Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Isa waar wil je mee schilderen? Ik bedoel wil je schilderen met Olieverf? En wil je na schilderen of uit je blote bol? Wil je iets zonnigs schilderen of juist iets wat bij dit jaargetijde past?
Waar houdt je het meest van? Natuur of dieren of vrije expressie? Ja allemaal vragen maar ik weet zo weinig van jou silderkunst.:present:

• Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Houtje. Lijkt me geweldig dankbaar werk. Bovendien zijn volwassenen heel leergierig en heb je geen last van grote bekken. Goh wat leuk. Ben jij zo'n kanjer op het gebied van de comp?
Ik heb mijzelf geleerd hoe ik een beetje moet de comp. overweg kan. Ben autodidact en kan zo zelf bepalen hoe snel ik iets kan leren.

Geplaatst

Dar het heet pine-peak en ik koop het bij de chinese toko op katendrecht, maar daar heb jij niets aan. Ik kan het ook niet vinden op internet.
Haha, wat leuk dat je via pijnboomolie op ADB komt. It's a small world....

Geplaatst

Isa waarom probeer je dan niet jezelf als hoofdpersoon te tekenen, die het gevecht tot nu toe, gewonnen heeft van de alco. Probeer dat eens op een leuke manier te schilderen of te tekenen.
Misschien kun je dan ook een beetje leuk terug gaan kijken op je verleden.
Ik bedoel dit echt serieus hoor.
Ik kleine Isa die uit gegroeid is tot een sterke persoonlijkheid. Desnoods met zwaard, bijl, pijl en boog?:present:

Geplaatst

Overigens Dar, als ik me benauwd voel giet ik het spul wel eens op een sponsje en leg dat naast mijn kussen. Dat scheelt heel veel pufjes.

Hoi hoi Woman, ben je zenuwachtig voor de tocht morgen?

Geplaatst

Fruitvlieg, goed punt zeg. Over dat bloemetje voor genezing.
Ik heb het zelfs met mn nek.
Omdat ik rechtop kan staan en lopen en dansen vergeten de mensen dat ik niet alles meer kan. Zoals omkijken over mn schouder, buigen, en meer dingen.
Er is 1 dame op buikdansen die me serieus neemt.
Daar krijg ik een warm hart van.
Zij weet dat als ik een piep omdat het pijn doet, het écht pijn doet. En dat zie ik aan haar ogen.
En dan hebben we het niet eens over de drie jaarrechtzaak die ik gehad heb.
Altijd maar dat de uitspraak veel te weinig is. Nooit eens dat ik me heb ingezet en er kapot aan ben gegaan.
Ik ga er zelf ook meer op letten bij andere mensen.
Wat een goed punt zeg ! :)

Geplaatst

Dit is echt een leuk verhaal !!!

quote:

Originally posted by:
tapas

Even nog wat leuks vertellen, ik heb mijn kat laten 'lezen' door een dierentolk

Geweldig wat daar uit komt. Het is een klein portugees poesje met een enorm groot Ego. Ze denkt eigenlijk dat ze een grote kater is en ze is het dan ook helemaal niet eens met haar naam: Kaatje

vooral dat 'tje' vind ze een groffe belediging. Ze wil graag een mythologische naam met een A er in. Iets van Cleopatra of Hera ofzo. Ik zit me suf te piekeren maar misschien willen of kunnen jullie meedenken?
;)

Geplaatst

Vraag. Zijn er tussen de vrouwen van het forum ook meiden die met alcohol nog wel durven koken?
Mijn Kabouter is z'n leven lang een goeie wijndrinker geweest, en nog, maar een andere onhebbelijk die hij heeft is ZUINIGHEID.
Hij heeft zoveel flessen echt goeie wijn staan, maar ver over de datum heen. gniffel gniffel.
Ik heb altijd als tweede hobby, koken gehad. Vooral de Franse, Griekse en Italiaanse keuken vond ik leuk om te doen, en is mijn Kabouter z'n favoriete eten. Ook de indonesische keuken is erg lekker.
Ikzelf vind het lekker om wijn te gebruiken in het eten, mits de wijn niet al te ver over de datum is.:devil:

Geplaatst

weet je wat ook lekker is.. en niet gaan lachen!!

koken met thee!
nee serieus, als ik suddervlees oid maak giet ik er (om afte blussen) geen water bij maar bijv sterk gezette kaneel of vanille thee.
echt smullen en idereen vraagt altijd of ik het weer eens maak.
en altijd een stukje kruidkoek op het laatst.

Geplaatst

heeft iemand overigens ervaring met een dominante moeder, die zelf denkt dat ze 'het slachtoffer van alles en iedereen is'?
heb nu een akkefietje met haar en het is echt storend, al een week of 2
meestal geef ik dan wel weer toe, (ook omwille van kids, die willen naar oma) maar doorgaans heb ik echt niets gedaan. ( een dag te laat gebeld oid)
maar wel energieslopend..

Geplaatst

Bol, zolang ik maar niet aan de fles ga, is het voor mij goed. Ik gebruik af en toe wel alcohol met koken. Bijvoorbeeld kaasfondue, maar ook rode wijn bij kip. Ik weet echter niet hoe dat werkt als je refusal slikt.
Er schijnt toch na het koken nog wat alcohol over te blijven waar je met refusal heel beroerd van kan worden.
Trouwens, voor de marktgangers: ik heb mosterdkaas gekocht. En ik moet zometeen toch nog even weer terug naar de super, want yoghurt voor het avondeten vergeten.

Geplaatst

Toch maar liever met thee(muts) haha!
ja, ik weet het niet hoor, zou koken met wijn nou echt zo'n smaak verschil zijn?
ik heb eens coq au vin zonder wijn gemaakt, niemand proefde het,was echt lekker
althans.... dat zeiden ze haha!
nieuw gerecht: coq au thee!

Geplaatst

Lieve Lianne Iemand die zich zelf in een slachtofferrol plaatst kan wel degelijk erg dominant zijn hoor. (mijn Kabouter). Ik weet niet wat je daar aan kunt doen meis, zit met het zelfde probleem.
Deze mensen zijn helden als het gaat om je een schuldgevoel aan te praten, vaak zijn ze zichzelf daar helemaal niet van bewust. Wat ik zelf probeer is, te kijken naar of ik het goed gedaan heb en achter mijn keuze sta van dat moment en probeer me niet schuldig te voelen. Maar het blijft een zwakke plek die steeds weer gevoelig wordt als er zulke dingen gebeuren.:sun:
Toegeven is die ander voeden in zijn of haar behoeften. Daarmee maak je hen sterker en bevestig je je eigen ongelijk.

Geplaatst

Lianne, ik heb er ervaring mee.
Mijn moeder was heel erg dominant, en alles wat ik fout deed was om haar te kwetsen....
Hoe mee om gaan,
Je 3e chakra sluiten, vriendelijk blijven, en je niet over laten halen tot hetzelfde gedrag.
Zie haar als een sputterend klein stripfiguurtje die driftig en stampvoetend haar zin wil krijgen. Net als bij een klein kind moet je er dan vast alweer een beetje om lachen.
Maar wel je grenzen stellen. Je bent niet gediend van een grote mond.
Draai om haar oren kan ze krijgen, ja toch, snotneus
(zo denk ik altijd in dit soort situaties hihi)
In de hoek !!!
En als ze blijft tetteren gewoon weglopen of de telefoon ophangen. Wel even zeggen dat je ophangt dan.
Als ze hun gram willen halen doen ze dat maar ergens anders, maar niet bij jou.
Jij bent aardig dus dan mag zij ook best gewoon aardig zijn.
En er bestaat ook nog zoiets als fatsoen, is ze nou helemaal betoeterd...

Zoiets ???

Geplaatst

Goh, delen wij dezelfde moeder Lianne?
ja hier ook een dominante moeder die zich haar hele leven al slachtoffer voelt en dat dan liet merken door vooral haar afkeuring uit te spreken.
Ze ging zelfs zo ver om in haar pubertijd mij wijs te maken dat ik degene was die haar ongelukkig maakte en alles wat ik maar deed er op gericht was om haar te kwetsen
Ik deugde nergens voor en om eerlijk te zijn heb ik daar nog steeds wel eens last van... zit er diep in gebakken

maar inmiddels kunnen we het redelijk vinden, een kwestie van met therapeuten samen de verwachtingen van 2 kanten leren bij te stellen
te accepteren grmpffffff dat zij is wie ze is en gewoon niet te lang met haar in 1 ruimte aanwezig te zijn.
Ik mag zo dan ook weer naar een verjaardag waar zij ook is... we zullen zien hoe het gaat.

Geplaatst

thee, bol, tapas, woman.. thanx voor share..

het is heel vermoeiend, zij vind dat zij alles goed doet en wat ik doe is nooit goed genoeg.
te weinig bellen, te weinig komen (3x per week!)
en uitpraten is echt onbegonnen werk.
dus probeer ik er mar het beste van te maken, maar ja, fijn is anders..
nu weer een akkefietje, ik had van vakantie niet op dag 1 een sms gestuurd maar dag 2.
ja pfff sorry, vergeten.
maar blijkbaar moet ik het nu even voelen want heb de cold shoulder.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...