Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 oktober 2009


Gast Loen

Aanbevolen berichten

sorry voor de lange wachttijd op het antwoordt, ik moest eerst mijn kleine meid van bijna 3 jaar oud naar bed brengen, dit gaat ten aller tijde voor, maar dat snappen jullie wel neem ik aan.
op antwoordt hoe ik dat volhoud door de weeks, is heel eenvoudig , overdag aan het werk en heb je geen tijd om na te denken over jezelf, en s`avonds even de botte kop ervoor gooien op het moment dat je wilt drinken.
ik verwen mijzelf dan met een glas steenkoude spa en snoep stiekem wat van de kaas uit de koelkast.
dit gaat goed tot nu toe en deze ingeslagen weg begint vaste routine te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Herman wat je wil en de meeste van ons lukt vaak niet. Ik drink nu ook soms nog maar moest daarvoor echt maanden niet drinken. Heb me een half jaar droog gelegd alvorens dit uit te proberen. Het is gelukt maar waarschijnlijk omdat ik 4 jaar een stevige drinker was dus niet zo ver heen (sorry voor mijn woordgebruik). Was een probleemdrinker door het overlijden van mijn man 4 jaar geleden en begon al te minderen naar ik het wat meer kon zetten. Ben diep gegaan want dronk me lam maar heb me er ook in verdiept. Wat ik gelered heb is dat een alcie nooit meer kan drinken omdat er geen rem meer is. Hoop niet in de verhalen van mij want die zijn zelden weggegeld.

Denk ook niet aan alleen het weekend want dan ga je benny drinken. Dat betekend dat je de schade van de hele week in gaat halen met het risico op comazuipen. Doet niet alleen de buurman maar kan jou ook gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ari , ik heb dat soort dingen nog niet goed op een rijtje, maar ik weet intussen wel dat ik mij door de weeks energieker voel dan tijdens het weekend en weet dus wel waar dat van komt.
dus zal ik er naar streven om ook in de weekenden de alcohol op een steeds lager pitje te zetten.
en als het op een minimum staat maakt het ook niet meer uit wanneer het feestje is , door de weeks of in het weekend.
wij hebben zo wie zo weinig feestjes en vaak rij ik dan ook nog, dus de bob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

coma zuipen is niet aan de orde want voordat ik dat voor elkaar krijg heeft mijn vrouw mij al half een coma gemept ha,Ha,.
nee ik koop op vrijdag 3 flessen wijn voor het hele weekend en op vrijdag al twee op betekend "op de blaren zitten" want voor het verdere weekend is er dan nog maar 1.
en dan is gewoon de vraag ? wat vind iemand acceptabel, de ene vind twee kratten bier per week goed als dat er eerder 1 per dag was, ik vind 3 flessen wijn per week zeer acceptabel als ik mijzelf vergelijk met eerder.
maar goed zo heeft iedereen zijn keuze`s en probeert wat, het kan best zijn dat er bij mij ook weer ongewenst gedrag insluipt en ik moet besluiten radicalere maatregelen, maar voor nu is dit mijn weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam ik heb een andere topic geopend. Vraag of dat Vie daar naar toe gaat en ga jij daar ook naar toe? Nogmaals dit moet een pretige topic blijven. Doe mij een lol.
Het lijkt net of sommigen onder ons, gewoon bezig zijn en blijven om het hier te vergallen en iedereen op stang te willen jagen. Nou dat is dan vaak zat gelukt. Probeer het nu op een andere manier. Diegene die mee willen bekvechten die gaan dan daar naar toe. Zie nu zelf eens hoe jouw berichtje tussen een gewoon normaal gesprek staat? Slaat nergens op.
We zijn tenslotte toch volwassen mensen????? Trouwens Vie is er nu niet, dus heeft dat geen nut. Doe het dan als ze er is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, die Adam ik lees al geruime tijd mee op dit forum en laat mij er af en toe verleiden om te antwoorden.
meestal serieus maar soms ook grappig of melig (bedoeld) en soms ook kwetsend(onbedoeld).
Wat ik in jou zie en ook wel herken is je gevoel voor cynisme.
die ondertoon zit vaak in de stukjes en comments die hier plaatst.
Mijn ervaring ( ik begeef me nu op glad ijs , maar goed) is dat cynisme aan vrouwen in het algemeen , dus niet alle, misplaatst is, zij zien die ondertoon niet en reageren op het geschrevene, zonder die ondertoon.
aangezien zo`n beetje 90 procent op dit forum vrouwen is zal je cynisme hier weing weerklank vinden naar mijn mening.
ik vind het leuk, maar misschien verklaart het een beetje dat je soms minder medestanders vindt in je denkbeelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap er allemaal niets meer van hoor. Jullie waren toch met een serieus gesprek bezig? Waarom dan het bericht van Adam er tussen.
Waarom toch iedere keer weer proberen om een ander te pakken????????
Ik wordt hier echt verdrietig van. Moet dat nu zo allemaal? Bah, ik vind er zo niets aan.
Ik hoop dat jullie het gesprek weer op kunnen pakken en door gaan:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelijk heb je Adam ik ga er ook uit want toch veel woorden met Tactive met een dreigende ban.

Zie het morgen wel en anders pech voor mij maar hou mijn mond echt niet. Goed gedaan lotgenoot, wees maar trots op jezelf. Jij kan alleen maar iemand onderuit halen maar helpen gaat alleen de sloot in bij jou of nee schaapjes fokken want shoarma is belangrijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herman
zo nou mijn hond had zo'n haast en het regent
niet eens, lijkt wel of ie nog naar de kroeg moet
vanavond...:P

Heb vandaag mijn tuin opgeruimd.
Lag vol met bladeren, wat een takketroep haha
weet je hoe de vrouw van een bomenkweker heet: een takkenwijf

en hier... veel gehakketak... jammer...

Om even op het onderwerp terug te komen, en dan ga ik even film
kijken.
Ik vind het knap dat jij dat kan hoor. Doordeweeks dus niet drinken en dan 3
flessen wijn in het weekend. Samen met je vrouw of alleen
voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Herman dan drink je toch teveel hoor,
voor de gezondheid dan hè?
Ze zeggen
Vrouwen 1 á 2 eenheden per dag
mannen 2 á 3 eenheden per dag.
Hoeveel glazen zitten er in een fles 5 of 6?
Je zal al wel veel minder drinken dan je deed en dat is super natuurlijk.
Of wil je nog minder gaan drinken dan nu?

Enne alleen horror.. nee hoor heb hier nog een filmpje liggen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach die eenheden, daar schermen ze altijd mee, ik ga voor wat ik zelf goed vind en kijk niet zozeer naar eenheden.
tel de eenheden van twee a drie kratten bier per week en in het weekend een fles beerenburg en enkele sixpacks met diverse zware belgische biertjes er bij eens bij elkaar op.
dit is alleen thuis he, ik reken buitenshuis opgedane alcoholica daar nog niet eens bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ppffff ja dan ben je al heel wat minder gaan drinken.
Prima toch!!
Nou ja Herman, het zal vanzelf blijken of je het kan
volhouden zo en je moet het doen zoals het voor jou
goed is. Ik hoop het echt voor je dat het lukt.
En nu ga ik echt met dochter en vriendinnetjes
film kijken.

Fijne avond nog en tot een volgend draadje
:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...