albertina Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Alkol,vaak mis ik de motivatie om echt te stoppen,er wordt door refusal heen gedronken.Vervolgens worden er dan hartjes en troostendepostings geplaatst.Eelijk gezegd kan ik daar maar moeilijk mee omgaan.Stoppen met drinken is een zeer serieuze zaak.Het doel is m.i elkaar te steunen in het stoppen met drinken.Dat wordt uit het oog verloren.Veel uitglijders worden onder de mantel der liefde bedekt.Daar is niemand bij gebaat.Het komt hierop neer,ik mis vaak de opbouwende postings, ervaringen,een schop onder het achterwerk enz.Zoals ik al schreef ik laat het bij mezelf,neem het niemand kwalijk,toch kan ik het op de één of andere manier niet meer zo vinden hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Albertina Schoppen onder onze kont hebben we altijd gehad. Op ons duvel gekregen en heel duidelijk te horen gekregen dat we zo verkeerd bezig zijn. Heeft mij in ieder geval niet weerhouden om toch door te drinken. De bevestiging dat je verkeerd bent is voor mij niet goed geweest. Ik ben voorstander van de zachtere aanpak. Elkaar steunen, begrip hebben, vind ik een betere manier. En natuurlijk wordt er nog gedronken, we zijn mensen en mogen fouten maken, maar toch helpen we elkaar, en toch wordt er, als het goed is, minder of niet gedronken. Dat is voor mij een goed forum.Zachte heelmeesters maken in dit geval geen stinkende wonden.O ja enne ikkan niet door Refusal heen drinken hoor. Dat fabeltje geld voor mij niet. Van de week nog ervaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Bolletje,zoals ik al schreef, ik houd het bij mezelf,ik veroordeel of oordeel niet.Verder zal ik nog eens nadenken of ik het beter onderwoorden kan brengen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Ik herken wat je schrijft Tina, ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat iedereen zijn eigen keuzes moet makende keuze om niet te drinken moet toch uit iemand zelf komen. Ik maak me inwendig ook kwaad als ik lees dat mensen toch weer gedronken hebben bij hoogoplopende emoties en niet eerst hier komen om dat voor te zijn.......maar slik het in en denk, diegene is nog niet zo ver. loslaten dus, leven en laten leven. Als iemand al gedronken heeft dan reageer ik vaak niet, als iemand hier langs komt en het voor wil zijn reageer ik wel, net zoals ik lees dat iemand wel gedronken heeft maar op tijd stopt en de fles door de gootsteen mietert, dat vind ik sterk!Het doel hier voor mij is om te leren bij mezelf te blijven en dat van anderen bij anderen te laten tot iets over mijn grenzen gaaten ook om te observeren wat mij triggert en wat niet, want daar leer ik weer van in het dagelijkse levenen dat is niet altijd even makkelijk want soms jeuken mijn vingers en ga ik eerst maar even de hond uitlaten voor ik reageer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Lieve tinaIk ken je al zo lang als je hier rond schrijft, denkt, voelt, meeleeft.In al die tijd heb ik je zien veranderen van iemand die bang wasomdat ze toch weer was gaan drinkenna al die jarenen op het forumsteunbegripafleidingeen schop onder je derrierena een uitgelijdereen lief woordje en een aai over je bolvondToen veranderde je naar iemanddie een ander kon helpendoor had dat uitglijdenniet prettig wasen beter te voorkomen isDaar had je weer het forum voor nodigToen kwamen alle tegenvallen met je gezondheidje beenbreukenje rottige situaties met je werkal het onbegrip van je baasen je vond hier een warme dekenje leerde voor jezelf opkomen op je werkJe baan te veranderen in iets wat beter qua stress bij jouw pastEn je bleef schrijven op het forumvinger aan de pols voor als het moeilijk wasaai over de boleen lief woord voor een anderJe leerde hulp vragen, ging in therapieen merkte dat het beter wasdan proberen te doen alsof je sterk wasJe durfde zwak te zijnsoms uit noodzaaksoms omdat je zag dat dat beter wasuiteindelijkvoor de stress die het altijd sterk zijn met zich mee brengt.Nu je berichtje dat het forum anders moet.Misschien is het tijd dat je het met losse handjes gaat proberen?En het forum laat voor wat het is?Voor al die mensen die het nog niet op orde hebben.Voor wie die lieve berichtjes zo belangrijk zijnom de dag door te komen?Wij hadden ons forumlaat de nieuwen hun forum hebbenhet is niet meer of minderhet is enkel anders omdat wij de hoofdrol niet meer spelen.En dat is toch alleen maar fijn?Dat betekend dat we gegroeid zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Safi,dank voor je uitgebreide reactie,ik denk dat je de vinder op de goede plek hebt gelegd.Natuurlijk gun ik een ieder zijn plekje hier,loslaten is niet altijd makkelijk,wellicht is het tijd voor mij om dat te doen.Nogmaals dank Safi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 AlbertinaIk begrijp je probleem, zit zelf nog niet zo lang op het forum en liep ook al meteentegen de dingen aan die jij ook waarneemt. Heb daar al enkele malen over geschreven. Wilde zelfs stoppen metschrijven, maar je ziet het ik ben er nog. Heb bijgeleerd.Als je kijkt zie je dat je antwoord aan mij is ingeklemd tussen die van Emma en Bol. Als een soort omarmingZij zeggen naar mijn idee, precies hoe het is!Een schop onder de kont kan helpen, maar bij verstokte alcoos niet meer, bij mij in ieder geval nietMijn vrouw, M, heeft van alles geprobeerd om mij van de drank af te praten, ook de harde lijn, ik ging er alleen maar meer van drinken en ook stiekem.Op het laatst is ze gestopt met haar pogingen en zie, nu ben ik er hopelijk van af!Nu zegt ze af en toe wat moois, omdat ik volledig ben gestopt, dat doet me dan heel goed. Als je toch al een negatief zelfbeeld hebt en je krijgt te horen dat je ook nog eens heel fout bezig bent is dat een reden om nog meer te gaan drinken, om maar niet te voelen.Ook mijn behandelaar bij AdB werkt met zachte drang en veel gedulden dat werkt heel goed.Ik was ook bang dat ik zou worden aangepakt omdat ik deopdrachten niet deed of het schrift niet bijhield. Niets van dat alles en dat is heel prettig.Het doel wordt absoluut niet uit het oog verloren, maar de weg ernaartoe kan op vele manieren bewandeld worden.Als ik je kan helpen, bv om volledig te stoppen, op een manier zoals jij dat prettig vindt, laat dat weten, schrijf erover.Maar blijf schrijven en zeg wat er op je hart ligt.En als mijn baas straks vraagt wat ik aan het doen ben en daardoor in de problemen kom is het jouw schuld! (zo hard aanpakken die hap). Geintje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Hannah ik herken in jou en je dochter zo vaak de relatie die ik met mijn moeder had. Goed dat je iemand gebeld hebt.Ik zie zo vaak dat jij te hoge verwachtingen hebt en daarna weer teleurgesteld wordt omdat een ander er niet aan voldoetMijn moeder vertelde mij altijd dat ik ondankbaar was en niet goed voor haar zorgde en haar in de steek liet als ik mijn eigen dingen deeden verwachtte van mij dat ik haar gelukkig moest maken en moest bevestigen in haar moederrol.Ik kon dat niet want dan moest ik mezelf 'verloochenen' dan bestond ik dus niet meer, zo voelde datDat is precies waar ik in het dagelijks leven zo vaak ruzie over heb en waar ik nog steeds gevoelig voor ben. Dat mensen van mij hele hoge verwachtingen van mij hebben en daarna teleurgesteld in me zijn omdat ik daar niet aan voldoe. Het moeilijkste vind ik nog dat die verwachtingen niet uitgesproken worden dus ik weet niet eens waaraan ik blijkbaar moet voldoen volgens die anderdat verlamd me en daarvan raak ik in de war, dan kan ik niet meer scheiden welk gevoel bij een ander hoort en wat bij mijdat is voor mij ook een reden dat ik alleen ben. Hoe dichterbijer mensen komen hoe meer verwachtingen er zijn die niet duidelijk zijn hoe meer ik mezelf verliesvanuit die gevoeligheid reageer ik denk ik ook wel vaak wat feller op jouHet heeft mij geleerd om in principe niet teveel van een ander te verwachten en bij mezelf te blijven. Wat wil ik van een ander, is dat realistisch en kan ik dat van een ander verwachtendarom vind ik het knap van je dat je in deze situatie naar jezelf bent gaan kijken en inet meteen vanuit je eerste gevoel naar je dochter bent gaan reageren en daar mag je trots op zijn!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Hallo allemaalIk kom ff binnenvallen en zeggen dat ik weer blij ben dat ik die pil genomen heb dus weer een (drank) vrije dag.Gelukkig begin ik weer steeds meer voordelen te zien, ik heb weer eens heerlijk geslapen, heb een minder kort lontje naar de kinderen toe en voel me minder gejaagd etcIk kom net terug van sporten en voel me goed, er zit alleen wel een mega gremlin op mijn rug die steeds in mijn oor fluistert: " neem hem morgen niet"!!!!Na ja die mep ik er nog wel vanaf hoop ik maar het zijn taaie rakkers....Voor iedereen een heel fijne dag en sterkte met alle hobbels op jullie pad!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 hannah grmpf daar ga je weerjij zegt, ik heb gedronken en logt weer uit, gisteravondwat verwacht je dan van het forum?, ach wat rot voor je?Jij maakt de keuze om je gevoelens weg te drinkendoor uit te loggen duw je iedereen weg en kan er niet eens meer helpend gereageerd wordendat is jouw keuze en dan is er toch weer die verwachting dat iedereen maar met je mee moet levenzo werkt het dus niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Nog even terug komend op Safi,Ik pretendeer niet dat het forum anders "moet".Wie ben ik om dat te bepalen?Wellicht is het zo dat ik gegroeid ben, daar ben ik ook blij mee, héél blij.Daarom heb ik ook de vrijheid genomen te schrijven wat ik voel.En ik ben blij dat ik het bij mezelf kan houden,een ieder in zijn waarde kan laten.Alkol, Tapas, Adam, Bolletje, Emma,dank voor jullie reacties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Maar Hannah er is toch gereageert op je? Ik weet niet wat nog meer te doen. Wil je graag dat er dieper op jouw rotgevoelens in gegaan wordt waardoor je het gevoel hebt de dingen kwijt te raken waar je mee zit? Voor mij peroonlijk denk ik dat ik probeer zo goed mogelijk te reageren. Soms is dat moeilijk omdat ik zelf geen kinderen heb maar doe m'n uiterste best te reageren. Maar laat dan toch weten wat je wilt. Zit je moeilijk ga daar dan op door als je reacties krijg. Als die verkeerd zijn, geef dan aan hoe jij ze wilt zien.Het is ozo moeilijk om een geschreven woord goed aan te kunnen voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 quote: Originally posted by: Hannah1Wie steun wil kan hulp krijgen, Ben ik niet met je eens kirky. Loop al dagen met mijn ziel onder mijn arm en heb mij blootgegeven. De meeste reacties heb ik nog gekregen op gisteravond dat er verwacht werd dat iedereen in gala moest komen. Goede grap toch?Heb aangegeven dat ik het moeilijk had. Gisteren en vandaag weer. Misschien moet ik eerst hysterisch gaan doen... Kaarsjes branden voor Hannah. Nee dank je. Daar heb ik me het afgelopen weekend ook erg druk over gemaakt ja, toen ervoer ik dat ook zoPas toen ik mijn toon uit frustratie veranderde gebeurde er wat. Iemand schreef mij, ik weet niet meer wie, want slecht geheugen door het stoppen(sic): als je gehoord wil worden moet je soms wat harder roepen. Dat is natuurlijk wel raar, want als je goed leest zie je toch dat er nood is, daar hoef je idd niet eerst hysterisch voor te worden. het is idd wrang als er meer op je jurk dan op je probleem wordt gereageerd, ben ik met je eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Albertina toch moet ik dit ff doen hoor ik kan het niet laten Ik hoop dat je blijft en ons nog veel kan leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Proest weer Kirky.Ja Tina ben het met je eens maar hoe krijg je het terug op de rit? Mijn mening blijft dat dit niet goed is van de moderators. Als ik me *** voel dan voel ik dat zo maar mag dat niet zeggen. En als iemand zich *** voelt dan is dat zo en duidelijk. Mag allemaal niet want is schuttingtaal en je wordt dan op je vingers getikt. Mijn idee is dat je alleen maar positief mag zijn en elkaar de hemel in prijzen. Positieve benadering lijkt wel een moetje maar wat als iemand zich nu gewoon *** voelt? Mag je niet zeggen.Heb hier al zo vaak wat over gezegd en vingertikken over gehad dat ik er strontmoe van word.Zo daar komt mijn vingertik of ban. Maar houd mijn mond toch niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Nou Alkol, sorry voor dit off topic verhaal maar ik heb me rotgezocht en kan het niet vinden.Het komt iig uit 1976 en het ging om Willempie waar de mensen van de minder begaafden commentaar op hadden.Toen ging hij het over dieren hebben en kreeg hij daar weer commentaar op enz enz enz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Druppeltje,natuurlijk hoef jij je mond niet te houden,wel vind ik dat bepaald taalgebruik niet nodig is om uit tedrukken hoe naar je je voelt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Hannah,lees de reactie van Tapas nog eens goed.Je bent al bezig dit op de rit te krijgen doordatje je postings laat staan, je niet schaamt en eropenlijk voor uit komt dat het je pijn doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 quote: Originally posted by: EmmaroosNou Alkol, sorry voor dit off topic verhaal maar ik heb me rotgezocht en kan het niet vinden. Het komt iig uit 1976 en het ging om Willempie waar de mensen van de minder begaafden commentaar op hadden. Toen ging hij het over dieren hebben en kreeg hij daar weer commentaar op enz enz enz Dank voor de moeite:present:! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Hoi Hannah, ik plaatste dat gedicht omdat ik jou wel zie als die "standvastige boogschutter"; Het pakt misschien niet altijd uit zoals jij wilt maar ik vind dat je veel doorzettingsvermogen hebt in je pogingen een situatie te verbeteren; thuis en op het forum.Kinderen is niet mijn favo onderwerp omdat ik ze zelf niet heb; wel fantaseerde ik als puber dat mijn moeder eens met mij de stad in ging; ik was jaloers op die samen-in-de-stad-moeders-en-dochters. Nou ja de buurvrouw nam me soms mee uit Daarom betwijfel ik ook of je gevoel wel klopt van: ik doe niet genoeg. Dat kon nog wel eens meevallen als je kinderen later terugkijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Je hebt gelijk Tina. Ben net gebelt door de neuroloog. Moet de 19e komen want de MRI was helemaal niet goed. Geen excuus zo te reageren maar ben een beetje boel op nu. Sorry aan tegen wie ik naar deed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Schijven op het forum is als schietenin de ruimte: als je geluk hebt wordt een andere planneet door jouw schot 'getroffen' en stuurt een bericht terugDe meeste schoten verdwijnen in de eeuwige duisternisJe kunt dan 2 dingen doen:veel schieten, waardoor de kans iets te treffen wordt vergrootof met een fragmentatie bom vurendan raak je altijd wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 quote: Originally posted by: alkolSchijven op het forum is als schieten in de ruimte: als je geluk hebt wordt een andere planneet door jouw schot 'getroffen' en stuurt een bericht terug De meeste schoten verdwijnen in de eeuwige duisternis Je kunt dan 2 dingen doen: veel schieten, waardoor de kans iets te treffen wordt vergroot of met een fragmentatie bom vuren dan raak je altijd wat. Heb sterk de neiging om op mezelf te gaan reageren, ik draai door, denk ik. Ga lunchen heb hard gewerkt. Hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Kom op Alkol, er wordt goed op je gereageerd toch?Ik schrijf ook best wel redelijk veel en er wordt de ene dag meer gereageerd als de andere dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 10 november 2009 Rapport Share Geplaatst 10 november 2009 Precies Hannah, je bent er mee bezig maar het kost tijden wie weet is het handig om er wat hulp bij de zoeken want patronen veranderen is ontzettend lastig in je eentje.je schiet er zo weer in terug. Je dochter zou daar ook misschien wat hulp bij kunnen krijgen, of jullie samen.Ik was vroeger ook zo hoor, alles was iedereens schuld en ik kon er niks aan doen dat niemand mij begreepDat is killing! je geeft dan de macht uit handen en laat anderen jouw leven bepalenIk ben zo blij dat ik dat uiteindelijk toch heb mogen leren en het is een van mijn waardevolste dingen die ik koesterIk ben de baas over mezelf en niemand andersik kan en mag van een ander niet verwachten dat diegene mijn wensen vervultik kan er wel steun en hulp bij vragen hoe ik mijn leven aan kan pakken zodat IK gelukkig word.maar kan van die ander niet verwachten dat die mijn lijden overneemtNiemand kan een ander gelukkig maken, dat kan alleen jij zelf en hoe gelukkiger je zelf bent hoe gelukkiger je omgeving is en dat straalt dan weer door Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden