Spring naar bijdragen

zondag 8 november 2009

lady jane

Aanbevolen berichten

Ja Bol, ik heb lang geleden in de wijk Harlem gefietst
met volledige bepakking, heel dubbel. Van TV enge dingen gezien
en de wijk was verwaarloosd, dus wij dachten dreing te ervaren.
Toen gingen we bij een bakkertje naar binnen en konden ons
toen pas echt openstellen voor de sfeer en dat was toen prima.
Natuurlijk moet je realistisch blijven, maar mensen reageren ook op onze
uitstraling, het is dus een wisselwerking. Maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat onze
problemen een soort van luxe-problemen zijn vergeleken met die van sommigen
die een ander soort lot hebben. En daar wil ik onze sores niet mee kleineren, want
we zijn allemaal centrum van ons eigen leven en het vergelijken van elkaars
lot en ellende heeft mij nog nooit een beter gevoel gegeven, maar toch he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 345
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alkol, herkenbaar gevoel hoor, ook voor mij als al langer meeschrijvende voel ik me soms een roepende in de woestijn
maar ik heb wel geleerd dat als je echt even aandacht wilt dat je er dan om moet vragen, net zoals jij vandaag gedaan hebt
en je ziet, het werkt!! Je wordt gehoord!!

Hannah, wat goed wat je schreef vanmorgen, dat je aan het ontdekken bent dat het anders moet. Dat is niet makkelijk, om oude veilige dingen los te laten
maar je weet inmiddels dat ze niet meer veilig zijn en dat het overlevingsmechanismes zijn. Toen je ze nodig had heeft het je geholpen en nu staan ze in de weg.
Ik wens je veel sterkte toe bij je ontdekkingstocht naar het leven! maar 1 tip, doe het wel rustig aan en gooi niet meteen alles om!

Drup, dit worden voor jou 2 zware dagen en als jij niet verder komt dan een kaarsje aansteken is dat genoeg, je hoeft verder ook niks vandaag.
Wil je eens wat meer over hem vertellen? hoe hebben jullie elkaar ontmoet? wat waren leuke dingen van hem, wat waren zijn onhebbelijkheden?
Dat het een bijzondere man was dat moet wel zo zijn, omdat jij ook een bijzondere vrouw bent. Klein, sterk en dapper!
Deel je gevoel maar met ons vandaag.

Zo, ik ben vanmorgen weer in bed gedoken en nu weer schoon en fris, toen ik in de schemering met mijn hond liep kreeg ik toch wel een flashback van de dagen dat ik in de schemering al zwalkend met de hond over straat liep terwijl ik op weg was naar bed.
Of erger nog, ik gewoon de voordeur open zette en hij zichzelf uit mocht laten midden in de nacht en dan pas een uur later terugkwam en ik zat te janken in mijn huis. owowowowow, schaamrood maar het is niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was even een uurtje pleite.

Drup, voor jou brandt hier een kaarsje vandaag. Dochter heeft het aangestoken.
Ik heb uitgelegd waarom ze vroeg voor wie het was en waarom. En toen vroeg ze of ze het voor jou
mocht aansteken. Lief hè.

Alkol,
Ik ga niet pingpongen maar als ik zeg: "ik ga naar boven om te strijken" dan lees ik dus het forum niet
meer (duh-huh).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel allemaal.

Wat vertederend Houtje van je dochter.

Tapas dat verhaal is te lang om hier neer te zetten maar zal proberen het kort uit te leggen. We hebben elkaar heel lang geleden met carnaval leren kennen (jawel hij kwam uit Amsterdam). Ik woonde nog in Eindhoven en na een jaar samenwonen ging dat niet meer want hij raakte uitgeput van dat op en neer reizen omdat hij een eigen zaak leidde. Ik was oncologieverpleegkundige dus kon makkelijk in de randstad aan de bak. Toen heb ik de knoop doorgehakt om te verhuizen. We hadden beide al een huwelijk achter de rug en gingen trouwen in de hoop samen oud te worden.................Steeds geintjes gemaakt trouw niet voor je 40 ben en op 8 november werd hij 40 en op 9 november zijn we getrouwd. Tuurliijk hadden wij ook wel eens ruzie hoor. Verschil is dat als je gaat scheiden dan blijven vaak verbitteringen hangen en als je iemand aan de dood verliest plaats je hem of haar vaak op een voetstuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooi verhaal Drup, want vond jij zo leuk aan hem? en was het wennen om als Brabantse in het westen te komen?
wat grappig dat jullie dat 'voor je 40e' zo letterlijk hebben genomen ;) dan zijn jullie een jaar of 14/15 getrouwd geweest!
bijzonder dat je dan toch zo de echte liefde tegenkomt al was het te kort

Eindhoven daar komen mijn ouders vandaan en als kind kwam ik daar vaak, mijn beide opa's en oma's woonden daar.
met carnaval gingen we daar naar de optocht kijken. Wij woonden zelf in Den Helder dus vonden die Brabanders maar rare lui ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht, hij was 57 geworden dus zijn jullie 17 jaar getrouwd geweest!
Het klinkt misschien stom maar jullie hebben wel de kans gehad om allebei het geluk te voelen en van elkaar te houden, dat is heel wat waard en maakt de pijn nu ook zo intens.
Ik heb dat geluk (nog) niet mogen voelen, dat iemand met hart en ziel voor mij gaat en andersom. Ik laat dat zelf ook niet toe hoor.
Het lijkt mij zo bijzonder als dat er was en dat je dat hebt mogen meemaken. Je hoopt dat het dan voor 'altijd' zal zijn.
onvoorwaardelijk liefhebben en dan wil je niet dat dat ooit eindigt. Helaas gebeurde dat toch. Dat doet pijn!

Wat een mooie dag trouwens vandaag, de zon schijnt, de deuren hier staan open, hond en kat liggen lekker in de zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over iemand verliezen aan dood of echtscheiding:

Toen ik klein was (1969 dus) en naar school ging, werd duidelijk dat ik "geen" vader had. Dat mijn
moeder gescheiden was, was echt nog niet normaal toen. Ik heb altijd gewenst (doordat mijn ouders
ook de bezoekregeling frustreerden, laten we maar zeggen dat ze allebei schuld hadden) dat mijn
vader (sorry hoor) ipv ergens anders woonde, er "niet meer was". Dan mocht ik tenminste verdriet
hebben en zo.
Nu werd ik met de nek aangekeken. Het was echt vreselijk! En dan op een nonnenschool!

Nou ben ik 46 en potjandrie, ben ik zelf ook gescheiden. Maar ik probeer íets te verbeteren en een
goede omgang met mijn ex te handhaven. Voor de kinderen en ik merk dat het voor mezelf ook
prettiger is.

Ik ben natuurlijk wel eens boos op het verleden (en mezelf ook) maar ik probeer ook aan de kids
te goede herinneringen te vertellen/ warm te houden die hun vader en ik hadden. Ik ben dol op
verhalen uit de "oude doos" en alle kids zijn dat ook, dus ik heb wat uren zitten vertellen over
vroeger, en ook toen ik klein was.

Maar NOG STEEDS zal er niemand vragen op onze trouwdag, goh Houtje, mis je je man toch ook
niet een beetje? Want ja, je staat er wel erg alleen voor ja.
Nooit een 25-jarig huwelijk bij wijze van spreken, nooit van mezelf, nooit van mijn ouders.

Ik zag eens een TV programma waarin de dood centraal stond van een partner, en toen werd er
ook iets gezegd van: scheiden is minder erg. Nou néé. Je zit nog steeds met handen en voeten
vast aan die partner, en je blijft je verleden meeslepen, je kunt alleen maar proberen het nu beter
te doen.

Maar ik heb (niet om te klagen want daar heb ik geen reden voor) volgens velen geen recht op
verdriet, want "ik heb het zelf gedaan". Dat doet zeer. Als kind dus bij mijn ouders en nu bij mezelf.

Tapas en Drup,
Sorry dat ik met dit onderwerp in jullie discussie er tussendoor knal. Maar ik heb
er nog steeds boosheid en verdriet over.

p.s. ik hoef hier geen medelijden mee, maar het helpt om het van me af te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

Ik was even een uurtje pleite.

Alkol,

Ik ga niet pingpongen maar als ik zeg: "ik ga naar boven om te strijken" dan lees ik dus het forum niet

meer (duh-huh).

Kun je aangeven op welke pag. je dat zei, van dat strijken
want ik kan het na 3 x langs lopen nergens vinden
Ik wist van niks:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas wat ik zo leuk aan hem vond: veel humor, het medeleven naar iedereen, makkelijk in de omgang want vond alles goed, nooit te beroerd om iets te doen, niet haatdragend, kon alles missen, was lief voor zijn personeel, gek met dieren, kon heerlijk vrijen maar had ook respect. Verder was hij nog knap en charmant ook.

Nee we waren 12 (zijn sterfdatum is 2 maart 2005 dus vergis je niet in de datum)jaar getrouwd en vlak voor onze koperen bruiloft die al helemaal geregeld was stierf hij.

Hahaha ik vond alles wat boven de rivieren woonde rare vogels en Amsterdam was de laatste stad waar ik ooit heb willen wonen. Vond het te groot te hard en te snel. Heb vreselijke heimwee gehad maar nooit spijt. Had een schat van een man en een mooi huis nu nog dus (moest alleen in
Brabant zijn hahaha). Daarom vind ik het niet erg om dichter bij Caro te gaan wonen want het maakt me niet meer uit omdat ik geleerd heb dat je woning je thuis is waar dan ook. En eigenlijk zou ik nu in Ghana moeten wonen dus is heel wat anders hahaha

Waar woonden je ouders? Kom je er nog wel eens?

Ik ga weer ff douchen want kost me veel emo dit te vertellen omdat ik nooit heb kunnen rouwen. Kom strakjes terug maar vind je benadering vreselijk lief. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Alkol,

Nee, dat ga ik niet doen. Weet je waarom?
Daar gaat het nl. niet over.
Het leven is geen pingpongwedstrijd.
Jij hebt iets geschreven, ik heb het niet gelezen, soit.
De dag van gisteren uur voor uur gaan nákijken heeft geen zin.

Waar gaat het wél over:
We zijn hier een "zelfhulpgroep" online en iedereen probeert elkaar te helpen.
Niemand van ons heeft geleerd voor therapeut(e).
Er is géén regisseur die roept "Cut!" of iemand met een stopwatch omdat je
niet langer mag praten dan zo-en-zolang.
Je praat eigenlijk in het ledige.
Je hoopt op een reaktie, maar je kunt niet zien hoeveel mensen er online zijn.
En wat ook niet helpt is dat iemand nog een kwartier online staat als hij/zij weg is.

Je moet het doen met wat je krijgt. That's life.

Ipv te denken: X heeft niet op Y gereageerd, denk ik tegenwoordig (probeer ik):
wat fijn dat A net online was toen B het moeilijk had.
Wat je krijgt van het forum, is gratis en mooi meegenomen.

Het klinkt een beetje prekerig, maar maak ervan wat je wilt.

p.s. ik zou vroeger ook meteen zijn gaan nakijken of ik me niet vergist had,
maar nu denk ik: ach Hout, misschien heb je dat vrijdag gezegd en niet zaterdag.

p.p.s. ik vond je gedicht erg mooi,
en vroeg me af of je het zelf geschreven had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee houtje is helemaal niet erg hoor jou verhaal te vertellen en herken er veel in.

Mijn ouders waren al heel vroeg gescheiden en dat was toen een schande zelfs. Erger nog ze hadden jaren daarvoor moeten trouwen omdat broer op komst was. Nog erger was dat mijn moeder protestand was en mijn vader katholiek. Was geloof ik de grootste schande.

Zou mij niet gebeuren dus trouwde keurig in het wit met een homo en kwam er na een jaar in het wit weer uit hahaha:o

Rare tijden met rare gevoelens toch? Ja ik had ook boze gevoelen over mijn verleden en schaamde me diep over mijn vader die er vandoor ging met een ex-non. Had liever gehad dat hij dood was dan kon ik met goed fatsoen iets uitleggen maar dit was te gek voor woorden. Beide leven nog steeds en moeder stierf jong. Broer ging op zijn 17 weg en is jaren niet meer terug gekomen. Finaal ontwricht was de boel.

Vraag me wel eens af of dit er toch niet toe geleid heeft om te gaan drinken op latere leeftijd. We dronken geen van alleen maar de genen waren al wel geboren denk ik om ergens vatbaar voor te zijn zoals een verslaving.

Houtje dit is een heel ander verhaal maar wil hier mee zeggen dat ik het heel goed begrijp wat je vertelde. Spontane emoties zijn altijd kee toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@druppeltje, sterkte vandaag en morgen.

Ja,..... we hebben allemaal onze bagage uit het verleden.
De een wat erger dan de ander.
Ik denk dat deze bagage een reden kan zijn om te veel te gaan drinken.
De een herkent dat hij dreigt te verzanden n teveel drinken en doet het niet meer en de ander heeft het niet in de gaten wordt afhankelijk van de alcohol.

Ik denk ook dat de een wat verslavingsgevoeliger is dan de ander.
In essentie denk ik wel dat eea komt door onverwerkte bagage.

Reden te meer, om niet alleen te stoppen met drinken, maar ook na te denken over waarom je bent gaan drinken, hoe moeilijk dat ook is.
Het is zo gemakkelijk om dat niet te doen, want wat je nu hebt is vertrouwd, maar wat als je in die weggestopte gevoelens gaat wroeten, word je daar wel zo blij van?
Dit vormt geen reden om er niet aan te werken.
Zoek alleen een geschikt moment uit voor jezelf.
En vergeet niet, ook van die nare momenten heb je uiteindelijk geleerd en sta
je waar je nu staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een mooie dingen worden er geschreven en het is maar hoe je het ervaart, ik had graag gescheiden ouders gehad want dan kreeg je veel meer aandacht op school vroeger want dan was je zielig.
Mijn ouders zijn nu nog steeds bij elkaar en leven allebei nog. Of ze gelukkig zijn, ik weet het niet. Ze hebben hun best gedaan een veilig nest te bieden maar gingen vaak voor het 'uiterlijk' en konden zich niet zo goed in hun kinderen inleven
Mijn moeder is trouwens geboren op de heggeranklaan vlakbij de Leenderweg bij de Petra kerk (later omroep Brabant) en mijn vader op de PC Boutenslaan vlakbij de Aalsterweg. Als kind liepen we dus altijd de Boutenslaan af van de ene opa en oma naar de andere.
Ze hadden allebei zoals het hoort een groene DAF 33 en natuurlijk van alles van Philips in huis. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Gisteravond op een Halloween feestje geweest en ik was verkleed als "dode Feyenoord hooligan" en vrij angstaanjagend hahaha... Van tevoren hadden we thuis een volle bak met 4 eters en het verkleden gebeurde bij ons. Alleen dat was al veel lol. De kids vonden het maar raar en onze dochter hielp de vrouwen met opmaken en ze zocht allerlei juweeltjes van haarzelf om ze nog mooier te maken.
Geluukig had ik van te voren genoeg benzine in mijn auto zodat ik in tegenstelling tot verleden jaar geen tankstop hoefde te maken. Het feestje was harstikke leuk. Dansen , karaoke en een verkiezing van het mooiste en origineelste kostuum. Om 01:00 weer thuis en lekker naar bed.
Het was een non-alcoholisch/drugs party en er waren een hele hoop mensen die ik nog nooit had gezien. De 12 stappen groepen groeien als nooit tevoren en evenementen als deze hebben mij laten zien dat er wel degelijk gelachen en gefeest kan worden. Niks moet alles mag.

Vandaag lekker chillen , voetbal kijken met zoon en vriendje en vanavond heb ik een sponsee die ik help door de 12 stappen heen te gaan.

Het leven zonder alcohol is geen strijd maar een nieuwe kans om zaken vanuit een ander perspectief te leren zien en te doen. Alleen zou ik dat nooit hebben gekund. Ik heb hulp nodig van andere mensen en andersom. Samen leven.

Een wonder is niets meer dan een "shift in perception".

Ik wens iedereen een fijne dag.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi pipeloi
:)
Morgen jarig
Best gek zonder drank
Ga er niet echt iets aan doen
Ik geloof dat een vriendin komt
maar verder heb ik er over gezwegen
Flink taart eten

Straks even naar de ex van mn pa
altijd weer een warm bad daar
en ik heb kriebels van mn doedelzakprins :)
wat een leuke vent zeg
maar ja, is ie bezet that's the question
kom daar maar eens achter
op zn hyves staat niets daarover
hmmmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja PEM zo is dat. We hebben allemaal ons rugzakje, zeg maar zak. Kom ik weer terug op mijn geijkte opmerking Dat we hier niet zitten vanwege de jeuk aan onze grote teen.

Whahahawaha Tapas daar ben ik geboren (hoop ik) Ben geboren op de hoek Versantvoortstaat/Leosttraat wat midden tussen de Aalsterweg en Leenderweg ligt. Als je recht vooruit keek zag je de Boutenslaan. Nee meis vroeger was het een schande een kind van gescheiden ouders te zijn dus maar goed ook denk ik dat je dit niet mee hebt gemaakt. Veel te vertellen had ik dus niet want schaamde me te veel want ik droeg op mijn 9e jaar al een brilletje dus was een brillenjood zoals ze dat toen noemden. Kreeg al aandacht genoeg omdat dat rotding telkens op het schoolplein van mijn neus werd geslagen. Moest dat thuis weer verantwoorden want geld was er niet voor telkens een nieuwe, zag geen fluit en moest zuiniger met mijn spullen omgaan.

Hahaha goeie ouwe tijd hebben we gehad allemaal. Maar op mijn 18e had ik contactlenzen en mijn hele studie afgemaakt zoals ik dat wilde. Sleep rugzakje mee en ga met vallen en opstaan verder.

Zat even terug te lezen wat ik geschreven had en meteen wist ik het:Zondag vandaag, preek van de week voor forum.

Nou dan ga ik nu maar ff kijken of ik schone sokken kan vinden en doggy uitlaten terwijl jullie scrollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...