.
Goed meid weer Refusalalalalala.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 379
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sooth,

Het gaat beter met mij. Ben nu bezig met een project en dat biedt de nodige uitdaging.

Ik ben blij te vernemen dat het redelijk gaat. De up and downs horen erbij. Dat weten we allemaal.

Piekeren komt soms onbewust toch in maar ja, het helpt vaak niet.

Deze herfst ochtend voel ik me in elk geval gelukkig en tevreden. En dat is mooi. Dat wens ik jou ook toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Men zou helemaal confuus raken van onze icoontjes Lianne.

Nou dat lijkt me ook wel wat Isa, dank voor de uitleg, zo'n paar dagen een sapkuur, alleen vind ik het meer iets voor de lente.
Nu hou ik het maar bij veel verse groente en fruit, maar ook rijst en volkorenpasta.
Ik weet het niet, maar volgens mij heb je tegen de winter toch iets meer nodig.
Maar ik hou het in gedachten voor april.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa dat is wat ik van de week bedoelde. Een vrouw met Ballen. Ik weet niet of ik dat woord mag gebruiken hier maar dan nog maar een waarschuwing van de moderator. Ik bedoel het echt. Geweldig meid. Jij weet wat er zich in jou wereld af speelt, en jij moet zelf de keuze maken hoe je die wereld gaat invullen. Kanjer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Isa,
Volgens mij zit er niet zoveel verschil in hoor.
Eerder slikte ik ook altijd Refusal maar daar werd ik volgens mij toen heel slaperig van en toen heeft mijn huisarts mij Antabus voorgeschreven.

Het middel werkt niet verslavend maar het haalt ook niet de trek naar alcohol weg, maar je kan dan gewoon weg niet drinken omdat je er dan enorm ziek van wordt.

Dus het is een heel goede stok achter de deur om niet te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Isa,
Volgens mij zit er niet zoveel verschil in hoor.
Eerder slikte ik ook altijd Refusal maar daar werd ik volgens mij toen heel slaperig van en toen heeft mijn huisarts mij Antabus voorgeschreven.

Het middel werkt niet verslavend maar het haalt ook niet de trek naar alcohol weg, maar je kan dan gewoon weg niet drinken omdat je er dan enorm ziek van wordt.

Dus het is een heel goede stok achter de deur om niet te gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijki zou ik moeten (en willen) werken maar ik zit nog steeds met smart te wachten op de hele tekst die ik moet vertalen.
En de eerste post is al geweest, de tweede komt pas om 1 uur.
Isa en Pippie, ik heb begrepen dat de enige bijwerking van refusal/antbus is, dat je er een wat minder prettige smaak van in je mond kan krijgen. Maar het heeft heel wat mensen hier van de drank gehouden. Ik zou er ook aan beginnen als het me zonder niet zou lukken.
Wat ik ga doen, is winkelen, van al dat wachten op de post word ik sikkeneurig.
Ik ga eens lekker veel geld uitgeven aan een wintergarderobe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik word echt helemaal niet slaperig oid van refusal..

en ik heb idd geen trek als ik het neem, omdat ik weet dat (ik heb vanochtend een halve genomen)
ik gewoonweg tot maandag niet KAN drinken.
zoef weg uit mijn gedachten , weird he , dat dat zo gaat???

en je maakt wel andere keuzes ja, met name waar je heen gaat , welk feestje, etentje.
en je kan zomaar voorstellen om op zondag vroeg een expositie te gaan bezoeken en daarna uitgebreid ontbijten in een hotel.
allemaal voordelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

isa:

refusal is een HULPmiddel..
je moet namelijk wel die pil zelf innemen en daarmee maak je de keuze.

vergelijkbaar met nicotinepleisters of dieetpillen

en tijdens dat je het neemt moet je naturlijk kijken wat je triggers zijn en waarom je drinkt etc.
maar tis heel fijn hoor (persoonlijke mening) als je een heel weekend je geen zorgen hoeft te maken OF je gaat drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is natuurlijk ook een noodmiddel, maar het geeft mij wel een stukje rust.
Je weet dan gewoon dat je niet kan drinken en dat dus ook niet gaat doen.

Het is natuurlijk altijd beter wanneer je zonder medicijnen niet drinkt.
Maar dat is mij tot dusver nog nooit gelukt.

Dus ik blijf het de eerste tijd wel slikken want ik wil nu echt even niet de fout ingaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie klopt. Ik heb na jaren refusal slikken, een jaar of twee geleden, een ijzersmaak in m'n mond gekregen die niet meer weg gaat. Dacht dat dat alleen maar in het begin was maar volgens de huisarts kan dat later ook nog komen. Ijzersmaak alleen als ik m'n neus snuit dan proef ik het ff. Verder niet. Geen last met eten hoor, en proef alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,,
Heb eerst even alle berichtjes gelezen,
dat vind ik altijd wel leuk.

Pippie, ik heb als een blok geslapen, mede door de alcohol.

Zou vandaag beginnen met librium en gelijk stoppen,
maar zoals gewoonlijk moest er weer wat fout lopen.

De fax is niet bij de apotheek aangekomen,
heb net de huisarts gebeld, en de apotheek, hij is nu binnen.

Ga vanmiddag het recept ophalen, en morgen!!!!!!!
STOPPEN MET DRINKEN.

Ga zo even opruimen, maar blijf nog even bij het forum.

knuffel, tessa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ïk slik het al een aantal jaartjes.
Heb een tijd gehad dat ik 5 jaar niet gedronken heb, toen ging het dus hartstikke goed.

Maar door een verbroken relatie en een bak ellende heb ik het pilletje toen maar in de wilgen gehangen en toen ging het dus weer mis. Teken dat ik er gewoon niet zonder kan.

Zou hetzelf ook niet erg vinden om dit middel mijn leven lang te slikken, zolang ik maar niet drink.
De kunst voor mij is echt om dit pilletje WEL te slikken.

Klinkt eigenlijk heel simpel, alleen maar een pilletje slikken en dan is je drinkprobleem weg.

Maar soms heb ik zoiets ik kan best zonder, ik stop wel bij 2 wijntjes maar dat kan ik dus echt niet.
Zit bij mij gewoon geen rem op.

Dus ja, ik ben echt superblij dat er zo'n pilletje bestaat, haalt echt een hele hoop onrust weg.

Ik weet nu bijvoorbeeld dat ik dit weekend goed doorkom omdat ik mn pilletje heb geslikt.

Zondag is het natuurlijk weer de kunst om er dan ook weer eentje in te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...