Spring naar bijdragen

dinsdag 3 november


sailor

Aanbevolen berichten

OK Bolletje, dat is ook zo en daarom schreef ik ook, in mijn geval.
Het ligt ook helemaal aan het probleem natuurlijk, jij schreef dat je wel eens inpulsief kon reageren, nou dat kan ik ook wel hoor en ik ben een voorstander van diepgang en dan moet iedereen dat gelijk van mij doen, hahahahaha, nee ieder mens is een individu nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 267
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Emma:present: Soms, hebben mijn Kabouter en ik ook diepgaande gesprekken. Daar voel ik me ook goed bij, maar gebruik dan mijn eigen taal. Vaak moet hij daar om lachen omdat ik de dingen niet juist weet te benoemen. Vaak vergeet ik namen van mensen en dat is lastig. Maar hij heeft na 22 jaar dit van mij geaccepteerd.
Voel me dan altijd een beetje klein worden. Maar van de andere kant zegt hij ook vaak "Och Bol, blijf lekker zoals je bent, ik snap wel wat je bedoeld"Jammer dat hij zich verzet tegen internet, want dan zou hij inderdaad een forum kunnen op zoeken waarin het filosoferen over diepgaande gesprekken zoals de zin van het leven of over zijn vak, veel bevrediging geven aan hem.
Vaak kan hij zijn gedachten niet delen en dat is voor hem erg frustrerend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, mooi wat je schreef. Ja, stromen van regen, zegen... Zegenen, benedicta, betekent eigenlijk, 'goed spreken over.. ' Eenmaal gezegend altijd gezegend. Die regen zal er wel bij horen.
Ik heb nog regelmatig, na het verlies van een aantal dierbaren, zo'n enorme pijn in mijn lijf.
Net ook, ik sta te koken en dan overvalt het me zomaar. Het trekt door mijn lijf en de tranen staan dan hoog. Nu weet ik ook wel dat DAT mijn terugval destijds in de hand heeft gewerkt.
Nu ben ik wel weer sterk genoeg, om het te durven voelen.
Het regent totdat het is uitgeregend, daar kunnen we toch niks aan doen.
Drank houdt regen ook niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol,
Ik werk nog steeds, de hele week en heb 2 verschillende functies, een voor 2 dagen en een voor 3, bij 2 verschillende werkgevers. Is een leuke afwisseling
In het weekend verdien ik ook nog bij met mijn hobby. Een hobby overigens waar veel en regelmatig drank bij komt kijken.

Verder ben ik een beetje huiverig om te vertellen wat ik allemaal doe mede omdat het toch publieke functies zijn waarbij het niet best is als uitkomt dat ik een alc probleem heb. Bovendien kan iedereen dit forum lezen.

Niemand weet op mijn werk dat ik dit probleem heb en als je vandaag hebt meegelezen weet je dat dat ook niet verstandig is om mee te delen, want er heerst veel onbegrip over.
Mensen snappen niet dat je niet kunt minderen, dat snap ik zelf ook niet, maar het kan nu eenmaal niet, daar ben ik zelf pas na 37 jaar achtergekomen!

De enigen die van mijn probleem weten zijn mijn vrouw en een goede vriend (die heeft helaas longkanker waar hij nu al 1 1/2 jaar tegen vecht met chemo en alles, dus die heeft ook nog wel wat anders aan zijn hoofd, overigens is hij pas 42 jaar en ken ik hem al 23 jaar). En jullie natuurlijk, maar jullie kennen mij niet.
Beiden snappen ze helaas ook niet dat stoppen voor mij de enige optie is.

Ook ik vraag me wel eens af wat de forumleden voor werk doen, waar ze wonen (in mijn buurt b.v.)hoe ze er echt uitzien etc., maar echt relevant voor dit forum is dat niet en met een beroep wordt je ook weer direct in een hokje geduwd met alle vooroordelen erbij (dat kan tenminste)

Is trouwens wel een typisch NL trekje, dit vragen naar je beroep. Als Nederlanders zich voorstellen dan vragen ze aan de ander vaak vlot wat voor werk hij/zij doet. Gebeurt in andere landen veel minder en wordt soms zelfs als ongepast beschouwd. Ik neem het jouw niet kwalijk dat je het vraagt, kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent, maar misschien begrijp je waarom ik daar toch wat terughoudend in ben.
Blijf wat dat betreft liever wat anoniem. Voor de rest ben ik vrij open dacht ik?

Dat ik vandaag kan meeschrijven komt omdat ik vrij ben, maar morgen begint het lieve leven weer en heb dan geen tijd om te schrijven, jammer want ik vind het heel waardevol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief bolletje

hoe is het met je kabouterje of liever gezegd met jou
kun je het nog een beetje trekken met hem

alvast een knuffeltie van me voor jou:)

Lieve An
wat goed van je dat jij jezelf weer sterk voeld
en nu houden zo meis vind het knap van je
lief knuffeltje van mij voor jou:)


Oh ja en drup

Ook een hele lieve knuf voor jou:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me helemaal lam gedronken. Omdat ik dit niet meer doe kan ik niet meer goed tegen alco dus snel van de werelel maar kon me niet schelen want wilde die roes en heb ik bereikt door bezopen te zijn. Wil zo graag geholpen woren en niemand kan me helpen. Wil door mijn invaliditeit niet weer aan de drank raken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alkol, zoveel culturen... kom je in Amerika, gaat het meteen van: "Where you from?"
Ik woon trouwens in Vierpolders, een gat waar nog nooit een hond van heeft gehoord, maar ben eigenlijk Zeeuwse, die haar hart aan Rotterdam heeft verpand.
Maar het maakt ook niet uit, want ik ben gewoon iemand, al kwam ik uit Timboektoe of Verweggistan, die van de alcohol af wil blijven.
En ja, het forum kan best verslavend zijn. Voor mij komt dat omdat er zoveel interessante respons op elkaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alkol,

De meesten van ons zijn toch wel nieuwsgierig hoe de rest er uit ziet.
Dat is altijd zo leuk aan een meeting!
Er is er een gepland op 22 november a.s. kijk even bij het onderwerp "Thema's" daar is een draadje
over de meeting.

En zó grappig (ik heb er nu drie of zo meegemaakt) de meeste mensen zien er uit zoals je dat
onbewust min of meer had verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
kirky

alkol , drie vragen drie antwoorden .




1 weet niet , 2 weet niet en 3 weet niet .



De respectievelijke antwoorden:

'Omdat zijn hoofd zo ver van zijn lichaam zit'
'Zijn buurman'
'Een warme bakker leeft nog'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga er ff uit om een koude douche te nemen en probeeren weer drupje te zijn. Beetje eten en me opmeppen.

Kirky ik hoef niet naar een rechtswinkel want heb een rechtsbijstand verzekering en zelf die kunnen niets doen. Had ik ook al geprobeerd maar dank voor het meedenken. Doe alles om te kunnen lopen maar weet het niet meer.

Nu ga ik eerst proberen te ontnuchteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup, lam gedronken? Dan maar gauw naar bed toe en norgen weer een dag.
Op een bepaalde manier vind ik het jammer voor ons allemaal. Het is misschien gek maar ik tel al onze nuchtere dagen bij elkaar op als een positief resultaat van onze uitwisselingen.
Dat het toch resultaat heeft.
Want we doen toch onze stinkende best. En als er dan een kipje vandoor gaat... nou ja zo voel ik dat dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...