Otje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Het verschil:Vanmiddag boodschappen gehaald voor morgen: taart, koekjes, bonbons, cola sinas en sapje. Kosten € 9,=Normaal was ik altijd iets van 100 euro kwijt, hoop drank natuurlijk en van alles aan hapjes en toestanden. Morgen maar iets fijns voor mezelf kopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Kit:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Lieve vrienden. Ik ben aan het drinken. Jammer maar ik mis zo het hebben van kinderen. Voel me niet slecht maar dat komt morgen wel. Mis gewoon het hebben van. iets helemaal van jezelf. iets om voor te leven, bah. Ben zo terug. ff brullen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Bolletje, lieve, lieve schat, kan ik iets voor je doen!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Wel ff lekker blijven hangen bij ons hoor op het forum, we zijn er voor je.Brul maar even lekker, dat lucht op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 O Bolletje,Stop! Gooi alles weg wat je in huis hebt!Goed dat je je gemeld hebt.Lees deze tips bij uitglijders. Laat een uitglijder geen terugval worden!!!!!!!!!!Vuistregels bij een terugval auteur Dirk, iZZa Gent Enkele vuistregels om de schade te beperken als je uit de bocht gaat. (Hoe te vermijden dat eenmalige "terugval" tot een volledige "terugval" leidt) --- Stop: Stop onmiddellijk met wat je aan het doen bent en ga weg uit de situatie. --- Blijf kalm: Het is normaal dat jij je schuldig voelt. Geef je gevoelens de tijd om over te gaan. Vermijd het jezelf alles te verwijten ("ik ben een lozer") en terug te kijken naar het verleden (" 't is altijd zo geweest"). --- Leren mag wat kosten: zie je val als een fout; een fout is een vergissing terwijl je iets aan het leren bent. Zo'n fout is niet zo erg, tenzij je er aan toegeeft en de controle uit handen geeft. Bekijk deze fout als iets eenmaligs, iets wat vermeden kon worden en waaruit je veel kunt leren. Als je steeds opnieuw een terugval hebt, spreken we niet over een fout maar over een verkeerde attitude. --- Wat had je met jezelf afgesproken? Denk terug aan de redenen waarom je besloot om te stoppen met drinken, en schrijf ze op. Denk aan de voordelen op lange termijn. Wil je die opgeven omwille van één terugval? Kijk waar je al geraakt bent. Lees de voor- en nadelen van gebruik nog eens na op het lijstje dat je in je portefeuille draagt. Herinner jezelf eraan dat je dit doet om zorg te dragen voor jezelf, je gezondheid en je leven. --- Wat is hier aan voorafgegaan? Bekijk opnieuw de situatie die leidde tot deze terugval. In plaats van jezelf de schuld te geven, stel je volgende vragen: - Welke gebeurtenissen hebben geleid tot deze terugval? - Waren er waarschuwingssignalen voor deze val? - Heeft één van de volgende zaken bijgedragen tot de terugval: plaats, tijdstip, andere mensen, stemming? - Probeerde je om te gaan met de situatie voor de val? - Was je motivatie verzwakt door vermoeidheid, druk van anderen? Wat kan ik de volgende keer anders doen om efficiënter met deze situatie om te gaan? --- Maak nu een plan op: zet je ervaring om in een plan dat je onmiddellijk kunt uitvoeren. Hierbij de volgende tips: - gooi alle drugs, drank, pillen die je in verleiding kunnen brengen onmiddellijk weg. - Zorg ervoor dat je wegblijft uit riskante situaties, ga weg, naar huis, wandelen... - Vraag hulp en stimulans aan vrienden of lotgenoten, praat met je begeleiders over je situatie. --- Waar een wil is, is een weg (de geest staat boven het lichaam): - Een hardnekkige mythe bij gebruikers is de "lichaam boven geest" - theorie: de stelling dat het onmogelijk is de controle weer in handen te krijgen als je eenmaal terug aan het gebruiken bent (een terugval beleeft), en je dus gedoemd bent om verder te gebruiken. Zo is het ook meestal gelopen in het verleden. - Controle en onthouding zijn binnen handbereik. Onthouding kan op elk moment terug gewonnen worden, door, eenvoudigweg, het gebruik niet te hervatten. Je verlangen om opnieuw te gebruiken kan weldegelijk bedwongen worden. Vroeger lukte je dat misschien niet, wellicht lukt het nu wel, met de hulp van deze vuistregels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Ik heb ze maar even vetgedrukt, misschien ook voor een ander handig!Sterkte Bol, en ja, ik begrijp je wel. Ik heb meer kinderloze vriendinnen die het af en toe zó ergnaar de strot grijpt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Ik blijf hier ook hangen hoor Bol!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Lieve vrienden, als ik zeg dat jullie zo waardevol zijn voor mij, is dat zo gemeend. Ik houd van jullie, ook al zou ik niet gedronken hebben, maar nu durf ik dit te zeggen.Drank weg gooien zou zo zonden zijn, breng het morgen terug. Echt beloofd. De ervaring van vanmiddag met die kleine uk, dat is wat mij zo raakt. Ik zou zo graag met iets helemaal van mijzelf lekker in bad willen liggen. lekker tegen mij zelf aan willen drukken en het gevoel willen hebben dit is mijn kindje.Bah ik voel me niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 bah ik voel me ***. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Hey bollie hoi pip komop meid, je kan het, gooi die troep wegheb je geen refusal ingenomen???Ik kan me niet voorstellen hoe het is zonderkinderen, maar ik kan me wel een idee vormendat als je ze moét missen het gemis groot is...maar de drank lost het niet op... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 hallo allemaal natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Lieve Bol,Weet je wat nóg meer jammer is en zonde? Die drank in je lijf gooien. Gooi het weg, meteen!!!!!!!!Mijn internetbegeleidster heeft me aangeleerd dat gootsteenputjes dól zijn op drank en nooit een katerhebben, maar jij morgen wel en je verdriet wordt er echt niet minder door/van.En à la Soothe zou ik zeggen: loskoppelen die hap, die drank en die emotie hebben niets met elkaar temaken en de drank helpt je niet bij het verwerken van de emotie. Of je krijgt er geen minder verdrietdoor. Sterkte!Ik probeer straks nog even terug te komen, maar houd je taai! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 En ik begin ook al van jou te houden lieve Bol.Jou kinderwens snap ik wel een beetje. Ben zelf 40 en ik heb ook geen kinderen, en ik denk ook niet dat dat nog op mijn pad gaat komen.Maar lieverd, zou het niet beter zijn om de drank weg te gooien, thee te zetten, douche te nemen?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 haal even dat schuttingwoordje weg bollie:o Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Bolletje, ik dacht dat je Refusal slikte? Volgende keer schrijven voor je de eerste neemt.Als de drank er eenmaal inzit, valt er weinig te beginnen.Weggooien het restant, niet morgen, maar nu!Knietjes afkuisen en weer opstarten!Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 houtjeik vraag mij steeds af hoe jij dat doet om zulke lange stukkentekst in zo weinig tijd neer te zetten... bewonderenswaardig!Pippiieeeehoe gaat het met jou??????Wing ik vind het taalgebruik van jou de laatstetijd enorm verhelderend, TOP! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Goedenavond allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Hey Cocoootje, met mij goed hoor.Vroeg vandaag nog aan Bol of zij ook wist hoe het met jou ging, en een time out van het forum gehad??Maar gaat het goed met je?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Co ik zou ff bij je willen zijn, f mijn verdriet willen delen maar jammer genoeg gaat dat niet. voel me echt ff eenzaam en diep verdrietig, maar zal morgen wel weer over zijn. Weet je mijn kabouter heeft kinderen en wil daar niets mee te maken hebben, ik heb geen kinderen maar zou ze zo graag willen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Bolje probeert iedere dag hier iedereen te helpenhelp nu jezelf!!!!!!!Het lost echt niets op en geeft je niet watje nu mist maar geeft je wel iets anders:een rotgevoel straks!! Enne we kunnen jehier niet missen natuurlijk hé!!Ben voor jou ingelogd want je hebt hulp nodignu van zoveel mogelijk forummers en je ziethet bollie ze komen aangesneld om je te helpennou als dat het niet waard is de vieze zooiweg te gooien! Komop meis effe doorbijtenje bent een sterk mens dus je kan het!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Bol, lieverd, PB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Fruitvlieg, mijn complimenten met een maand droog! Nu volhouden en het wordt steeds beter.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 gewoon lekker hier blijven en schrijf het van je afzijn we ook allemaal samen hier toch!ja het leven is niet eerlijk en/of eerlijk verdeeltniets eerlijks aan.... de een heeft iets en waardeerthet niet wat de ander graag zou willen hebben...even een flinke knuffel voor jou hoor Pip ja had het gelezen maar had even geen moed om teschrijven op het forum, heb alleen gelezen. Heb nietsgedronken maar het scheelt steeds weinig. Vooral alsik lees dat er mensen wel drinken en ja die hebbengewoon die afspraak met zichzelf en prima hoor maaroeiii ik moet dan zo oppassen dat ik zelf niet ga denkenik probeer ook sociaal te drinken...want dat kan ik dus niet!!! chips!!!WingJe bent een stuk duidelijker te volgen in wat jeschrijft de laatste tijd, dat bedoelde ik.Maar misschien was ik de enige die het zo heeft ervaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 november 2009 Rapport Share Geplaatst 8 november 2009 Coco,Dat is niet zo moeilijk. De meeste écht lange teksten die over iets algemeens gaan,kopieer ik van ergens anders op het forum, omdat ik nog weet waar ze staan.Die tips bij terugval zijn erg nuttig en staan ergens bij tips en adviezen dus ik gadaarheen, selecteer de tekst, rechtermuisknop en kopiëren en dan op de plek vanbestemming rechtermuisknop en plakken.Of Bewerken- kopiëren en bewerken- plakken. Of ctrl-c ctrl-v. Maar de R. muisknopvind ik het makkelijkst.En mijn eigen lange(re) stukken: tja, ik typ erg snel (en blind natuurlijk anders gaat het nietzo snel). Vaak lees ik het dan nog eens over en haal toch weer een hoop weg. Dat wel.Ik heb bij Schoevers leren typen en daar wordt het je wel ingeramd om met tegen de200 aanslagen per minuut te typen. Ik heb mijn diploma niet meer bij de hand, maar ikdacht dat het zoiets was. En een toetsenbord typt nog veel sneller dan een ouderwetsetypmachine waar ik op heb leren typen.Verder is het ook voor werkstukken, notulen en verslagen ideaal om blind te kunnen typen.Ik wilde dat mijn kids het ook leerden, maar die hadden "geen trek". Tja, zie dan nu maareens het belang ervan in. Daarom hulde voor Hannah, die Pietje heeft laten doorzetten voorzijn type-examen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden