Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 november 2009

BamBam

Aanbevolen berichten

Fruitje, ik word soms wel wakker met het gevoel; dit is het. Maar soms ook niet. Nuchter het leven tegemoet treden met alles wat het leven je geeft is niet altijd simpel. Toch ervaar ik een stuk minder angst voor wat eventueel, misschien, mogelijkerwijs, zou kunnen gaan komen.
Het is wat het is, het gaat zoals het gaat. Ik heb nu een keus en toen ik nog dronk had ik die niet, zeker niet wat drank betreft. De drank had macht over mij. En dat voelt nu heel anders.

Ik kan me voorstellen dat je het mms beangstigend kan vinden. Dat had ik zeker wel. Tapas schrijft dat het je mogelijkheden geeft zaken uit te zoeken. Ik kwam, nadat ik ongeveer een jaar droog stond, in een megadepressie. Achteraf had ik die wrs al eerder en waarschijnlijk ook wel eerder in mn leven. Maar daar kwam ik niet achter toen ik nog dronk. Met zeer goede begeleiding, en door hulp te vragen en te accepteren, ben ik daar goed uitgeekomen. Ik ben bezig zaken aan te pakken in mn leven. Ik had dat allemaal niet op die manier kunnen doen als ik nog had gedronken.

Je onderkent je emoties en gevoelens en dat is een goed begin. Je deelt het, schrijft erover, hartstikke goed van je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen lieve kanjers.

Aura 10 dagen droog? Wat gaat de tijd toch hard hé? Voor je het weet ben je maanden verder en nog droog. Knap hoor meid. je hebt een gouden pluim verdiend.

En ons fruitvliegje. Wat zeg ik Fruitvliegje? FRUITVLIEG. Geweldig meid. Dat doet je goed hé? In derdaad jullie hebben alleebij een grote schoudeklop verdiend:musicnote:~~~~~~~~:heart:~~~~~
:musicnote:`Nou de rest van de emotions moet je er maar bij denken hoor. Die dingen weigeren nog wel eens bij mij.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb namelijk ontdekt waar mijn 'conflicten' van de laatste tijd vandaan komen. Eerst die op mijn werk die nu opgelost is trouwens en nu die met de buurvrouw die ik een paar dagen geleden in het bos tegen kwam en waar ik het gesprek mee aangegaan heb.. nou dat was weer een emmer bagger die ik over me heen kreeg daar lusten de honden geen brood van.

Ik kan er niet tegen als andere mensen verwachtingen van mij hebben en die niet uitspreken, het opsparen en me dan opeens van alles voor de voeten gaan gooien van wat ik allemaal wel niet verkeerd doe en hoe moeilijk ik ben om mee om te gaan en hoe teleurgesteld ze in mij zijn. Die verwachtingen voel ik wel maar ze zijn niet duidelijk, dus kan ik er niks mee. Ze zeggen me niet wat zij van mij verwachten maar gaan er van uit dat ik dat kan ruiken en zijn dus niet duidelijk.

Mijn hele leven denk ik dus al dat ik niet deug, dat ik onattent ben, dat als er iets mis gaat dat de schuld wel weer bij mij zal liggen want... ik ben nou eenmaal niet zo attent en ik maak fouten en ik ben niet sociaal en ik.... en ga zo maar door!

Nu heb ik het mysterie ontrafelt, eindelijk, na al die jaren, moet je eerst 46 voor worden!! Ik ben wie ik ben en ik doe wat ik doe op mijn manier.
Ik ben niet fout en die ander is niet goed, er is een wisselwerking met bepaalde persoonlijkheden, vaak mensen die de lat voor zichzelf heel hoog leggen en die erg perfectionistisch en star zijn. Ik snap nu dat ik door de ADHD niet goed kan plannen en fouten maak als er geen overzicht is en dat ik het nodig heb dat dingen duidelijk zijn anders ga ik heel veel zijwegen inslaan en kom ik niet tot wat ik wil doen. De combinatie met een veeleisende perfectionist werkt dan niet goed en dat mag gewoon.
Ik ben het zat om dan altijd maar te horen dat het aan mij ligt en dat het zo moeilijk is om met mij om te gaan. Weet iemand hoe moeilijk het is voor mij om met een perfectionist om te gaan? Dat het door de chaos niet lukt om recht op een doel af te gaan als er geen structuur is? en als anderen de lat hoog leggen?
Van iemand met een gebroken been verwacht je ook niet dat die de marathon gaat lopen. Wat ik er van leer is dat ik ook duidelijk moet zijn en mijn grenzen moet aangeven als iemand wat van mij wil maar dat ik niet meer hoef te pikken dat ik altijd degene ben die het fout doet en dat de ander het goed doet en dat ik moet veranderen.

goed begin van deze dag toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor Val. Remmo, Hannah Sailor en de rest een warm hart. Gaan jullie nog iets leuks ondernemen voor het weekend?

Hannah hoe is het nu met je dochter? Is ze al wat aan de betere hand? Is je kat al terug gekomen? Misschien de D.A. ff bellen. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze de foto van gevonden katten, op internet staan.
W.b. het hondje dat je event. wil gaan kopen. Als je inderdaad zelf voor de verzorging moet op draaien heeft zo'n hondje dat jij wil hebben erg veel verzorging nodig w.b. z'n vacht. Maar ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol zelf heeft goeie zin. Ik ga dadelijk om 11 uur naar de boekenmarkt hier en hoop met een lading s.fictionboeken terug te komen voor mijn kabouter. Wil verder nog wat boodschappen doen met de auto. Lekker makkelijk.
Verder heb ik vanavond tot morgenavond dienst, dus zit ik het weekend onder de pannen. Jippie.
Heerlijk:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tapas,

wat doe je dan met dat soort mensen?

ik kan ook niet aan dat soort verwachtingen voldoen en het botst dus regelmatig met een aantal personen.
ik kies er dus voor om mijzelf afzijdig te houden want ik heb geen zin in continue boze mensen, continue het gevoel hebbend dat ik faal.
maar het wordt wel eenzaam zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk om te horen fruitvlieg, met jou kan ik het nu al goed vinden ;)

Nou, ik zit hier nu in mijn hardloopkleren, brrrr, ik ga mezelf een schop onder mijn kont geven want ik heb totaal geen zin
maar ik weet dat als ik gelopen ben ik me ook weer fijner voel en trots op mezelf ben.

tot later.. en morrend verliet zij het huis! grompelgrompel, koud en nat en brrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge allen
Fruit, van harte :musicnote::moon: gefeliciteerd!
Ik hoop het over 3 weken ook mee te maken.
Ik herken je gevoel, om gek van te worden, want je bent toch niet gestopt om je dan toch nog steeds
met drank bezig te moeten houden? Maar zo gaat het helaas wel. Jij (en ik)
hebt nu eenmaal een 'hunkerbrein'.(artikel uit Psychologie magazine)
Ook ik heb me die vraag steeds weer gesteld bij stoppogingen: en nu? ben ik nu vrij, hoef ik er niet meer mee bezig te zijn?
Had het gevoel dat er een toch altijd nog een ijzeren bal aan mijn been geketend was die ik meesleepte,lichter door het stoppen, maar hij was er altijd, ik moest er rekening mee houden(dat ie niet tussen de deur kwam, grapje)
Maar dat kwam ook omdat ik steeds achterom keek, uit nostalgische overwegingen.
Ik kwam alleen maar nadelen tegen van het stoppen en die zijn er zeker, maar ik denk dat het de kunst is en daar moet ik zelf ook hard aan werken om te gaan zien wat het je allemaal oplevert.
Zo ben ik deze week in meerdere situaties beland die me normaal naar de fles hadden doen grijpen.
Nu niet meer en godzijdank niet, want wat was ik blij dat ik in die situaties niet gedronken had!
Ik merk nu, nu ik definitief afscheid heb genomen, dat ik ook successen boek. Zo heb ik gisteren een ruzie
opgelost wat ik met drank nooit had kunnen doen.
Fruit, ik wens je sterkte en beloof me één ding: je blijft toch wel 3 weken op me voorliggen he?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge Bol,
Ik heb gisteren nog een posting naar je gestuurd, maar die kwam er op
net nadat je je had afgemeld, misschien heb je hem al gelezen of anders
nog ff doen? Kan hem niet kopiëren anders had ik hem wel opnieuw bezorgd.
Hij staat op page 16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Val ook van harte met je drie maanden!!:musicnote::present::moon:
Drie maanden was bij mij vaak een breekpunt, kon ik van
de ene op de andere dag weer beginnen. Hoop dat dat niet voor jou geldt!!

Wil mezelf eigenlijk afleren om te tellen, anders ben je nog steeds met die drank bezig
en dat verdient die *** (mijn vijand, de fles) niet.
Wil alleen nog maar bij drankconfrontaties kunnen zeggen:
nee ik drink niet en niet bedenken dat ik dat al 3,4, of 5 maanden niet meer doe, want dan is er bij mij het gevaar dat ik denk: o, 3 maanden ? dan kan ik er misschien wel weer eentje gecontroleerd gaan drinken.
Maar ik begrijp dat het voor velen een steun is om door te kunnen gaan. Vooral houden zo dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...