Spring naar bijdragen

Zaterdag 31 oktober 2009


Gast Loen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Een beetje vroeg nog dus ik duik er zo nog even in maar het is



En er is nog geen draadje geopend, dat is altijd leuk!

Met koffie wacht ik nog maar even, wel vast een kort verhaaltje...

Vertrouwen

Een bakker kreeg boter van een boer en de boer brood van de bakker.

Na een tijdje viel het de bakker op dat de stukken boter van de boer, die drie pond zouden moeten wegen, steeds lichter werden.

Zijn weegschaal gaf hem gelijk en hij klaagde zijn boterleverancier aan bij de rechter.

Uw stukken boter zouden niet het vereiste gewicht hebben, zei de rechter tegen de boer.
Dit stuk zou drie pond moeten wegen, het weegt echter veel minder.

Dat is uitgesloten, meneer de rechter, zei de boer, ik heb het elke keer nagewogen.

Misschien kloppen uw gewichten niet, meende de rechter.

Hoezo gewichten, vroeg de boer stomverwonderd.
Ik heb helemaal geen gewichten, die gebruik ik nooit.

Maar waar weegt u dan mee als u geen gewichten heeft, vroeg de rechter.

Heel eenvoudig, zei de boer, ik krijg mijn brood van de bakker en hij krijgt boter van mij.
Een brood weegt drie pond dus leg mijn boter links op de weegschaal en een brood rechts en zo weeg ik dat af.

;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 282
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Dar (of lig je er al weer in?) en overige vroege forummers,
ik ben eindelijk eens een van de eersten hier, niet helemaal vrijwillig trouwens. Mijn slaappatroon is nog steeds in de war, maar heb wel lekker geslapen, dus vind het niet al te erg.
Heb een erg druk jaar achter de rug, en eigenlijk ervaar ik mijn leven al heel lang als druk en overbelast. Doordat ik nu met de internet behandeling bezig ben zie ik dat ik die overbelasting te lijf ben gegaan door me te verliezen in alcohol, en dan nog steeds proberen me staande te houden. Wat heb ik mijn reserves aangesproken en op mijn tandvlees gelopen. Mezelf compleet uitgehold eigenlijk.
Nu ik mijn gedrag ten aanzien van alcohol verander, beweegt de rest vanzelf mee, en in de goede richting dus. Ik ga veel vroeger naar bed, ik eet meer en vaker en stop alleszins minder mijn kop in het zand. Zit middenin een opleiding, en dat wordt de komende maanden nog even extreem druk, omdat ik het wel wil halen. Dit was tot voor kort ook zo'n eenzaam avontuur. Nu heb ik een heel aantal mensen daar deelgenoot van gemaakt, en ben ik er ook voor aan het zorgen dat ik wat hulp krijg, en ruimte op mijn werk om mijn opleidingsopdrachten te maken.
Ik voel me voorzichtig weer optimistisch worden!

Wat een verhaal al op de vroege morgen. Heb gisteren weer gemaild met de internet hulpverlener, en daardoor vielen de puzzelstukjes op hun plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je antwoord Hannah, en ook voor anderen die er nog wat over hebben geschreven. Die co-morbiditeit (huu, vind ik een eng woord) is weer iets anders om over na te denken.
Hoe dan ook, alle reakties helpen me om te beslissen of ik aan de raad van die verslavingsstichting wil deelnemen. En of dat nog niet te dichtbij komt, na slechts zo'n anderhalf jaar zonder alcohol.

AR, weer een vrij weekend, wordt er gelopen met Will en de hondjes en lekker gekookt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvlieg ik ben het eens met je stelling. Dit gaat ook op voor depressies en andere geestelijke aandoeningen. Dan wordt er makkelijk gezegd: je mankeert toch niets, wees blij dat je gezond bent!
Zelf zie ik alcoholisme als een aandoening van de geest en het is en blijft erg moeilijk om daar begrip voor te krijgen. Daarom des te schrijnender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Han, het gaat goed met mij, de drank wil ik laten staan en de wil is dus sterker dan de zin er in.

als er dus via signalen in mijn hoofd gevraagd word om alcohol is het voor mij niet zo moeilijk om het niet te doen. daarbij ben ik er ook bang voor wat 1 glas alcohol met mijn lijf gaat doen.

Nu gaat het goed en kan en wil zonder alcohol leven

Kortom ik ben er gelukkig mee:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, het word inderdaad een Will weekend met de hondjes en we moeten bij haar thuis schilderen dus nog een werkweekend ook.

Dankzij onder andere jouw input Han, kan ik die strijd aan hoor.
Dus kan ik tegen jou ook zeggen Super van je hoor:)

Fruitvlieg, mensen willen graag iets zien voor ze het geloven, dus een gebroken been kunnen ze zien en dan wéten ze dat je wat hebt, geestelijk of psychisch is niet te zien en niet te vatten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook mensen die allerlei lichamelijke klachten krijgen omdat ze eigenlijk met hun binnenste in de knoop zitten.
Fijn Thé dat het ook anders kan, en dat je wel steun krijgt.
Zelf vertel ik niet aan veel mensen wat er echt bij me speelt, maar de laatste tijd toch wel iets vaker. Mijn zus bijvoorbeeld is een erg nuchter mens - en dan bedoel ik zowel op drankvlak als op geestelijk vlak - en zij is er ook zo eentje van: stel je niet aan, iedereen heeft wel eens een dipje.
Toch probeert ze een beetje mee te voelen. het is eigenlijk aan ons om begrip op te brengen voor de mensen die deze problemen niet hebben.
Tenminste ik hoef niet altijd maar begrip, hoewel het prettig is om hier te kunnen schrijven met mensen die zo ongeveer wel weten wat je bedoelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggu Kanjers.

Hanna op de boerderij? Nou dan in het voorjaar je handen vol met het lammeren. Moet daar toch vaak bij zijn voor als het mis gaat. Maar wel ontzettend leuk als je die kleintjes ziet ronddartelen.

Fruitvlieg, ik denk dat heel veel mensen denken, dat je een alcoholverslaving aan jezelf te danken hebt. Of dat je daarvoor kiest. Dus moet je het zelf maar uit zoeken. Dit is anders dan een blinde darm of zo.
Deze mensen hebben er te weinig verstand van, maar meesten mijden alc. verslaafden, ze hebben het idee dat je dan letterlijk in de goot moet liggen of zo.
Ik vind het altijd vreselijk stumpers te zien liggen of te zien hangen op straat. Geen huis of bed waar ze toch lekker in weg kunnen duiken. Gelukkig dat er toch instanties zijn die deze mensen kunnen opvangen. Maar de meeste mensen lopen er met een grote boog omheen.

Goeie morgen Thé Wat goed voor je dat je zoveel geslapen hebt. Je hebt het echt nodig nu. Is het al een beetje rustiger in je bol? Ik hoop dat er gauw wat duidelijkheid komt over de verdere behandling van je vader meid. Dan weet je tenminste meer. Leven in onzekerheid is niet prettig.

Moghu Vie:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf heb onrustig geslapen en veel gedroomd. Moest wel 8 x naar de w.c. van het vele drinken gisterenavond. Moet dat eens minder gaan doen. Gewoon eigenlijk na 8 uur niets meer drinken.
Verder als ik wakker wordt, speelt het forum door mijn hoofd, dus een teken dat ik het wat rustiger aan moet doen hier. Maar dat vind ik zo moeilijk hé. Bang dat mensen mij een berichtje sturen en ik daar niet op antwoord, of mensen die moeilijk zitten en waar ik misschien ook wat mee kan helpen om het voor die mensen wat prettiger te maken.
Maar toch wil ik proberen om een beetje afstand te gaan nemen. Dit is denk ik beter voor mezelf. Dan maar een beetje egoïstisch proberen te zijn. Zal dit moeten leren, want zo zit ik niet in elkaar.
Nou mensen als het zonnetje een beetje gaat schijnen vandaag duik ik de tuin eens in. Kijken of er iets te doen is.
Later allemaal.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, heerlijk geslapen en lekker wakker geworden.
Eindelijk niet meer die stress in mijn maag!

hardloopkleren heb ik al aan, nu nog de moed verzamelen om de deur uit te gaan maar dat gaat wel lukken!

Geestelijke aandoeningen zijn lastiger te begrijpen dan bv een gebroken been of een operatie.

fruitvlieg ik kan me voorstellen dat als je ergens zit en er is alle begrip voor diegene die een operatie heeft gehad maar geen begrip voor diegene die herstellende is van een verslaving dat dat pijnlijk is. Het is onzichtbaar en komt denk ik ook te dichtbij. Toch krijg ik wel degelijk steun en complimenten als ik zeg dat ik gestopt ben met drinken, al vind men mij ook een bedreiging op feestjes want ik doe niet meer mee en dat is confronterend. Je houd daarmee die ander een spiegel voor waardoor diegene naar zijn of haar eigen drankgebruik moet gaan kijken.

Veel ligt denk ik ook aan je eigen houding. Ik zie het soms ook wel als mijn taak om het onzichtbare zichtbaar te maken en uit te leggen hoe het is en wat het met me doet.
of ik probeer er voor te zorgen dat men rekening met mij houd door mijn grenzen aan te geven. Respecteert een ander dat niet dan houd het op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, rennen meid.
Het is trouwens een heel andere morgen dan de meeste morgens op het forum. Er vliegen geen geruststellende bakjes koffie en croissantjes heen en weer. Is ook wel eens leuk, en ik vind dat we er trots op mogen zijn: een forum in beweging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alc. of iedere andere verslaving is voor veel mensen eng. Een griepje of zo begrijpen ze wel omdat ze dat zelf ook wel eens gehad hebben. Verslavingen daar sluiten veel mensen hun ogen voor.Niet mijn pakkie an. Maar zuipen vaak zelf erg veel. Niet in de gate hebbende dat ze zelf wel eens een fiks probleem zouden kunnen hebben met de alcohol.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even nog wat leuks vertellen, ik heb mijn kat laten 'lezen' door een dierentolk
Geweldig wat daar uit komt. Het is een klein portugees poesje met een enorm groot Ego. Ze denkt eigenlijk dat ze een grote kater is en ze is het dan ook helemaal niet eens met haar naam: Kaatje
vooral dat 'tje' vind ze een groffe belediging. Ze wil graag een mythologische naam met een A er in. Iets van Cleopatra of Hera ofzo. Ik zit me suf te piekeren maar misschien willen of kunnen jullie meedenken? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Over een Paaz-afdeling kan ik niet verder meepraten als dat ik er een half jaar gewerkt heb en wil dat graag zo laten als het ff kan. Had wel indruk gemaakt want meestal waren dat mensen die accuut in geestelijke problemen kwamen waarvan je het soms moeilijk kon begrijpen waarom. Ook diverse mensen met anorexia daar verpleegd die de boterhammetjes tussen de verwarming propten wat voor een buitenstaander moeilijk was te vatten het waarom. De geest van een ander mens is denk ik moeilijk te begrijpen want je weet niet echt hoe een ander denkt of voelt.

Ben een beetje uitgeput na dat gekots en die bezogdheid. Ging pas om half 3 slapen omdat ik niet wist hoe ik kon helpen terwijl de schreeuw toch duidelijk over is gekomen. Lag amper in bed en bbbbbzzzzzzzz ja hoor een mug. Mep mep mep maar dat werkt dus niet dus om half 4 er weer uit om de stofzuiger 2 trappen op te slepen. Tuurlijk zag ik dat loeder niet dus alles maar gezogen. Heerlijk stil dus maar proberen te slapen en ja hoor bbbbbbbbzzzzzzzzzz. Hoe vermoeider ik raakte hoe groter het monster leek hahaha.

Naja in elk geval al een beker melk weer op en wat vitaminen pillen, tuurlijk tramadolletje en een boterhammetje met kaas. Dan ben je toch een ander mens weer als slik ik daar mijn bezorgheid niet mee weg. Tis toch een lotgenoot die een noodkreet geeft en waar je machteloos tegenover staat. Kan het nu gelukkig relativeren als dat ze m'n adres en telefoonnummer heeft dus ze kan me bereiken als ik iets kan betekenen alleen kan ik niet zo goed tegen machteloosheid hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou ik haar Kater gaan noemen, Tapas. Niet mythologisch maar wel met grrrrl-power.
Of Katharina De Grote. Een wat woeste dame uit het verre verleden.
Mijn kater heet officieel Mijnheer Brasser, maar ik noem hem toch steeds Ventje.

Er staat een kat voor mijn raam.
Felix Domesticus is zijn volle naam
Maar ik spreek hem altijd aan met "Kat"
Als hij dat liever wil dan doe ik dat.
(Jaap Fischer)

En nu: croissants!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje (en die croissants gaan zometeen aanbranden) heb vanmorgen wel je nood van gisteren gelezen. Ja, dat is heel moeilijk, een noodkreet krijgen en dan eigenlijk niets kunnen doen. maar toch, meid, je hebt alle lijnen open gelegd. Als een ander zo een noodkreet neerlegt bij jou en jou vervolgens niet de gelegenheid geeft om er iets aan te doen, dan houdt het op.
En ik ben ook begaan met Marion. Maar je weet misscvhien zelf ook wel, een noodkreet gegeven onder invloed van drank, kan de volgende dag weer alleen maar een kater opgeleverd hebben.
Ik hoop voor jou dat je vandaag een berichtje van haar krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha leuk Tapas moest meteen denken aan de naam Beauty zo heete een van mijn overleden katten maar die naam werd al snel verbasterd als beauty-case, beaut en toen ze stierf was het keesje. Ook niks dus.

Noem haar gewoon Tijger das lief, stoer en over de hele wereld weten ze wat een tijger is. Om in de mythologische namen te blijven lijkt Sirene me ook wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal ,

Lees dat de ene zich goed voelt en de ander slecht , nou slecht voel ik mij ook .
Ben gisteren begonnen met Campral pffffffff wat voel ik mij beroerd en heb slecht geslapen net als Bolletje onrustig en gedroomd .
Kan me niet makkelijk ontspannen dus overdag kan ik ook niet zeggen , ik ga effe een uurtje slapen , ben daar te onrustig voor.
Lichamelijk en geestelijk moe of dit nu komt door de afkicking van alcohol (zal best wel) of wat ik eerst
slikte chloordiazepoxid (Kalmerings-middel) nu niet meer en ben dus gisteren begonnen met Campral .
Die onrustigheid dat doet me de das om terwijl ik geen behoefde hebt aan alcohol , gelukkig .
Maar s'morgens kom ik maar uit bed om 7:00 uur en ben bezig tot s'avond 23:30 uur , terwijl ik gebroken bent van de moeheid , s'nachts slecht slapen , dat is toch ook niet gezond ?

Nou verder voor iedereen weer een sterke dag toe gewenst .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...